Gå til innhold

slankestart Juli 2015


Galskapens overhode

Anbefalte innlegg

Jeg som var 77,9 i påsken var 82,7 igår.. 82,1 idag tror jeg det var. Sykt!

Holder på å få litt hjelp av ei annen på lavkarboforum. Skal prøve uten meieriprodukter 1-2 uker nå for å se om det kan ha effekt.

 

Ellers har jeg pratet litt med mannen om å ta nye blodprøver og ev. prøve å få komme til en spesialist innen lavkarbo.

Det er så rart med denne uendelige oppgangen. Men nå må jeg veie og måle og registrere alt jeg putter i munnen og som sagt prøve uten meieriprodukter 1-2 uker. Deretter skal jeg innføre litt meieriprodukter igjen, men ellers likt og se om det er det som tar knekken på vekta.

Jeg vil jo gjerne ha prøvd skikkelig, uten å tenke at jeg kunne ha... før jeg ev. leter etter en spesialist.

Jeg er vel nå neesten der jeg var i sommer.

Andre 'dietter' er ikke aktuelt da jeg spiser lavkarbo pga. allergier og helse. Lavkarbo for life tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har nå levd 1 uke meierifritt. Eller som mannen sier uten fløte, ost, rømme osv.,fordi smør er lov.

Var 81 på lørdag, spiste masse fy mat. I tillegg mensen den uka, så 82,7 på tirsdagen.

80,0 idag. Så da prøver jeg videre.

Har også telt kalorier denne uka. Har hatt 2000 som max. Har ligget litt under og litt over. Men generelt bra.

Skal spise ost/fløte på lørdag tror jeg, holde ca kontroll på kalorier tror jeg også 😜 Og se hvordan det slår ut.

Var nede på 79,4 på lørdag, så det er jo fremgang. Håper bare den er stabil. Ser at jeg har nok ligget for høyt på kalorier selv om jeg går på lavkarbo.

 

Føler meg bra. Ikke oppblåst. Så krysser fingrene. Men må nok ha kontroll på veiinga av maten en stund. Jeg har slitt så lenge nå at jeg tenker det er helt greit. Så når jeg slutter med det må jeg følge nøye med i noen uker for å se om jeg slipper opp eller holder kontroll 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var jeg 78,9 kilo. Rekker vel knapt å glede meg over det før jeg har gått opp igjen noe eller alt eller mer til imorgen, men jeg tar det 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 april: 102.8 kg

21 april: 99.6 kg :D

Liker kjempemasse!! 😄😄

Så flink du er 😊 🎈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker kjempemasse!!

Så flink du er

Takk :) Har jo strevet en stund nå for å komme under 100 igjen.. Endelig der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag var jeg 78,6.

Har vært flink siden jeg startet med 'meierifritt'. Skal fortsette med det i 3 uker til. Lørdag den 14.05 skal jeg få spise middag med meieriprodukter 😊

Ble anbefalt å holde på i 1 måned, så da kjører jeg på når jeg er så godt igang 😃

Ble glad når jeg kledde på meg igår. En genser jeg hadde på i påsken som var litt stram, satt veldig fint, og en bukse fra h&m i str.42 var nesten litt stor. Selv om det er superstretch er jeg veldig fornøyd 😉

 

Håper at jeg skal slippe å være tjukk i sommer 🌞💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

78,3. Fy søren så seeent dette går da 😢😧😕

 

Er jo såå flink!! 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da prøver jeg meg igjen, med fornyet motivasjon så håper jeg på bedre resultater nå. 10 april veide jeg 104,9, det er det meste jeg har veid og det fikk meg virkelig til å innse at nå må jeg gjøre noe. Så i dag har jeg begynt på ketolysekuren, og starter da på 102,8 kilo. Er veldig spent på hvordan det kommer til å gå og hva slags resultater jeg kan oppnå :) Men så positiv som jeg er nå har jeg ikke vært på lenge, så dette må jo bare bli bra vel. Jeg ser veldig frem til å komme under 100 kilo, og håper at jeg er der på 17 mai :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivasjon er viktig! Det er jo halve jobben, å holde motivasjonen oppe 😉

 

Jeg heier på deg!! 😁😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivasjon er viktig! Det er jo halve jobben, å holde motivasjonen oppe

 

Jeg heier på deg!!

