Gå til innhold

Har kjøpt oss fryser som kommer på onsdag. Den må stå 30 min før vi kan sette den på...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En halvtime går greit. Jeg fyller alle frysevarer i en stor plasteske (de man bruker til flytting). Er det på vinter setter jeg den bare ut. På sommeren legger jeg noen tepper rundt esken og setter den på det kjøligste stedet tilgjengelig, da holder det enda lenger.

Ingen problemer med en halv time. Men det er bedre å ha mest mulig av det frosne samlet tett sammen enn liggende en og en ting separat.

Anonymous poster hash: e1856...bbf

Jeg tar ut alt av frysevarer og setter inn i kjøleskapet når jeg skal fjerne isen som danner seg i fryseren. 2-3 timer er ikke noe problem, husk at din nye fryser tar en stund å bli ordentlig kald.

Sånn strengt tatt trenger ikke nye frysebokser og kjøleskap å stå før man skrur på lenger. Det var ved de gamle kjølegassene (feks kfk-gasser), men så har det liksom blitt hengende ved.

(Litt som den historien om dama som kapper lammelåret før steking pga mora alltid har gjort det. Og så viser det at det skyldes at mormora hadde liten stekeovn. )

Men for å svare på det du spør om, så klarer frysevarer seg fint i kjøleskap en halvtime. Saml alt sammen i en pose. Gjerne med noen fryseelementer (evt noen flasker halvfulle med frossent vann).

Anonymous poster hash: f3d0a...942

Vi fikk beskjed om at fryseren skulle stå stille i 24t før vi koblet den til, samt 6-8t koblet til før vi brukte den...

Anonymous poster hash: 1d91a...899

Annonse

Man får kjøpt store fryseposer ved isen på coopmega. Kjølebag, evt frysevarer tett sammen i en kasse og inn i kjøleskapet.

Anonymous poster hash: 28dfe...24c

Kjøpte fryser på Expert for 3 uker siden. Fikk beskjed om å la være å sette i kontakt før etter 2 timer. Slik at kjølevæsken kom på rett plass. Forskjellige regler ute å går gitt!!

Anonymous poster hash: f5e60...a09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...