Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #1 Skrevet 27. juni 2015 Ville bestille med vask, men det var vist ikke aktuelt (har leid privat gjennom finn). Greit nok tenkte jeg, hytta er ikke stor, så det skulle jeg da orke. De har lagt igjen et laminert ark med en liste så langt som et vondt år 😱. De første punktene er greie nok, men så tar det helt av! Det skal vaskes inni kjøkkeninnredning, skapdører skal vaskes, vinduer, ALLE flater, vegg og tak på badet, verandaen skal vaskes, gresset skal klippes osv. Det kan da umulig være meningen at jeg skal rundvaske hele hytta? Vil jo ta hele dagen det der. Har leid hytta en uke. Greit jeg sikkert burde ha sjekket den lista litt tidligere, men jeg tok det for gitt at det var snakk om normal vask. Vi har betalt depositum og de beholder vel det da hvis jeg ikke vasker ned hytta dems. Hva gjør jeg nå? Anonymous poster hash: 35791...f20
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #2 Skrevet 27. juni 2015 Eneste de ikke kan forlange er å klippe plenen, ellers vasker man der man har vært, har selv leid hytter privat, og har vært et selvfølge å vaske etter oss. Anonymous poster hash: 55665...6b8
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #3 Skrevet 27. juni 2015 Eneste de ikke kan forlange er å klippe plenen, ellers vasker man der man har vært, har selv leid hytter privat, og har vært et selvfølge å vaske etter oss. Anonymous poster hash: 55665...6b8 Verandaen skal det for øvrig holde å koste, kun vaske flekker dere eventuelt har etterlatt dere. Anonymous poster hash: 55665...6b8
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #4 Skrevet 27. juni 2015 Du vasker, som du har skrevet under på at du skal gjøre. Neste gang du inngår en kontrakt husker du å lese hele kontrakten før du skriver under. Anonymous poster hash: d5cff...69a
LivetErEnLek Skrevet 27. juni 2015 #5 Skrevet 27. juni 2015 Eneste de ikke kan forlange er å klippe plenen, ellers vasker man der man har vært, har selv leid hytter privat, og har vært et selvfølge å vaske etter oss. Anonymous poster hash: 55665...6b8 Er det virkelig vanlig å måtte vaske tak og vegger, vinduer og hele kjøkkeninnredningen når man leier hytte?
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #6 Skrevet 27. juni 2015 Eneste de ikke kan forlange er å klippe plenen, ellers vasker man der man har vært, har selv leid hytter privat, og har vært et selvfølge å vaske etter oss. Anonymous poster hash: 55665...6b8 Er det virkelig vanlig å måtte vaske tak og vegger, vinduer og hele kjøkkeninnredningen når man leier hytte? Gjort det på 3 av 5 hytter vi har leid ja. Anonymous poster hash: 55665...6b8
Birben Skrevet 27. juni 2015 #7 Skrevet 27. juni 2015 Jeg ville nok bare tørket over kjøkkenskapeme. Vanlig å vaske inne i kjøleskap etc.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #8 Skrevet 27. juni 2015 Ville nok ikke vasket der det ikke ville bli oppdaget at jeg ikke hadde vasket over. Anonymous poster hash: 69dd4...74e
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #9 Skrevet 27. juni 2015 Uff, får vel bare bite i det surr eplet og begynne å vaske 😣. Hi Anonymous poster hash: 35791...f20
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #10 Skrevet 27. juni 2015 Vask der det trengs du. Er det plasser som står på listen som er rene, ja så er det rent Anonymous poster hash: ff8ba...ffb
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #11 Skrevet 27. juni 2015 Eneste de ikke kan forlange er å klippe plenen, ellers vasker man der man har vært, har selv leid hytter privat, og har vært et selvfølge å vaske etter oss.Anonymous poster hash: 55665...6b8 Er det virkelig vanlig å måtte vaske tak og vegger, vinduer og hele kjøkkeninnredningen når man leier hytte? Nei! Selvsagt ikke Anonymous poster hash: 87148...d2d
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #12 Skrevet 27. juni 2015 det er ikke vanlig å ta en rundvask av hele hytta! Det finnes grenser! Man skal da ikke vaske tak og vegger.. Jeg hadde vasket normalt, men sett ekstra etter flekker på vegger, tak og osv. Hadde tatt en ekstra sveip over dørkarmer og dører, der de kan sjekke.. Hadde ikke vasket inni skap osv om det så greit ut. Heller ikke kjøkkeninnredning.. Anonymous poster hash: f7d66...ef7
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #13 Skrevet 27. juni 2015 Tak, vegger og vinduer er ikke vanlig. De vasker dere bare hvis dere har laget flekker der. Man må vaske ut, og man må gjøre det så ordentlig at andre kan overta hytta etterpå. Inni skapet der søppelkassa står blir det alltid smuler og grisete. Kjøleskapet må tørket over. Men jeg ville aldri ha pusset vinduer eller vasket samtlige kjøkkenskap. Anonymous poster hash: 0be0a...88f
3 i april Skrevet 27. juni 2015 #14 Skrevet 27. juni 2015 Hvor mye har dere betalt i depositum da ? Om det ikke er store summen så hadde jeg bare latt dem beholde det. Så grundig som de mener at dere skal vaske så har jeg på følelsen at de uansett ikke blir fornøyde med vaskingen og kommer uansett til og beholde pengene..
