Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #1 Skrevet 5. juli 2015 Damer hjelp meg. Mannen og jeg har kjøpt bil sammen. Kun han står på salgsmeldingen og vognkortet for pga barn og situasjoner kunne jeg ikke være med da vi kjøpte. Vi solgte en bil og spyttet inn dette i summen og jeg spyttet inn litt oppsparte penger. Han står på lånet kun og kun han betaler på lånet. Dette fordi vi i en 4-5 års tid har valgt jeg kun skal være hjemmemamma med små barn og derfor ikke har inntekt. Dette er ikke noe som kun er min ide eller initiativ dette er vi helt enige om. Han sier forsikring vil bli dyrere om jeg også står på vognkortet og at vi kan skrive en vanlig kontrakt som sikrer meg bilen ved brudd . Hvordan funker det , stemmer det han sier ? Stoler jo på han men vil ikke være en tufs som må evt fighte i rettsak mot mann ved brudd om bilen. Rimelig mange poster her om menn gått fra vettet etter noen år så alle menn ( og damer) kan vel bli drittsekker går jeg utifra... Anonymous poster hash: cd13c...6f5
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #2 Skrevet 5. juli 2015 En skikkelig kontrakt holder. Om dere er samboere er det bare å skrive den inn i den vanlige kontrakten. Anonymous poster hash: afcce...30a
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #3 Skrevet 5. juli 2015 Vi er gift. Men må den ikke tinglyses? Ha vitner? Anonymous poster hash: cd13c...6f5
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #4 Skrevet 5. juli 2015 Om du står som medeier eller ikke har hvertfall ingen betydning for forsikringen... Anonymous poster hash: 7dc9d...e78
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #5 Skrevet 5. juli 2015 Om du står som medeier eller ikke har hvertfall ingen betydning for forsikringen... Anonymous poster hash: 7dc9d...e78 Selvfølgelig har det betydning... Men normalt er kvinner billigere å forsikre enn menn. Er du mye yngre enn mannen? Anonymous poster hash: afcce...30a
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #6 Skrevet 5. juli 2015 Vi er gift. Men må den ikke tinglyses? Ha vitner? Anonymous poster hash: cd13c...6f5 Har dere felleseie? Da spiller det ingen rolle. Som gift er du sikret mot slikt. Anonymous poster hash: afcce...30a
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #7 Skrevet 5. juli 2015 Er faktisk to år eldre hehe , 39 men kun hatt sertifikat par år. Felleseie ? Vi signerte ingenting da vi giftet oss så vi har vel det og ikke særeie da? Men eier jeg bilene automatisk da da? Er jo for øyeblikket kun han som betaler på lånet i ett par år fremover. Vil ikke det tale mot meg om vi skilles neste år f eks og jeg ikke har betalt avdrag ? Anonymous poster hash: cd13c...6f5
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #8 Skrevet 5. juli 2015 Er faktisk to år eldre hehe , 39 men kun hatt sertifikat par år. Felleseie ? Vi signerte ingenting da vi giftet oss så vi har vel det og ikke særeie da? Men eier jeg bilene automatisk da da? Er jo for øyeblikket kun han som betaler på lånet i ett par år fremover. Vil ikke det tale mot meg om vi skilles neste år f eks og jeg ikke har betalt avdrag ? Anonymous poster hash: cd13c...6f5 Alt som opparbeides av midler mens dere er gifte er felleseie. Det dere hadde før dere ble gift er særeie. Anonymous poster hash: 716d0...fe7
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #9 Skrevet 5. juli 2015 Er faktisk to år eldre hehe , 39 men kun hatt sertifikat par år. Felleseie ? Vi signerte ingenting da vi giftet oss så vi har vel det og ikke særeie da? Men eier jeg bilene automatisk da da? Er jo for øyeblikket kun han som betaler på lånet i ett par år fremover. Vil ikke det tale mot meg om vi skilles neste år f eks og jeg ikke har betalt avdrag ? Anonymous poster hash: cd13c...6f5 Alt som opparbeides av midler mens dere er gifte er felleseie. Det dere hadde før dere ble gift er særeie. Anonymous poster hash: 716d0...fe7 Nei, dere skal ha ut det dere hadde før dere giftet dere, pluss all arv. Men alt som er tjent/vunnet/kjøpt etc i tiden dere er gift deles på to, med mindre dere skriftlig avtaler noe annet. For samboere er det annerledes, da måte du hatt veldig tydelige kontrakter på dette. Anonymous poster hash: afcce...30a
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #10 Skrevet 5. juli 2015 Selv om kun han står på lån og kun han betaler på lån? Eier jeg det likevel? Og må sånn kjempes om i rettsak for å få det som evt er rettmessig mitt? Anonymous poster hash: cd13c...6f5
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #11 Skrevet 5. juli 2015 Er faktisk to år eldre hehe , 39 men kun hatt sertifikat par år. Felleseie ? Vi signerte ingenting da vi giftet oss så vi har vel det og ikke særeie da? Men eier jeg bilene automatisk da da? Er jo for øyeblikket kun han som betaler på lånet i ett par år fremover. Vil ikke det tale mot meg om vi skilles neste år f eks og jeg ikke har betalt avdrag ? Anonymous poster hash: cd13c...6f5 Alt som opparbeides av midler mens dere er gifte er felleseie. Det dere hadde før dere ble gift er særeie. Anonymous poster hash: 716d0...fe7 Nei, dere skal ha ut det dere hadde før dere giftet dere, pluss all arv. Men alt som er tjent/vunnet/kjøpt etc i tiden dere er gift deles på to, med mindre dere skriftlig avtaler noe annet. For samboere er det annerledes, da måte du hatt veldig tydelige kontrakter på dette. Anonymous poster hash: afcce...30a Ja + arv. Anonymous poster hash: 716d0...fe7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå