Gå til innhold

Potterose - hvordan få den til å blomstre igjen?

Anbefalte innlegg

Jeg har en potterose som virket å være døden nær for en måneds tid siden. Da klippet jeg av alt halvvissent og vissent slik at det nesten ikke var noe igjen, og nå har den blitt en grønn, tettvokst liten busk med masse blader. Det er imidlertid ingen blomsterknopper, så hvordan får jeg den til å blomstre igjen? Beskjæring? Hvordan i så fall? Gjødsel? Eller er det bare å ta tiden til hjelp? Ser ut til å være masse nye blader på vei selv om den allerede er helt tettvokst. Den står forøvrig plassert et sted med kun morgensol og ellers skygge.

Anonymous poster hash: 7a5d1...35e

Fortsetter under...

Nå er det noen år siden jeg hadde roser men mener å huske at de fikk gjødning bare en gang eller to i løpet av sommeren - kanskje forskjell på potte og friland, men om du skal gjøre noe som helst ville jeg nok heller gitt den større potte (eller hageplass, om du har) og så ikke gjødslet så ofte. Beskjære ville jeg ikke gjort, men sol er alltid bra, om du har muligheten.

Annonse

eg satte min et annet sted i huset.kaldt men lyst..så blomstra den på nytt med ein gong..i stua bare mista den bladene og knoppene skrumpa inn...på det kalde kjøkkenet blei den stor og flott og full i knopper

Anonymous poster hash: 5d446...972

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...