Gå til innhold

Hva er forskjellen på Nan drikkeklar og nan pulver? Og hva er best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan forsåvidt gi han pupp, har melk. Men mens jeg lå på sykehuset så ble jeg veldig sår i puppene så sår at når jeg ga han pupp så fikk han melk blandet med blod:/ så sår var jeg. Og sånn forsatt det i noen uker. Smurte meg med purelan, pumpet men var forsatt sår. Så da har jeg gitt han nan drikkeklar siden det var det de han på sykehuset.

Nå per dags dato så jeg pupp, men det er ikke mange ganger, 1-2 ganger daglig eller på natta. Men han suger bare ett par minutter så blir han irritert og slipper puppen. Gir jeg flaska så roer han seg? Er forvirret og føler meg sikkilig dritt fordi jeg vil jo at han skal ha pupp for det er det beste. Men han har jo blitt vant til flaske? Og dessuten hvis jeg gir han kunn pupp f.eks 3 dager på rad så blir jeg sår igjen. Så må jeg vente til jeg ikker så sår så gi pupp. Blir bare fram og tilbake?

Og hva er best å gi? Nan drikke klar eller pulver? Er det dumt at man varmer nan drikkeklar i micro?

Også må j bare si at nan drikkeklar blir jo dyrt i menyen :/

Hilsen forvirra mamma

Anonymous poster hash: 4a2a5...f5a

Fortsetter under...

Skrevet

Næringsmessig er det ingen forskjell.

Drikkeklar er enklere å f eks ta med seg på tur. Og den står seg lengre(uåpnet) om man f eks bare gir en gang i blant. Pulver har kortere holdbarhet når pakken er åpnet.

Hjemme er det like greit(og billigere) å bruke pulver og blande selv

Har du fått sjekket hvorofr du blir sår. Tar babyen riktig sugetak f eks?

Og hvis du ikke ammer så ofte så gå melkeproduksjonen ned og babyen gir opp å die fordi det kommer for lite.

Ville oppsøkt hjelp før jeg ga opp ammingen helt.

Anonymous poster hash: 2d94a...d30
Skrevet

Kan du ikke prøve skjold? Når de får pupp og flaske så tidlig kan de bli forvirret. Må jobbe mer med puppen, derfor er sikkert flaska en favoritt.

Ville prøvd skjold og kutta ned på flaska om du virkelig vil amme. Gå inn på ammehjelpen å les deg litt opp ☺

Anonymous poster hash: 076a2...61d

Skrevet

Næringsmessig er det ingen forskjell.

Drikkeklar er enklere å f eks ta med seg på tur. Og den står seg lengre(uåpnet) om man f eks bare gir en gang i blant. Pulver har kortere holdbarhet når pakken er åpnet.

Hjemme er det like greit(og billigere) å bruke pulver og blande selv

Har du fått sjekket hvorofr du blir sår. Tar babyen riktig sugetak f eks?

Og hvis du ikke ammer så ofte så gå melkeproduksjonen ned og babyen gir opp å die fordi det kommer for lite.

Ville oppsøkt hjelp før jeg ga opp ammingen helt.

Anonymous poster hash: 2d94a...d30

Okey, ja vurderer selv å begynne med pulver i steden for. Blir så dyrt med drikkeklar i lengden.

Jeg skulle inn på sykehuset på en time der jeg skulle få hjelp til amming etter fødsel men timen ble utsatt pga sykdom fra sykehuset sin side.

Og nå sier de at det er sommer og lite folk på jobb at jeg heller burde kontakte helsesøster.

Helsesøster gjør ikke så mye enn at hun har sett bare at han tar puppen og det er bra sier hun.

På sykehuset fant vi ut at grunnen fordi jeg blir sår er at han suger som han skulle ha spist. Han enorm sugekraft og derfor blir jeg sår :(

han er snart 2 mnd :/

Skrevet

Kan du ikke prøve skjold? Når de får pupp og flaske så tidlig kan de bli forvirret. Må jobbe mer med puppen, derfor er sikkert flaska en favoritt.

Ville prøvd skjold og kutta ned på flaska om du virkelig vil amme. Gå inn på ammehjelpen å les deg litt opp ☺

Jeg har prøvd skjold mens jeg var på sykehuset når jeg føda.

Han liker ikke det i det hele tatt. Han blir bare irritert og begynner å gråte.

Skrevet

Jeg syns drikkeklar er best ettersom den er så lettvint.

Jeg varmer alltid i microen.

Men pga pris så kjøpte jeg stortsett alltid pulver bortsett fra på turer da.

Anonymous poster hash: 3ba30...310

Annonse

Skrevet

Jeg har prøvd skjold mens jeg var på sykehuset når jeg føda.

Han liker ikke det i det hele tatt. Han blir bare irritert og begynner å gråte.

Så synd 😯

Skrevet

Drikkeklar kan gi litt mer magevondt, fordi den er litt tyngre å fordøye.

Anonymous poster hash: 422f9...c75

Skrevet

Jeg har motsatt erfaring.

Her er det pulverer han har reagert nest på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...