Gå til innhold

Barna vil til Kristiansand dyrepark, men prisene er jo helt syke?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett på bookingen vår:

To voksne og et barn. To overnattinger i Abra Havn, to dagers kombibillett til alle, frokost med sjørøvere og reservasjon av plass i tog til Hakkebakkeskogen.

Totalsum: 5960,-

Er det ille? Syns ikke det jeg. Og det er som sagt ikke fordi jeg er rik og ikke skjønner verdien av penger. Jeg bare ser verdien av kvalitet..

Anonymous poster hash: c05d9...573

Jeg sjekket prisen i Abra Havn for min familie i fjor: 2 netters overnatting, 2 dagers billetter til alle og billetter til kveldsforestillingen. Vi er 4 barn og 2 voksne og dette ville koste oss over 20.000! Det ble ikke overnatting i Abra Havn på oss.
Utrolig merkelig. Vi har vært der tre år, samme pakke som jeg skisserte her. Har aldri betalt over seks tusen. Det ene året bodde vi i Villa Rosa til og med.. Men da delte to familier på overnattingen - 8 sengeplasser..

Når bestiller du da? Vi skal reise til neste år og er fire barn og fire voksne. Noen anbefalinger? Har aldri vært der før.

Anonymous poster hash: 139e9...b59

Fortsetter under...

Skrevet

Syyyyyyykt mange folk der! Kø kø kø køøøøø! grusomt ;) Ikke noe for meg!!!!

Tips: Reis uken før kveldsforestillingen begynner. Alle skuespillerne er på plass, Sabeltann er i Abra fordi de har generalprøver på showet og mange velger å vente til showet begynner, så lite kø.

Ja, e du galen ;) går aldri i sesongen der inne... huff nei nei ;) 

Skrevet

Jeg har sett på bookingen vår:

To voksne og et barn. To overnattinger i Abra Havn, to dagers kombibillett til alle, frokost med sjørøvere og reservasjon av plass i tog til Hakkebakkeskogen.

Totalsum: 5960,-

Er det ille? Syns ikke det jeg. Og det er som sagt ikke fordi jeg er rik og ikke skjønner verdien av penger. Jeg bare ser verdien av kvalitet..

Jeg sjekket prisen i Abra Havn for min familie i fjor: 2 netters overnatting, 2 dagers billetter til alle og billetter til kveldsforestillingen. Vi er 4 barn og 2 voksne og dette ville koste oss over 20.000! Det ble ikke overnatting i Abra Havn på oss.
Utrolig merkelig. Vi har vært der tre år, samme pakke som jeg skisserte her. Har aldri betalt over seks tusen. Det ene året bodde vi i Villa Rosa til og med.. Men da delte to familier på overnattingen - 8 sengeplasser..

Når bestiller du da? Vi skal reise til neste år og er fire barn og fire voksne. Noen anbefalinger? Har aldri vært der før.

Anonymous poster hash: 139e9...b59

Vi pleier å bestille så snart se legger ut pakkene. Rundt jul tror jeg :) Villa Rosa er fantastisk, og om dere er åtte må dere vel opp i en slik størrelse uansett. Er dere to familier blir ikke prisen så ille.

Skrevet

For en dag koster det vel ca. 1600 for dere alle? Dropp badeland, det rekker dere ikke i tillegg til parken på 1 dag uansett.

Parken er super, maten de selger god og alt inne av aktiviteter er gratis. Jeg synes det er vel verd billettprisen.

Tusenfryd derimot, det er litt oppskrytt. Få aktiviteter, kjip og dyr mat og rådyre billetter som ikke er verd prisen.

Anonymous poster hash: 85924...305
Skrevet

går det an å grille selv der?

Anonymous poster hash: a22ce...652

Nei, men man kan ta med egen matpakke, salat osv.

Og på kutoppen så har de veldig god norsk husmannskost :).

Skrevet

Syyyyyyykt mange folk der! Kø kø kø køøøøø! grusomt ;) Ikke noe for meg!!!! 

Parken er så gigantisk at kø inne aldri har vært noe stort problem her, og vi har vært der 5- 6 ganger midt i fellesferien med bilkø hele veien frem til porten....

Annonse

Skrevet

Vi reiste fra Oslo til København (båt) med en ekstra overnatting og tur innom både Tivoli og Zoo. 2500,- for alt (2 voksne og 2 barn). Dyreparken blir jo en vits i forhold!

Anonymous poster hash: 83cee...b2d

Jeg har sjekket prisen selv, i fellesferien nå koster en pakke med det du nevner 4000 for en voksen og ett barn.

Skrevet

Tror de som forteller om billig tur med overnatting i abra havn skal dit utenfor sesongen? For 2 år siden betalte vi over 5000 for 1 natt i de minste leilighetene. Vi var 2 voksne 1 barn og en nyfødt. Prisen inkluderte overnatting og kveldsforestilling for 1 voksen og 1 barn (har årskort til parken)

Ingenting er inkludert i prisen (frokost med sjørøverne kommer jo på 800 for en familie på 4!) Når man i tillegg ikke kan sjekke inn før klokka 15 og må være ute (og ha "vasket" leiligheten) innen klokka 11 er det et dyrt og kort døgn....

Skrevet

De reklamerer på nettsiden for 2-dagers pass med 2 overnattinger i Abra Havn FRA 1140 kr pr person. Det er selvfølgelig de aller første som bestiller i god tid som får den prisen. Bestiller du nå og vil dit neste uke må du betale nesten 10.000 kr for det samme om du er en familie på to voksne og ett barn.

Det lønner seg å melde seg på nyhetsbrevet deres, da får man tilbud på mail med en gang de legger det ut, og det er før jul. Da kan du få gode priser om du er rask.

Anonymous poster hash: 8505b...555
Skrevet

De reklamerer på nettsiden for 2-dagers pass med 2 overnattinger i Abra Havn FRA 1140 kr pr person. Det er selvfølgelig de aller første som bestiller i god tid som får den prisen. Bestiller du nå og vil dit neste uke må du betale nesten 10.000 kr for det samme om du er en familie på to voksne og ett barn.

Det lønner seg å melde seg på nyhetsbrevet deres, da får man tilbud på mail med en gang de legger det ut, og det er før jul. Da kan du få gode priser om du er rask.

https://booking.dyreparken.no/novaBookingResp/#!/order

Skrevet

Selve parken synes jeg ikke er så dyr, men jeg holdt på å steile av prisene på overnatting i abrahavn.

Betaler heller dyrt for at dyrene skal ha det godt enn for at en gjeng med halvårlige skuespillere skal ta seg overbetalt.

...teknisk personell, renhold, vakthold, vedlikehold, strøm, renovasjon,administrasjon, kostymer....

...alle de ansatte har også barn, som skal forsørges...

Jada, det er overbetalte skuespillere som skrur opp prisen. Og bare dem.

Men de utgiftene har alle hoteller.

Men tror du virkelig at det er skuespillerene som får de ekstra pengene? Eller tror du de får sin vanlige lønn og at overskuddet ellers går til eierene?

Anonymous poster hash: d0161...d7e

Skrevet

Eller har jeg misforstått prisene veldig? Nesten 2000 kr for to dager i parken for to barn og to voksne? Og så må man sikkert betale ekstra for forestillinger? Anonymous poster hash: cf8df...5d6

Nesten 2000kr er IKKE dyrt!! Du må tulle?!

Anonymous poster hash: 9494c...40b

Skrevet

Alle fornøyelsesparker og dyreparker koster litt, men synes selv det er verdt det. Også er det jo klart dyrere i høysesong. Vi var en tur på Legoland i begynnelsen av Juni(ikke høysesong) Og det kostet 1200 kroner for 2 voksne og 1 barn(minste slapp å betale) Og da var ikke alt av attraksjonene åpne en gang..

Men synes ikke det gjør noe, da jeg ikke er i Legoland eller Dyreparken annenhver helg akkurat.

Eneste forskjellen er vel egentlig at maten er dyr og dårlig i Dyreparken.. Små porsjoner og halvvarm mat. Men I Legoland spiser du som en konge og maten er god ;) He he.

Så alltids en mulighet å spare noen kroner på maten. Ungene har jo så mye å gjøre og se der, så det er verdt pengene ;)

Annonse

Skrevet

2000 er mye penger, men det er ikke dyrt for det du får i dyreparken.

ta med mat, eller spis på kutoppen. maten ellers er dyr og dårlig.

det er dyrt å sove i parken, men det trenger man da ikke å gjøre.

vi betaler ca 2200 for to dager for tre stk, og sabeltannshow for to, og hakkebakkeskogen-toget,samt parkering. i høysesong. helt normal pris,vil jeg påstå. vi er heldige og bor gratis hos familie.

