Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #1 Skrevet 29. juni 2015 Fødte for 4,5 mnd siden. For ca 1 mnd siden hadde vi ubeskyttet sex men uten utløsning.... Er det stor sjans for å bli gravid av dette? Baby for 4,5 mnd siden tok det laaaang tid å lage... Jeg spør fordi jeg siste dagene har vært en del kvalm ... Anonymous poster hash: cdbec...25c
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #2 Skrevet 29. juni 2015 Ne, risikoen er veldig, veldig liten, men den er jo selvsagt til stede. Som du sikkert vet kan det komme litt sperm underveis i selve samleiet også, selv om det er ved utløsning det normalt kommer (mye). Det kan være mange andre grunner til at du er kvalm, men dersom det kulle være graviditet, vil det høyst sannsynlig slå ut på en test nå om du allerede er kvalm. Anonymous poster hash: 075ed...7b4
Direkte Skrevet 29. juni 2015 #3 Skrevet 29. juni 2015 Hva sier graviditetstesten? Den er det eneste som kan si noe om sannsynligheten. Hvis du fullammer skal du i utgangspunktet ha en viss prevensjonseffekt av det, men det er langt fra noen garanti. Ubeskyttet sex gir en mulighet for graviditet uavhengig av utløsning, men risikoen/sannsynligheten er jo lavere enn med utløsning. Så ja, du kan være gravid, og kan ikke basere deg på svar på et forum for å gjette det frem.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #4 Skrevet 29. juni 2015 Liten sjans, men siden man bare trenger EN sædcelle, så er jo muligheten der.... Bare en test kan gi svaret... Lykke til! Anonymous poster hash: 11444...0de
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #5 Skrevet 29. juni 2015 Jeg har ikke tatt test, føler det er så liten sammsynlighet...forventee ingen fasit her, men fint å få evt erfaringer :-) Fullammer! Anonymous poster hash: cdbec...25c
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #6 Skrevet 29. juni 2015 Man kan fint bli gravid uten utløsning. Det kan finnes spermier i smørevæsken som kommer fra penis. Hvis du har sex uten beskyttelse så kan du bli gravid uansett. Det er en grunn til at det ikke er trygt å "hoppe av i svingen", spermen kan komme lenge før svingen nærmer seg Anonymous poster hash: 1558a...99c
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #7 Skrevet 29. juni 2015 Amming er på ingen måte som prevensjon å regne!! Anonymous poster hash: 11444...0de
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #8 Skrevet 29. juni 2015 Det er heller ingen garanti for at du ikke får eggløsning selv om du fullammer! Du får følge med og sjekke, det er liten sannsynlighet men sannsynligheten er der likevel! Anonymous poster hash: 1558a...99c
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #9 Skrevet 29. juni 2015 Tja, her kom endelig storesøster etter 7 års prøving og mange ivf. Lillesøster ble til på et lite øyeblikk da storesøster var 9 mnd. Jeg ammet også. Ta en test. Anonymous poster hash: 6d275...650
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #10 Skrevet 29. juni 2015 Ingen egen erfaring, men har noen bekjente som trodde de var trygge pga. amming og hopping av i svingen, hvor de ble gravide alikevel. Etter denne erfaringen mener de at man blir utrolig lett gravid rett etter å ha født et barn, særlig da det første barnet deres gjerne ikke kom så lett som det siste uplanlagte. Anonymous poster hash: 4adca...f01
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #11 Skrevet 29. juni 2015 Jeg føler kanskje det er litt psykisk, at jeg TROR jeg kan være gravid så får litt innbilte symptomer! Anonymous poster hash: cdbec...25c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå