Gå til innhold

Hvor mange dager oppbevarer du morsmelk i kjøleskapet?

Anbefalte innlegg

Ser det står 3- 5 dager. Men hva avgjør om det blir 3 eller 5?

Har noe melk som jeg begynte og pumpe 4. juli. Har pumpet et par ganger til dagen og samlet i samme beholder. Er det ok? Får så lite ved hver pumping.

Det er 3 døgn siden første melken nå da.

Litt ny i dette jeg... Er så redd for at melken skal være dårlig.

Anonymous poster hash: bf507...069

Fortsetter under...

Du skal ikke blande fersk morsmelk med "gammel" morsmelk. Dette kan du kun gjøre om du fryser det og det du fyller på er mindre enn det som er fryst. Man blander ikke ferskvarer med gamlere vare.

Jeg har selv ikke opplevd ok morsmelk i kjøleskap på 5 dager. Jeg synes den ser ekkel ut etter 3 dager.

3 dager er 3 dager ☺

Anonymous poster hash: 04ca6...113

Du skal ikke blande fersk morsmelk med "gammel" morsmelk. Dette kan du kun gjøre om du fryser det og det du fyller på er mindre enn det som er fryst. Man blander ikke ferskvarer med gamlere vare.

Jeg har selv ikke opplevd ok morsmelk i kjøleskap på 5 dager. Jeg synes den ser ekkel ut etter 3 dager.

3 dager er 3 dager ☺

Du ser/lukter/smaker jo om melken er ok etter 4 dager... Det er det som avgjør det.

Sto 3- 5 dager på ammehjelpen.

Okey. Leste ikke noe om at jeg ikke kunne blande. Trodde at så lenge den gamleste melka ikke var over 3 dager så var det greit.

Men da skal jeg ikke gjøre det mer.

Takk for svar!

Annonse

Takk for svar.

Det er nok endret, for jeg har fått beskjed om, og lest at den kan stå 6- 8 timer i romtemp. Og 6 mnd. i fryseren.

Men huff.. Han har fått melk jeg har blandet. Det er en del dager siden sist, den gamleste melka var da bare ca. 1 døgn gammel. Men mener de blandet sammen de skvettene jeg pumpet på sykehuset, så trodde det var greit.

Men jeg hadde vel merket det til nå om han hadde blitt dårlig av det... Men nå har jeg kastet melka jeg hadde, så får jeg pumpe og gi det til neste måltid. Så slipper jeg lure på om melka er ødelagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...