Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har ikke vært i Tivoli før og skal dit snart en dag, med familien, 2 voksne, en tenåring pluss en syvåring. Ble ikke klok av nettsidene, billettsystemet virker komplisert. Hva er lurest å gjøre om vi vil kjøre med noen karusellen osv, men ikke helt vet på forhånd hva vi vil? Ser det er entrebillett, turpass, all inklusive osv,

Noen erfarne Tivoli-gjengene her som kan bidra?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144224106-tivoli-k%C3%B8benhavn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

All må uansett betale entrebilett, dettte koster 99 DKK om jeg ikke husker feil. Disse kan enten kjøpes i lukene eller på bilettmaskiner rett utenfor inngangen. Går fortest om man benytter automaten.. 

Inne i parken står det igjen nye bilettmaskiner hvor man kan kjøpe biletter til karusellene. Det er forskjellige armbånd som man fester rundt hånda. Man kan velge noen forskjellige typer, jeg husker ikke helt hva de forskjellige var.. Vi valgte å kjøpe endagerspass. Man kan vel kjøpe for felre dager, inkl. mat, inkl akvarium, osv. De automatene er kjempegreie! Man viser bare armbåndet når man skal inn i karusellene. 

Ellers så kan man vel kjøpe dette i bilettluken også, men der er det kø gitt. Uten disse armbåendene får man ikke kjørt karuseller, men man kan gå som man vil inne på området. 

Det er kjempegreit når man kommer dit! Veldig fort og enkelt. Kose dere maaaaaasse, vi elsker tivoli!

Anonymous poster hash: 01146...b47

Det er ikke komplisert.

Alle må betale inngangsbillett. Den er billig, men du får ikke kjøre noen karuseller inkludert.

Deretter kan man enten kjøpe enkeltbilletter til karusellene eller kjøpe turpass (dagskort) med alt inkludert. Det skal bare noen veldig få turer til før det lønner seg med dagskort. Mener det koster 199? Vi bruker å kjøpe det til barnet som kjører og til en av oss voksne som følger henne. Jeg, som ikke er spesielt begeistret for karuseller, kjøper i blant en enkeltbillett.

I tillegg kan man kjøpe billetter til akvariet. Det vil neppe være interessant for en tenåring, kan nok fenge sjuåringen. Koster 25 kroner eller noe, ikke dyrt. Fint, men lite.

Anonymous poster hash: 81dc7...5e7

OK, takk skal dere ha, nå skjønner jeg hva turpass er:)

Ser det er gratis inngang for de under 8 år, men er det gratis med karuseller for dem også? Trenge de ikke slike armbånd, da?

Kan man kjøpe enkeltbilletter ved de enkelte karuseller/rundtomrking i parken, eller må man ordne alt ved inngangen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...