Gå til innhold

Allergi medisin som ikke gir trøtthet, finnes det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen trenger allergi medisin pga store plager i pollen sesongen. Han har prøvd zyrtec og cetirizin men blir så sykt trøtt at han ikke fungerer i de hele tatt når han tar de, sover så fort han sitter i ro  uansett om vi er hjemme eller på besøk. å han må jo prøve ett annet slag, og tenkte han kunne prøve en liten reseptfri pakke i første omgang. 

Men hvilken allergi medisiner er det som en ikke blir så trøtt av

Anonymous poster hash: 995e5...bab

Fortsetter under...

Skrevet

Ofte så er det selve allergien som gjør en trett..

Anonymous poster hash: 3d113...466

Skrevet

Aerius gir mindre tretthet. Må søkes om.

Anonymous poster hash: f9161...f88

Skrevet

Er det ikke Telfast det reklameres for på tv da...selv om det er oppgitt som en av de vanligste bivirkningene der og iflg pakningsvedlegget...

Anonymous poster hash: 8e21d...b43

Skrevet

Ja hna blir jo trøtt av allergien, men merker stor forskjell på når han har tatt medisin og ikke. han måtte bare kutte de ut etter 1 uke for han ble jo livsfarlig i trafikken og alt pga trøtthet han ikke har kontroll over

Skrevet

Aerius

Annonse

Skrevet

Aerius gir mindre tretthet. Må søkes om.

Går ikke å få en liten eske av de reseptfritt

Skrevet

Jeg blir ikke trøtt av aerius. God effekt har de også!

Anonymous poster hash: 0f5de...c2c

Skrevet

Ingen av de reseptfrie funker her..

Skrevet

da skal jeg be han sjekk aerius. for sånn det er nå kan han ikke bruke allergi medisin pga han blir så ekstremt trøtt

Skrevet

Jeg har ingen allergi men har i samråd med legen prøvd div antihistaminer for søvnproblemer og det er det verste jeg har prøvd. Sov i minst 12 timer og var en zombie resten av dagen. Da er sterkere sovemedisiner mildere for meg. Så trenger ikke være allergien som gjør en trøtt.

Dra til legen du!

Anonymous poster hash: bc080...ba3

Skrevet

Jeg går på telfast og blir ikke trøtt av den. Finnes reseptfritt på apotek men det er mye dyrere enn å dra til legen da...

Anonymous poster hash: 8d08f...c84

Skrevet

Jeg går på telfast og blir ikke trøtt av den. Finnes reseptfritt på apotek men det er mye dyrere enn å dra til legen da...

Skjønner at det er mye dyrere. tenkte at hvis han kjøper en liten pakke reseptfritt og den fungerer bra kan han gå til legen å få resept på den. Funker den ikke kan han prøve ett annet slag. blir fort dyrt om han må gjennom 3-4 slag før han finner den rette og  må betale legetime for ny resept hver gang også. 

Annonse

Skrevet

Zyrtec og Cetrizin har samme virkestoff, så ikke rart han blir like trøtt av dem. Jeg blir også helt slått ut av dem zzzzzz trøtt, komasvimete og agressiv. Ikke særlig stas. Har byttet til aerius som mange over her nevner, og er godt fornøyd! Ikke trøtt, og merker god effekt. 

Hvis han trenger å bytte allergitablett etter å ha vært til konsultasjon hos legen, holder det kanskje med en telefonsamtale senere? Det gjør det for meg i alle fall - så får jeg e-resept på det jeg trenger av allergimedisiner. 

Skrevet

Mange blir veldig trøtte av ellergien i seg selv også, men har han vært hos legen og spurt etter allergisprøyte? Er en som heter Kenacort, den gir ikke trøtthet og varer ca 4 uker.

Anonymous poster hash: 52a1e...b96
Skrevet

Mange blir veldig trøtte av ellergien i seg selv også, men har han vært hos legen og spurt etter allergisprøyte? Er en som heter Kenacort, den gir ikke trøtthet og varer ca 4 uker.

Nei han har ikke sjekka ut dette. Er jeg som må ta tak her, han er så treig til å fikse sånn og vil jo helst ikke til legen. får ikke telefon kontakt med legen lenger så vidt jeg vet. pga time samme dag opplegg så er telefontid falt bort

Skrevet

Clartiyn og loratadin (?) har ikke gjort meg trøtt. Ikke aerius heller.

Han må bare prøve seg frem, og finne den som fungerer best med minst mulig bivirkning for ham.

Alle har vel trøtthet som vanlig bivirkning, men fungerer ulikt hos ulike.

Anonymous poster hash: 0f6da...1f0

Skrevet

Telfast er annengenerasjons antihistamin og gir dermed ikke trøtthet som de vanlige førstegenerasjons gjør. Anbefales 😊

Skrevet

Jeg har prøvd bare Telfast ettersom jeg nettopp har funnet ut at jeg har allergi. De tar bort den versten sviinga i øynene og nesa slutter å renne, men jeg er fremdeles stuptrøtt :(

Anonymous poster hash: 048a5...67a

Skrevet

Jeg bruker telfast. tar de på morgenen og merker ingenting til noe mer trøtthet enn vanlig.

Tar han depå morgenen eller kvelden?

Anonymous poster hash: ece85...0ee
Skrevet

Skjønner at det er mye dyrere. tenkte at hvis han kjøper en liten pakke reseptfritt og den fungerer bra kan han gå til legen å få resept på den. Funker den ikke kan han prøve ett annet slag. blir fort dyrt om han må gjennom 3-4 slag før han finner den rette og må betale legetime for ny resept hver gang også.

Jeg kan sende mld til legekontoret med spørsmål til legen og reseptfornyelser, det finnes også en app "helserespons" som du kan bruke. Den gjelder for de fleste legekontor i landet, verdt et forsøk :)

Skrevet

Jeg er så heldig at jeg har mistet mesteparten av allergien etter fødsel nr. 2. Men trøtthet har alltid vært et problem når allergien har vært som aller verst. Uansett tablettype. Tror det ligger noe i sykdommen også.. Dette mener jeg etter å ha hatt kraftig allergi i nesten 30 år. Erfaring?

Kenacorte fikk jeg aldri, utrolig nok. Ingen leger anbefalte den pga alvorlige bivirkninger. Spurte sikkert 6-7 leger, og jeg var frisk uten noe sykehistorie. (Kanskje jeg hadde for mye allergi til at det lønte seg?)

Vaksinering? Hvis han er dårlig nå mistenker jeg gresspollen og det kan han vaksineres mot fra høsten av.

3 års pillekur eller 5 års sprøytekur.

Ta en tur til legen å få henvisning til øre, nese hals :)

Anonymous poster hash: ea8f8...0c1

Skrevet

Ofte så er det selve allergien som gjør en trett..

Anonymous poster hash: 3d113...466

Medisinen også... Ellers hadde ikke legene gitt vallergan til oss som sliter med å sovne om kvelden!:P

Anonymous poster hash: d885d...554

Skrevet

Loratadin er den som har gjort meg minst trøtt, og jeg har prøvd de aller fleste merkene. Tror dette er litt individuelt.

Anonymous poster hash: 5e5ed...c7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...