Gå til innhold

Begynne på mme når baby er 10 mnd.

La rubia

Anbefalte innlegg

Jeg må begynne på mme da jeg begynner i jobb igjen eter permisjon. Men jeg har null peiling på flasker og hva de små trenger. Jeg har bare ammet før. Så. Hva gjør jeg nå? når de er 10 mnd.

-Hvor mye trenger de da av mme?

-Og gir man etter tannpuss eller bare før ( jeg har alltid ammet etter tannpuss på kvelden)?

-Må man gi dagsdose over flere måltider ila dagen eller holder det med morgen/kveld så lenge dagsdosen overholdes?

-fyfy og overskride dagsdose?

-Gir man da bare vann i tillegg?

-noe annet jeg må tenke på eller ikke har fått med meg?

Dette var mange spørsmål men kjenner jeg er kjempenervøs for hele greia. skal offshore om 3 uker og far tar over permisjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jeg ville ha forhørt meg med helsesøster for riktig svar. Jeg bruker mme på min men hun er bare 3mnd og har brukt mme siden hun var fire uker så har ikke peiling på det med tannpuss hvertfall. Når det gjelder dagsdose og tilbredning så er alt forklart på mme-pakken...jeg bruker NAN fra Nestle....de har pakke nr.1,2 og 3 etter hvor gammel barnet er. Jeg bruker nr. 1 nå og må gå over til pakke nr. 2 når hun er 6mnd. Regner med du må bruke pakke 3, men er ikke sikker. Det står på pakka. Når det gjelder alle spørsmål om dagsdoser så tørr jeg ikke svare så nøye, men pakkene oppgir f.eks (3-4mnd - 150ml vann + 5skjeer pulver - 5-6 ganger daglig.) Regner med at det er en grunn for at det står antall ganger dagen, så det er vel sikkert ikke bare å smelle på med 400ml to ganger dagen. Barn har veldig liten magesekk. Jeg vil ikke si det er fyfy og overskride dagsdosen inne imellom. Noen dager er barnet ratt mer sulten enn vanlig og vil spise mer, og andre dager spiser de mindre. Slik er i hvertfall min. Enkelte dager kan hun spise opp til 8 flasker dagen, mens andre dager får jeg bare trykt i hu en halv flaske fire ganger for dagen. Så lenge barne legger på seg det den skal, værken mer eller mindre, er det vel greit.

Flasker skal være sterilisert før måltider (MAM sine kan steriliseres i micro), og vann skal helst være kokt på forhånd...men har hørt at når barnet har nådd 10mnd så er ikke kokt vann like viktig lengre, så lenge det kalde vannet fra springen er rent holder det. (Vannet varmes opp i vannbad, micro eller vannkoker, ikke varmt vann fra springen da dette kan inneholde metaller fra varmtvannsbreder)

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 5b383...e2d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...