Gå til innhold

slankestart Juli 2015


Galskapens overhode

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig

 

4 egg og 2 ss tagatesse piskes hardt i 10 min.

 

50g smør smeltes. Ha oppi 1/2 dl vann og 1/2 dl fløte. Sett til siden.

 

Mål opp

25g mandelmel

25g kokosmel

2 ss pofiber

2 ss fiberhusk

2 ts bakepulver

Litt kardemomme og vaniljepulver dersom du vil ha dem litt søte.

 

Bland det tørre. Ha smøret i eggedosisen og deretter det tøre. Bland forsiktig og la deigen hvile i 5-10 min.

 

Form høye boller og sett dem på en bakepapirkledd plate. Stek på 160g i midten i 25-30 min.

Bruk gjerne olje for å forme dem lettere.

 

 

Kan også brukes som boller, ha da i kardemomme og vaniljepulver.

Eller hamburgerbrød, la da det søte være og ha på sesamfrø. Ha litt salt i deigen.

 

 

Hvor mange rundstykker blir det? Vet du hvor mange karbohydrater det er i hvert rundstykke ca? Jeg må nok teste hamburgerbrød og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sant ja.. Motivasjonen svinner litt, spesielt sånn været her er nå om dagen.. Får ikke gått til fra bhg med ungene i dag heller, her sitter vi hjemme i dag, regnet pøser på

 

Sånn vær hadde vi igår, da var vi halve dagen på fotballturnering. Gøy 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange rundstykker blir det? Vet du hvor mange karbohydrater det er i hvert rundstykke ca? Jeg må nok teste hamburgerbrød og :)

 

Kommer jo an på hvor store du lager dem 😉

6-8 stk får jeg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn vær hadde vi igår, da var vi halve dagen på fotballturnering. Gøy

2,5 dager med øs pøsende regn her, flom rundt om i distriktet og rasfare.. Lite trivelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,5 dager med øs pøsende regn her, flom rundt om i distriktet og rasfare.. Lite trivelig.

Oi 😮 Her har vi fått fint vær idag. Hjelper litt på barna, men jeg er som et slakt så..

Har for mange prosjekter om dagen. Men det er nødvendige ting.

4 1/2 uke til sommerferie 😁😊😙❤

Eneste negative med det er at jeg må være tjukk i år også 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi Her har vi fått fint vær idag. Hjelper litt på barna, men jeg er som et slakt så..

Har for mange prosjekter om dagen. Men det er nødvendige ting.

4 1/2 uke til sommerferie ❤

Eneste negative med det er at jeg må være tjukk i år også

 

Endelig fint vær i efta, spådd bra i morgen og over i morgen hvertfall :) Ruskevær i dag, men langt fra ille, fint nok å gå til/fra bhg med ungene i det minste ;) Godt å endelig få de i bhg igjen, de blir jo så rastløse.. Men i dag var vi alle 3 i godt humør, enda jeg bare som 2,5 timer i natt også :P

 

Her blir det sommerferie 3 siste ukene i juli, lov å håpe at man er nede i en vekt som tilsvarer at man føler seg komfortabel i shorts/skjørt, det har jeg jo nesten ikke brukt på flere år. :P  

 

Vi er nok flere som må være tykk i år, men vi får bite tennene sammen og holde ut, dette vil fungere for oss <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde nydelig vær igår. Jeg satt oppkastvakt 😕 Minste begynte med omgangssjuka igår natt 😧😷😪 Ble lite søvn på både han og meg. Han må være hjemme fra skolen idag og, men tror han er tett nå 🙊

 

Håper det bare var han som fikk det. Jeg er helt ødelagt og håper på rolige dager fremover 😩😧

 

Jeg tar sommerferie med barna når skolen slutter om 4 uker ❤ , mannen skal ha 1 måned fra midten av juli. Har aldri brydd meg om str. min i forhold til shorts, kjole, bikini ol. Jeg glir fint inn i mengden for å si det sånn 😉😁

 

Jeg tenker at det hjelper jo, det blir bedre! Jeg er flere kilo mindre enn ifjor. Var mindre når vi reiste i 2012 og 2014. Men er jo noen uker igjen så har ikke helt gitt opp ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen andre enn minste fikk omgangssjuka her, heldigvis 😧

 

Har hatt en travel uke og fått en smell idag. Helt ventet. Er helt kaputt. Passer fint siden jeg har kjøpt inn både seng og madrass til minste som skal bæres opp og monteres, for å ikke snakke om at den gamle må skrus fra hverandre og bæres ned 😥😣

Huset bør både støvsuges og vaskes. Har helsigvis IRobot som støvsuger da. Meeen, det kommer flere dager og uker så det ordner seg vel. Bare jeg får på igjen sengtøyet til min seng som ligger i vaskemaskinen før kvelden så 😁😁

 

Så til det viktige. Har vært på vekta. 75,2 idag. Tok meg 5 måneder å gå ned etter jul og nyttår altså. Det på tross av at jeg bare la på meg 2,9 kilo. Verre var det som skjedde etter nyttår. Jaja nå er det over og kampen om nye kilo er i gang. Er nok mer neste helg pga. syklus, men skal takle det 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger med i kulissene jenter. Det har skjedd lite de siste månedene, men vekta har holdt seg stabilt på 99-100kg. Nå setter jeg inn støtet igjen. Jeg forhåndsbestilte en bok i mars som kom hjem i postkassen min for noen dager siden. Så nå fikk jeg en motivasjonsboost. Jeg har tenkt mye den siste tiden og innser at det finnes ingen quick fix, jeg må jobbe knallhardt med min innstilling og innse at det er kun jeg som kan endre dette. Magen har vært i maksimalt ulage de siste månedene og sukkerjaget har vært høyt. Nå vil jeg fokusere på å spise mat som ikke gjør meg oppblåst og magevondt. Og jeg starta å spise sånn før helga. (ikke den standard vente til mandag som jeg pleide) Når det er sagt har jeg spist pittelitt godteri i helga men ingen kaste meg over å trykke i trynet. Og jaggu fikk jeg vondt i magen en liten stund etter godisen var fortært.

 

Moota din stå på vilje og fighting spirit er motiverende. Og nå vil jeg også kjempe hardt videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har funnet din indre motivasjon løvemamma 😊😊

 

Jeg har også blitt godt kjent med kroppen min gjennom det siste året og lært utrolig masse! Jeg har kjent hvordan magen skal kjennes ut og være når den får mat den liker 😁

 

Det er så utrolig koselig å høre at jeg motiverer deg!! 😊 Jeg har hatt mange oppturer og nedturer og har hatt god hjelp her inne med begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det dårlig. Jeg har tatt det å bli dumpet hardere enn jeg vil innrømme, ikke bare ble jeg dumpet, men jeg ble byttet ut i samme slengen..... :( Jeg blir så sint på meg selv, for jeg var så godt i gang. Men så kommer denne dritten her, og jeg lar meg helt vippe av pinnen og motivasjonen forsvant som dugg for solen :( Så nå er jeg oppe i 102,7 kg igjen :( :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å lese valnøtta 😢 Der er aldri kjekt når man faller av.

Når du er klar for det så må du ta tak og vise deg selv at du kan klare dette for din egen del. Ikke for eksen. Kjenn etter og finn viljen til å kjempe fordi du er verd det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt noen lengre gode perioder i vår og nå på forsommeren. Kjent på at jeg virker og at kroppen lever og fungerer bedre enn på lenge.

Jeg får en og to og tre og.... ja dere skjønner smeller, men det går som regel greit.

Jeg sover litt, henter meg inn igjen og biter tennene sammen. Det har gått i ett og jeg har ikke tid til å kjenne etter hvordan kroppen har det.

Igår sa den rett og slett stopp. Jeg hvilte og sov i sofaen og stolen. Kjente at jeg var helt utav det. Så kom kvalmen på kvelden og uvelheten. Jeg er litt bedre idag, men har vondt i hodet i tillegg. Jeg har da ikke tid til dette!?

Skulle vært og handlet, skulle vært å gjort ærend og prøve å lage lavkarbo marengs. Jeg har så masse som skulle vært gjort.

Får krysse fingrene for flere sommerdager. Da er jeg flink til å slappe av. Ligger så sant jeg får det til på terrassen i trusa hele dagen 😊😉

 

Skal ha mensen også til helga så gleder meg ikke akkurat til å veie meg 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frustrasjon lenge leve.... 99,3 kg o.O Nedgang på 100 gram?

Prøvde meg på styrketrening i går, og nå føles kroppen... ja, kan si det sånn at jeg oppdager muskler jeg ikke viste at jeg hadde :P Til tross for at jeg tøyet godt ut etterpå. Tenker jeg kan legge inn 3 økter ala 30-40 minutter i uka, i tillegg til å gå en del.. Kanskje det kan hjelpe på o.O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 kg opp og 3 mnd igjen av graviditeten:-) får se om jeg får til å gå ned de 2 kg før babyen kommer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

75,6 idag. 400g opp. Var mindre opp enn forventet mtp dårlig natt og skal ha mensen i helga.

 

Så må jeg bare jobbe videre og krysser fingrene for nedgang til neste lørdag 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg forhåpentligvis tilbake i rett spor igjen, 101,6 kg i dag :)

 

Så flott!! 😊 Resultater er jo den aller beste motivasjonen 😉😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er det selskap igjen.

Pga. lavkarbo har jeg som vanlig bakt selv og tar med + tatt opp av fryseren litt kake. Synes det er gode anledninger til å lage nye ting og prøve ting litt annerledes når vi skal i selskap, spesielt siden det idag er andre enn meg som spiser lavkarbo.

 

Idag har jeg laget vafler, prøvde en ny oppskrift sist vi hadde selskap og de var så gode at jeg laget de samme idag ☺

Så har jeg laget fløtekake eller er det bløtkake man sier kanskje hehe 😄 I alle fall med krem og bringebærsyltetøy i og oppå.

Spent på den 😊

Har også tatt opp litt av en suksesskake jeg har i fryseren. Har så mange smådeler og halve kaker for jeg liker best å lage en ny og servere en hel kake når vi har selskap hjemme 😊

 

Det er jo ikke akkurat hverdagskost. Utfordringen ligger da i hva jeg gjør med det som er igjen av vafler og kaker. Sist gikk vaflene i bosset og kaka i fryseren. Får prøve å sende vaflene med min far 😉

Jeg spiser jo ikke meieriprodukter til hverdag og helst ikke kunstig sukkererstatninger heller. Der er ikke bare det at det kan stoppe vektnedgang eller tom. øke den, jeg blir så oppblåst av alt det der rare sukkeret 😕

 

Prøvde idag skjørtet jeg hadde på meg på 17.mai. Det har skjedd litt rundt livet. Det er kjekt å se. Neste helg, etter syklus er det også på tide å prøve bukser igjen. Og ikke minst veie meg for å så om kun var syklusen som ga meg litt oppgang igår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange rundstykker blir det? Vet du hvor mange karbohydrater det er i hvert rundstykke ca? Jeg må nok teste hamburgerbrød og :)

 

Nå har jeg glemt å svare så mange ganger, så må bare gjøre det nå når jeg husker det 😊

 

Jeg vet ikke antall karbs. Det er en del karbohydrater i pofiber, selv om megden blir liten.

Og noen sukkeralkokoler, som tagatesse, sukrin i alle varianter og natreen osv. kan gi blodsukkerstigning hos noen og dermed tar kroppen opp noen av karbohydratene. Det kan gi stopp i vektnedgang, i verste fall vektoppgang. Det kan også gi magesmerter inkl. luft og løs mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg glemt å svare så mange ganger, så må bare gjøre det nå når jeg husker det

 

Jeg vet ikke antall karbs. Det er en del karbohydrater i pofiber, selv om megden blir liten.

Og noen sukkeralkokoler, som tagatesse, sukrin i alle varianter og natreen osv. kan gi blodsukkerstigning hos noen og dermed tar kroppen opp noen av karbohydratene. Det kan gi stopp i vektnedgang, i verste fall vektoppgang. Det kan også gi magesmerter inkl. luft og løs mage.

Takk :) Er det sukkeralkoholene som kan gi mageproblemer? Jeg bruker aldri sukkererstatning ellers, så er litt grønn på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Er det sukkeralkoholene som kan gi mageproblemer? Jeg bruker aldri sukkererstatning ellers, så er litt grønn på det

 

Det kan gi ja. De fleste tåler små mengder. Ellers er det lurt å prøve seg litt frem 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kanskje ikke den beste dagen igår..

Hadde litt vondt i hodet og begynnende migrene så jeg spiste litt peanøttsmør til lunsj.

3-4ss kanskje, en liten porsjon med middag.

 

Litt senere så tok jeg migrenemedisin, det er nesespray og jeg fikk smaken på tunga. Det var helt grusomt!! Sånn går det når jeg ikke har tid å sette meg ned og ha hodet opp/bak. Tok noen cashewnøtter, hjalp ikke. Tok noen til, hjalp ikke. Så tok jeg ned posen min. Posen med det hemmelige godteriet i 😈 Fant 5 karameller. Tenkte på sist gang jeg spiste karameller, la oppi 3 så jeg spiste 2.

Idag skal jeg være ferdig med mensen, men er så rar og oppblåst. Lurer på om 2 karameller kan gjøre det!?

 

Skulle finne klær idag, føler meg feitere enn noen gang omtrent 😨

Har veiedag imorgen og gruer meg som en helt! 😕 Spiste nesten 1/2 vannmelon også på onsdag.. Vannmelon er ikke lov en gang, pg dersom jeg kjøper det spiser jeg vanligvis bare halvparten av den 1/2 jeg har kjøpt. Åhhh whhhyyyyy?? 😠😡😬😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens! Greit å slenge seg med her? Jeg trenger seriøst litt motivasjon nå! Har holdt på i ca 4 uker.. Har gått ned ca 0,5 per uke, noe jeg tenker er en grei fremgang! Samtidig så må jeg innrømme T jeg synes det går saaaakte.. I tillegg hadde jeg kun gått ned 0,2 den siste uka!

 

Please send meg noen oppmuntrende ord! Jeg må klare dette.. 163 cm og nå 76 kg, så jeg trenger å gå ned i hvert fall 10 kg til.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens! Greit å slenge seg med her? Jeg trenger seriøst litt motivasjon nå! Har holdt på i ca 4 uker.. Har gått ned ca 0,5 per uke, noe jeg tenker er en grei fremgang! Samtidig så må jeg innrømme T jeg synes det går saaaakte.. I tillegg hadde jeg kun gått ned 0,2 den siste uka!

 

Please send meg noen oppmuntrende ord! Jeg må klare dette.. 163 cm og nå 76 kg, så jeg trenger å gå ned i hvert fall 10 kg til.. :/

Du er hjertelig velkommen! 😊🌸

 

Resultater er alltid den beste motivasjonen. Du har jo fått en god start. Husk at alle resultater er en del av den rette veien mot målet. Minus 5 kilo til sommeren er bedre enn pluss 3. Tenk at for hvert gram du går ned har du ikke bare gått ned, du har klart å snu trenden som gjorde at du nå vil gå ned. Det er dobbel lykke. Vi går ikke bare ned, vi lar vær å gå opp.

Etter sommeren har du mindre eller ingenting å ta av istedenfor pluss x antall kilo.

 

Vi støtter deg! Dette klarer du 😊🌞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...