Gå til innhold

Gode barneskoler i Kristiansand?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal flytte til Kristiansand og guttungen skal begynne i første klasse. Vi vet ikke enda hvor vi skal bosette oss, men det blir øst for sentrum. Er det noen her inne som kan anbefale et barnevennlig sted å bo og som tilhører en god skole? :)

Anonymous poster hash: 84a0e...2ed
Skrevet

Dvergsnes er veldig bra sted å bo, og for barn å vokse opp. Nær til skog og hav.

Mange tror det er veldig dyrt der, men finbes i alle prisklasser.

Vi ønsker selv å flytte dit.

Anonymous poster hash: 2b3fb...3b8

Skrevet

Takk for tips :) Dvergsnes har jeg ikke tenkt på. tar gjerne imot fler forslag!

HI

Skrevet

Flytt til Lund. Koselig, og Kristiansands mest sentrale bydel. Kort vei til sentrum, gode bussforbindelser til hele byen, gangavstand til både barneskoler, ungdomsskole og videregående skoler.

Dvergsnes (og justneshalvøya) er byens nyeste bydeler, og trekkes ofte fram. Det er veldig fint i disse områdene, bevares, men de ligger usentralt til og er i mine øyne svært overpriset.

Anonymous poster hash: c08b7...4cc

Skrevet

Flytt til Lund. Koselig, og Kristiansands mest sentrale bydel. Kort vei til sentrum, gode bussforbindelser til hele byen, gangavstand til både barneskoler, ungdomsskole og videregående skoler.

Dvergsnes (og justneshalvøya) er byens nyeste bydeler, og trekkes ofte fram. Det er veldig fint i disse områdene, bevares, men de ligger usentralt til og er i mine øyne svært overpriset.

Har bodd på Lund for mange år siden og kunne gjerne bodd der igjen :) Prisene er stive, da.

Skrevet

Lund er en grusom ghetto med knivstikking og faenskap.

Haha er Dvergsnes usentralt?? 10 min til sørlandsparken og 15 min til byen. Har bodd der så det vet jeg

Anonymous poster hash: b3a02...9d2

Skrevet

Haha er Dvergsnes usentralt?? 10 min til sørlandsparken og 15 min til byen. Har bodd der så det vet jeg

Nei nå tuller du om Lund altså....

For meg er ikke 15 min kjøretur til sentrum/sørlandsparken sentralt. Man må kjøre til det meste, sannsynligvis ha to biler og det går nokså lite busser. Jeg skjønner ikke at det kan kalles sentralt, selvom jeg vet at mange som bor det synes det er sentralt.

Men altså-koselig er det der! Ikke ett vondt ord om området eller folk der-men sentralt er det altså ikke, i forhold til mange andre områder i Kristiansand. Så får man velge hva man vil ha.

Jeg er forøvrig også godt kjent i Kristiansand.

Skrevet

De beste barneskolene i Kristiansand er Presteheia (Gimlekollen) Lovisenlund (Lund) 0g Wilds Minne (Lund). Hilsen lærer i Kristiansand. Bor selv på Lund.

Anonymous poster hash: 85dba...722

Skrevet

De beste barneskolene i Kristiansand er Presteheia (Gimlekollen) Lovisenlund (Lund) 0g Wilds Minne (Lund). Hilsen lærer i Kristiansand. Bor selv på Lund.

Takk :) Vi prøver å sirkle oss inn på Lund.

Skrevet

Trodde Slettheia, Justvik og Voiebyen var Kristiansands ghetto :P

Skrevet

Lund er ikke så bra sted å bo med små barn, en kan ikke bare "slippe de ut i gata" , da det oftest er svært traffikerte veier.

Ville heller foretrukket Søm, Hånes, Tømmerstø, Justnes eller Dvergsnes.

Skrevet

Lund er ikke så bra sted å bo med små barn, en kan ikke bare "slippe de ut i gata" , da det oftest er svært traffikerte veier.

Ville heller foretrukket Søm, Hånes, Tømmerstø, Justnes eller Dvergsnes.

Altfor generaliserende. Det er mange, mange rolige og lite trafikkerte gater på Lund. Hvorfor skulle det være noe bedre de andre stedene du nevner? Folk kjører da like mye bil der?

Skrevet

Lund er et veldig fint og rolig område. Det er sentralt og du kan labbe til byen. Det finnes mange rolige områder på Lund og det er veldig greit å leke i gatene. Wilds Minne er en god barneskole og du har også ungdomsskole og videregående der. Jeg syns iallefall det var en flott plass å vokse opp :)

Anonymous poster hash: 2361c...903

Skrevet

Dere som skriver at Lund ikke er et barnevennlig sted kan umulig bo på Lund selv! Lund er byens mest populære bydel blant barnefamilier. Dessverre er husene på Lund svindyre, og derfor er det ikke alle forunt å bo her. Hilsen beboer på Lund.

Skrevet

Dersom du ikke MÅ ha enebolig, kan du få fine rekkehus og leiligheter til en overkommelig pris også på Lund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...