Gå til innhold

slankestart Juli 2015


Galskapens overhode

Anbefalte innlegg

Jeg har vært på vekta. Den sa 74,6 kilo 😁😁😄😄

 

Det betyr at jeg har mindre enn 10 kilo igjen til målet. Spørs om jeg når det denne gang!? 😕

Det er i alle fall slik at jeg nesten ikke tror mine egne øyne når jeg ser tallene på vekta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei folkens! Greit å slenge seg med her? Jeg trenger seriøst litt motivasjon nå! Har holdt på i ca 4 uker.. Har gått ned ca 0,5 per uke, noe jeg tenker er en grei fremgang! Samtidig så må jeg innrømme T jeg synes det går saaaakte.. I tillegg hadde jeg kun gått ned 0,2 den siste uka!

 

Please send meg noen oppmuntrende ord! Jeg må klare dette.. 163 cm og nå 76 kg, så jeg trenger å gå ned i hvert fall 10 kg til.. :/

 

Velkommen hit :) Bare moro når flere kaster seg på her ;)

Du har jo en super nedgang da, og enda det "kun" var 0,2 siste uka nå, så er det ned :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på vekta. Den sa 74,6 kilo

 

Det betyr at jeg har mindre enn 10 kilo igjen til målet. Spørs om jeg når det denne gang!?

Det er i alle fall slik at jeg nesten ikke tror mine egne øyne når jeg ser tallene på vekta!

 

Oi :D Så moro! Dette klarer du skal du se, kan hende det går noe tregere nå mot slutten, men for all del, om man gir opp, går man jo tilbake til start som regel, hold tålmodigheten oppe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

99,3 sist, 99,4 nå :frustrert:  Tror jeg blir gal :sur:  jeg spiser jo, så dum som jeg er, litt mer nå, samboeren er på jobb, ungene er i bhg hele dagen, og jeg tralter rundt hjemme, da venninnen jeg bruker å være med noen dager i uka, er opptatt :forvirret: Så har latt meg selv "falle", nå har jeg kink i nakken også, så klarer jo nesten ikke gå i det heletatt, så håper det går fort over!

Dumme overvekt og fortid som fikk meg hit, rævva humør i dag også, så dere får bare beklage et utbrudd her.

 

Håper virkelig på bedre resultat på vekta til neste helg igjen :krangle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi :D Så moro! Dette klarer du skal du se, kan hende det går noe tregere nå mot slutten, men for all del, om man gir opp, går man jo tilbake til start som regel, hold tålmodigheten oppe :)

 

Jeg gir ikke opp nei! Jeg må klare det 😊

Det er gøy nå når det nærmer seg synes jeg. Kjipt dersom det stopper helt opp selvfølgelig, men jeg vet jo også at det bare er annen hver veiing med resultater siden jeg har eggløsning og mensen de andre veiedagene hehe 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har idag lagd 2 marengsbunner som går i søpla. Får ikke til lavkarbo marengs 😕

Får prøve mer en annen gang, nå er det snart i gang med pizza. Lavkarbo til meg og høykarbo til resten 😁

 

Har hatt en haug med ekstra eggeplommer da så har blitt en svær porsjon med gul krem til suksesskake. Så nå må jeg snart få den i fryseren før jeg spiser den opp hahaha 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

99,3 sist, 99,4 nå :frustrert:  Tror jeg blir gal :sur:  jeg spiser jo, så dum som jeg er, litt mer nå, samboeren er på jobb, ungene er i bhg hele dagen, og jeg tralter rundt hjemme, da venninnen jeg bruker å være med noen dager i uka, er opptatt :forvirret: Så har latt meg selv "falle", nå har jeg kink i nakken også, så klarer jo nesten ikke gå i det heletatt, så håper det går fort over!

Dumme overvekt og fortid som fikk meg hit, rævva humør i dag også, så dere får bare beklage et utbrudd her.

 

Håper virkelig på bedre resultat på vekta til neste helg igjen :krangle:

Hva med å ikke "tralte" så mye hjemme alene, men la ungene få fri fra bhg og lek/finn på noe med de?? Ikke verre enn det.

 

Anonymous poster hash: 31369...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ikke "tralte" så mye hjemme alene, men la ungene få fri fra bhg og lek/finn på noe med de?? Ikke verre enn det.

 

Anonymous poster hash: 31369...04e

Med to unger som har timer med PPT daglig i bhg, foruten annenhver fredag, så er det ikke så lett nei.. Å jeg "tralter" ikke stort hjemme egentlig, kun den uka her som har vært nok så utenfor normalen av ulike grunner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

99,3 sist, 99,4 nå :frustrert: Tror jeg blir gal :sur: jeg spiser jo, så dum som jeg er, litt mer nå, samboeren er på jobb, ungene er i bhg hele dagen, og jeg tralter rundt hjemme, da venninnen jeg bruker å være med noen dager i uka, er opptatt :forvirret: Så har latt meg selv "falle", nå har jeg kink i nakken også, så klarer jo nesten ikke gå i det heletatt, så håper det går fort over!

Dumme overvekt og fortid som fikk meg hit, rævva humør i dag også, så dere får bare beklage et utbrudd her.

 

Håper virkelig på bedre resultat på vekta til neste helg igjen :krangle:

 

Det er lov med slike dager!

Du kommer nok snart inn på sporet igjen og da gir det resultater skal du se 😊

Det er ikke noe med 100g. Kanskje det er syklus, eller at du ikke har vært på do. Ikke legg 100g på deg en gang.

Det er i det lange løp det er viktig. Om en uke eller to ikke blir som vanlig eller planlagt, så skit i det. Jeg leser at du vet det. Så da vil du hente deg inn igjen, det klarer du. Vi heier på deg 🌼🌞😊😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba Moota:-D

Min drøm er også 64-65 kg. Skal jobbe mot dette etter fødsel. Har tankene klar på hvordan få til dette ettee fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba Moota:-D

Min drøm er også 64-65 kg. Skal jobbe mot dette etter fødsel. Har tankene klar på hvordan få til dette ettee fødsel.

Takk! 😊 Føler jeg har funnet en måte som fungerer for meg. Og ikke bare som en hard slankekur som jeg kan overleve en periode, men jeg kan leve slik. Det er fint ☺

 

Det er bra og viktig ned en plan. Da er halve jobben gjort 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er moota, og velkommen til puppen og lillemor :)

 

Jeg står på stedet hvil, ligger på 89 ca. Har ikke slanket meg aktivt så kan ikke klage. Jeg spiser endelsene, men det er jo sååå lett å kjøpe en is, forsyne seg med et ekstra kakestykke, spise litt ekstra middag osv, osv... Akkurat nå er jeg fornøyd med å ikke ha gått opp noe mer, men det plager megvoldsomt at jeg har gått opp så mye det siste året. Allikevel klarer jeg ikke å starte opp på et sunt liv. Jeg vet jeg må Ts et måltid, en dag, en kilo av gangen. Men det virker så uoverkommelig. Og jeg får ikke "bestemt" meg om hvilken metode jeg skal bruke... Telle kcal Grete roede- måten, eller lavkarbomåten. Jeg har prøvd begge metodene og kjenner fordeler og ulemper. Jeg vet at begge delene fungerer, det må bare følges opp og gjøres over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 13/6 - 88,4 kg

 

Fy fader altså, det er 10 kg opp på et år det, og jeg skal liksom slanke meg....

 

Jeg blir også veldig motløs. Jada, jeg kan sikkert gå ned 4 kg på en måned, men så monner 4 kilo så lite. Hvilken rolle spiller det om jeg veier 84 eller 88 liksom, feit er jeg uansett. Det blir et så utakknemlig strev og slit.

 

Men Sol-Regn-Latter sier det helt riktig, man må da en uke og en kilo om gangen, sakte men sikkert sikte seg inn mot målet.

 

Ingen av sommerklærne fra i fjor passer, og det er skikkelig deprimerende. Nei, jeg må ta tak, en dag om gangen, nå er jeg helt ute og kjøre, på helt feil spor. Kan ikke fortsette ned denne veien, på tide å snu.

 

Nå skal jeg på butikken og handle melon, jordbær, blåbær osv. Så får jeg fråtse i det denne første uken også gradvis prøve komme inn på rett spor uten potetgull, gjærbakst og sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for støtte for en ukes tid siden folkens!! Det hjalp på motivasjonen og jeg klarte å finne styrke til å ikke gi opp! Jeg har veiedag på fredag, og denne uka har jeg gått ned nesten en kilo. :)

 

75,6 kg nå! :)

 

5,6 kg til første delmål!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtte for en ukes tid siden folkens!! Det hjalp på motivasjonen og jeg klarte å finne styrke til å ikke gi opp! Jeg har veiedag på fredag, og denne uka har jeg gått ned nesten en kilo. :)

 

75,6 kg nå! :)

 

5,6 kg til første delmål!!

Så kjekt å høre!! 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt spent på veiing imorgen. Det er eggeløsning ca imorgen, så vekta pleier å være litt høyere da.

 

Har shoppa litt også idag. Først bestilte jeg på h&m.no. Så var vi på et senter for å lete etter noe de ikke hadde i rett str. på nett. De hadde ikke det der, men handlet litt likevel. Reiste på enda et senter hvor det også var Hennes og fant det jeg lette etter. Kjøpte det ikke, men kjøpte litt annet haha 😁😁 3x h&m på en dag 😮😂

 

Kjøpte meg også supergode sko. Tommy Hilfiger sandaler. De er så herlige 😀

Så nå får jeg ta en liten shoppepause til 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått opp 1,1 kilo siden sist lørdag til 75,7. Jeg vet jo at jeg går opp annenhver lørdag pga. syklus, men fy søren så kjipt det er å se de høyere tallene 😕😧😣

 

Kanskje jeg bare burde veie meg annenhver lørdag 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for sist!