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #15 Skrevet 27. juni 2015 Nei vettu hva !!! Skal DU ta hovedrengjøring på en hytte du har leid 1 uke? Ikke aktuelt ! Vanlig vask, ja! Hovedrengjøring er eiers ansvar ! Anonymous poster hash: 72f1c...d6d
Meg og alle gutta Skrevet 27. juni 2015 #16 Skrevet 27. juni 2015 Jeg leier ut hytta mi et par uker hver sommer. Før utleie vasker jeg ordentlig ut av hytta. Dvs inni og utenpå kjøkkenskaper, vinduer og overalt. Alt er strøkent. I min kontrakt så står det at hytta skal leveres tilbake i den stand den var da de kom. Dvs at de som leier hytta skal gå over og vaske etter seg. Har det vært barn der å kladda på vinduene så skal selvsagt det fjernes, inni skuffer og skaper blir det sjeldent grisete på en uke, så da holder d å se over og evt tørke vekk smuler eller hva som måtte ha havna der. Stekeovn, grill og Micro etc skal de også gå over. Er ikke nødvendig å vaske der det ikke trengs, bare hytta leveres tilbake i samme stand som da dere fikk den. Lista dems er nok bare sjekkpunkter for hvor dere bør se/gå over før overlevering. Jeg har vanligvis satt av en time til å gå over hytta før neste leietaker kommer. Da skal jeg klippe gress, vanne planter og se over vaskingen til de som var der uka før. Har heldigvis ikke opplevd å få tilbake hytta I dårlig stand, men nå er det stortsett samme familier som leier hytta hvert år så både de og jeg vet hva vi får. Se over punktene på lista dems så vasker du der det trengs.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #17 Skrevet 27. juni 2015 Det skal etter min mening vaskes grundig i en hytte man har leid, nærmest utflyttingsvask når man flytter fra et sted. Men vinduer trengs ikke vaskes hvis de ikke er flekkete, og bare de kjøkkenskapene som er skitne. Anonymous poster hash: aba70...5e0
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #18 Skrevet 27. juni 2015 Eneste de ikke kan forlange er å klippe plenen, ellers vasker man der man har vært, har selv leid hytter privat, og har vært et selvfølge å vaske etter oss. Anonymous poster hash: 55665...6b8 Er det virkelig vanlig å måtte vaske tak og vegger, vinduer og hele kjøkkeninnredningen når man leier hytte? Gjort det på 3 av 5 hytter vi har leid ja. Anonymous poster hash: 55665...6b8 Da er dere blitt lurt Anonymous poster hash: 215f6...a69
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #19 Skrevet 27. juni 2015 Typisk Norge; du betaler blodpris, og må i tillegg vaske og fikse alt ved avreise. Bare i Norge, sier jeg bare... Anonymous poster hash: 6528d...d55
Etenia Skrevet 27. juni 2015 #20 Skrevet 27. juni 2015 Litt dumt å legge ut her da. I tilfelle eieren ser dette og det er vel ikke så vanskelig å kjenne igjen utfra den meget detaljerte beskrivelsen. Å så ser de at du ikke har tenkt å vaske så bra som DE vil ha det. Vips så må du enten ta en do-over. Eller miste depositumet...
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #21 Skrevet 27. juni 2015 Litt dumt å legge ut her da. I tilfelle eieren ser dette og det er vel ikke så vanskelig å kjenne igjen utfra den meget detaljerte beskrivelsen. Å så ser de at du ikke har tenkt å vaske så bra som DE vil ha det. Vips så må du enten ta en do-over. Eller miste depositumet... Litt paranoid i ferien? :-) Anonymous poster hash: 6528d...d55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå