Gå til innhold

Dere som har brukt hoppehuske til baby..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjer med at babyene ikke bare kan ligge på gulvet lengre da? Er vi så travle at vi ikke kan ligge der litt sammen med dem hvis de blir urolige?

Anonymous poster hash: 6e9e8...4ac

Fortsetter under...

Skrevet

Hvis du vil plages med barn som går på tå med for kort achilles, dårligere balanse og generelt nedsatt motorikk så vær så god! 😊 går og tar meg en bolle. Hilsen fysio

Ei venninne lot alle tre barna sitte i sånne husker og sitte i gåstoler. De sliter med alt dette
Skrevet

verste jeg har gjort noen gang, barnet var 9mnd når jeg gjorde det, han har dessverre ødelagt bena sine,så ALDRI igjen. han er 3 år nå og lærte og gå for 3mnd siden,han har ben som er ødelagte nå pga vi ikke tenkte lengre

Anonymous poster hash: aec28...f5c

Da har du misbrukt husken og latt babyen sitte der i timer hver uke.

Blir bare for dumt å skylde på huska

Anonymous poster hash: 05848...185

satt er max et kvarter hver dag, og dere som forsvarer husken, er tydeligvis mindre smarte og ikke ser ikke det

Et kvarter er faktisk mye

ja vi vet det så godt nå ;( nå venter vi en til, gjør ikke den samme feilen nå

Skrevet

Hvis du vil plages med barn som går på tå med for kort achilles, dårligere balanse og generelt nedsatt motorikk så vær så god! går og tar meg en bolle. Hilsen fysio

Ok! Lillebroren min var helt vill sim baby, så han er så godt som vokst opp i en slik huske. Nå spiller han fotball på elitenivå. Aldri hatt problemer med beina.

Mitt første barn brukte gåstol masse. Han gikk uten når han var åtte mnd.

Nå er han ti, og har heller ingen problemer med beina.

Anonymous poster hash: 52e75...95f

Så bare fordi du kjenner noen som ikke har fått problemer, så får ingen det?

Aldri baser ting ut fra egen lære heter det seg i slike tilfeller.

Er selv fosterforelder til ei jente på 3 år, hun hadde fine ben, hel til moren lot henne være i hoppehuska 15 min av gangen opp til flere ganger pr uke (sjeldent flere ganger pr dag), jenta løper på tå, og har en del fysio. timer for å få ned hæla igjen.

Anonymous poster hash: 3c226...9fc

Men herregud da...det er jo ganske mye.

Så mye hysteri. Alt med måte og sunn fornuft. Rart vi som vokste opp på 70 tallet i det hele tatt lever.

hahaha ler av slike som deg, vi har kommet mye lengre i dag enn 70 tallet

Skrevet

Jeg tok det opp med min fysio, og hun sa at det frarådes på det sterkeste.

Bryr man seg om barnas beste holder man seg unna.

Anonymous poster hash: b3fc8...4be

Skrevet

Skal vedde på at samtlige av oss som er her inne, og er, eller skal bli foreldre idag, har sittet i en hoppehuske. Jeg vet jeg har sittet i en slik, min yngre bror også. Vi feiler ingenting vi, og gjorde det heller ikke som barn.

Er det virkelig så mange av oss som er voksne idag, som har hatt slike plager det advares om? For det har jeg verken hørt om eller sett så lenge jeg kan huske å ha omgåtts småbarn, fra den tiden hvor hoppehusker var helt standard til idag.

Kanskje om barnet er plassert i en slik over lengre tid, hver dag - men hvem er det som gjør det da?

Anonymous poster hash: 9124f...67e

Mange av dagens foreldre skal ha det lettvint vet du, hoppehusker og gåstoler er fine å sette barnet i, så man selv kan gjøre andre ting.

Skal jo ikke være jobb å ha barn?!

Anonymous poster hash: a723e...baa

Annonse

Skrevet

Hvis du vil plages med barn som går på tå med for kort achilles, dårligere balanse og generelt nedsatt motorikk så vær så god! går og tar meg en bolle. Hilsen fysio

Ok! Lillebroren min var helt vill sim baby, så han er så godt som vokst opp i en slik huske. Nå spiller han fotball på elitenivå. Aldri hatt problemer med beina.

Mitt første barn brukte gåstol masse. Han gikk uten når han var åtte mnd.

Nå er han ti, og har heller ingen problemer med beina.

Anonymous poster hash: 52e75...95f

Så bare fordi du kjenner noen som ikke har fått problemer, så får ingen det?

Aldri baser ting ut fra egen lære heter det seg i slike tilfeller.

Er selv fosterforelder til ei jente på 3 år, hun hadde fine ben, hel til moren lot henne være i hoppehuska 15 min av gangen opp til flere ganger pr uke (sjeldent flere ganger pr dag), jenta løper på tå, og har en del fysio. timer for å få ned hæla igjen.

Anonymous poster hash: 3c226...9fc

Men herregud da...det er jo ganske mye.

Så mye hysteri. Alt med måte og sunn fornuft. Rart vi som vokste opp på 70 tallet i det hele tatt lever.

Dette argumentet er så utrolig tåpelig for langt færre vokste opp på 70 tallet enn nå. Det krever selvsagt at en følger med på informasjonen irundt det.

Slutter en å bruke bilstol til barna sine fordi en ikke hadde det selv på 70 tallet, men vokste opp uansett?

I 1970 omkom hele 560 personer i trafikken, av disse var nesten 100 barn under 15 år. I 2014 viser at 149 omkom i trafikken. Av disse var fem barn under 15 år.

Så det er faktisk veldig klare tall på at forholdsreglene vi tar i 2015 gjør at flere kommer bedre ut av mye 70 tallsbarna ikke kom seg gjennom 😉

Anonymous poster hash: a72a1...9e1

Skrevet

Skal vedde på at samtlige av oss som er her inne, og er, eller skal bli foreldre idag, har sittet i en hoppehuske. Jeg vet jeg har sittet i en slik, min yngre bror også. Vi feiler ingenting vi, og gjorde det heller ikke som barn.

Er det virkelig så mange av oss som er voksne idag, som har hatt slike plager det advares om? For det har jeg verken hørt om eller sett så lenge jeg kan huske å ha omgåtts småbarn, fra den tiden hvor hoppehusker var helt standard til idag.

Kanskje om barnet er plassert i en slik over lengre tid, hver dag - men hvem er det som gjør det da?

Anonymous poster hash: 9124f...67e

Du tar feil. Svært mange har ikke sittet i slike. Vi hadde nemlig foreldre som kunne litt anatomi.

Anonymous poster hash: 39813...c97

Skrevet

Kva er vitsen med å kjøpe hoppehuske eller gåstol dersom ein likevel nesten ikkje skal bruke det? Eit kvarter går fort dersom babyen har det kjekt og ein kan ta oppvasken i mens, men prisen kan bli for høg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...