Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #1 Skrevet 2. juli 2015 Vi er tre nabopar som bor tett, vi bor midt i mellom. Da vi flyttet inn var det bare gamlinger her, først kom et par som vi ble gode venner med. Deretter kom et annet par som vi også ble gode venner med. Nå har vi introdusert disse og de har funnet tonen. Vi er plutselig blitt skvisa helt ut mens de møtes uten at vi er invitert. I tillegg bruker de hagen vår som gjennomgang for å møtes selv når vi ikke er med. Hva gjør vi? Anonymous poster hash: 96ab7...990
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #2 Skrevet 2. juli 2015 Om dette er folk dere virkelig ønsker å omgås, så be begge parene til dere, og kom med en kommentar om at det er så koselig når alle møtes, at dere har sett de andre lite i det siste. Men om de ikke ønsker å være særlig sammen med dere, da hadde jeg kuttet kontakten etter hvert, bare latt det feide ut uten å gjøre mer med det. Uansett hadde jeg nok kommet med en liten kommentar at det er greiere om de går utenom deres hage. Ikke noe moro når det blir slik som det er hos dere nå :/ (det heter forresten femte hjul på vogna ) Anonymous poster hash: fb549...bbe
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #3 Skrevet 3. juli 2015 Om dette er folk dere virkelig ønsker å omgås, så be begge parene til dere, og kom med en kommentar om at det er så koselig når alle møtes, at dere har sett de andre lite i det siste. Men om de ikke ønsker å være særlig sammen med dere, da hadde jeg kuttet kontakten etter hvert, bare latt det feide ut uten å gjøre mer med det. Uansett hadde jeg nok kommet med en liten kommentar at det er greiere om de går utenom deres hage. Ikke noe moro når det blir slik som det er hos dere nå :/ (det heter forresten femte hjul på vogna ) Anonymous poster hash: fb549...bbe Tusen takk... Nei det er ikke noen god følelse. Merker sånne små ting som at hun ene naboen kjøper presanger til hun andre og at de sniker seg til hverandre slik at ikke vi skal se. Også roper de over hagen vår meldinger mens vi sitter imellom. Vi ønsker å omgå de så vi må prøve en snill måte å si ting på. Anonymous poster hash: 96ab7...990
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #4 Skrevet 3. juli 2015 Tusen takk... Nei det er ikke noen god følelse. Merker sånne små ting som at hun ene naboen kjøper presanger til hun andre og at de sniker seg til hverandre slik at ikke vi skal se. Også roper de over hagen vår meldinger mens vi sitter imellom. Vi ønsker å omgå de så vi må prøve en snill måte å si ting på. Anonymous poster hash: 96ab7...990 Oppførselen deres er jo slik at jeg tror jeg hadde mistet litt lysten til å ha særlig kontakt med dem. Det virker som om de to andre damene har litt sånn fjortisopplegg på gang - de utelukker deg fra fellesskapet, men samtidig sørger de for å gjøre det på en slik måte at de later som om de prøver å skjule det, samtidig som de gjør det veldig tydelig at det er de som hører mest sammen. Ordentlig fjortisopplegg, synes jeg. Om jeg skulle hatt kontakt med dem, så hadde jeg latt det bli på mine premisser. Dvs. jeg hadde nullstilt alle forventninger jeg hadde til dem, og så hadde jeg tatt kontakt når det passet meg. Det har ingen hensikt å påtvinge noen sitt selskap, selv om det er trist og guffent når det blir slik som det er blitt hos dere nå. Men forventer du/dere null, så blir dere ikke skuffet, da fortsetter du og mannen deres liv, og inkluderer dem når det passer dere. Så ser dere om de følger opp. Be dem på sommerfest, kom med en kommentar at høstfesten eller vinterfesten får noen av de andre stå for... og så forventer dere ingenting, ser bare om dere blir bedt. Men det at de roper over hagen deres slik de gjør, og sniker seg gjennom deres hage, det ville jeg fått slutt på. De får gå rundt, også når de skal snakke med hverandre. Anonymous poster hash: fb549...bbe
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #5 Skrevet 3. juli 2015 Dessverre kan det hende at selv om du var den som "brakte dem sammen", så har de lite til felles med deg, men mye til felles med hverandre. Du kan ikke tvinge folk til å like deg, eller bli "like mye venner med alle". Verden er ikke sånn. Noen er man mer venner med, andre er bekjente, naboer, mer tilfeldige. Det eneste du kan gjøre er å be om at de bruker veien og ikke hagen din når de vil treffe hverandre. Du kan ikke forlange å få være med når de treffes. Anonymous poster hash: 5ac9a...89f
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #6 Skrevet 3. juli 2015 Tredje hjulet på vogna? Anonymous poster hash: 21ca5...304
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå