Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #1 Skrevet 1. juli 2015 Vi var på visning på mandag. Der var der 3 andre interesserte. Vi skrev oss opp på liste, og megler skulle kontakte oss dagen etter. Han ringte ikke før i 16.30 tiden dagen etter, og da var vi den første han ringte til. Fortalte ham at samboer sitter litt på gjerdet og mener at huset ikke er verdt prisen de ønsker,og at vi gjerne ville vite hvilken interesse de 2 andre som var på visningen hadde før vi eventuelt bestemte oss. Megler skulle derfor ringe de to andre og høre og deretter ringe meg opp igjen. Det gjorde han aldri. I dag la vi inn et bud elektronisk nesten 400 000 under prisantydning. Satt fristen 6 timer frem. Ikke hørt noe fra megler, men fikk en standard mld da budet gikk ut at det var avslått. Noen som har vært borti en megler som virker så lite interessert i å selge? Jeg er vant til at budgivning er i gang og i allefall at megler forhører seg om interesse på formiddagen dagen etter visning. Merkelige greier Anonymous poster hash: df7c1...b65
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #2 Skrevet 1. juli 2015 Dere er ikke særlig interesserte i å kjøpe heller da med et bud 400 000 under takst rett etter visning. Kan godt hende at megler ikke ser noe poeng i bruke mer tid på dere. Vi har akkurat solgt og fikk også et slik tåpelig bud flere hundre under på visning. Instruerte melger i at vi ikke var interessert i å bruke tid på denne budgiveren. Så melger konsentrerte seg om 3 andre interessenter, innen kl 13 dagen etter visning var leiligheten solgt 320 000 over takst. Anonymous poster hash: 3cb1b...a87
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #3 Skrevet 1. juli 2015 Tenker megler ikke vurderer dere som særlig interessante etter et skambud som det? Anonymous poster hash: 86d52...595
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #4 Skrevet 1. juli 2015 Det er jo vel og bra hvis man har andre budgivere, men jeg tror ikke de to andre var interessert i.o.m at megler aldri ringte oss opp igjen. Vi mener at huset ikke er verdt den prisen det ligger ute til, dette pga arbeidet som må gjøres og beliggenheten. Men vi kunne likevel ha betalt mer enn vi har bydd. Men når megler ikke virker interessert i å selge, så mister man litt interessen til å kjøpe. Synd for selgerne Anonymous poster hash: df7c1...b65
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #5 Skrevet 1. juli 2015 Dere er ikke særlig interesserte i å kjøpe heller da med et bud 400 000 under takst rett etter visning. Kan godt hende at megler ikke ser noe poeng i bruke mer tid på dere. Vi har akkurat solgt og fikk også et slik tåpelig bud flere hundre under på visning. Instruerte melger i at vi ikke var interessert i å bruke tid på denne budgiveren. Så melger konsentrerte seg om 3 andre interessenter, innen kl 13 dagen etter visning var leiligheten solgt 320 000 over takst. Anonymous poster hash: 3cb1b...a87 Du vet da ikke hva huset koster?! For alt du vet kan det være 10 mill, og da er ikke 9,6 et skambud akkurat. Anonymous poster hash: 3803e...66a
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #6 Skrevet 1. juli 2015 Dere er ikke særlig interesserte i å kjøpe heller da med et bud 400 000 under takst rett etter visning. Kan godt hende at megler ikke ser noe poeng i bruke mer tid på dere. Vi har akkurat solgt og fikk også et slik tåpelig bud flere hundre under på visning. Instruerte melger i at vi ikke var interessert i å bruke tid på denne budgiveren. Så melger konsentrerte seg om 3 andre interessenter, innen kl 13 dagen etter visning var leiligheten solgt 320 000 over takst. Anonymous poster hash: 3cb1b...a87 Det er ikke alle steder i landet hvor alle får over takst altså. Her på Sørlandet går det meste til under takst eller akkurat takst. Men ja veldig rart av megleren. Anonymous poster hash: 13d2b...2ef
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #7 Skrevet 1. juli 2015 Det er jo vel og bra hvis man har andre budgivere, men jeg tror ikke de to andre var interessert i.o.m at megler aldri ringte oss opp igjen. Vi mener at huset ikke er verdt den prisen det ligger ute til, dette pga arbeidet som må gjøres og beliggenheten. Men vi kunne likevel ha betalt mer enn vi har bydd. Men når megler ikke virker interessert i å selge, så mister man litt interessen til å kjøpe. Synd for selgerne Anonymous poster hash: df7c1...b65 Du høres bitter ut rett og slett. Megler bryr seg ikke om at DERE mener at huset er overpriset, det er ikke dere som kan avgjøre det, men markedet. Tipper dere er uinteressante både for megler og selger når dere byr langt under prisantydning. Anonymous poster hash: 7ca72...ff6