Tusen takk :) Jeg merker allerede at magen ikke er så oppblåst lenger, og vekta viste i dag 101,6, jippi :) :) Det er motiverende det :)

 

Anonymous poster hash: 0d9fe...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tusen takk :) Jeg merker allerede at magen ikke er så oppblåst lenger, og vekta viste i dag 101,6, jippi :) :) Det er motiverende det :)

 

Anonymous poster hash: 0d9fe...22c

 

Skulle jo ikke være anonym da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opp 1 hel kilo til 79,3 fra sist fredag.

Det er demotiverende det! Heldigvis for meg går jeg på meierifritt ellers hadde jeg reist og kjøpt is på flekken! Sur og utrolig dårlig idag 😕😢😠

 

Det går ikke an å spise mindre. Jeg fastet jo en hel dag for litt siden og 24 timer tirsdag - onsdag denne uka. Ikke litt resultater en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden hadde jeg glemt :) Så nå at vekten min var 75 kg. den 06.07.2015. Vekten viser nå 68/ 69. Vipper mellom der. Snart i mål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 april 99,4 kg

6 mai: 99 kg

 

Ting tar tid.....

Går i alle fall rett vei hos deg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp 1 hel kilo til 79,3 fra sist fredag.

Det er demotiverende det! Heldigvis for meg går jeg på meierifritt ellers hadde jeg reist og kjøpt is på flekken! Sur og utrolig dårlig idag

Det går ikke an å spise mindre. Jeg fastet jo en hel dag for litt siden og 24 timer tirsdag - onsdag denne uka. Ikke litt resultater en gang.

Hei!

Det er vel kjent at kroppen går i sparebluss når den ikke får regelmessig næring...?

Har "fulgt" det du skriver i laaaang tid, der du har gått mye på dietter (lavkarbo, egg og nå meierifritt). Får du hjelp og råd fra lege om dette, er det noe du "finner ut av" på egenhånd?

 

Du sjal virkelig ha for pågangsmotet ditt! Du gir deg søren meg aldri!:-) Men kan det være lurt å få hjelp av en ernæringsfysiolog til å finne ut hvordan du BØR spise?

Er du allergisk?

Hvorfor ikke følge noe ala GR? Vanlige, sunne, magre måltider gjennom dagen?

 

Hilsen ei som ikke har tro på dietter (i det lange løp);)

 

Lykke til videre:)

 

Anonymous poster hash: 31369...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg gravid i 23 uke og vipper opp og ned med 1 kg:-) er super fornøyd med det og håper og holde det.der ut svangerskapet. Gutten i magen får det han trenger:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det er vel kjent at kroppen går i sparebluss når den ikke får regelmessig næring...?

Har "fulgt" det du skriver i laaaang tid, der du har gått mye på dietter (lavkarbo, egg og nå meierifritt). Får du hjelp og råd fra lege om dette, er det noe du "finner ut av" på egenhånd?

 

Du sjal virkelig ha for pågangsmotet ditt! Du gir deg søren meg aldri!:-) Men kan det være lurt å få hjelp av en ernæringsfysiolog til å finne ut hvordan du BØR spise?

Er du allergisk?

Hvorfor ikke følge noe ala GR? Vanlige, sunne, magre måltider gjennom dagen?

 

Hilsen ei som ikke har tro på dietter (i det lange løp);)

 

Lykke til videre:)

 

Anonymous poster hash: 31369...04e

 

Kroppen går ikke i sparebluss når jeg er i ketose og faster innimellom. Da forbrenner den det som kroppen har selv å ta av. Når man lever i ketose skal man spise når man er sulten og slutte når man ikke er sulten lenger. Hadde jeg ikke hatt ME hadde jeg spist enda sjeldnere og fastet mer, men kroppen min responderer dårlig i ettertid av å gå for lenge uten mat dessverre.

 

Jeg går sånn sett ikke på diett heller da jeg er på lavkarbo for å bli.

Eggefaste er en måte man tømmer glukogen/karbolagrene på, også innenfor lavkarbo. Meierifritt er for å få kontroll på kalorier, og om jeg ikke responderer så bra på melkeprodukter. Også innenfor lavkarbo. Ketolyse er også innen lavkarbo, bare strengere enn hva man vanligvis kaller lavkarbo for.

 

Jeg leser meg opp, hører på andres erfaringer og kjenner etter på min egen kropp. Tar tilskudd og følger med på ev. endrede reaksjoner i/fra kroppen.

Har også vært hos legen som passer på meg. Han er klar over at jeg går på lavkarbo.