Falt av tidligere i år pga mye som skjedde på hjemmefronten, så jeg har ikke trimmet noe særlig og ikke tenkt kalorier. I teorien skulle jeg vært på 85 der jeg starta for 1 år siden.

Nå har jeg vært på vekta (har spist i dag, og vet at vekta viser opp til 1 kg ekstra på kvelden). Jeg var 75 kg i januar. Nå er den 76,5 kg.

:danse::Hehe::hoppendeglad:
Skal i bryllup til søstra mi om en måned, så tenker jeg tar et ekstra tak i dette nå, og klarer å komme meg under 75 kg (helst 74), så er jeg fornøyd. Kjolen passer litt for godt nå, men den går på. Etterpå fortsetter jeg mot målet som er 65 kg.

 

Edit: legger til at det er den tiden av måneden igjen. ;)

Endret av nurantowen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff er så redd for å ha gått opp enda mer på lørdag. Sist lørdag, eller egentlig både lørdag og søndag tok jeg den helt ut! 😕

Drakk mange halvlitere med sukkerfri cider på lørdagen i tillegg til 3 svære måltider, for å ikke bli full eller dårlig på kvelden.

Lagde lavkarbo hamburgerbrød og rundstykker, spiste cashewnøtter og 2/3 av en 100g sukkerfri sjokolade.

 

Vi reiser sannsynligvis om 3 - 3 1/2 uke og jeg føler meg som, og ser i speilet en bælfeit flodhest 😢😧

Hater det!!

 

Har i alle fall shoppet nok. Har brukt nærmere 20000 siden fredag 😣 Hvorfor kjøper jeg så masse klær når jeg er så tjukk? 😯

(Det er forresten ikke bare klær da 😀 )

 

Tenker at jeg aldri når målet for målet vil bare bli lavere og lavere tall på vekta siden str. ikke minker.

 

Var hos en venninne på mandag også som alltid kommenterer hvor slank jeg har blitt, og hun sa ingenting på tross av at jeg har gått ned masse siden sist vi så hverandre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får spader bare av å tenke på å veie meg imorgen 😢

Må tidlig opp også og det spiller inn for meg, for da er jeg stressa i kroppen og natta blir heller ikke som den pleier. Åhhh..

 

Men jeg må til pers og stå til ansvar for hva jeg har spist 😧

Endret av moota m storebror&lillebror
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel være fornøyd med 75,3 kilo idag. 75,7 (?) sist lørdag.

Håper å være under 75 når vi reiser, men det blir 2 helger til med alkohol så det spørs..

 

En annen ting gjør at jeg merker at det skjer noe i alle fall. Var på senteret igår for å kjøpe stroppeløs bh til en finkjole jeg skal ha i en bryllupsfest i sommer. Prøvde først 80D. Jeg er normalt en 80E. Den var for stor og jeg måtte ned i 75D. Kunne nok hatt 75E, men prøv å finn det i stroppeløs i hvilken som helst butikk.. 😁

Men det er akkurat som om cupen også blir bittelitt mindre da. Jaja ser for meg at om noen uker - et par måneder så passer jeg nok D igjen. Enten 75D eller 75E. Ifjor brukte jeg 85E. Hadde ikke sjans i havet til å få på 80E ifjor.

 

Så jeg ser at det går rett vei 😊 Det er jo derfor jeg ikke kjøper flere bikinier, korte shortser eller bh'er nå til ferien. Plutselig er de litt store. Og jeg skal ikke være denne størrelsen neste år heller så jeg trenger det ikke større enn at det passer. Forstår liksom ikke helt at jeg ikke tenker slik om alt. Var jo selvfølgelig på h&m igår.. Burde jo tenke slik om det også. At det kanskje kommer til å bli for stort dersom jeg når målet mitt.

 

Jaja noe ser jo greit ut selv om det er litt stort. Dessuten kjøper jeg noe slik at det sitter akkurat 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er dere jenter? Har dere tatt ferie?? 😁😁🌞🌼 3 uker til ferie her så jeg står på til da ☺

 

Jeg har kjøpt en superstretch bukse på h&m i str.40. Den passer meg idag 😁😂

Den er jo superstretch, og det var ikke god plass, men den passet, og jeg kunne gå med den 😉

Jeg er egentlig en str.42 da. Idag trang jeg en slik oppmuntring. Vekta har jo stoppet litt opp etter at jeg gikk ned litt over 8 kilo på 8 uker. Jeg har ikke vært like streng heller. Selskap, alkohol og div. hjelper jo ikke på.. men jeg skal leve, så det så 😊

Så det at jeg nå er 75E i bh og kom oppi den buksa det er herlig. Det hjelper det jeg gjør fordi om tallene står stille litt 😀📉📈📊

Og fordi om jeg føler meg som en julegris 😧🐖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...