Gå til innhold

Sikkerhetskonsulent i Sector Alarm, hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått jobb som sikkerhetskonsulent (dørselger) i Sector Alarm, men vet ikke om jeg vil ha jobben. Lønna går nemlig bare på provisjon så hvis jeg ikke selger noe så får jeg heller ingen penger:s Blir ikke så motiverende å gå på jobb når du kanskje ikke tjener en dritt!

Det jeg lurer på er om noen av dere har erfaringer fra Dørsalg eller lingnende. Er dette noe jeg burde satse på?

Anonymous poster hash: 7f393...f6d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var i utgangspunktet vekter i det selskapet. Prøvde å selge alarmer i en liten periode. Det fristet ikke å fortsette med pga. kjip arbeidstid, provisjonlønn uten en grunnlønn å lande på hvis jeg ikke fikk solgt og så følte jeg meg ikke helt vel med å være selger. Heldigvis slapp jeg å være selger videre og kunne være vekter på fulltid med grei lønn.

Anonymous poster hash: d4ff5...e9f

Skrevet

Hadde ALDRI tatt en jobb hvor jeg kun jobbet på provisjon!

Spesielt ikke oppsøkende salg!

Det er blodslit, særlig om det ikke er et produkt som "selger seg selv", man går konstant rundt og engster seg. "Kommer jeg til å klare å få noen salg slik at jeg får lønna mi?" Og klarer du ikke budsjettert salg så har du ikke råd til å leve..

Nei, få deg en jobb der du ihvertfall får grunnlønn, er mitt tips!

Anonymous poster hash: 6aebb...314

Skrevet

Hadde ALDRI tatt en jobb hvor jeg kun jobbet på provisjon!

Spesielt ikke oppsøkende salg!

Det er blodslit, særlig om det ikke er et produkt som "selger seg selv", man går konstant rundt og engster seg. "Kommer jeg til å klare å få noen salg slik at jeg får lønna mi?" Og klarer du ikke budsjettert salg så har du ikke råd til å leve..

Nei, få deg en jobb der du ihvertfall får grunnlønn, er mitt tips!

Er salg av alarmer? Arbeidstiden er på kvelden.

Hva mener du med: Klarer du ikke budsjettert salg? 

Anonymous poster hash: 7f393...f6d

Skrevet

Hadde ALDRI tatt en jobb hvor jeg kun jobbet på provisjon!Spesielt ikke oppsøkende salg!Det er blodslit, særlig om det ikke er et produkt som "selger seg selv", man går konstant rundt og engster seg. "Kommer jeg til å klare å få noen salg slik at jeg får lønna mi?" Og klarer du ikke budsjettert salg så har du ikke råd til å leve..Nei, få deg en jobb der du ihvertfall får grunnlønn, er mitt tips!Anonymous poster hash: 6aebb...314

Er salg av alarmer? Arbeidstiden er på kvelden.Hva mener du med: Klarer du ikke budsjettert salg?  Anonymous poster hash: 7f393...f6d

Si du MÅ ha 20000kr for å klare regningene dine. Nå vet jeg ikke hva du tjener pr salg, men du må jo ha xx salg/verve kunder for å klare å få de 20000 utbetalt. Da er det ihvertfall en betryggelse å ha fx 10000kr i grunnlønn, den får du uansett. For slikt salg varierer fra måned til måned. Noen måneder er kjempegode, andre helt elendige. Det vet du aldri. Kommer helt an på hvor mettet markedet er der du blir satt til å gå. Dessuten forventer arb.giver en viss mengde salg også.

Og med konkurransen på alarmmarkedet så stopper det seg etterhvert. Dyrt er det også, jeg betaler 400kr pr mnd, ikke alle føler de har råd til det selv om det er en god trygghet å ha.

Man må også være veldig dyktig for å ikke virke "pushy", og mange selgere er dessverre litt for ivrig i tjenesten. Jeg har måttet fysisk dytte en fra Verisure ut døra. Han prøvde å få meg til å bytte selskap selv om jeg hadde fått alarm fra sector 2 dager før. Jeg ble faktisk anklaget for å ikke ville det beste for barna mine ved å ikke ta imot hans tilbud. Da heiv jeg ham ut.

Men jeg skjønner ham jo på en måte. Han MÅ selge for å få lønn, da kan man fort bli litt desperat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...