Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #1 Skrevet 4. juli 2015 Sammen med ungene dine et par uker? Full hver dag. Små barn under 5. Anonymous poster hash: ffd71...8a2
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #2 Skrevet 4. juli 2015 Nei, selvfølgelig ikke Anonymous poster hash: 0f138...cad
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #3 Skrevet 4. juli 2015 Selvsagt ikke. Har vært det barnet og sommerferie med mamma var aldri en god opplevelse. Anonymous poster hash: 9d354...3f6
sug lut Skrevet 4. juli 2015 #5 Skrevet 4. juli 2015 (endret) Nei. Jeg vil ikke ha med alkoholikere på noe. Jeg har kuttet den ene vennen som ble alkoholiker helt og holdent ut av mitt liv, etter mange, mange år med forsøk på å opprettholde et godt forhold uten at det var mulig for alt handlet alltid mest om alkoholikeren selv, såfort promillen steg - og det gjorde den alltid, etterhvert var det såpass jevnt høy promille at jeg ikke gadd mer. Jeg har avsluttet vedkommende og gjort det i klartekst og endelig, for alkoholisme er ikke til å omgås med og langt mindre leve tett innpå i ferien. Med barn er det ikke engang noe å vurdere. Endret 4. juli 2015 av sug lut
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #6 Skrevet 4. juli 2015 Ville dere tenkt at det var uansvarlig så lenge ungene ble tatt vare på av foreldrene sine, eller synes dere det uansett ikke barn bør oppleve en full person hver dag i ferien sin. Anonymous poster hash: ffd71...8a2
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #7 Skrevet 4. juli 2015 Ville dere tenkt at det var uansvarlig så lenge ungene ble tatt vare på av foreldrene sine, eller synes dere det uansett ikke barn bør oppleve en full person hver dag i ferien sin. Anonymous poster hash: ffd71...8a2 Ingen barn bør oppleve fyll. Og hver dag i ferien? Det er totalt uakseptabelt Anonymous poster hash: 9d354...3f6
FrkKværner Skrevet 4. juli 2015 #9 Skrevet 4. juli 2015 Nei såklart ikke. Det spiller ingen rolle om barna blir tatt vare på av sine foreldre. Barn skal ikke omgås fulle folk uansett om det er deres egne foreldre eller ukjente mennesker.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #10 Skrevet 4. juli 2015 Nei, hadde jeg ikke godtatt. Er også derfor pappa ikke har noe kontakt med barnet mitt. Og han er ikke den "typiske" alkoholikeren, men har god jobb, stort nettverk osv. Ser ingen grunn til å utsette barnet mitt for surret hans. Anonymous poster hash: 3110e...984
sug lut Skrevet 4. juli 2015 #11 Skrevet 4. juli 2015 Ville dere tenkt at det var uansvarlig så lenge ungene ble tatt vare på av foreldrene sine, eller synes dere det uansett ikke barn bør oppleve en full person hver dag i ferien sin. Anonymous poster hash: ffd71...8a2 Uansvarlig.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #12 Skrevet 4. juli 2015 Absolutt ikke . Ville ikke hatt en full person foran barnet mitt hver dag . Anonymous poster hash: 96e7e...6b6
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #13 Skrevet 4. juli 2015 Aldri vært aktuelt. For noen år siden var 6 åringen og jeg på ferie i London. På tur sent en ettermiddag møtte vi en svært beruset mann som var ganske så bastant på at han skulle ha penger av oss. Det kom heldigvis en fremmed mann til unnsetning- han lot som han var sammen med oss og da forlot denne fulle mannen raskt. Det har virkelig satt spor i minnet til gutten min. Ikke at han plages av det, men på lik linje som; jeg har sett Big Ben, har han også sett en drita full mann. Det var faktisk også en av "attraksjonene" han nevnte for læreren etter sommerferien. På nyhetene idag var det fokus på ferie med barn og alkohol. Alarmtelefonene hadde titalls med permer som var loggføringer av oppringinger av fortvilte barn og ungdom. Og dette var siden 2013! Skammelig, og jeg skjønner ikke at spørsmålet som stilles i hovedinnlegget er et spørsmål overhode! Anonymous poster hash: 64e3d...a2a
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #14 Skrevet 4. juli 2015 Ville dere tenkt at det var uansvarlig så lenge ungene ble tatt vare på av foreldrene sine, eller synes dere det uansett ikke barn bør oppleve en full person hver dag i ferien sin. Anonymous poster hash: ffd71...8a2 Uansvarlig. Har tidligere kontaktet barnevernet etter å ha sett slikt i syden. Kontaktet bv i hjembyen til familien. Heldigvis blir det mer og mer fokus på slikt og turoperatørene tar også ansvar nå og melder slikt. Anonymous poster hash: 64e3d...a2a
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #15 Skrevet 5. juli 2015 Spør fordi jeg lurte på om jeg var prippen, selv om jeg ikke trodde det. Argumentet er jo at på denne måten får barna være med dette familiemedlemmet hele ferien, noe som ellers ikke er vanlig. Jeg ville aldri gjort det selv, men best å passe sine egne saker så jeg sier ikke noe... Anonymous poster hash: ffd71...8a2
Mamsemums Skrevet 5. juli 2015 #16 Skrevet 5. juli 2015 Spør fordi jeg lurte på om jeg var prippen, selv om jeg ikke trodde det. Argumentet er jo at på denne måten får barna være med dette familiemedlemmet hele ferien, noe som ellers ikke er vanlig. Jeg ville aldri gjort det selv, men best å passe sine egne saker så jeg sier ikke noe... Anonymous poster hash: ffd71...8a2 Det er jo ikke noe kjekt for barn å være med fulle familiemedlemmer! Hvilken glede skulle de ha av det? Æsj at folk ikke har bedre vett.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #17 Skrevet 5. juli 2015 Spør fordi jeg lurte på om jeg var prippen, selv om jeg ikke trodde det. Argumentet er jo at på denne måten får barna være med dette familiemedlemmet hele ferien, noe som ellers ikke er vanlig. Jeg ville aldri gjort det selv, men best å passe sine egne saker så jeg sier ikke noe...Anonymous poster hash: ffd71...8a2 Det er jo ikke noe kjekt for barn å være med fulle familiemedlemmer! Hvilken glede skulle de ha av det? Æsj at folk ikke har bedre vett. Tragisk i grunn! Anonymous poster hash: ffd71...8a2
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #18 Skrevet 5. juli 2015 Nei takk! Vil ikke omgås alkoholikere selv. Kommer hvertfall ikke til å utsette barna mine for det. Anonymous poster hash: 91f9b...0ad
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #19 Skrevet 5. juli 2015 Så sant han/hun ikke er tørrlagt: nei. Anonymous poster hash: 35023...395
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #20 Skrevet 5. juli 2015 Jeg er selv oppvokst med alkoholiker foreldre, og aldri i verden om mine barn skal bli utsatt for noe sånt. Anonymous poster hash: 8f2c9...186
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #21 Skrevet 5. juli 2015 Jeg mener det går an å vurdere situasjonen ut fra flere forhold. Hvilket slektskap har barna med alkoholikeren? Skal man bo i samme leilighet? Hvordan type alkoholiker er denne personen; rolig, utagerende, høyrøstey, truende, alt? I beste fall bor barnet i egen leilighet, alkisen er rolig og passer mest sine egne saker når den blir full, barnet og foreldre kan lett trekke seg unna om alkoholikeren blir voldsom. Hvem andre er det som blir med på turen? Anonymous poster hash: bcf06...a27
Virginia. Skrevet 10. juli 2015 #22 Skrevet 10. juli 2015 (endret) Ville dere tenkt at det var uansvarlig så lenge ungene ble tatt vare på av foreldrene sine, eller synes dere det uansett ikke barn bør oppleve en full person hver dag i ferien sin. Anonymous poster hash: ffd71...8a2 Svaret til det øverste er nei. Litt alkohol enkelte dager i ferien ser jeg ikke problemet med, men fulle foreldre er noe jeg tenker at barn ikke skal oppleve i det hele tatt. Endret 10. juli 2015 av Ibsenfrue
mamma_bergen Skrevet 10. juli 2015 #23 Skrevet 10. juli 2015 Nei, absolutt ikke. Barn bør få slippe å ha fulle mennesker innpå seg.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #24 Skrevet 10. juli 2015 Jeg har vokst opp med en alkoholiker som far. Feriene var det verste, og mine barn skal ikke utsettes for dette. Litt alkohol en kveld i ny og ne er greit så lenge en av foreldrene er edru, men en alkoholiker på ferie ville jeg aldri utsatt dem for. Anonymous poster hash: 2138a...f61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå