Gå til innhold

Noen som jobber med lønn her? Ang. innhenting av skattekort.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte i ny jobb for en tid siden, og skal ha min første lønn til helgen. Etterskuddslønn. Ser nå at ny arbeidsgiver ikke har hentet skattekortet mitt. Hvordan fungerer innhenting av dette? Kan det tyde på noen problemer slik at lønnen min forsinkes?

Anonymous poster hash: 5d695...749

Fortsetter under...

Skrevet

Nei, men der kan hende du blir trukket 50% skatt. Ville ringt de med en gang og undersøkt

Anonymous poster hash: 199ee...769

Skrevet

Nei, men der kan hende du blir trukket 50% skatt. Ville ringt de med en gang og undersøkt

Anonymous poster hash: 199ee...769

Det kan de ikke så lenge skattekortet ligger tilgjengelig;-)

Jeg lurte mer på hvordan lønnsystemene virker, som f.eks visma.

Anonymous poster hash: 5d695...749

Skrevet

Det går fort å få oppdatert skattekortlistene fra Altin, tar bare noen minutter om de har personnummeret og de andre opplysningene de trenger. Sansynlig vis kjører de oppdatering når de skal beregne lønnen første gang.

Anonymous poster hash: ee340...492
Skrevet

Anonym bruker, on 07 Jul 2015 - 15:11, said:

Det går fort å få oppdatert skattekortlistene fra Altin, tar bare noen minutter om de har personnummeret og de andre opplysningene de trenger. Sansynlig vis kjører de oppdatering når de skal beregne lønnen første gang.

Anonymous poster hash: ee340...492

Takk. Er kommunalt, men har vært så mye usikkerhet og forskjellige beskjeder om alt fra kontrakt til lønn. Virker som det er mange sjefer, og lite struktur;) Derfor var jeg bare veldig spent nå, og kjente jeg ble en smule irritert om det blir problemer med lønnen også. Anonymous poster hash: 5d695...749
Skrevet

Skattekortet hentes på et minutt og er en grei sak så lenge de har fødselsnummeret ditt og du ikke har frikort, er utenlandsk m d nummer som ikke har søkt om skattekort eller har vært selvstendig næringsdrivende.

Annonse

Skrevet

thricane, on 07 Jul 2015 - 15:28, said:

Skattekortet hentes på et minutt og er en grei sak så lenge de har fødselsnummeret ditt og du ikke har frikort, er utenlandsk m d nummer som ikke har søkt om skattekort eller har vært selvstendig næringsdrivende.

Takk. Satser på alt er på stell da;) Anonymous poster hash: 5d695...749

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...