Gå til innhold

Søvn

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dere med baby på rundt 2-3 mnd, hvor mange og lange dupper har de på dagtid?

Anonymous poster hash: 87e50...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Straks tre mnd. - Hun sover fra 20.00-06.00, så våken en halvtime før hun sover til ca.09....deretter er det morgen...da er hun oppe til leggetid igjen kun med 3-4 dupper på ca.20min av gangen.

Anonymous poster hash: b604d...32b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Sover hun så lenge om natten?! Det er jo utrolig bra da :) kjipt med de korte dagduppene men er vel ok så lenge hun sover såpass godt om natten 😊 Min er 2 mnd og tar natta rundt 22, våkner som oftest 3 ganger for mat før det er morgen i 8 tiden. Sover 4 lurer på dagtid, den første gjerne på et par timer, men resten er bare korte dupper på 30 min. Er super grinete og trøtt fra ettermiddagen til hun legger seg for kvelden, er derfor jeg spør ang søvn. Har prøvd alt jeg kan for å forlenge duppene, men nytter ikke. Men er jo åpenbart at hun trenger mer søvn, eller? Håper vi får inn litt bedre rutiner etter hvert 😊

Anonymous poster hash: 87e50...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta det opp med helsesøster  for råd....men min var også slik for en mnd. tilbake,  etter hva jeg fant ut er det fordi de er i en overgangsperiode/utviklingsperiode. De skal gå fra å sove mye til å være litt mer våkne...dette kan være "skummelt" for dem. De vil bli slitne av alle inntrykkene gjennom dagen og vil derfor bli sure når kvelden kommer. I tillegg ønsker de mer aktivisering.. i hvertfall gjorde min det. I starten viste jeg ikke helt hva jeg skulle gjøre med henne når hun var våken, så jeg satt i grunn kun med hun på fanget hele dagen, og da var hun ofte sur. Så begynte jeg med leketeppe, rangler, lese bøker, gå turer med kalosjen nede så hun kunne se verden. Og nå er hu mer fornøyd.

I tillegg begynte leggetiden sakte men sikkert å bli tidligere...før la hun seg kl.22 som din, så ble det 21.00 og nå er det mellom 19 og 20.00 ....så kanskje prøve med å legge litt tidligere ....vet ikke hvor din sover, men når jeg legger for kvelden passer jeg på at hun skjønner at det er kvelden (Skifter til pysjamas, gir mat og legger henne i senga si på soverommet hvor gardinene er igjen og lyset av så det er stille og mørkt - kontra dagen hvor hun sover i vogna si på stua med lys på.)

Anonymous poster hash: b604d...32b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...