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #8 Skrevet 1. juli 2015 Det er jo vel og bra hvis man har andre budgivere, men jeg tror ikke de to andre var interessert i.o.m at megler aldri ringte oss opp igjen. Vi mener at huset ikke er verdt den prisen det ligger ute til, dette pga arbeidet som må gjøres og beliggenheten. Men vi kunne likevel ha betalt mer enn vi har bydd. Men når megler ikke virker interessert i å selge, så mister man litt interessen til å kjøpe. Synd for selgerne Anonymous poster hash: df7c1...b65 Du høres bitter ut rett og slett. Megler bryr seg ikke om at DERE mener at huset er overpriset, det er ikke dere som kan avgjøre det, men markedet.Tipper dere er uinteressante både for megler og selger når dere byr langt under prisantydning. Anonymous poster hash: 7ca72...ff6 Jeg er overrasket, ikke bitter. Husk på at megler har vist ytterst lite interesse å få solgt huset selv før vi la inn et bud på det. Og vi er vel en del av markedet? Når det kun kommer 2 andre på visning og det ikke kommer bud, så har nok prisen mye av skylden der. Anonymous poster hash: df7c1...b65
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #9 Skrevet 1. juli 2015 Selger kontrollerer dette. Selger ga nok megler beskjed om at de ikke ville selge til 400 000 under takst, noe jeg absolutt forstår. Takst er takst, uansett hva dere mener det er verdt. Anonymous poster hash: 4c3f6...aab
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #10 Skrevet 1. juli 2015 Har vært borti noe lignende. Ga bud 400000 under takst på et rekkehus. Fikk straks beskjed om at selger ikke aksepterte bud under takst. Det gikk 1 mnd, så ringte megler og spurte om jeg fremdeles var interessert, da selger ønsket å akseptere budet likevel. Da var det for sent, jeg hadde allerede kjøpt hus med både bedre standard og bedre beliggenhet til en pris jeg var veldig fornøyd med Anonymous poster hash: bd730...38b
Mandala Skrevet 1. juli 2015 #11 Skrevet 1. juli 2015 Da vi skulle kjøpe var megler også veldig fraværende i prosessen. Og da broren min skulle kjøpe ble rett og slett et hus solgt uten at megler engang hadde gitt dem beskjed om at bud hadde kommet inn. Det finnes selvsagt meglere som gjør en slett jobb.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #12 Skrevet 1. juli 2015 Hvor i landet er dette da? Anonymous poster hash: 139d6...c44
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #13 Skrevet 1. juli 2015 Takst er takst, men et hus er ikke mer verdt enn det noen vil kjøpe det for. Anonymous poster hash: d28f0...1fe
Førstemann Skrevet 1. juli 2015 #14 Skrevet 1. juli 2015 Mange meglere som gjør en dårlig jobb. Har opplevd det flere ganger, enten å ikke bli ringt i det hele tatt, eller at ikke megler følger opp underveis. 400 under takst er under normale omstendigheter helt akseptabelt når det er laber interresse. Unntaket er selvsagt i særdeles grisgrente strøk der prisene er lave.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #15 Skrevet 1. juli 2015 Helt enig Hi, elendig håndtering av megler. Hva er det selger betaler 50-100 000 kroner for? Som et minimum burde de da gidde å ta noen telefoner? Meglere er vanvittig overbetalte, og desverre er det langt mellom de dyktige. Det virker som de fleste bare stiller seg opp på visning og forventer at boligen skal selge seg selv. Anonymous poster hash: 8f340...bad
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #16 Skrevet 1. juli 2015 Selger kontrollerer dette. Selger ga nok megler beskjed om at de ikke ville selge til 400 000 under takst, noe jeg absolutt forstår. Takst er takst, uansett hva dere mener det er verdt. Anonymous poster hash: 4c3f6...aab [/quote Selger bestemmer om han vil godta et bud, men tror du han ba megler gjemme seg på kontoret, la være å ringe de som hadde skrevet seg på liste, og deretter avslå budet per sms? Liksom for å være heeelt sikker på at ikke noen høynet budet? ;-) Takst er takst ja. Hadde en kompis som var misfornøyd med taksten han hadde fått på.sin bolig, han tok en telefon til takstmann, og vips så var han mer fornøyd. .. Boligen er verdt det noen vil betale for den. Anonymous poster hash: 8f340...bad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå