Gå til innhold

Barna vil til Kristiansand dyrepark, men prisene er jo helt syke?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du kan jo fint ta med niste og drikke i en sekk. Vi er ofte i parken (har årskort) og bruker kun penger på hver sin is. Alt i parken er gratis. Det er ulike show på ulike steder i parken hele dagen, i sabeltanns verden, kardemomme by, Hakkebakkeskogen, diverse matinger +++ alt er gratis.

Skal du på Sabeltann-showet så koster det jo, men det er etter stengetid i parken.

Anonymous poster hash: 5138e...a53

Enig i dette! 😃

Anonymous poster hash: 10614...abf

Fortsetter under...

Skrevet

Selve parken synes jeg ikke er så dyr, men jeg holdt på å steile av prisene på overnatting i abrahavn.

Betaler heller dyrt for at dyrene skal ha det godt enn for at en gjeng med halvårlige skuespillere skal ta seg overbetalt.

...teknisk personell, renhold, vakthold, vedlikehold, strøm, renovasjon,administrasjon, kostymer....

...alle de ansatte har også barn, som skal forsørges...

Jada, det er overbetalte skuespillere som skrur opp prisen. Og bare dem.

Skrevet

Tenker det koster nesten det samme for Hunderfossen og det er sykt.

Skrevet

Alternativet er en park hvor prisene er lavere, og kvaliteten like så.

Jeg skjønner at 2.000 kroner er mye. Men for to dager for fire personer syns jeg faktisk at man får mye for pengene. 

Vi er en familie som ikke har mye ekstra i slutten av måneden. Men vi prioriterer Dyreparken, og legger av penger gjennom året for å få til det på sommeren. Det er en like fantastisk opplevelse hvert år. Men så drar vi aldri til utlandet. En tur til Mallorca koster jo lett 20.000.

Anonymous poster hash: c05d9...573
Skrevet

Selve parken synes jeg ikke er så dyr, men jeg holdt på å steile av prisene på overnatting i abrahavn.

Betaler heller dyrt for at dyrene skal ha det godt enn for at en gjeng med halvårlige skuespillere skal ta seg overbetalt.

Der er jeg så utrolig uenig!

Vi betaler 1500 kroner natten for den minste leiligheten - som er mer enn stor nok. Man betaler ikke per person, men per leilighet. Det vil si at hele familien får overnatting for 1500. Man får ikke billigere overnatting på et vanlig hotell.

Og det med at det er halvdårlige skuespillere? Jeg har virkelig aldri vært med på noe mer gjennomført. Sjørøverne er fantastiske. De er i karakter hele tiden, både overfor barn og voksne. De inkluderer barna, og gir virkelig alt! Jeg lar meg imponere når jeg ser at de samme sjørøverne som vinket til barna etter kveldsforestillingen i Abra Havn, kommer smilende og like opplagt klokka halv åtte på morgenen når Sorte dame seiler inn i byen.

Et himmelrike for hele familien!

Skrevet

Dyreparken er fantastisk. Men prisene er ikke noe sykere der enn andre steder.

Anonymous poster hash: 35fd6...635

Prisene er ikke sykere enn andre steder I NORGE vel å merke.

Anonymous poster hash: ab5f9...879

Annonse

Skrevet

Jeg har sett på bookingen vår:

To voksne og et barn. To overnattinger i Abra Havn, to dagers kombibillett til alle, frokost med sjørøvere og reservasjon av plass i tog til Hakkebakkeskogen.

Totalsum: 5960,-

Er det ille? Syns ikke det jeg. Og det er som sagt ikke fordi jeg er rik og ikke skjønner verdien av penger. Jeg bare ser verdien av kvalitet..

Skrevet (endret)

Enig i at det ikke er verdt det. Koselig i Abrahavn da, sist vi var dit så delte vi oss opp ene gruppa til badeland og andre til parken. Var vel kun to som dro i parken da ;)

Endret av Elina
Skrevet

Nå googlet jeg regnskapstallene til Dyreparken i Kristiansand, og de omsatte i 2014 for nesten 300 millioner kroner, og hadde et overskudd på 6 millioner. Da kan man tenke seg hva det koster å drifte den parken.

De har også ganske mye gjeld, tenk hva det koster hver gang de bygger ut nye verdener og områder for dyrene sine.

Da kan man ikke akkurat si at de tar seg blodpriser altså, men så store driftsutgifter må man nesten ha såpass som 6 mill i fortjeneste om man i det hele tatt skal kunne drive

Anonymous poster hash: 8505b...555
Skrevet

Nå googlet jeg regnskapstallene til Dyreparken i Kristiansand, og de omsatte i 2014 for nesten 300 millioner kroner, og hadde et overskudd på 6 millioner. Da kan man tenke seg hva det koster å drifte den parken.

De har også ganske mye gjeld, tenk hva det koster hver gang de bygger ut nye verdener og områder for dyrene sine.

Da kan man ikke akkurat si at de tar seg blodpriser altså, men så store driftsutgifter må man nesten ha såpass som 6 mill i fortjeneste om man i det hele tatt skal kunne drive

http://www.1881.no/zoologisk-hage-og-akvarium/zoologisk-hage-og-akvarium-vest-agder/zoologisk-hage-og-akvarium-kardemomme-by/kristiansand-dyrepark_100132035S1/regnskap/

Skrevet

To voksne og et barn. To overnattinger i Abra Havn, to dagers kombibillett til alle, frokost med sjørøvere og reservasjon av plass i tog til Hakkebakkeskogen.

Er det ille? Syns ikke det jeg. Og det er som sagt ikke fordi jeg er rik og ikke skjønner verdien av penger. Jeg bare ser verdien av kvalitet..

Sikker på det er rett? Høres veldig billig ut

Anonymous poster hash: 1c1c1...ac3

Skrevet

Vi var der i dag. Får jo mye for pengene da. Mange utrolig flinke skuespillere som spiller i forskjellige show. Det er opplegg overalt. Hakkebakkeskogen var helt topp, jenta mi på 3 var trollbundet. Man får mye gratis til babyene. Man får mange gode opplevelser. Verdt pengene.

Anonymous poster hash: 68cd5...0b9

Skrevet

...teknisk personell, renhold, vakthold, vedlikehold, strøm, renovasjon,administrasjon, kostymer....

...alle de ansatte har også barn, som skal forsørges...

Jada, det er overbetalte skuespillere som skrur opp prisen. Og bare dem.

Men de utgiftene har alle hoteller.

Annonse

Skrevet

Vi betaler 13000.

2voksne, 3 barn.

Sjørøverfrokost

Grillbuffet

Frokostsafari

3 dager med innganger

Og noe ekstra som jeg ikke husker.

Selve opphold og inngang kostet 10000 for tredagerspass. Synes ikke det er så ille. 2000 per pers ca.

Lønner seg nesten å være hvertfall to dager..

Anonymous poster hash: dc6a0...fb2

Skrevet

Jeg sjekket prisen i Abra Havn for min familie i fjor: 2 netters overnatting, 2 dagers billetter til alle og billetter til kveldsforestillingen. Vi er 4 barn og 2 voksne og dette ville koste oss over 20.000! Det ble ikke overnatting i Abra Havn på oss.
Skrevet

Syyyyyyykt mange folk der! Kø kø kø køøøøø! grusomt ;) Ikke noe for meg!!!! 

Skrevet

jeg betaler mer enn gjerne ,synes det er verdt det :) er kjempe mye bra der, er jo badeland som er med i inngangsprisen, i alle fall når vi var der :)

Skrevet

går det an å grille selv der?

Anonymous poster hash: a22ce...652

Skrevet

går det an å grille selv der?

Anonymous poster hash: a22ce...652

Nei.

Pga brannfaren får man ikke grille i parken.

Skrevet

Jeg synes det absolutt er verdt det! Tror vi betalte i underkant av 5.000 ifjor: 2- dagers kombi- billett for 2 voksne og 2 barn + 2 netter i abra havn. Ungene virkelig elsket det!

Anonymous poster hash: 119bb...6ef

Skrevet

For et par år siden tenkte jeg at det var ganske dyrt med en drøy tusenlapp i inngangspenger for familien vår. Var i parken en dag - fra det åpnet til det stengte.

Senere samme sommer var mannen og jeg på en konsert et annet sted i landet. Vi betalte en tusenlapp totalt for to billetter til en konsert som varte halvannen til to timer. 

Da synes jeg faktisk ikke dyreparken er så dyrt. Tenk på hvor mye man får igjen. Vi er i Norge, og alt koster penger. Dyreparken er vel ikke noe særlig dyrere enn Tusenfryd, Hunderfossen eller andre tilsvarende steder i Norge (om man bare ser på inngangsbillettene i parken. Overnatting kommer jo an på hva  man velger)

Anonymous poster hash: 009a7...46d
Skrevet

Sikker på det er rett? Høres veldig billig ut

Anonymous poster hash: 1c1c1...ac3

Helt sikker. Har betalt og billetter er mottatt. Det er mye billigere enn ryktet sier. Vi bestiller i god tid med pakketilbud

Skrevet

Jeg sjekket prisen i Abra Havn for min familie i fjor: 2 netters overnatting, 2 dagers billetter til alle og billetter til kveldsforestillingen. Vi er 4 barn og 2 voksne og dette ville koste oss over 20.000! Det ble ikke overnatting i Abra Havn på oss.

Utrolig merkelig. Vi har vært der tre år, samme pakke som jeg skisserte her. Har aldri betalt over seks tusen. Det ene året bodde vi i Villa Rosa til og med.. Men da delte to familier på overnattingen - 8 sengeplasser..

Skrevet

Syyyyyyykt mange folk der! Kø kø kø køøøøø! grusomt ;) Ikke noe for meg!!!!

Tips: Reis uken før kveldsforestillingen begynner. Alle skuespillerne er på plass, Sabeltann er i Abra fordi de har generalprøver på showet og mange velger å vente til showet begynner, så lite kø.

Skrevet

Super park som er verdt pengene! Litt vel mye kø i juli.

Anonymous poster hash: b9c49...170

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...