Gå til innhold

Hvordan lager dere MME Nan og hipp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fram til nå gjtt babyen min på 2 mnd pupp og MME. Men nå er det ikke mer melk i puppene mine lenger, vet ikke hvorfor. Har gitt babyen nan drikkeklar men ser nå at det blir dyrt i lengden.

Har kjøpt hipp og nan for å prøve meg fram hva han liker beSt.

Men det er kanskje ikke lurte å gi noen ganger nan noen ganger hipp?

Også forstår jeg ikke helt hvordan jeg skal lage det. Blir forvirret. Jeg vet jeg skal blande ut fra alder osv. Men det står at hipp f.eks skal kokes opp til 40 grader? Hvordan vet jeg hvor mange grader vannet er før jeg blander det med pulvret?

Tenkte å bruke vannkoker.

Jeg trenger all tips jeg kan få

Anonymous poster hash: 00ffb...1d2

Skrevet (endret)

Termometer.

Endret av Me2u
Skrevet

Termostat.

Termostat?

Anonymous poster hash: 00ffb...1d2

Skrevet

Ja, med termometer finner man ut temperaturen.

Skrevet

Wow.. litt i ammetåka eller? Det er jo bare å varme opp vann, sette i kjøleskap, og så blander du varmt/kaldt når du lager det.. temperaturen finner du ved å enkelt og greit helle litt på tunga di eller noe, det er virkelig ikke så vanskelig. Er det for varmt kjøler du det under springen til det er passelig..

Anonymous poster hash: aed36...a46
Skrevet

Sørg for å ha ferdig kokt, avkjølt vann i kjøleskapet. Så når det er tid for mat koker du opp vann i vannkoker, og har halvparten av det nykokte og halvparten av det avkjølte i tåteflasken. Tilsett pulver, og rist flasken godt. Voila 😉

Anonymous poster hash: 83c6a...4ca

Skrevet

Gjør som tipset over, det er ikke såååå viktig at melka er akkurat 40 grader, det som er viktig er at vannet ikke er over 40 grader for da blir viktige stoffer i melka ødelagt, det hjelper ikke å bare la melka kjøle seg ned hvis den først er blitt for varm. Men fingervarmt er en grei regel...kroppstempratur, akkurat slik som når du skal ordne med gjær til bakst ;) Kjenn på tempraturen på vannet før du har i melkepulveret!

Anonymous poster hash: 18d43...b00
Skrevet

Koker opp vann og har i flaskene, setter i kjøleskap og avkjøler. Når jeg skal blande tar jeg flaska og setter i mikroen og varmer til litt mer enn kroppstemperatur. Når jeg da har hatt i pulveret og ristet er den riktig temp 😊

Skrevet

Koker opp vann og har i flaskene, setter i kjøleskap og avkjøler. Når jeg skal blande tar jeg flaska og setter i mikroen og varmer til litt mer enn kroppstemperatur. Når jeg da har hatt i pulveret og ristet er den riktig temp 😊

Samme gjør jeg. Skal jeg ut på tur tar jeg med termos med nykokt vann, en drikkeflaske med kaldt kokt vann også tar jeg med flere tomme tåteflasker. Så blander jeg kaldt og varmt vann sammen til riktig temperatur. Jeg syntes dette ble lettere enn å spørre ansatte på kafeer ol om de kan varme flasken for meg 😊. Lykke til. Det finnes visstnok flaskevarmer også men den har jeg aldri prøvd 😊

Anonymous poster hash: 94888...e89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...