Gå til innhold

Har dere mobilen med på soverommet om natten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, både som vekkerklokke og telefon. For 3 år siden fikk jeg en livsviktig oppringing, hadde jeg ikke vært kjapt å ta den da så kunne det gitt fatale utfall...

Anonymous poster hash: 0b7aa...83f

Skrevet

Yes. Surfer før jeg legger meg og før jeg står opp. Bruker den i tillegg til vekkerklokke.

Skrevet

Har den på nattbordet. Vi har ikke fasttelefon og med både gamle foreldre og borteboende barn vil jeg være tilgjengelig hele døgnet.

Og så surfer jeg litt før jeg sovner, også😎😴

Samme her.

Jeg må være tilgjengelig, så familie får tak i meg hvis noe skulle skje. Noe annet ville vært egoistisk i mine øyne.

Anonymous poster hash: 59cc9...224

Skrevet

Har den på nattbordet. Bruker den som vekkerklokke. Har den på lydløs, så blir ikke forstyrret ellers.

Skrevet (endret)

Har den med fordi den fungerer som vekkerklokke, klokke og tidsfordriv ;)

Har den også med fordi jeg vil være tilgjengelig dersom noe skjer med familie og venner.

Endret av klishe89
Skrevet

Er dere da overhode ikke bekymret for stråling og at eksperter advarer mot dårlige nattesøvn med en mobil rett ved siden av?

http://forskning.no/sovn-fritid-media-internett-mobiltelefon/2012/01/bruk-soverom-til-sovn-og-sex

En vekkerklokke får du for 50 kroner, så det er ikke akkurat dyrt, og med mindre man har store hørselshemninger hører man telefonen dersom den ringer om natten selv om den ligger i et tilstøtende rom.

Men for all del, dere gjør selvsagt som dere selv vil. Jeg bare lurer på om dere vil tillate barna å gjøre det samme, og hvordan der i så fall skal forklare dem at dere får lov og ikke de?

HI

Anonymous poster hash: d336b...e03
Skrevet

Er dere da overhode ikke bekymret for stråling og at eksperter advarer mot dårlige nattesøvn med en mobil rett ved siden av?

http://forskning.no/sovn-fritid-media-internett-mobiltelefon/2012/01/bruk-soverom-til-sovn-og-sex

En vekkerklokke får du for 50 kroner, så det er ikke akkurat dyrt, og med mindre man har store hørselshemninger hører man telefonen dersom den ringer om natten selv om den ligger i et tilstøtende rom.

Men for all del, dere gjør selvsagt som dere selv vil. Jeg bare lurer på om dere vil tillate barna å gjøre det samme, og hvordan der i så fall skal forklare dem at dere får lov og ikke de?

HI

Ekspertene i artikkelen advarer mot dårlig nattesøvn dersom man BRUKER telefonen, tilgjengelighet kan føre til økt bruk, men min telefon ligger fint på nattbordet om natten.  

Har du en artikkel om stråling?  Så vidt jeg vet er det mye bekymringer vedrørende telefoner og stråling, men ingen fakta.  

Jeg gjør mye som mine barn ikke får lov til, f.eks. kjører jeg bil, drikker alkohol og legger meg senere enn dem stort sett hver kveld.  

Anonymous poster hash: cb935...afe

Skrevet

HI

Får dine barn lov til alt du gjør da? Drikke alkohol, røyke, ha sex osv? Det er da ikke vanskelig å forklare barna hvorfor voksne får lov, men ikke de selv. Jeg sover ikke dårligere med mobil, og fint å spille litt candy crush når man ammer for n'te gang på natta. Barna spiller hele natten lang hvis de får lov å ha telefon på rommet, så DERFOR får de ikke det. Vi voksne spiller ikke hele natta.

Skrevet

Ja har den under puta noen ganger også, vet det er fy fy men :-O 

Surfer litt før jeg sovner, også bruker jeg den som vekkerklokke.

Anonymous poster hash: 1c7fa...52b
Skrevet

Begge to bruker den som vekkeklokke. Min på lydløs og mannen har lyd på.Anonymous poster hash: 646c7...086

Lydløs vekkerklokke? Da sover du lett :P

Hi; hvorfor er det ikke en god grunn at vi bruker den som vekkerklokke? Jeg gidder ikke kjøpe en egen vekkeklokke når jeg har mobilen.

Jeg har min på soverommet, forresten, det har ikke barna..

Og en ting til; heter det vekkeklokke eller vekkerklokke? Ble veldig usikker her ;)

Hehe. .. ser den kan misforståes;-) alarmen er på, men selve ringelyden er av;-)

Anonymous poster hash: 646c7...086

Skrevet

Jeg har den med på rommet. Vekkeklokkenog i tilfelle noe skulle skje med familie. Jeg sover tungt og må derfor ha den ved siden av meg. Ikke alltid jeg våkner av første alarm, så har på 3 hver dag. I tillegg har eøjken en sykelig sjalu kjæreste som vil sjekke tlf min hele tiden. Lete etter feil og mistekeligheter. Ikke at jeg har noe å skjule, men mener at hvis han vil sjekke tlf, skal han spørre meg om tillatelse først.

Ungdommen får ikke ha tlf på rommet om natten. Har kjøpt vekkeklokke til henne.

Anonymous poster hash: 9883c...8b8

Skrevet

Nei, helst ikke... synes jeg eksponeres nok for mobil strålig ellers i døgnet...

Skrevet

Bruker den som vekkerklokke, beste vekkerklokken jeg har vært borti. I tillegg har jeg alle bøkene mine på mobilen, og jeg må lese før jeg sovner.

Skrevet

Alltid på nattbordet. Har den som vekkerklokke og har store barn med andre døgnrytmer og voldsom aksjonsradius, pluss eldre foreldre.

Skrevet

Jepp. Planen var å kjøpe vekkerklokke da jeg har lyst å være fri for strålinger om natten, men det går liksom alltid i glemmeboken.

Skrevet

Bruker mob som vekkerklokke og slik at familien kan få tak i meg hvis det skulle være noe.

Ble ringt etter for et år siden da pappa hadde fått hjerteinfarkt og de visste ikke om han overlevde (gikk bra). Det sitter i og vil ikke ta sjansen på å ikke høre tlf hvis det skjer noe.

Anonymous poster hash: d9be1...956

Skrevet

Mobilen ligger på nattbordet ja. Bruker å spille et bestemt spill på den før jeg sovner, sliter med å sovne, og kan ikke bruke noe for det, dette spillet gjør meg trøtt på noen få minutter, litt til, så rekker jeg så vidt å legge fra meg tlf før jeg sovner, har fungert for meg i 1 år nå, etter 8 år med maks 3 timer søvn, fordi jeg aldri sovner, mens nå, så sovner jeg i løpet av 10 minutter! :D

Anonymous poster hash: 2fc16...103
Skrevet

HI

Stråling meg her og stråling meg der. Pjatt! Du kutter strømmen til nettverksrouteren om natta også, du da? Og helst hele sikringsskapet? Hysteri.

Anonymous poster hash: d8fec...564

Skrevet

Nei, telefonene har fast plass på stua på natta. Brukte å ha mobilen på soverommet frem til jeg fant ut av hvor farlig egentlig mobilstråling er. 

Anonymous poster hash: 5d2c5...84e
Skrevet (endret)

Har den alltid med for jeg; bruker den som vekkerlokke itellegg at jeg ser på klokken når småen våkner.

Greit å vite om jeg bare skal gi han smokken å sove videre eller om jeg må stå opp med han.

Pleier også å spille på mobilen før jeg legger meg så jeg blir så trøtt at jeg sovner fortere.

Endret av me_87
Skrevet

Har den alltid i nærheten. Bruker den som vekkerklokke og har opplevd flere ganger at det har vært livsviktig å være tilgjengelig eller ha tlf i umiddelbar nærhet så jeg passer på å ha den innen rekkevidde stort sett døgnet rundt. Skulle gjerne sluppet, men får ikke ro i kroppen uten. Og nå som jeg er på tjukken så sjekker jeg alle gravid-appene mine rett før jeg legger meg så jeg har noe fint å drømme om :) 

Skrevet

Mannen har vekkeklokke på armuret sittmens jeg bruker mobilen, vi jobber til forskjellige tider så står ikke opp samtidig. Jeg slår av lyden og internett, og har mobilen liggende med skjermen ned, ser virkelig ikke noe problem med det. Men fikk erfare i forrige uke at jeg burde hatt lyden på fordi vi ble evakuert pga en brann i nabolaget (giftig gass) og politiet kunne ikke gå rundt å ringe på alle husene så de stoppet folk i morgenrushet og samboer kunne da ikke ringe og vekke meg, han måtte snu for å vekke meg. Hadde vært lettere med lyden på da ja. Og jeg hadde ikke hørt mobilen om den lå i et annet rom med lyden på.

Anonymous poster hash: 2cff0...d28

Skrevet

Mannen har vekkeklokke på armuret sittmens jeg bruker mobilen, vi jobber til forskjellige tider så står ikke opp samtidig. Jeg slår av lyden og internett, og har mobilen liggende med skjermen ned, ser virkelig ikke noe problem med det. Men fikk erfare i forrige uke at jeg burde hatt lyden på fordi vi ble evakuert pga en brann i nabolaget (giftig gass) og politiet kunne ikke gå rundt å ringe på alle husene så de stoppet folk i morgenrushet og samboer kunne da ikke ringe og vekke meg, han måtte snu for å vekke meg. Hadde vært lettere med lyden på da ja. Og jeg hadde ikke hørt mobilen om den lå i et annet rom med lyden på.Anonymous poster hash: 2cff0...d28

Ergo jeg skal begynne å sove med lyden på. Også fordi nå når jeg leste mer i tråden her så kom jeg til å tenke på at mine foreldre er ikke unge lenger, så greit at de kan få tak i meg på natta om det trengs.

Skrevet

Sjeldent vi har med telefonen på soverommet, med mindre vi venter på en telefon av noe slag. 

Anonymous poster hash: c0c57...364
Skrevet

Er dere da overhode ikke bekymret for stråling og at eksperter advarer mot dårlige nattesøvn med en mobil rett ved siden av? http://forskning.no/sovn-fritid-media-internett-mobiltelefon/2012/01/bruk-soverom-til-sovn-og-sex En vekkerklokke får du for 50 kroner, så det er ikke akkurat dyrt, og med mindre man har store hørselshemninger hører man telefonen dersom den ringer om natten selv om den ligger i et tilstøtende rom. Men for all del, dere gjør selvsagt som dere selv vil. Jeg bare lurer på om dere vil tillate barna å gjøre det samme, og hvordan der i så fall skal forklare dem at dere får lov og ikke de? HI   Anonymous poster hash: d336b...e03

Man kan ha perfekt hørsel og allikevel slite med å bli vekket av en vekkeklokke man har ved siden av seg. Ikke alle er like. Men man kan ha mobilen i andre enden av rommet, må ikke ha den på nattbordet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...