Gå til innhold

slankestart Juli 2015


Galskapens overhode

Anbefalte innlegg

har vært noe opptatt i det siste :o

 

Veiingen på fredag var ikke mye givende: 98.7 kg, ned 100 gram :P Men har ikke vært super aktiv siste uka heller, Legebesøk, og startet på medisiner for å klare å sove mer på natt (medisiner mot smerter, ikke mot søvnen da)

 

Her starter familien ferie om 1,5 uke, så målet for den ferien uteblir gitt, kommer meg ikke ned 8,7 kg til da :P hehe.. Men men, jeg får bare fortsette som jeg har, nå som jeg sover mer på natt, er det mulig for meg å være litt mer oppegående på dagtid også.. Har sett over maten min nå, siden jeg ikke er like aktiv som før, så må maten helt klart reguleres :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror mitt ønske var under 75 kilo til ferien. Har hatt flere tanker og ønsker da hehe 😂 Ville jo aller helst nådd målet om jeg fikk velge 😉 Men det ser dårlig ut etter at vektnedgangen stoppet. Ferie blir det uansett mål eller ei så får bare gjøre en innsats. Var jo nede i 74,6 for 2-3 uker siden da. Kanskje det teller?? 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det teller ;):P

Målet mitt var å nå 90 kg innen ferien til samboeren, men, nå skal vi stort sett være på fjellet på campingen de 3 ukene, og noe Hunderfossen da, også har jeg ei uke jeg kommer til å være en del med ei venninne av meg :) Men skal ikke på noe strand eller noe, så får vel bare se det som ok at jeg er under 100 kg igjen :P Så setter jeg heller som mål å nå 90 kg til jul, så har jeg grei tid, kan ikke telle kalorier så ekstremt nøye pga fortiden min, så må holde fokuset på rent kjøtt/magert kjøtt, mye grønt og lite stivelse, sukker og lignende :P 

Hadde jeg hatt god nok selvkontroll uten  å dra det for langt, hadde jeg prøvd meg på lavkarbo, men gått på en smell med det også.. Er ikke så lett egentlig, det å gå ned i vekt på vettu vis, men jeg når vel målet mitt på 70 kg til slutt :P I boka jeg skriver ned i, så står det jo 70 kg innen utgangen av 2020, så har god tid enda, men har satt noe delmål da ;)

Ikke så lett når kroppen ikke samarbeider, men er henvist av legen nå, for å utredes for fibromyalgi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det teller ja, det er godt 😂😂

 

Litt usikker på om det er det samme du forsiktig henviser til, men jeg har slitt med spiseforstyrrelser så jeg må passe på at jeg ikke bare slutter og spise fordi det er så greit. Da er det nesten greit å ha ME. Den stopper for meg fordi jeg blir veldig dårlig av å faste så jeg er avhengig av å passe på å få i meg litt mat.

Kanskje det også henger sammen med at jeg alltid føler meg så vanvittig feit og ikke ser at jeg går ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal forresten ligge og fleske meg (som ei venninne så godt sier) på stranda i Kroatia i 1 måned i sommer fordi om jeg er feit! 😁

Og vet du hva? Jeg glir lett inn blandt de andre julegrisene 😂😂🐖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det teller ja, det er godt

 

Litt usikker på om det er det samme du forsiktig henviser til, men jeg har slitt med spiseforstyrrelser så jeg må passe på at jeg ikke bare slutter og spise fordi det er så greit. Da er det nesten greit å ha ME. Den stopper for meg fordi jeg blir veldig dårlig av å faste så jeg er avhengig av å passe på å få i meg litt mat.

Kanskje det også henger sammen med at jeg alltid føler meg så vanvittig feit og ikke ser at jeg går ned i vekt.

Du tenker rett ja, jeg har vært innenfor 3 spiseforstyrrelser (overspising, bulimi og det å ikke spise noe mat i det heletatt) noe som gjør det hele så mye vanskeligere, for det kan slå alle 3 veier, brent meg på det litt for mange ganger de siste 5 årene, og nå som jeg har barn, er det jo ikke aktuelt å falle helt ut, så prøver heller å gi meg selv god tid, så jeg ikke drar noe for langt :) Da får det heller ta noen år, noe legen min var veldig enig med meg i :)

Husker for noen år siden,, kom ned i 88 kg, og alle bare "å, så tynn du har blitt på noen mnd!" og alt jeg tenkte var... Hvor da? Jeg ser det ikke i speilet, så for å ikke skride over en grense, så tar jeg krops mål, for da VET jeg når jeg har gått synlig ned i vekt, men tar mål hos legen (skrekk og gru, siden han bare er året eldre enn meg) for å sikre meg helt, så tar krops mål noen ganger i året :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal forresten ligge og fleske meg (som ei venninne så godt sier) på stranda i Kroatia i 1 måned i sommer fordi om jeg er feit!

