Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #1 Skrevet 28. juni 2015 Hvor gamle var de da de begynte å kunne bruke den? Vurderer å kjøpe en til babyen. Anonymous poster hash: 52e75...95f
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #2 Skrevet 28. juni 2015 Disse er vel ikke i salg lenger? Det er vel 20 år siden disse var greie. Om du mener sånne som man hadde hengende i døråpningen som babyene stod i. Frarådes av fysioterapeuter og alt som er. Anonymous poster hash: d5308...bbc
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #3 Skrevet 28. juni 2015 Disse er vel ikke i salg lenger? Det er vel 20 år siden disse var greie. Om du mener sånne som man hadde hengende i døråpningen som babyene stod i. Frarådes av fysioterapeuter og alt som er. Anonymous poster hash: d5308...bbc De selges fortsatt dessverre.. Men for guds skyld HI hold deg unna de, fysioterapeuter osv, sier jo at de ikke bør benyttes før barnet kan å gå selv, og da starter de å bli for tunge for de. Anonymous poster hash: 3c226...9fc
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #4 Skrevet 28. juni 2015 Kjøp heller noe annet til babyen. Anonymous poster hash: 7476d...603
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #5 Skrevet 28. juni 2015 Selvfølgelig selges de ennå. Fysioterapeuter kan ta seg en bolle 😂 Anonymous poster hash: 52e75...95f
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #6 Skrevet 28. juni 2015 Hvis du vil plages med barn som går på tå med for kort achilles, dårligere balanse og generelt nedsatt motorikk så vær så god! 😊 går og tar meg en bolle. Hilsen fysio Anonymous poster hash: 6e9e8...4ac
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #7 Skrevet 28. juni 2015 Skal vedde på at samtlige av oss som er her inne, og er, eller skal bli foreldre idag, har sittet i en hoppehuske. Jeg vet jeg har sittet i en slik, min yngre bror også. Vi feiler ingenting vi, og gjorde det heller ikke som barn. Er det virkelig så mange av oss som er voksne idag, som har hatt slike plager det advares om? For det har jeg verken hørt om eller sett så lenge jeg kan huske å ha omgåtts småbarn, fra den tiden hvor hoppehusker var helt standard til idag. Kanskje om barnet er plassert i en slik over lengre tid, hver dag - men hvem er det som gjør det da? Anonymous poster hash: 9124f...67e
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #8 Skrevet 28. juni 2015 verste jeg har gjort noen gang, barnet var 9mnd når jeg gjorde det, han har dessverre ødelagt bena sine,så ALDRI igjen. han er 3 år nå og lærte og gå for 3mnd siden,han har ben som er ødelagte nå pga vi ikke tenkte lengre Anonymous poster hash: aec28...f5c
februarprins2013 Skrevet 28. juni 2015 #9 Skrevet 28. juni 2015 unngå det og gåstol så går det fint . selvom de selger det enda,så er det ødeleggede for rygg og ben for barnet
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #10 Skrevet 28. juni 2015 Det er stor forskjell på noen minutter nå og da og å bruke den som barnevakt flere timer hver dag. Anonymous poster hash: f8417...a8e
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #11 Skrevet 28. juni 2015 Hvis du vil plages med barn som går på tå med for kort achilles, dårligere balanse og generelt nedsatt motorikk så vær så god! 😊 går og tar meg en bolle. Hilsen fysio Anonymous poster hash: 6e9e8...4ac Hysterisk. Stemmer sikkert hvis babyen sitter der i timevis hver dag... Alle mine 3 har brukt det 5 min nå og da... Alle er over 5 år I dag. Anonymous poster hash: 05848...185
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #12 Skrevet 28. juni 2015 verste jeg har gjort noen gang, barnet var 9mnd når jeg gjorde det, han har dessverre ødelagt bena sine,så ALDRI igjen. han er 3 år nå og lærte og gå for 3mnd siden,han har ben som er ødelagte nå pga vi ikke tenkte lengre Anonymous poster hash: aec28...f5c Da har du misbrukt husken og latt babyen sitte der i timer hver uke. Blir bare for dumt å skylde på huska Anonymous poster hash: 05848...185
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #13 Skrevet 28. juni 2015 Hvis du vil plages med barn som går på tå med for kort achilles, dårligere balanse og generelt nedsatt motorikk så vær så god! går og tar meg en bolle. Hilsen fysio Anonymous poster hash: 6e9e8...4ac Hysterisk. Stemmer sikkert hvis babyen sitter der i timevis hver dag... Alle mine 3 har brukt det 5 min nå og da... Alle er over 5 år I dag. Anonymous poster hash: 05848...185 Vil heller si at du ikke ser alvoret her, du tenker mer på deg selv enn barnet Anonymous poster hash: aec28...f5c
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #14 Skrevet 28. juni 2015 verste jeg har gjort noen gang, barnet var 9mnd når jeg gjorde det, han har dessverre ødelagt bena sine,så ALDRI igjen. han er 3 år nå og lærte og gå for 3mnd siden,han har ben som er ødelagte nå pga vi ikke tenkte lengre Anonymous poster hash: aec28...f5c Da har du misbrukt husken og latt babyen sitte der i timer hver uke. Blir bare for dumt å skylde på huska Anonymous poster hash: 05848...185 satt er max et kvarter hver dag, og dere som forsvarer husken, er tydeligvis mindre smarte og ikke ser ikke det Anonymous poster hash: aec28...f5c
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #15 Skrevet 28. juni 2015 Hvis du vil plages med barn som går på tå med for kort achilles, dårligere balanse og generelt nedsatt motorikk så vær så god! 😊 går og tar meg en bolle. Hilsen fysio Anonymous poster hash: 6e9e8...4ac Hysterisk. Stemmer sikkert hvis babyen sitter der i timevis hver dag... Alle mine 3 har brukt det 5 min nå og da... Alle er over 5 år I dag. Anonymous poster hash: 05848...185 Hvor gamle var de da du begynte å bruke den? Min er fire mnd nå, å vil bare stå oppe hele tiden så tenkte en slik hoppe kunne være en grei avlastning innimellom. Anonymous poster hash: 52e75...95f
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #16 Skrevet 28. juni 2015 Hvis du vil plages med barn som går på tå med for kort achilles, dårligere balanse og generelt nedsatt motorikk så vær så god! 😊 går og tar meg en bolle. Hilsen fysio Anonymous poster hash: 6e9e8...4ac Ok! Lillebroren min var helt vill sim baby, så han er så godt som vokst opp i en slik huske. Nå spiller han fotball på elitenivå. Aldri hatt problemer med beina.Mitt første barn brukte gåstol masse. Han gikk uten når han var åtte mnd. Nå er han ti, og har heller ingen problemer med beina. Anonymous poster hash: 52e75...95f
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #17 Skrevet 28. juni 2015 Skal vedde på at samtlige av oss som er her inne, og er, eller skal bli foreldre idag, har sittet i en hoppehuske. Jeg vet jeg har sittet i en slik, min yngre bror også. Vi feiler ingenting vi, og gjorde det heller ikke som barn. Er det virkelig så mange av oss som er voksne idag, som har hatt slike plager det advares om? For det har jeg verken hørt om eller sett så lenge jeg kan huske å ha omgåtts småbarn, fra den tiden hvor hoppehusker var helt standard til idag. Kanskje om barnet er plassert i en slik over lengre tid, hver dag - men hvem er det som gjør det da? Anonymous poster hash: 9124f...67e Fakta er vel at det aldri har vært mer rygg, nakke og muskelplager noen gang enn i vår generasjon, det er statistikk. Selvfølgelig blir ikke alle skadet som sitter i slike husker, men det er ikke alle storrøykere som får lungekreft heller... Anonymous poster hash: 431f3...278
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #18 Skrevet 28. juni 2015 verste jeg har gjort noen gang, barnet var 9mnd når jeg gjorde det, han har dessverre ødelagt bena sine,så ALDRI igjen. han er 3 år nå og lærte og gå for 3mnd siden,han har ben som er ødelagte nå pga vi ikke tenkte lengre Anonymous poster hash: aec28...f5c Da har du misbrukt husken og latt babyen sitte der i timer hver uke. Blir bare for dumt å skylde på huska Anonymous poster hash: 05848...185 satt er max et kvarter hver dag, og dere som forsvarer husken, er tydeligvis mindre smarte og ikke ser ikke det Anonymous poster hash: aec28...f5c Et kvarter er faktisk mye Anonymous poster hash: 05848...185
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #19 Skrevet 28. juni 2015 Hvis du vil plages med barn som går på tå med for kort achilles, dårligere balanse og generelt nedsatt motorikk så vær så god! går og tar meg en bolle. Hilsen fysio Anonymous poster hash: 6e9e8...4ac Ok! Lillebroren min var helt vill sim baby, så han er så godt som vokst opp i en slik huske. Nå spiller han fotball på elitenivå. Aldri hatt problemer med beina.Mitt første barn brukte gåstol masse. Han gikk uten når han var åtte mnd. Nå er han ti, og har heller ingen problemer med beina. Anonymous poster hash: 52e75...95f Så bare fordi du kjenner noen som ikke har fått problemer, så får ingen det? Aldri baser ting ut fra egen lære heter det seg i slike tilfeller. Er selv fosterforelder til ei jente på 3 år, hun hadde fine ben, hel til moren lot henne være i hoppehuska 15 min av gangen opp til flere ganger pr uke (sjeldent flere ganger pr dag), jenta løper på tå, og har en del fysio. timer for å få ned hæla igjen. Anonymous poster hash: 3c226...9fc
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #20 Skrevet 28. juni 2015 Hvis du vil plages med barn som går på tå med for kort achilles, dårligere balanse og generelt nedsatt motorikk så vær så god! går og tar meg en bolle. Hilsen fysio Anonymous poster hash: 6e9e8...4ac Ok! Lillebroren min var helt vill sim baby, så han er så godt som vokst opp i en slik huske. Nå spiller han fotball på elitenivå. Aldri hatt problemer med beina.Mitt første barn brukte gåstol masse. Han gikk uten når han var åtte mnd. Nå er han ti, og har heller ingen problemer med beina. Anonymous poster hash: 52e75...95f Så bare fordi du kjenner noen som ikke har fått problemer, så får ingen det?Aldri baser ting ut fra egen lære heter det seg i slike tilfeller. Er selv fosterforelder til ei jente på 3 år, hun hadde fine ben, hel til moren lot henne være i hoppehuska 15 min av gangen opp til flere ganger pr uke (sjeldent flere ganger pr dag), jenta løper på tå, og har en del fysio. timer for å få ned hæla igjen. Anonymous poster hash: 3c226...9fc Men herregud da...det er jo ganske mye. Så mye hysteri. Alt med måte og sunn fornuft. Rart vi som vokste opp på 70 tallet i det hele tatt lever. Anonymous poster hash: 05848...185
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #21 Skrevet 28. juni 2015 Hvis du vil plages med barn som går på tå med for kort achilles, dårligere balanse og generelt nedsatt motorikk så vær så god! går og tar meg en bolle. Hilsen fysio Anonymous poster hash: 6e9e8...4ac Ok! Lillebroren min var helt vill sim baby, så han er så godt som vokst opp i en slik huske. Nå spiller han fotball på elitenivå. Aldri hatt problemer med beina.Mitt første barn brukte gåstol masse. Han gikk uten når han var åtte mnd. Nå er han ti, og har heller ingen problemer med beina. Anonymous poster hash: 52e75...95f Så bare fordi du kjenner noen som ikke har fått problemer, så får ingen det?Aldri baser ting ut fra egen lære heter det seg i slike tilfeller. Er selv fosterforelder til ei jente på 3 år, hun hadde fine ben, hel til moren lot henne være i hoppehuska 15 min av gangen opp til flere ganger pr uke (sjeldent flere ganger pr dag), jenta løper på tå, og har en del fysio. timer for å få ned hæla igjen. Anonymous poster hash: 3c226...9fc Men herregud da...det er jo ganske mye. Så mye hysteri. Alt med måte og sunn fornuft. Rart vi som vokste opp på 70 tallet i det hele tatt lever. Anonymous poster hash: 05848...185 Men problemet er jo det, når folk tar i bruk det, så er det MANGE, alt for mange, som bruker den alt for mye. Derfor burde den vært fjernet fra markedet, likeså med den gåstolen. Ser alt for mange ser den som "enkel løsning" og putter barnet opp i den, så de slipper å aktivisere barnet til å bevege seg. Anonymous poster hash: 3c226...9fc
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #22 Skrevet 28. juni 2015 Jeg lurer egentlig bare på hvorfor man i utg.pkt ser behov for hoppehuske og gåstol til babyer jeg? Anonymous poster hash: 2f2ca...1f6
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #23 Skrevet 28. juni 2015 Hvis du vil plages med barn som går på tå med for kort achilles, dårligere balanse og generelt nedsatt motorikk så vær så god! går og tar meg en bolle. Hilsen fysio Anonymous poster hash: 6e9e8...4ac Ok! Lillebroren min var helt vill sim baby, så han er så godt som vokst opp i en slik huske. Nå spiller han fotball på elitenivå. Aldri hatt problemer med beina.Mitt første barn brukte gåstol masse. Han gikk uten når han var åtte mnd. Nå er han ti, og har heller ingen problemer med beina. Anonymous poster hash: 52e75...95f Så bare fordi du kjenner noen som ikke har fått problemer, så får ingen det?Aldri baser ting ut fra egen lære heter det seg i slike tilfeller. Er selv fosterforelder til ei jente på 3 år, hun hadde fine ben, hel til moren lot henne være i hoppehuska 15 min av gangen opp til flere ganger pr uke (sjeldent flere ganger pr dag), jenta løper på tå, og har en del fysio. timer for å få ned hæla igjen. Anonymous poster hash: 3c226...9fc Men herregud da...det er jo ganske mye. Så mye hysteri. Alt med måte og sunn fornuft. Rart vi som vokste opp på 70 tallet i det hele tatt lever. Anonymous poster hash: 05848...185 Men problemet er jo det, når folk tar i bruk det, så er det MANGE, alt for mange, som bruker den alt for mye. Derfor burde den vært fjernet fra markedet, likeså med den gåstolen.Ser alt for mange ser den som "enkel løsning" og putter barnet opp i den, så de slipper å aktivisere barnet til å bevege seg. Anonymous poster hash: 3c226...9fc Skal alt fjernes fra markedet fordi noen misbruker det? Du skjønner...min sønn bruker tohjulsykkelen sin ekstremt mye og han har vært I en sykkelulykke hvor han faktisk brakk armen. På tide sykkelen blir fjernet fra markedet.. Anonymous poster hash: 05848...185
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #24 Skrevet 28. juni 2015 Hvis du vil plages med barn som går på tå med for kort achilles, dårligere balanse og generelt nedsatt motorikk så vær så god! går og tar meg en bolle. Hilsen fysio Anonymous poster hash: 6e9e8...4ac Ok! Lillebroren min var helt vill sim baby, så han er så godt som vokst opp i en slik huske. Nå spiller han fotball på elitenivå. Aldri hatt problemer med beina.Mitt første barn brukte gåstol masse. Han gikk uten når han var åtte mnd. Nå er han ti, og har heller ingen problemer med beina. Anonymous poster hash: 52e75...95f Så bare fordi du kjenner noen som ikke har fått problemer, så får ingen det?Aldri baser ting ut fra egen lære heter det seg i slike tilfeller. Er selv fosterforelder til ei jente på 3 år, hun hadde fine ben, hel til moren lot henne være i hoppehuska 15 min av gangen opp til flere ganger pr uke (sjeldent flere ganger pr dag), jenta løper på tå, og har en del fysio. timer for å få ned hæla igjen. Anonymous poster hash: 3c226...9fc Men herregud da...det er jo ganske mye. Så mye hysteri. Alt med måte og sunn fornuft. Rart vi som vokste opp på 70 tallet i det hele tatt lever. Anonymous poster hash: 05848...185 Men problemet er jo det, når folk tar i bruk det, så er det MANGE, alt for mange, som bruker den alt for mye. Derfor burde den vært fjernet fra markedet, likeså med den gåstolen.Ser alt for mange ser den som "enkel løsning" og putter barnet opp i den, så de slipper å aktivisere barnet til å bevege seg. Anonymous poster hash: 3c226...9fc Skal alt fjernes fra markedet fordi noen misbruker det? Du skjønner...min sønn bruker tohjulsykkelen sin ekstremt mye og han har vært I en sykkelulykke hvor han faktisk brakk armen. På tide sykkelen blir fjernet fra markedet.. Anonymous poster hash: 05848...185 Stor forskjell på det, og sette babyer i noe, som kan gi senskader, som videre kan føre til uføretrygd etter årenes løp.. Lov å tenke logisk. Anonymous poster hash: 3c226...9fc
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #25 Skrevet 28. juni 2015 Jeg lurer egentlig bare på hvorfor man i utg.pkt ser behov for hoppehuske og gåstol til babyer jeg? Anonymous poster hash: 2f2ca...1f6 De fleste skylder på ting som at "barnet alltid vil stå oppreist" osv.. Med andre ord, for at foreldre skal ha det så lett som over hode mulig.. Anonymous poster hash: 3c226...9fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå