Gå til innhold

halsen tetter seg!

Den perfekte mor, påan igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg går i fjellet, fort i bratte stigninger, så er det som om halsen snører seg helt sammen. Som om luftrøret blir mindre, og jeg får ikke nok luft. Det kjennes som om jeg puster gjennom et sugerør, og det eneste som hjelper er å stoppe opp til det roer seg igjen. Det er jo tungt, men det er halsen min som stopper meg, hadde det ikke vært for den kunne jeg gått lenger.

Er jeg bare i dårlig form eller kan det være en form for astma eller noe? Skikkelig frustrerende ihvertfall!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mann har det samme, og hos ham er det en muskel i halsen som strammer seg, så luftrøret faktisk bli mindre... Eller noe sånt. Han kan aldri bli noen "mester" i kondisjon, for å si det sånn. Høres ut som om du har det samme. Det er ufarlig, forresten.

Anonymous poster hash: e60dc...113
Skrevet

Kommer jo litt an på formen din. Høres ut som at det kondisjonen din som er litt dårlig.

Ved astma så er det lungene som ikke får nok oksygen og det surkler. Og du får ikke pusten tilbake med mindre du tar medisin.

Skrevet

Ja, jeg har ikke super kondis, men dette kommer liksom så brått, jeg føler at jeg egentlig har mye mer å gå på, men jeg får jo ikke puste. Det er ingen surkling, og det er ikke lange stoppen jeg trenger før jeg kjenner det løsner igjen. Kanskje det er en muskel hos meg også, det kjennes jo veldig ut som at "noe" klemmer sammen rundt luftrøret, for så å slippe igjen.

Skrevet

Ja, jeg har ikke super kondis, men dette kommer liksom så brått, jeg føler at jeg egentlig har mye mer å gå på, men jeg får jo ikke puste. Det er ingen surkling, og det er ikke lange stoppen jeg trenger før jeg kjenner det løsner igjen. Kanskje det er en muskel hos meg også, det kjennes jo veldig ut som at "noe" klemmer sammen rundt luftrøret, for så å slippe igjen.

Sånn var det med meg da jeg startet å jogge. Ble bedre når kondisen ble bedre, men er ekkelt når det skjer.

Skrevet

Satser på at det blir bedre med tiden da :)

Skrevet (endret)

Satser på at det blir bedre med tiden da :)

Ja :) Prøv iallefall å ta den samme ruten jevnt og gå i samme tempo. Da burde det løsne etter kort tid. Om ikke så kan det være som den over sa, men jeg tror du vil merke forskjell om du går den samme ruten flere ganger :)

Endret av Me2u
Skrevet

Husker tilbake for noen år siden når jeg fikk kyssesyken som 18 åring. Var en veldig aktiv ung jente og etter å ikke ha trent på 3 måneder og skulle ut på første heeeelt rolige joggetur låste halsen seg fullstendig. Måtte brått stoppe å hive etter pusten. Etter å ha jogget litt mer var det som en propp som bare løsnet i fra halsen. Etter da gikk det bare bedre og bedre :) 

Er nok formen det er snakk om, blir nok fort bedre skal du se! :) 

Anonymous poster hash: 346c2...cfd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...