Og vet du hva? Jeg glir lett inn blandt de andre julegrisene

Hehe :P Jeg liker ikke å ligge på stranda, litt pga størrelsen min (siden det meste er på magen og over rumpa, ser jo ikke ut :P ser jo nesten firkantet ut fra siden :P haha) men også fordi jeg finner det ufattelig kjedelig å ligge på ei strand, eller å sole seg generelt sett... Heldigvis har venninna mi det likedan, så vi ender vel opp med en uke med geocaching :P Blir hvertfall en del aktivitet ut av det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ikke mål, men bruker klær til å måle med. Passer ikke buksa i mai og ikke i august så går det litt dårlig for å si det slik 😉

 

Jeg har vært borti det å ikke spise, trøstespise og såvidt det med oppkast.

Prøver nå å være flink og spise rett mat og la kos være kos. Det har funka bra på lavkarbo for meg så holder meg nok der 😊

 

 

Jeg lå på stranda når jeg var tilnærma 100 kilo også jeg (i Kroatia). Er sjelden på stranda i Norge. Elsker sol og soling og ligger ute så fort det er anledning 😀 Men nekter å ligge ute og fryse. Da går jeg inn og slår på boxen 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ikke mål, men bruker klær til å måle med. Passer ikke buksa i mai og ikke i august så går det litt dårlig for å si det slik

 

Jeg har vært borti det å ikke spise, trøstespise og såvidt det med oppkast.

Prøver nå å være flink og spise rett mat og la kos være kos. Det har funka bra på lavkarbo for meg så holder meg nok der

 

 

Jeg lå på stranda når jeg var tilnærma 100 kilo også jeg (i Kroatia). Er sjelden på stranda i Norge. Elsker sol og soling og ligger ute så fort det er anledning Men nekter å ligge ute og fryse. Da går jeg inn og slår på boxen

Kan ikke måle med klærne jeg, de passer ikke uansett... haha :P De fleste av klærne er for store fra før av, enten fordi jeg har gått ned i vekt, eller fordi de er dårlig kvalitet, og vier seg ut med tiden.. Har ikke penger til å kjøpe noe som passer, spesielt ikke når jeg skal videre ned i vekt ;) Så lenge de går an å få til å sitte fast der de skal, så får de vare en stund til.. Jupps, er en ekte "slubbert" (som er veldig glad for at samboeren ikke bryr seg med klærne (hadde det vært opp til han hadde jeg vel gått naken uansett :P )

Endret av <3Barn&Engler<3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde jo ikke handle klær jeg heller. I alle fall ikke så masse 😕 Men jeg klarer ikke å la være heller 😣 Som sagt så tenker jeg at noe passer kanskje fordi om jeg klarer å gå ned mer.

 

Mannen liker godt at jeg går i joggebukse hjemme så han bryr seg ikke. Han bor i arbeidsklær selv 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg har nevnt det tidligere, men jeg får fortsatt på . meg buksene mine, selv om jeg er 30 uker på vei;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg har nevnt det tidligere, men jeg får fortsatt på . meg buksene mine, selv om jeg er 30 uker på vei;-)

 

Det er jo helt fantastisk 😀

Jeg var vel 8-10 uker når jeg trang større bukser med begge 😣

 

Du er flink 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det veiedag for meg - spent! Jeg går på 5:2-dietten og det begynner å bli vanskelig å holde motivasjonen oppe! :/ og nå er det ferie i tillegg, så da blir det enda vanskeligere! Lurer på om jeg skal slippe opp litt i ferien - kanskje satse på å ikke gå opp, heller enn å gå ned??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg veide meg idag, siden jeg skal ha mensen i helga og siden tallene har vært litt høyere de siste gangene jeg har veid meg og jeg har følt det har vært ulike grunner til det.

Idag sa vekta 73,9. Jeg er kjempefornøyd med det 😁

 

Så blir ikke veeing på meg på lørdag. Prøver å vente mot neste helg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har såååå lyst på potetgull, kjeks, kanelboller osv.. alt det jeg vet ligger i kjøkkenskapet og roper på meg!

