Gå til innhold

Tigging på Finn.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at folk spør om å få det du selger på Finn?

Jeg har fått med meg at de fleste pruter uansett hvor lavt man setter prisen, men nå har jaggu meg ei spurt om å få de nesten ubrukte skoa jeg har lagt ut for salg til 20 kr?! Er det vanlig. Dersom jeg svarer ja er sikkert det neste spørsmålet om jeg også kan betale porto, emballasje og kjøreturen til postkontoret. Unnskyldningen er at hun er høygravid og at hun har så dårlig råd at hennes nåværende barn ikke får sko!!!

Kjenner jeg blir provosert over at hun ikke heller leter under 'gis bort'. Høres helt utrolig ut at man ikke kan betale 20 kr for et par sko. Hva ville du svart? at g

Anonymous poster hash: 7da9c...0b4

Fortsetter under...

Skrevet

Hvem er det som selger sko for 20 kr? Da hadde jeg heller gitt de til UFF, eller til de som måtte ta kontakt via finn. Skjønner ikke hvorfor noen på død og liv skal ha småpenger for alt mulig rart. 

Anonymous poster hash: 7ac5f...0f7
Skrevet

Hvem er det som selger sko for 20 kr? Da hadde jeg heller gitt de til UFF, eller til de som måtte ta kontakt via finn. Skjønner ikke hvorfor noen på død og liv skal ha småpenger for alt mulig rart.

Hvis man spør her inne hva man skal gjøre for å skrape sammen penger til ferie og annet (for å unngå tiggerinnlegg), så er svaret gjerne at man kan selge ting på Finn.no. Jeg har kjøpt klær og sko for tusenvis av kr, så om jeg ønsker å få en brøkdel igjen er vel ikke det så rart?! HI

Skrevet

Hadde gitt de bort jeg, hva er 20kr? Pinlig!

Anonymous poster hash: 92c44...a92

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ettersom jeg har lest her inne så er det hvertfall ikke lurt å gi bort ting, da blir jo folk helt gale. Og det er faktisk opp til en selv om man vil selge det for 1 eller 100 kr oh da er det bare frekt å spørre om å få. Ville dere syntes det var greit om folk spurte dere om å få 20 kr ute på gata? Tigging er like lite pent ute som via finn

Skrevet

Hadde gitt de bort jeg, hva er 20kr? Pinlig!

Anonymous poster hash: 92c44...a92

Mange lager kles-/skopakker hvor stk pris blir ca 20-30 kr. Er det like pinlig eller er det slik jeg bør gjøre det for å skrape sammen penger? HI

Annonse

Skrevet

Ettersom jeg har lest her inne så er det hvertfall ikke lurt å gi bort ting, da blir jo folk helt gale. Og det er faktisk opp til en selv om man vil selge det for 1 eller 100 kr oh da er det bare frekt å spørre om å få. Ville dere syntes det var greit om folk spurte dere om å få 20 kr ute på gata? Tigging er like lite pent ute som via finn

Takk for støtten. Jeg gikk faktisk inn på Finn.no etter de forrige tilbakemeldingene og trakk tilbake flere annonser, da jeg ikke ønsker å fremstå som frekk siden jeg prøver å få 20 kr for flere skopar. Tror nesten jeg i stedet får ordne noen 'pakker' i stedet med klær/sko og heller be om mer totalt. Kanskje jeg da ikke fremstår så 'kjip' når jeg prøver å skrape sammen litt penger. HI

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Takk for støtten. Jeg gikk faktisk inn på Finn.no etter de forrige tilbakemeldingene og trakk tilbake flere annonser, da jeg ikke ønsker å fremstå som frekk siden jeg prøver å få 20 kr for flere skopar. Tror nesten jeg i stedet får ordne noen 'pakker' i stedet med klær/sko og heller be om mer totalt. Kanskje jeg da ikke fremstår så 'kjip' når jeg prøver å skrape sammen litt penger. HI

Har du prøvd å legge det ut på Facebook? Syns ofte folk er mer ivrig der. Selv sjekker jeg aldri finn lenger, "alt" er jo å få tak i på Facebook....

gjør som du vil du, hvis ikke du får noe napp kan du jo se om du kan endre litt på det da.

Skrevet

Uansett: Jeg hadde sagt NEI til den tigge-damen.

Anonymous poster hash: 2aa9e...921
Skrevet

Har du prøvd å legge det ut på Facebook? Syns ofte folk er mer ivrig der. Selv sjekker jeg aldri finn lenger, "alt" er jo å få tak i på Facebook....

gjør som du vil du, hvis ikke du får noe napp kan du jo se om du kan endre litt på det da.

Takk for tips. Har nå sendt en forespørsel på Fb om å bli venner i en lukket gruppe her. Håper bare ikke det blir mye spam/mye å sjekke. HI

Skrevet

Uansett: Jeg hadde sagt NEI til den tigge-damen.

Anonymous poster hash: 2aa9e...921

Tenkte å skrive noe om at jeg skal si i fra dersom skoene kommer i kategorien 'gis bort'. HI

Skrevet

Du virker ikke særlig glup...

Anonymous poster hash: f4724...4b7

Skrevet

Syns ikke du trenger å svare en gang på slike frekke henvendelser.

Anonymous poster hash: c7225...bf7

Annonse

Skrevet

Ja, jeg har inntrykk av at det er "vanlig". Til slutt så jeg meg lei for det var en som tok toppen av kransekaka. Skulle selge en sånn bass-kasse for å ha i bilen til 500 kr. Fikk en mail om at han ga et bud på 50. Nei, prisen var 500 skrev jeg tilbake. Og så startet "budrunden". 55, 75, 100, 125, 150 og jeg svarte nei hele tiden. Skjønner at folk kan ha dårlig råd, men det er frekt å gjøre slikt.

Anonymous poster hash: dda3c...891
Skrevet

??? Glup nok til å ikke måtte selge småting på finn.no for lommerusk i det minste. Og omtenksom nok til å dele med de som har mindre, tiggere for eksempel. 

Skrevet

Jeg gidder ikke bruke energi på å svare på frekke henvendelser.

Anonymous poster hash: c9f7e...770

Skrevet

??? Glup nok til å ikke måtte selge småting på finn.no for lommerusk i det minste. Og omtenksom nok til å dele med de som har mindre, tiggere for eksempel.

Takk for at du bekrefter inntrykket...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...