Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #1 Skrevet 30. juni 2015 Jeg er nyutdannet sykepleier og begynte nylig i en jobb for en mnd siden. Her blir det ofte overtid. Jeg spør de andre om de skriver overtid, men får som regel til svar at de ikke gjør det. Jobber de 10 minutter for mye, går de heller 10 minutter tidligere en annen gang hvis sjansen byr seg. Jeg er egentlig ikke interessert i å gå 10 før hvis sjansen byr seg, men jeg er til vakten slutter og ferdig med det. Jobber jeg overtid, ønsker jeg å skrive overtid, men jeg er redd jeg er omtrent den eneste som gjør det. Tror dere dette kommer negativt ut i forhold til ekstravakter osv? Anonymous poster hash: c9dda...c3b
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #2 Skrevet 30. juni 2015 Jeg er selv sykepleier. Hvis jeg går mer enn 15 min overtid skriver jeg overtid. Men om jeg går 5-10 min over skriver jeg det ikke men går tidligere en annen dag. Dette går opp i opp. Anonymous poster hash: cadc2...a6f
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #3 Skrevet 1. juli 2015 Nei. Skriver ikke overtid. Jobber overtid ca 1 time minst 2 ganger i uken. Anonymous poster hash: 8587e...efd
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #4 Skrevet 1. juli 2015 Kjære. 10 min er ikke overtid. Og hvis du skal skrive opp de ti minuttene så håper jeg aldri vi blir kollegaer. Anonymous poster hash: a2a4e...bec
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #5 Skrevet 1. juli 2015 Skriver alltid overtid om det er mer enn ti minutter. Dere som ikke skriver overtid og jobber mye overtid, dere får jo ikke dokumentert for ledelsen at det er for dårlig bemannet. Om overtiden skyldes at en ikke har vært effektiv, er det selvsagt noe annet. Anonymous poster hash: 3730f...d11
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #6 Skrevet 1. juli 2015 Skriver alltid overtid om det er mer enn ti minutter. Dere som ikke skriver overtid og jobber mye overtid, dere får jo ikke dokumentert for ledelsen at det er for dårlig bemannet. Om overtiden skyldes at en ikke har vært effektiv, er det selvsagt noe annet. Anonymous poster hash: 3730f...d11 Når går det fra noen minutter ekstra til mye overtid. Jeg er enig i at alt over 15 noteres opp for avspasering. Men jeg tør påstå at hvis du må jobbe 10 minutter over hver dag er du enten dårlig til å planlegge, lite effektiv i rapportering eller du har kollegaer som kommer for sent (sistnevnte tas opp med ledelsen) Anonymous poster hash: a2a4e...bec
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #7 Skrevet 1. juli 2015 Går jeg 15 inovertid, så skriver jeg selvsagt det! Det er med på å faktisk synliggjøre at vi er underbemannet. Å gjøre noe annet er ris til egen ræv. Jobber i kommunen, som sykepleier. Og jeg ber andre også skrive overtid. Jobber ikke gratis for arbeidsgiver! Min kompetanse koster. Sånn er det bare, og jeg vet min leder har behov for den. Anonymous poster hash: 9b0c9...f39
Direkte Skrevet 1. juli 2015 #8 Skrevet 1. juli 2015 Varierer. Jeg skriver overtid de gangene jeg går reell overtid (har arbeidsoppgaver som må gjøres ferdig der og da, som ikke kan utsettes til neste dag). Skriver ikke overtid de gangene jeg går over fordi jeg har dillet og utsatt ting tidligere på dagen. Begynner å skrive overtid ca et kvarter over vanlig arbeidstid, med mindre dagen har værtå helt råkjør, da skriver jeg fra første minutt. Skriver dog sjelden overtid hvis jeg ender opp med å sitte mindre enn et kvarter, det går som regel opp i opp med at jeg kan gå tidligere noen dager. Som flere over her sier så er det viktig at overtid skrives! Det er tross alt en av de beste måtene vi har for å vise at vi har (for) mye å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #9 Skrevet 1. juli 2015 Må legge til at vi har ubetalt matpause, og når jeg ikke rekker matpause på grunn av mye arbeidsoppgaver, så skriver jeg minus matpause, og hvorfor jeg ikke har hatt det, i dagsplan. Anonymous poster hash: 9b0c9...f39
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #10 Skrevet 1. juli 2015 Skriver ikke overtid om det dreier seg om mindre enn en halvtime. Anonymous poster hash: a42db...829
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #11 Skrevet 1. juli 2015 Har flexitid og fører inn hver dag når jeg kommer og går. Har rundt 45 timer i pluss nå Anonymous poster hash: bcfc9...661
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #12 Skrevet 1. juli 2015 Har flexitid og fører inn hver dag når jeg kommer og går. Har rundt 45 timer i pluss nå Anonymous poster hash: bcfc9...661 Ps. Om jeg skal skrive overtid og få betalt må jeg ha jobbet overtid mer enn 20 minutt. Det er regelen her i kommunen. Anonymous poster hash: bcfc9...661
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå