Gå til innhold

Er det så innmari vanskelig å selge barnevogner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå prøvd i 4 mnd å selge to emmaljunga barnevogner.

Det ene er ei emmaljunga edge duo combi som vi betalte 9.000 kr for for 5 år siden. Nå ligger den ute til 1.000 kr, ingen respons!

Har også ei emmaljunga scooter som er 3 år, betalte rundt 3.400 kr for den. Den ligger ute til 500 kr, uten respons!

Skal man liksom gi bort fullt brukbart utstyr uten feil og mangler til en slikk og ingenting?

Dette står bare å tar plass, og det er for galt å bare gi det bort?

Er det jeg som gjør noe galt, eller er det generelt vanskelig å få solgt barnevogner?

Anonymous poster hash: 3c60d...521

Skrevet

Fem år er for gammelt for meg. De ser jeg ikke på.

Den andre du nevner synes jeg personlig virker litt skranglete så den ville jeg ikke kjøpt.

Anonymous poster hash: 4d72c...ad9

Skrevet

Tror det er vanskelig. Ville aldri kjøpt brukt til førstemann selv, og til andremann hadde jeg allerede vogn. Har kjøpt en brukt trille.

Anonymous poster hash: c5206...e1f

Skrevet

Og den brukte trillen var så og si ny

Anonymous poster hash: c5206...e1f

Skrevet

Jeg hadde uten tvil kjøpt brukt hvis det så helt og pent ut. Er ikke så snobbete at alt må koste 10.000 kr og være splitter nytt :)

Anonymous poster hash: 003f5...2de

Skrevet

Jeg kjøpte brukt vogn og skal kjøpe brukt igjen neste gang. Skjønner ikke hvorfor du ikke får solgt, til den prisen burde det vært mange som er interesserte.

Anonymous poster hash: dbbda...68d
Skrevet

Solgte akkurat en Scooter på 3 dager jeg. Lå på Finn :) Fikk 1800 for den også.

Skrevet

Jeg ville ikke kjøpt så gammel vogn. I tillegg måtte den sett helt ny ut om jeg skulle kjøpt. 

Jeg tittet litt på finn etter vogn nå i vår, det jeg så på da var de som så helt nye ut og som var lite brukt og ikke så gamle. Mange jeg ikke ville ha pga farger og understell. Endte med å kjøpe ny....

Vil ikke legge min lille nyfødte i en slitt vogn med flekker, eller en gammel som har stått i en bod lenge dessverre.

Anonymous poster hash: c0df6...e13
Skrevet

5 år gammel og 1000 kr???

Maks 400 og du er kvitt den i morgen

Skrevet
)" data-cid="147291452" data-time="1435519327" data-date="i dag, 21:22">

Er det mye? På finn.no selges samme vogna for 3-4.000 kr, og det for mindre utstyr enn det som følger med den jeg prøver å selge.

Hi

Skrevet

Kanskje flere som trenger vogner til ekstravogner i barnehagen nå framover?

Dersom man kan sove i vognene? (Har ikke greie på vogner)

Anonymous poster hash: 2f3b7...eef

Skrevet

Men blir den til 3-4 tusen solgt da?

Anonymous poster hash: a6396...65c
Skrevet

akkurat solgt min simo kombi for 600kr 3 år gammel ,så er ikke sikkert at du får 1000kr for en som er 5 år gammel, gå ned i pris :). den lå ute i ca 2,5 mnd

Skrevet

Men blir den til 3-4 tusen solgt da?

Anonymous poster hash: a6396...65c

Det vet jeg ikke, men ligger ekstremt mange til salgs på finn for den prisen.

Skrevet

Her får de solgt Emmaljunga edge duo vogner for 5-6000 dersom de er mindre enn 2 år gamle, så faller prisen etterhvert som de blir eldre. Det er brutale priser for brukt, men så er det også ei populær vogn om man har "riktig" farge og de ser bra ut. Men jeg hadde aldri kjøpt en vogn som er 5 år gammel, med mindre det var kun som sovevogn i barnehagen og da vil man jo ikke betale mye for det. 

Anonymous poster hash: 540da...9b8
Skrevet

Hadde aldri betalt 1000 for en 5 år gammel vogn. De som kjøper så gamle vogner fordi de trenger en sovevogn i bhg. Da betaler man 500.

Maaaange vogner på finn som er vanvittig overpriset.

Anonymous poster hash: 3a8c4...912

Skrevet

Kommer an på hvor du bor.

Her jeg bor ute i distriktet lå vogna ute i 3 mnd uten en eneste henvendelse, tok den med til søsteren min som bor rett utenfor Oslo og la den ut en gang til. Da ble den solgt på 2 timer...

Jeg solgte da en 2 år gammel emmaljunga city cross for 1500 kr.

Anonymous poster hash: 65c6b...4e3
Skrevet

Kjøpte en to år gammel Simo for 3000. For mye, skjønner jeg. Har også brukt en 25 år gammel vogn som hovedvogn til nyfødt. Synes denne var bedre enn den "nye" Simoen.

Det kunne ikke falt meg inn å betale 10 000 for en ny vogn. Har inntrykk av at mange er interesserte i brukte vogner.

Til babyer er det veldig mye å spare på bruktmarkedet. Få ting rekker å bli slitt før man slutter å bruke dem.

Anonymous poster hash: 4b302...6da

Skrevet

Jeg kunne gjerne tenkt meg å kjøpe. Men som noen allerede har sagt, så kommer det an på hvor du bor.

Skrevet

Kjøpte en to år gammel Simo for 3000. For mye, skjønner jeg. Har også brukt en 25 år gammel vogn som hovedvogn til nyfødt. Synes denne var bedre enn den "nye" Simoen.

Det kunne ikke falt meg inn å betale 10 000 for en ny vogn. Har inntrykk av at mange er interesserte i brukte vogner.

Til babyer er det veldig mye å spare på bruktmarkedet. Få ting rekker å bli slitt før man slutter å bruke dem.

Anonymous poster hash: 4b302...6da

Jeg tenker litt annerledes da.... vet av erfaring at jeg bruker vogna MYE. Lange turer hver dag. Bruker også mye buss når jeg skal til sentrum og da er jo også vogna i bruk. I tillegg brukes det som sovevogn så lenge det trengs. Så for min del er vogna noe jeg bruker mye hver eneste dag siden fødsel, og dermed synes jeg det er helt greit å bruke 10 000 kr på det slik at jeg får det understellet jeg vil ha,og den type vogn jeg vil ha i forhold til farger og egenskaper. 

Om vi sier den blir brukt frem til 3 års alder da, så er det jo faktisk bare 278 kri mnd for vogna - og det er det absolutt verdt med tanke på mitt bruk! :)

Anonymous poster hash: c0df6...e13

Skrevet

Tror det kommer veldig an på hvor i landet du bor egentlig.... Det er ihvertfall min erfaring.

Anonymous poster hash: 09bd1...f6c

Skrevet

Syns det var veldig billig! Rart du ikke får solgt

Anonymous poster hash: 1974a...ad8

Skrevet

Jeg syntes også det var billig. Jeg solgte min Edge fra 2011 for 4000 nylig. Solgte samme dagen jeg la ut. Var en del tilbehør da.

Anonymous poster hash: 2aac5...93e

Skrevet

)" data-cid="147291452" data-time="1435519327" data-date="i går, 19:22">

Er det mye? På finn.no selges samme vogna for 3-4.000 kr, og det for mindre utstyr enn det som følger med den jeg prøver å selge.

Hi

Det er ikke mye. Jeg fikk 1500kr for min som var nesten 10 år.

Men, vær litt tålmodig. Det er mange som skal ha barnehagevogn til høsten.

Anonymous poster hash: 97871...54c

Skrevet

Min city cross gikk på dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...