Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #1 Skrevet 5. juli 2015 Har vært her en uke og har to uker igjen. Har forstuet foten kraftig slik at jeg ikke kan være med på noen aktiviteter. Er det mulig å få en uke sykemelding slik at jeg kan få en uke ferie til gode der jeg kan ha glede av ferien? Anonymous poster hash: 15757...37c
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #2 Skrevet 5. juli 2015 Har vært her en uke og har to uker igjen. Har forstuet foten kraftig slik at jeg ikke kan være med på noen aktiviteter. Er det mulig å få en uke sykemelding slik at jeg kan få en uke ferie til gode der jeg kan ha glede av ferien? Anonymous poster hash: 15757...37c Ikke uten å reise hjem til Norge. Sykmeldte kan ikke oppholde seg i utlandet. Midt i ferien er vrien uansett. Du har jo fri, og krav til aktivitet i ferien kan en ikke kreve. Mange har jo jobber der de kan ha forstuet fot (kontor), og da har man ikke rett på sykemelding. Har du en god forsikring? Tror det kan være lettere å hente noe der. Anonymous poster hash: 2bf23...174
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #3 Skrevet 5. juli 2015 Jeg kunne ha vært på jobb da jeg jobber på kontor, men nå kommer jeg meg ikke til stranda uten taxi og vi må spise på naborestauranten hver bidige kveld. Anonymous poster hash: 15757...37c
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #4 Skrevet 5. juli 2015 Bandasje og krykker bør jo være gode midler. En forstuelse er vondt, men ikke farlig. Ikke ta sorgene på forskudd, det kan gå over om et par dager. Ring legen din i morgen og spør. Anonymous poster hash: 149a6...d97
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #5 Skrevet 5. juli 2015 Jeg kunne ha vært på jobb da jeg jobber på kontor, men nå kommer jeg meg ikke til stranda uten taxi og vi må spise på naborestauranten hver bidige kveld. Anonymous poster hash: 15757...37c Unnskyld meg, men det der er ikke et grunnlag for å skulle bli sykemeldt. Anonymous poster hash: 02980...503
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #6 Skrevet 5. juli 2015 Du er frisk nok til å kunne gå på jobb, men for syk til å ha ferie? Sykemeldt fra ferie? Hæ? Er dette tull? Anonymous poster hash: b2ca5...029
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #7 Skrevet 5. juli 2015 Jeg kunne ha vært på jobb da jeg jobber på kontor, men nå kommer jeg meg ikke til stranda uten taxi og vi må spise på naborestauranten hver bidige kveld. Anonymous poster hash: 15757...37c Jeg må si jeg forundres over spørsmålet. Du får koste på deg taxi til stranden. Familien får hente take away. Du hadde ikke fått sykemelding av meg. Frisk nok til å jobbe = ingen sykemelding. "For syk" til smooth ferie = ingen sykemelding. Klapp igjen og gjør det beste ut sv situasjonen. Anonymous poster hash: f1102...45c
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #8 Skrevet 5. juli 2015 Ja, det går an å få sykemelding på ferie, men for å få tilbake ferien senere må du helst være innlagt på sykehus eller ihvertfall ha skriftlig fra legen du oppsøker på feriestedet om at du er sengeliggende og ikke har noe utbytte av ferien. En forstuet ankel er ikke nok til å kreve ferien tilbake senere. Venninnen min var to uker i syden tidlig i vår og fikk influensa og halsbetennelse. I over en uke lå hun med 39-40 i feber, måtte ha antibiotika osv. Hotellet hjalp til å skaffe lege som kom på "hjemmebesøk" på hotellet. Hun fikk sykemelding fra legen og fikk igjen både penger for turen fra forsikringsselskapet og fikk ferie tilgode hos arbeidsgiver, men regelen var at hun måtte være innlagt eller sengeliggende. Anonymous poster hash: 98c33...4f3
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #9 Skrevet 5. juli 2015 Ja, be legen skrive det der du er og send inn til forsikringen når du kommer hjem. Legen må skrive at du er for syk til å bevege deg Anonymous poster hash: 8fc64...41b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå