GÃ¥ til innhold

Anbefalte innlegg

Her har ikke el testene blitt positive enda, men teststreken blir sterkere og sterkere :) aksjelegging lørdag, tirsdag og til fredag. Jobber hele dagen i morgen, så kommer til å være utslitt :P Veldig spent på om det å teste etter el funker :) villig til å prøve alt nå!

Fortsetter under...

Med El tester så vet man I allefall at man har gjort alt man kan mtp å legge inn aksjer til rett tid , men er jo ikke sikkert det klaffer forde 😎 Hvor lenge har dere prøvd? 😊 Er det første ungen eller har dere flere? 😊 Vi har en snart 5 åring fra Før og er nå i 3 pp på nr 2 😊

Ok.. El testen i dag var ikke positiv, men det er masse el slim! El er forventet i morgen 24 juli. Vi har ikke mulighet for å legge inn aksjer i dag, så dette gjør meg nervøs   :forvirret: 
Noen som kan hjelpe meg litt med dette?  :frown:

Endret av Kinemoor91

Jeg har også fått slim før positive el telester :-) jeg tror ikke du trenger bekymre deg. El skjer jo 24—48 timer etter du har fått positiv test, og da er det jo 24 timer hvor egget kan bli befruktet :-)

Jeg har også fått slim før positive el telester :-) jeg tror ikke du trenger bekymre deg. El skjer jo 24—48 timer etter du har fått positiv test, og da er det jo 24 timer hvor egget kan bli befruktet :-)

Tusen takk for svar <3 Jeg har 2 el tester igjen som jeg skal ta fredag og lørdag. Blir aksjelegging i morgen og søndag/mandag :) etter min regning så er jo el i morgen, men jeg vet sannelig ikke hva jeg skal stole på :P

Annonse

Jeg pleier å regne at el skjer 24 timer etter første negative el test etter at jeg har fått positive. Og at jeg i tillegg har 12—24 timer hvor det er mulig å bli befruktet etter at egget er sluppet. Om det er helt riktig vet jeg ikke da ;)

Ifølge min gynekolog så skal man regne med at eggløsningen kommer 24-36 timer etter FØRSTE positive El test. Min kan Være positive både 2 og 3 dager. Men er visst delte meninger rundt dette, så bare å legge inn masse aksjer helt til et par dager etter siste positive El test 😈

Aaa, jeg ble forklart at det var 24 timer etter første positive :-) uansett får jeg sjelden mer enn 1 positiv test. Den er oftest positiv om kvelden for så å være negativ om morgenen. Derfor må jeg teste 2 ganger i døgnet for å få med meg el

Slenger meg med her! Ikm 5 august :)

Mandag 3.august: MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3, Augustgutt2013&håp2016

Tirsdag 4.august: siot, lieann

Onsdag 5.august: Kinemoor91

Torsdag 6.august:

Fredag 7.august:Anonymsuperbruker

Lørdag 8.august:

Søndag 9.august: 

Slenger meg med her! Ikm 5 august :)

Mandag 3.august: MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3, Augustgutt2013&håp2016

Torsdag 6.august:

Lørdag 8.august:

Søndag 9.august: 

PP 12 her nå...

Mandag 3.august: Augustgutt2013&håp2016

Torsdag 6.august:MammaTilEnPrins-ØnskerNr2 (pp3)

Lørdag 8.august:

Søndag 9.august: 

Jeg skjønner ikke disse el testene :P jeg har bare fått negative tester, men nå har jeg bare testet om morgenen da :P tror jeg må kjøpe fler tester til neste pp så jeg kan ta morgen og kveld :P ikke lett å være ny på dette!

Annonse

Etter min utregning så er el i dag. Blir hopp i høyet i dag og så får vi bare se hva som skjer med testene :P noen som bare har fått negative tester, men som har hatt el likevel? Jeg forstår meg ikke på de :P

Jeg må som sagt teste 2 ganger til dagen for å få med meg EL, andre kan ha positive tester i noen dager :-)

Takk :) jeg føler meg dum, men er jo bedre å spørre om du lurer på noe enn å bare la det gå :) testene jeg har tatt har jeg tatt om morgenen og de er negative. De viser teststreken men den er jo svakere enn kontrollstreken. To av dagene var den sterkere, men nå er den svak igjen :P

Man skal ikke teste om morgenen fordi da har urinen ligget i blæren såpass lenge at el testen kan slå ut falsk positiv. LH hormonet (det hormonet som Gjør at el testene slår ut) har man i kroppen hele syklusen - det er derfor man som regel alltid ser en svak strek på testene... tar man testen om morgenen så har kroppen samlet opp masse LH hormon gjennom natten og testene kan slå ut som positive -uten egentlig å være det. El tester skal helst taes på ettermiddags urin , nærmer man seg eggløsning så vil de slå ut på utvannet ettermiddags urin 😊

Man skal ikke teste om morgenen fordi da har urinen ligget i blæren såpass lenge at el testen kan slå ut falsk positiv. LH hormonet (det hormonet som Gjør at el testene slår ut) har man i kroppen hele syklusen - det er derfor man som regel alltid ser en svak strek på testene... tar man testen om morgenen så har kroppen samlet opp masse LH hormon gjennom natten og testene kan slå ut som positive -uten egentlig å være det. El tester skal helst taes på ettermiddags urin , nærmer man seg eggløsning så vil de slå ut på utvannet ettermiddags urin 😊

Tusen takk for svar ^^ setter pris på det som førstegangs prøver å få litt hjelp til sånt ^^

Da prøver vi å ta den siste testen i kveld og ser hva den sier :)

Her var det jammen ikke mye liv 😉 Åssen går det med dere jenter , har dere hatt eggløsning og kommet i dpo land? Her hadde jeg El på torsdag og er 3 dpo idag 😊 Spennende tid fremover 😃😃

Jeg hadde også eggløsning på torsdag! Veldig spennende! Vi prøvde både søndag, mandag, tirsdag, onsdag, torsdag og fredag så mulighetene burde vere tilstede 😊 har veldig ømme bryst men det har eg ofte etter eggløsning. Gleder meg til om en ukes tid + 😊😀

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...