Gi meg styrke til å holde ut!

 

Har prøvd å roe suget med ananas og jordbær - men det er ikke frukt og bær kroppen/hjernen vil ha - det er sjokolade, og potetgull!!! :popcorn:  :popcorn:  :popcorn:  :spise:  :spise:  :fy_fy:  :fy_fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har såååå lyst på potetgull, kjeks, kanelboller osv.. alt det jeg vet ligger i kjøkkenskapet og roper på meg!

Gi meg styrke til å holde ut!

 

Har prøvd å roe suget med ananas og jordbær - men det er ikke frukt og bær kroppen/hjernen vil ha - det er sjokolade, og potetgull!!! :popcorn::popcorn::popcorn::spise::spise::fy_fy::fy_fy:

 

Husk at detsom du holder ut blir det lettere med tiden. Sprekker du, vil du ha imorgen også.

Lykke til 😊 Jeg har tro på deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at detsom du holder ut blir det lettere med tiden. Sprekker du, vil du ha imorgen også.

Lykke til Jeg har tro på deg!!

jeg klarte det :)

 

men ved veiing i dag så har vekta stått bom stille siden forrige uke.. 

Så det tyder kanskje på at kroppen har vent seg til dette nye kaloriinntaket og at det er på tide å sette igang med den treningen jeg har utsatt så lenge. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg klarte det :)

 

men ved veiing i dag så har vekta stått bom stille siden forrige uke..

Så det tyder kanskje på at kroppen har vent seg til dette nye kaloriinntaket og at det er på tide å sette igang med den treningen jeg har utsatt så lenge. :/

 

Herlig 😁

 

Husk at du ikke bør ligge på samme antall kaloriinntak hver dag. Kroppen er lat og vil tilpasse seg da. Du bør variere inntaket litt for å 'lure' kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig

 

Husk at du ikke bør ligge på samme antall kaloriinntak hver dag. Kroppen er lat og vil tilpasse seg da. Du bør variere inntaket litt for å 'lure' kroppen.

 

jeg varierer ganske mye.. følger 5:2 prinsippet! Så mandager og onsdager spiser jeg minimalt! Spiser normalt resten av uken. Teller ikke kalorier kjempenøye, men ligger stort sett rundt ca 1800. Lørdager unner jeg meg litt ekstra godteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat ja men da så 😊

 

Jeg gikk ikke ned så masse på 5:2, men det er jo mange som klarer det. Jeg holdt nok ikke ut lenge nok heller tenker jeg 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sovner på lekeland 😁😁😂😧🙈😪😪😪

 

Blei med ei venninne og hennes barn på lekeland. De er så store at de leker selv alle sammen. Etter 5 timer i en herlig stol sovner jeg 😮 Våkner av at eldste min står og roper over halve rommet på meg.

Sove litt lenger imorgen kanskje!? 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte resten. Jeg er kvalm, uvel, trøtt, dårlig ja you name it. Så det gjør sitt. Har hatt det travelt nok de siste dagenw og ukene så det tar på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ingen bedring sikte. Synes likevl det var greit å drikke noen liter med lite cider på lørdag i bryllupsfest 🙈 Jeg er en tosk!

 

Jeg er kvalm, får nesten ikke i meg mat, har diare, føler jeg skal svime av når jeg står, vondt i hodet, vondt i magen osv osv..

Migrenen er selvsagt også på plass i venstre hjørne.

Må vel snart være tomt slik at trøsten blir at jeg snart er ferdig med å løpe på do 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt noe bedre. Var litt bedre igår, men ikke helt meg selv og slet med å sitte og stå lenge.

Bedre idag. Kunne dusje uten krakk 😊

 

Spiste 'frokost' i 13-13.30 tiden. Gikk fint først, men endte så opp på do igjen med kramper utav en annen verden og følte jeg skulle både kaste opp og svime av.

Ble sittende vell og lenge. Hadde smerter en stund etterpå, men kom meg veldig.

Nå er jeg ganske god, men tør jo pokker ikke å spise noe 😕

 

Satser på at jeg er enda bedre imorgen, og at det går fint når jeg spiser. Er litt sånn halvkvalm og er ikke så masse mat som frister heller.

 

2 uker til ferie idag 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

73,8 kilo idag. 100g ned på 1 uke. Ikke akkurat den store bragden. Med tanke på masse mat og alkohol i helga så er det vel et godt resultat. Litt av det skyldes nok at jeg har vært dårlig også.

Jeg tar det får 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...