Gå til innhold

Redde huset fra tvangssalg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

He-he!!

Dere har akkurat reddet huset fra tvangssalg, men det ble begjært tvangssolgt IGJEN, og så MÅ du til syden??? Jaddda.....

Anonymous poster hash: 9ab4b...28f

Hun skriver da bare at hun vil, ikke at hun må. Jeg skjønner det godt jeg. Om de kan selge en bil også, så er jo huset, syden og halve dreneringen reddet.

Anbefaler HI å spare et år til

Anonymous poster hash: 399a2...35b

Skrevet

Kan jeg vente et år med å drenere? Det lukter jo vondt, men kan evt fylle på med eternitt som vi reiv da vi totalrenoverte hytta på Tjøme. Skjønner dere mener jeg sikkert må selge hytta på Tjøme, MEN; den har jeg satt i barnas navn :D

Anonymous poster hash: 18af9...7e1

Skrevet

Trolleri trollera trolleratata

Anonymous poster hash: af959...dfb

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Ok men.. Går det å bare drenere halve? Har 150k.. Vil til syden og

Du skulle gitt deg mens leken var god...

Skrevet

Kan jeg vente et år med å drenere? Det lukter jo vondt, men kan evt fylle på med eternitt som vi reiv da vi totalrenoverte hytta på Tjøme. Skjønner dere mener jeg sikkert må selge hytta på Tjøme, MEN; den har jeg satt i barnas navn :D

Jeg skjønner deg godt, jeg. Selvsagt skal man ha hytte på Norefjell og Tjøme. Selvsagt skal man bruke pengene man har på sydentur selv om man har ubetalte regninger og en hytte som lekker. Man har da en viss standard å leve opp til.

De som aldri har tjent godt skjønner ikke dette, men vi som er vant til oljelønninger vet jo at man venner seg til en viss livsstil.

Anonymous poster hash: 05451...815

Skrevet

:popcorn:    :legrine:

Anonymous poster hash: 1faa4...61a
Skrevet

Dette ser jo til og med jeg at er trolling, "drenere halvparten av hytta fordi huset er på tvangssalg for 2. gang og de har solgt campingvogn med fortelt og nå skal selge sin BMW cab og de har 150 000 på konto men vil jo til syden også ...) :legrine:

Skrevet

De som aldri har tjent godt skjønner ikke dette, men vi som er vant til oljelønninger vet jo at man venner seg til en viss livsstil.

Anonymous poster hash: 05451...815

Det blir ganske mange nå som må avvenne seg fra denne livsstilen gitt.

Forøvrig gode lønninger i andre bransjer men da må man jobbe litt mer enn 2 uker på, 4 uker av, heldigvis er det ikke krise overalt.

Anonymous poster hash: f65d6...2eb

Skrevet

Det er jo ikke slik at de ikke er sikre betalere. De betaler bare veldig sent. Kommer jo helt tydelig frem at de har råd til å betale på sikt/til slutt. Bare de får solgt noe annet..

Med tvangsalgsbegjæring nr 2 på huset i løpet av kort tid så blir ikke disse sikre betaler på mange år...

Anonymous poster hash: db89c...a88

Herlighet. Alle anmerkninger slettes etter det er betalt. Da kan ingen se de annet enn de de har "sviktet" med betaling. Dersom de ikke har betalingsanmerkning, så vil de få kreditt. Og dersom huset er begjært tvangssolgt for andre gang, så er det slik at det ikke står i noen papirer noe sted utenom tingretten og kreditor og kreditopplysningen. Når de selger bilen og begjæringen trekkes, så slettes alle spor etter den og de får igjen kreditt om de har nok inntekt.

Det er slik man kan få kredittkort etter kredittkort. Når et er betalt, kan man få et nytt et annet sted. Enkelt det...

Nå er ikke dette så svart hvitt. Betslingsproblemene vil reflekteres i scoren i mange år, selv om det ikke kommer opp som anmerkning.

Slutte å uttale seg om ting man har lært på dib, kanskje?

Anonymous poster hash: 7e113...2e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...