Gå til innhold

slankestart Juli 2015


Galskapens overhode

Anbefalte innlegg

Så bra med alt som har bedret seg med helsa - det er supert :-)

Har bare fått inntrykk av at du har spist mye "usammensatte" måltider (kjøttdeig og et egg til middag f.eks), ikke salat, kylling og nøtter osv. Ikke ditt og datt, samt at du har hatt mye migrene, fort sliten osv. Men det er kanskje en stund siden det. Leser her bare innimellom.

Så beklager,, da har jeg misforstått. Ville bare hjelpe og råde:-) Håper ikke du følte at jeg "angrep" deg.

Har en i nær familie med ME. Han spiser bare dritt, kanskje 1-2 ganger om dagen (store fettmåltider), orker ingenting, ligger mye på sofaen med smerter i kroppen, migrene osv. I mitt stille sinn har jeg tenk: "spis ordentlig da! Gå deg en liten tur! " Kons gjør ALT, han er bare oppegående enår de får besøk, da skal han styre og ordne med det ene og det andre. Når vi går er det en annen lyd i fløyta..

Men da bare ønsker jeg deg lykke til videre, håper du når drømmevekta :)Anonymous poster hash: 31369...04e

 

 

Nei følte ikke at du angrep meg. Det er nok ikke så lett å følge med på alt. Jeg har mange ganger lest i de gamle trådene og selv lurt på hva jeg holdt på med så hehe

Takk for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men det er vel bra, er det ikke?

 

 

Jo det er bra det Hadde ei venninne på besøk idag som synes jeg var blitt så slank siden sist. Det var i jula, og da veide jeg ca. 2 kilo mindre enn jeg gjør nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 april : 104,9

2 mai : 102,8

8 mai : 101

 

Jippi, forhåpentligvis snart under 100 :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er bra det Hadde ei venninne på besøk idag som synes jeg var blitt så slank siden sist. Det var i jula, og da veide jeg ca. 2 kilo mindre enn jeg gjør nå.

 

 

Har du tatt mål av kroppen? Kan jo være kroppen strammer seg opp nå, for kostholdet ditt er vel slik at det bevarer muskelmassen mens resten "fordufter", om du beveger deg, så hjelper jo det på musklene også.. Så om du ikke tar kroppsmål, så kan det jo være noe å gjøre, så om du ser vekta sier du går opp, kan det jo være at det er muskelmasse/vannoppsamling som utgjør økningen, og ikke fettlagring :) Folk sier jo de ser at jeg har krympet, men jeg ser det ikke selv, spurte samboeren i går, hans svar "du er strammere i kroppen, som om du har mer muskelmasse etter du startet å flyge i skauen" :P Funnet frem igjen målebåndet mitt jeg, så får jeg følge med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tatt mål av kroppen? Kan jo være kroppen strammer seg opp nå, for kostholdet ditt er vel slik at det bevarer muskelmassen mens resten "fordufter", om du beveger deg, så hjelper jo det på musklene også.. Så om du ikke tar kroppsmål, så kan det jo være noe å gjøre, så om du ser vekta sier du går opp, kan det jo være at det er muskelmasse/vannoppsamling som utgjør økningen, og ikke fettlagring :) Folk sier jo de ser at jeg har krympet, men jeg ser det ikke selv, spurte samboeren i går, hans svar "du er strammere i kroppen, som om du har mer muskelmasse etter du startet å flyge i skauen" :P Funnet frem igjen målebåndet mitt jeg, så får jeg følge med :)

I og med at jeg har ME så trener jeg så og si null. Det blir vaske gulv, vaske bilen, skifte på senga, handle, heie på fotball/håndball kamper, tørke støv og litt sex da hehe 😉

Ikke annen trim er jeg redd.

 

Jeg har ikke målt, men har litt klær som jeg prøver med jevne mellomrom. Følte ikke jeg fikk til målinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, slankingen har gått til helvete altså...

 

Jeg følger tråden her, men har ikke klart å ta meg i selen selv. Var på vekta nå før helga og den vist 85,5 kg. Startvekten i januar var 87 kg, og etter påske veide jeg nesten 89 kg.... Har jo gått litt ned igjen etter påske, men føler det bare er naturlige svingninger og ikke noe jeg aktivt har jobbet for å få til.