Skrevet

Vi var der for et par år siden og skal tilbake i år. Vi betaler totalt for 6 dager litt over 20 000 for 2 voksne og 3 barn. Det er inkl reise med fly, leiebil, mat i parken og badeland. Synes ikke det er ille:) Vi gleder oss:)

Anonymous poster hash: abd56...c5e

Skrevet

Ja, det er dyrt for inngang. Men parken er enorm! Det trenger ikke å bli så dyrt å være inne i parken. Ha med litt niste ellers er alt der inne gratis (utenom tivoli, hvis du vil fiske ender, lykkehjul, kaste baller på bokser osv)

Ikke nok med alle de forskjellige dyrene som er der, så har de masse forestillinger i løpet av dagen som er gratis. Hakkebakkeskogen, Kardemommeby og sabeltanns verdenen har knall flotte og gjennomførte forestillinger!

Ta en dag hvor du ser på de fleste dyrene, og en dag hvor dere ser på disse forestillingene og går å kikker i Kardemommeby og sabeltanns verden 👍🏼

Nå er vi så heldige å ha årskort, så vi er der mye :) har vel vært der 10-15 ganger i år, og mange flere blir det!!

Anonymous poster hash: 8af1f...b01

Skrevet

Ingenting er inkludert i prisen (frokost med sjørøverne kommer jo på 800 for en familie på 4!) Når man i tillegg ikke kan sjekke inn før klokka 15 og må være ute (og ha "vasket" leiligheten) innen klokka 11 er det et dyrt og kort døgn....

Oi, TENK at en arrangementsfrokost koster så mye som 200 kr per pers! Virker som du er litt overrasket?

Si meg, vet du i det hele tatt hva ting koster? 200 dekker omtrent en timelønn for en av de ansatte der, og da skal de ha kokker til å tilberede mat, ryddehjelp, vaskehjelp, kjøpe inn mat, skuespillere, drift og vedlikehold av rammene rundt.... Du kan jo prøve å lage et tilsvarende opplegg hvor du hyrer inn folk, og se hva du må ta kun for å gå i 0! 

Tror en del av dere som synes slikt er dyrt kan ha nytte av å sette opp et enkelt budsjett for kostnader. Da ser dere snart at det dere kaller dyrt faktisk er det som må betales for at ting skal gå rundt. 

Skrevet

Tror de som forteller om billig tur med overnatting i abra havn skal dit utenfor sesongen? For 2 år siden betalte vi over 5000 for 1 natt i de minste leilighetene. Vi var 2 voksne 1 barn og en nyfødt. Prisen inkluderte overnatting og kveldsforestilling for 1 voksen og 1 barn (har årskort til parken)

Vi er på vei dit nå. Og det er høysesong i den forstand at alle skuespillere er der og slt er åpent. Men det er dyrere til neste uke da kveldsforestillingen begynner, tror jeg.. ( jeg som skisserte en pris på 5950,- for pakke med to overnattinger)

Det er nok som noen nevner billigere når man kaster seg på med en gang pakketilbudene legges ut..

Skrevet

Vi er på vei dit nå. Og det er høysesong i den forstand at alle skuespillere er der og slt er åpent. Men det er dyrere til neste uke da kveldsforestillingen begynner, tror jeg.. ( jeg som skisserte en pris på 5950,- for pakke med to overnattinger)

Det er nok som noen nevner billigere når man kaster seg på med en gang pakketilbudene legges ut..

Bare legg merke til han utrolige kjekke som spiller Langemann (hvis det er han samme som var igår vel og merke da) hihi

Anonymous poster hash: 35fd6...635

Skrevet

Alle fornøyelsesparker og dyreparker koster litt, men synes selv det er verdt det. Også er det jo klart dyrere i høysesong. Vi var en tur på Legoland i begynnelsen av Juni(ikke høysesong) Og det kostet 1200 kroner for 2 voksne og 1 barn(minste slapp å betale) Og da var ikke alt av attraksjonene åpne en gang..

Men synes ikke det gjør noe, da jeg ikke er i Legoland eller Dyreparken annenhver helg akkurat.

Eneste forskjellen er vel egentlig at maten er dyr og dårlig i Dyreparken.. Små porsjoner og halvvarm mat. Men I Legoland spiser du som en konge og maten er god ;) He he.

Så alltids en mulighet å spare noen kroner på maten. Ungene har jo så mye å gjøre og se der, så det er verdt pengene ;)

Ingen går vel i legoland uten gratis billetter?

Anonymous poster hash: f3531...290

Skrevet

Eller har jeg misforstått prisene veldig? Nesten 2000 kr for to dager i parken for to barn og to voksne? Og så må man sikkert betale ekstra for forestillinger?

Anonymous poster hash: cf8df...5d6

Dette er ikke så dyrt. Det er en vakker park, og mye å oppleve. Hakkebakkeskogen koster ekstra (ikke mye) og kapteinsabeltann (er dyrt men proffe folk) pluss karius og baktus. Men resten er jo gratis i kardemommeby. Vi bestilte med overnatting og var ikke overrasket over prisen (vi har ikke veldig god økonomi) Har sjekket andre parker med overnatting og dyreparken kommer ganske likt ut.

Anonymous poster hash: e097f...69b

Skrevet

Tenk hva det koster å drive en så stor park.

Verd hver krone

Anonymous poster hash: db902...f11

Skrevet

Bare legg merke til han utrolige kjekke som spiller Langemann (hvis det er han samme som var igår vel og merke da) hihi

Haha:) Vi var der i helgen vi også og jeg må si meg enig i at Langemann var kjekk:)

Vi betalte litt over 1500 for inngang og 1440 for overnatting en natt på Noahs ark hotellet. Med så mye som kan gjøres og Sees på så er det ikke dyrt i det hele tatt. Vi har vært der inne i over 15 timer de siste 2 dagene og da er ikke prisen så ille hvis du ser på det. Dette var det fjerde året vi var der og vi koste oss like mye, hvis ikke mer. Hakkebakkeskogen var så utrolig bra!!

Skrevet

Eller har jeg misforstått prisene veldig? Nesten 2000 kr for to dager i parken for to barn og to voksne? Og så må man sikkert betale ekstra for forestillinger?

Anonymous poster hash: cf8df...5d6

Dette er ikke så dyrt. Det er en vakker park, og mye å oppleve. Hakkebakkeskogen koster ekstra (ikke mye) og kapteinsabeltann (er dyrt men proffe folk) pluss karius og baktus. Men resten er jo gratis i kardemommeby. Vi bestilte med overnatting og var ikke overrasket over prisen (vi har ikke veldig god økonomi) Har sjekket andre parker med overnatting og dyreparken kommer ganske likt ut.

Anonymous poster hash: e097f...69b

Hakkebakkeskogen koster ikke ekstra. Var der I går og betalte ingenting ekstra men ja du kan forhåndsbestille slik at man ikke trenger å stå I kø så lenge. ..men hvis for mange bestiller det må de og stå I kø.

Skrevet

Oi, TENK at en arrangementsfrokost koster så mye som 200 kr per pers! Virker som du er litt overrasket?

Si meg, vet du i det hele tatt hva ting koster? 200 dekker omtrent en timelønn for en av de ansatte der, og da skal de ha kokker til å tilberede mat, ryddehjelp, vaskehjelp, kjøpe inn mat, skuespillere, drift og vedlikehold av rammene rundt.... Du kan jo prøve å lage et tilsvarende opplegg hvor du hyrer inn folk, og se hva du må ta kun for å gå i 0!

Tror en del av dere som synes slikt er dyrt kan ha nytte av å sette opp et enkelt budsjett for kostnader. Da ser dere snart at det dere kaller dyrt faktisk er det som må betales for at ting skal gå rundt.

Nei, jeg er ikke interessert i å lage noe lignende opplegg. Hvorfor tar du deg så nær av at jeg synes kaptein Sabeltann er dyrt?

Jeg synes dyreparken er fantastisk og verdt hver krone og så synes jeg at kaptein Sabeltann er noe kommersiell vås som uhemmet spiller på barn og foreldrenes ønske om å glede disse. Kaptein Sabeltann verden er stappfull av effekt butikker som selger latterlig dyre ting, sjørøverfrokosten er ikke noe mer enn en vanlig frokost for oss voksne, men den koster fortsatt 250 kroner og ja, det synes jeg er dyrt for en frokost.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...