Gå til innhold

Selvplukk jordbær - Asker/Bærum

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om selvplukk jordbær har begynt?

Kunne tenkt meg å plukke i morgen :)

Anonymous poster hash: b0969...ceb
Skrevet

Finnes det noen som driver med selvplukk fortsatt? Det er utrolig dårlig butikk for de som driver med bær. Jordbærsesongen er ikke skikkelig i gang enda heller. 

Anonymous poster hash: 16dcd...3d4
Skrevet

Finnes det noen som driver med selvplukk fortsatt? Det er utrolig dårlig butikk for de som driver med bær. Jordbærsesongen er ikke skikkelig i gang enda heller. 

Ja, flere steder i og rundt Asker og Bærum man kan få plukke selv. Populært er det også.

Jeg vet det er tidlig, men fikk så lyst å bruke finværet i morgen til å plukke bær om det er kommet i gang selvplukk på jordbær :)

Skrevet

Bærene som leveres nå er stort sett fra Vestfold, så det er nok uansett ikke mengder nok til selvplukk enda. 

Skrevet

Bærene som leveres nå er stort sett fra Vestfold, så det er nok uansett ikke mengder nok til selvplukk enda. 

Hm, nei, det er vel kanskje for tidlig. Når jeg tenker meg om så var det senere i fjor sommer jeg plukket.

Utålmodig ;)

Får ringe dem i morgen og høre når de tror selvplukk starter :)

Skrevet

Ble så nysgjerrig på at noen fortsatt driver med selvplukk at jeg måtte google litt. Ser at Aaby Gård ikke begynner med selvplukk før tidligst til uken, sjekk fb-siden deres. 

Skrevet

Ble så nysgjerrig på at noen fortsatt driver med selvplukk at jeg måtte google litt. Ser at Aaby Gård ikke begynner med selvplukk før tidligst til uken, sjekk fb-siden deres. 

Åh, har de facebookside? :) Jeg kom ikke på å sjekke der, sjekket bare en annen side og der fant jeg ikke noe informasjon om det. Men da kan jeg belage meg på å plukke til uka :) Takk!

Skrevet

Hvis du har Budstikka pleier de ofte å sette inn annonse der når det er klart for selvplukk.

Skrevet

Jordbærplukkerne er ihvertfall i full gang langs E18 ved Lierbakkene, men har ikke hørt at selvplukken er igang her ennå..

Anonymous poster hash: b4971...6ad

Skrevet

Men gidder du virkelig å plukke jordbær i kilovis selv, altså? Vent ei uke eller to, så selges jo jordbær i kasser til fin pris.

Jeg kjøper forøvrig ikke annet enn "spise-jordbær". Det lille som går av syltetøy her, det kjøpes i butikken.

Anonymous poster hash: f126a...97b

Skrevet

Hvis du har Budstikka pleier de ofte å sette inn annonse der når det er klart for selvplukk.

Har desverre ikke Budstikka, ellers hadde det vært et godt tips :)

Skrevet

Men gidder du virkelig å plukke jordbær i kilovis selv, altså? Vent ei uke eller to, så selges jo jordbær i kasser til fin pris.

Jeg kjøper forøvrig ikke annet enn "spise-jordbær". Det lille som går av syltetøy her, det kjøpes i butikken.

Jeg plukker ikke annet enn de aller fineste bærene. Rett fra åkeren og hjem for å fryse dem. Finere bær får man ikke :)

Når man plukker selv så blir det mye billigere enn å kjøpe, og man er garantert å ikke få med stygge bær innimellom.

Og ikke minst synes jeg det er koselig :) Fort går det også å plukke det som trengs.

Skrevet

Jeg plukker ikke annet enn de aller fineste bærene. Rett fra åkeren og hjem for å fryse dem. Finere bær får man ikke :)

Når man plukker selv så blir det mye billigere enn å kjøpe, og man er garantert å ikke få med stygge bær innimellom.

Og ikke minst synes jeg det er koselig :) Fort går det også å plukke det som trengs.

Jaha? Og de mindre pene bærene, da? Lær du de være igjen i åkeren? Da vil jeg tro at jordbærbonden egentlig ikke blir spesielt happy.

Skrevet

Jaha? Og de mindre pene bærene, da? Lær du de være igjen i åkeren? Da vil jeg tro at jordbærbonden egentlig ikke blir spesielt happy.

Selvfølgelig lar jeg de dårlige bærene være igjen i åkeren - det er en av fordelene man har når man plukker selv. Modne bær med merkelig utseende tar jeg med. Dårlige bær som er begynt å mugne får stå igjen. Dette vet selvfølgelig bonden at selvplukkerne gjør. På selvplukk slipper man å betale for et-to-tre mugne bær som ødelegger flere andre i kurven ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...