 

Jeg har ikke gitt opp likevel da, målet er fremdeles å komme ned til 70 kg, helst under 70 kg.

 

Jeg prøver på nytt nå, alt av drittmat og snop er nå i kveld ryddet ut av kjøleskap og skap, fra i morgen skal det handlet bare jordbær, blåbær o.l. som kos.

 

7-8 uker til 1. juli, vi får se da, hva ferievekten blir på i år.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, slankingen har gått til helvete altså...

 

Jeg følger tråden her, men har ikke klart å ta meg i selen selv. Var på vekta nå før helga og den vist 85,5 kg. Startvekten i januar var 87 kg, og etter påske veide jeg nesten 89 kg.... Har jo gått litt ned igjen etter påske, men føler det bare er naturlige svingninger og ikke noe jeg aktivt har jobbet for å få til.

 

Jeg har ikke gitt opp likevel da, målet er fremdeles å komme ned til 70 kg, helst under 70 kg.

 

Jeg prøver på nytt nå, alt av drittmat og snop er nå i kveld ryddet ut av kjøleskap og skap, fra i morgen skal det handlet bare jordbær, blåbær o.l. som kos.

 

7-8 uker til 1. juli, vi får se da, hva ferievekten blir på i år.....

 

Motivasjon må man ha for å klare det. Den er sjelden på topp hos meg når jeg ikke får det til dessverre. Håper du finner litt når du handler inn god og sunn mat 😊

 

Lykke til!! 😃😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at jeg har ME så trener jeg så og si null. Det blir vaske gulv, vaske bilen, skifte på senga, handle, heie på fotball/håndball kamper, tørke støv og litt sex da hehe

Ikke annen trim er jeg redd.

 

Jeg har ikke målt, men har litt klær som jeg prøver med jevne mellomrom. Følte ikke jeg fikk til målinga.

Nå er det mange som mener at du bygger bedre grunnmuskler av husarbeid enn treningsstudio ;)

Jeg selv har ikke energi til så mye, går turer pr dag (prøver hvertfall) ellers er det husarbeid som holder meg aktiv også. Helsa har forverret seg siste året, så det tar på å gå turer, går til/fra bhg når samboeren er borte, da trenger jeg resten av dagen å komme meg på, helga er jeg så godt som død ;) Så kjenner til det å ikke kunne trene.. Kostholdet betyr så mye mer da, og likevel er jo ikke det alene nok til tider, humør, stress osv påvirker jo også vekta. :o

 

Merker du forskjell når du prøver på deg klærne da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen min er veldig varierende. Noen ganger klarer jeg en del, andre ganger ingenting.

Jeg må basere meg på å gå ned kun ved å spise mindre/bedre.

 

Nei hehe merker ikke noe på klærne. Tok på meg et skjørt idag som jeg hadde på i jula, det satt ca likt idag. I alle fall ikke bedre.. Men er jo 2-3 kilo mer også nå. + månedens plage..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi :) :) :)

I dag har jeg nådd 17 mai målet mitt som var 100 kg, veide i dag 99,9. Da er det bare 35 kg igjen :legrine:

 

4 april : 104,9

2 mai : 102,8

8 mai : 101

12 mai : 99,9 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi :) :) :)

I dag har jeg nådd 17 mai målet mitt som var 100 kg, veide i dag 99,9. Da er det bare 35 kg igjen :legrine:

 

4 april : 104,9

2 mai : 102,8

8 mai : 101

12 mai : 99,9 :)

 

Så kjekt å lese!! 😁😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 mai: 99 kg

12 mai: 97,8 kg...

Men tror ikke den er helt gyldig :P Er syk, orker nesten ikke spise, og sliter med å få i meg nok væske også, og svetter ekstremt pga høy feber :P Får se neste uke, hva vekta viser da :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 mai: 99 kg

12 mai: 97,8 kg...

Men tror ikke den er helt gyldig :P Er syk, orker nesten ikke spise, og sliter med å få i meg nok væske også, og svetter ekstremt pga høy feber :P Får se neste uke, hva vekta viser da :P hehe

Nedgang er nedgang, men tar med seg alt det positive man kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nedgang er nedgang, men tar med seg alt det positive man kan :)

Sant nok :P Bare litt kjipt å vite at resultatet neste uke vil høyst sansynelig vise oppgang :P Siden det er mye væsketap i bildet her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 77,1 idag. 900g ned fra sist lørdag. Er veldig fornøyd med det 😊

 

Selskap imorgen, 17.mai på tirsdag. Jeg er ferdig med prøveperioden på meierifritt. Har det så bra slik at jeg har nesten ikke lyst å innføre det igjen. Jeg tenker litt at meieriprodukter kan være til fest, og ekstra anledninger. Prøver meg litt forsiktig nå, og er spent på vekta neste lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Mange uker siden jeg har vært innom her nå! Det går ikke bra med meg.

 

Jeg veier nå 90 kg, altså 15 kg mer enn i fjor sommer. Ingenting av sommertøy passer, bunaden passer ikke og humøret og formen er på bunn. Føler meg feit, ekkel og dum. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Vil bare gjemme meg bort og trøstespise. Det går utrolig utover psyken. Føler meg så mislykka og lost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Mange uker siden jeg har vært innom her nå! Det går ikke bra med meg.

 

Jeg veier nå 90 kg, altså 15 kg mer enn i fjor sommer. Ingenting av sommertøy passer, bunaden passer ikke og humøret og formen er på bunn. Føler meg feit, ekkel og dum. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Vil bare gjemme meg bort og trøstespise. Det går utrolig utover psyken. Føler meg så mislykka og lost.

Du er ikke alene om det. Når denne tråden startet i juli i fjor, så veide jeg 93,7 kilo. 6,2 kilo mindre enn jeg veier nå. For en måned siden så var jeg helt oppe i 104,9. altså 11 kilo mer enn i fjor sommer :( Men jeg nekter å gi opp, jeg skal ned i vekt. Så du er ikke alene, men ikke gi opp. Start på nytt, prøv igjen. Du er ikke feit, ekkel og dum selv om du ikke har lykkes med det du ønsket. Men jeg tror jeg vet hvordan du har det, man mister litt motet etterhvert. det er deprimerende når tøyet ikke passer. Selv har jeg to kommoder fulle av tøy som ikke passer, i den ene er det nesten bare tøy som ikke er brukt enda. Det er både motiverende og deprimerende på en gang. Men jeg kan ikke gi opp, ikke gjør det du heller.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppmuntrende ord Valnøtta! Så dumt at du også har gått opp dette året, men utrolig godt jobba å ha snudd det de siste ukene!

 

Vi er jo veldig like vekt vi da Jeg ga bort alt det store tøyet mitt i fjor da jeg var nede i 75 kg. Det blir fryktelig dyrt i år når jeg nå må ut og handle nytt... Det var liksom ikke det som var planen.

 

Men du har helt rett, jeg kan jo ikke gi meg. Jeg har det ikke godt når jeg holder på sånn som dette. Stor respekt til deg også moota! Vi har fulgt hverandre lenge i disse slanketråder. Jeg vet du også har fortalt om nedturer, men du har klart å hente deg inn igjen.

 

Jeg ble veldig glad da jeg så at dere fremdeles er her, var litt redd tråden lå død. Jeg har ikke vært innom her på mange mnd.

 

Så gøy å lese om babylykke også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ganske like i vekt, kanskje vi kan klare å motivere hverandre litt på veien :) Jeg har nesten heller ikke sommertøy, men jeg er så trassig at jeg nekter å kjøpe meg noe i den størrelsen jeg er i nå. Får se ut som et troll til jeg går mer ned i vekt :legrine:

 

Tråden har vel vært litt stille, jeg har og holdt meg vekke en stund. Men moota holder liv i den :) Jeg kan jo ikke gi meg når jeg leser hvordan hun kjemper på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg blir så rørt når jeg leser hva dere skriver sol-regn-latter og valnøtta ❤💜

Det er så koselig 😊😙🌸🌞

Kjekt å se deg igjen her sol-regn-latter 😁

 

Jeg har kjempet meg gjennom oppturer og nedturer på disse trådene i evig tid tror jeg 😉

Har vært nede i 73,7 og oppe i både 95 og 93 etterpå 😮😣

Det er grusomt når man mister motivasjonen og håpet om å klare målet sitt. Det blir håpløst og vanskelig og veien må gås igjen og igjen. Jeg gir meg aldri! Jeg skal ned, jeg prøver igjen, og igjen og igjen! Jeg skal vinne!

 

Jeg har også gitt bort 'tjukkas' klærne mine mange ganger. Nå ligger de i skapet.

Har også klær som jeg lengter etter å passe, både som jeg hadde når jeg (såvidt) var innom under 75 og nye.

Etter neste mens skal jeg ha en ny prøverunde. Det blir jo noen uker til siden jeg nettopp hadde den. Kroppen vil ikke hoppe over annen hver måned med mens på streng lavkarbo og det plager meg veldig!

 

Etter 5 uker uten meieriprodukter spiste jeg taco på lørdag. Hadde isbergsalat blad som skjell, og ost oppi.

Merket ingenting ved det.

På søndagen hadde jeg 2 rømmevafler, litt krem og 1 stykke med suksesskake. Alt lavkarbo selvfølgelig 😉 Følte jeg var litt uggen når jeg sto opp idag, kan være tilfeldig. Men jeg vil holde meg unna meieriprodukter så masse som mulig fremover som jeg skrev sist. Blir litt imorgen da siden det er 17.mai.

 

Håper dere alle får en flott dag imorgen og er fitt for fight på onsdag!

Alle gram teller, og viser at vi er sterkere enn lysten og trangen. Ned er ned og alt vi klarer før ferien er en seier! 😊😃

 

Dere er den beste støtten jeg har. Jeg gleder meg hver gang jeg ser noen har kommentert. Og det første jeg tenker på med både gode og dårlige resultater på vekta er å skrive det her inne og få trøst og støtte og gode ord 😊

 

Ha en strålende 17.mai feiring alle sammen! 😄😄🌻🌼🌞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med 17 mai og slanking da damer :) Selv lå jeg hjemme syk, så nå har jeg detti ut av ketose desverre :(  Så nå går det vel noen dager kanskje før jeg er kommet meg tilbake, men tilbake skal jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg blir så rørt når jeg leser hva dere skriver sol-regn-latter og valnøtta ❤

Det er så koselig

Kjekt å se deg igjen her sol-regn-latter

 

Jeg har kjempet meg gjennom oppturer og nedturer på disse trådene i evig tid tror jeg

Har vært nede i 73,7 og oppe i både 95 og 93 etterpå

Det er grusomt når man mister motivasjonen og håpet om å klare målet sitt. Det blir håpløst og vanskelig og veien må gås igjen og igjen. Jeg gir meg aldri! Jeg skal ned, jeg prøver igjen, og igjen og igjen! Jeg skal vinne!

 

Jeg har også gitt bort 'tjukkas' klærne mine mange ganger. Nå ligger de i skapet.

Har også klær som jeg lengter etter å passe, både som jeg hadde når jeg (såvidt) var innom under 75 og nye.

Etter neste mens skal jeg ha en ny prøverunde. Det blir jo noen uker til siden jeg nettopp hadde den. Kroppen vil ikke hoppe over annen hver måned med mens på streng lavkarbo og det plager meg veldig!

 

Etter 5 uker uten meieriprodukter spiste jeg taco på lørdag. Hadde isbergsalat blad som skjell, og ost oppi.

Merket ingenting ved det.

På søndagen hadde jeg 2 rømmevafler, litt krem og 1 stykke med suksesskake. Alt lavkarbo selvfølgelig Følte jeg var litt uggen når jeg sto opp idag, kan være tilfeldig. Men jeg vil holde meg unna meieriprodukter så masse som mulig fremover som jeg skrev sist. Blir litt imorgen da siden det er 17.mai.

 

Håper dere alle får en flott dag imorgen og er fitt for fight på onsdag!

Alle gram teller, og viser at vi er sterkere enn lysten og trangen. Ned er ned og alt vi klarer før ferien er en seier!

 

Dere er den beste støtten jeg har. Jeg gleder meg hver gang jeg ser noen har kommentert. Og det første jeg tenker på med både gode og dårlige resultater på vekta er å skrive det her inne og få trøst og støtte og gode ord

 

Ha en strålende 17.mai feiring alle sammen!

Du er en ukuelig optimist :)

 

Anonymous poster hash: 0d9fe...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag sto jeg med kjekspakka i hånda på jobben, men så i siste sekund kom jeg på dere flinke damene og da klarte jeg å legge den fra meg. Måtte liksom innom og fortelle dere det... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...