 

Litt av grunnen til at jeg nå prøver, virkelig prøver ulike ting er fordi jeg vurderer å kontakte noen som har greie på kropp og helse. Men har lite lyst å kaste bort 6-8000 kr på å få beskjed i første møte om å gå hjem å prøve de mest brukte taktikkene ved platå. Jeg vil prøve og feile først slik at jeg har en del spørsmål og tanker rundt temaet og kjenner kroppen min godt.

 

Jeg er i så måte allergisk mot alt som blir sukker så fort det kommer inn i kroppen min. Kanskje tom. noe 'sukkerfritt' sukker. Noen typer sukkeralkokoler. Det gjelder først og fremst raske karbohydrater. Sukker, mel, stivelse osv. Tåler veldig lite. Slår ut i irritabel tarm/magesmerter, luft, problemer med å ha normal dorutiner. Migrene, vondt i hodet, hjertebank osv osv.

 

Kommer aldri til å følge noe GR. Hva er sunt med å spise hele tiden og lettprodukter? Vet du hva matindustrien tilsetter maten når de tar bort fettet, som er det i maten som gir så god smak? De tilsetter sukker for å veie opp for smaken de tar ut.

 

Og hva spiser jeg, til vanlig, som ikke er vanlig mat om jeg tør spørre?

Egg, majones, kjøttpålegg, smør, salat, grønnsaker, bær, kjøtt, fisk, kylling, nøtter, vann, og når jeg ikke kjører meierifritt, rømme, fløte, ost.

Kaker, godteri og annet snacks spiser vel de fleste, men ikke hver dag om man kaller det GR eller lavkarbo eller nutrilettkur?

 

Den maten jeg spiser er ren, mesteparten er ikke prosessert mat på samme måte som lettprodukter er opp og ned i mente for å ta bort naturlig fett og tilsette x antall e-stoffer for at det skal smake noenlunde, holde seg lenge og ikke være for dyrt.

 

Dette er som sagt ikke en diett. Det er en livsstil jeg har lest meg frem til og den passer kroppen min perfekt på alle andre måter enn at jeg raser ned i vekt 😉

Jeg går ikke rundt sulten, har redusert utrolig kraftig på migreneanfall, har redusert smertestillende, sover bedre, har gått ned mange kilo, har ikke vondt i magen til enhver tid, har normale dorutiner, er kun litt oppblåst rundt mensen og mange andre fordeler etter at jeg la om til lavkarbo.

 

Takk for lykkeønsker! 😊

Startet i 2010 og gir meg ikke før jeg er fornøyd! 😃😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går i alle fall rett vei hos deg......

Jo, er noe trøst i det hvertfall. Men mister motivasjonen av det etter hvert.. Holder meg aktiv, holder på med Geocatching, så blir en del km de dagene jeg og ei venninne holder på med det.. Men frister så sinsykt å gi blaffen igjen, men kan jo ikke det heller, med en kropp som verker heletiden, så verker det enda mer pga vekta også, var bedre når jeg var på 88 kg, da slapp jeg smertene pga vekt i det minste. Så må jo bare fortsette.. Men slitsomt når man forbrenner masse pr uke, spiser rett osv, og likevel ikke går ned mer enn noen hundre gram :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 78,0 idag. 2 skritt frem og 1 tilbake her altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med alt som har bedret seg med helsa - det er supert :-)

 

Har bare fått inntrykk av at du har spist mye "usammensatte" måltider (kjøttdeig og et egg til middag f.eks), ikke salat, kylling og nøtter osv. Ikke ditt og datt, samt at du har hatt mye migrene, fort sliten osv. Men det er kanskje en stund siden det. Leser her bare innimellom.

 

Så beklager,, da har jeg misforstått. Ville bare hjelpe og råde:-) Håper ikke du følte at jeg "angrep" deg.

Har en i nær familie med ME. Han spiser bare dritt, kanskje 1-2 ganger om dagen (store fettmåltider), orker ingenting, ligger mye på sofaen med smerter i kroppen, migrene osv. I mitt stille sinn har jeg tenk: "spis ordentlig da! Gå deg en liten tur! " Kons gjør ALT, han er bare oppegående enår de får besøk, da skal han styre og ordne med det ene og det andre. Når vi går er det en annen lyd i fløyta..

 

Men da bare ønsker jeg deg lykke til videre, håper du når drømmevekta :)

 

Anonymous poster hash: 31369...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 78,0 idag. 2 skritt frem og 1 tilbake her altså.

Men det er vel bra, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...