Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #1 Skrevet 27. juni 2015 Hvor mye har dere brukt på oppussing, og hva fikk dere for pengene? Altså, hva ble gjort, og hvor stort var huset? Anonymous poster hash: d3722...923
TPK Skrevet 27. juni 2015 #2 Skrevet 27. juni 2015 Vi kjøpte his for 6 år siden, ca 150 kvm. Har pusset opp omtrent alt nå. Skiftet tak, kledning, vinduer, to bad, to kjøkken, (vi leier ut) 2 stuer og ett soverom så langt. 3 soverom igjen som må taes. Har vel brukt sikkert 1 million minst. Men tak, kledning og vi duer var minst halvparten. Mannen er veldig handy og har gjort MYE selv. Skulle vi hatt folk til alt var det nok dobbelt så dyrt.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #3 Skrevet 27. juni 2015 Har totalrenovert liten leilighet (mindre enn 50m2), alt utenom bad. Gjorde mye selv, men skiftet hele elektirkseanlegget bl.a, og hadde rørlegger til litt arbeid. I tillegg måtte vi ha maler til noe av jobben som vi ikke hadde klart å fått fint selv. Brukte tilsaman mellom 250.000 - 300.000kr. Det koster veldig fort mye mer enn man tror. Og når man begynner å rive oppdager man ting som burde gjøres som man ikke hadde planlagt. Da går pengene fort...! Anonymous poster hash: f2e43...d59
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #4 Skrevet 28. juni 2015 Vi har brukt 8 år. Laget rom i kjelleren,stue,soverom,bad/vaskerom og bod. Pusset opp stue,kjøkken,byttet alle dører inne. Laget soverom og bad av uteboden som hang sammen med huset. Bygget stor terrasse. Har igjen alle soverom og badet oppe,trappegangen,ny ytterdør og trapp. Kostnad: 600000 Anonymous poster hash: 8f411...5db
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #5 Skrevet 28. juni 2015 Vi pusset opp for 1,5 millioner. Hus på 190 kvm. Nytt kjøkken, to nye bad, el-anlegg, maling av vegger, ny parkett i noen rom, satt opp noen vegger, drenere rundt huset +++ Anonymous poster hash: d60d7...8a8
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #6 Skrevet 28. juni 2015 Vi kjøpte for 1,9 mill for 10 år siden Har pusset opp for over 1 mill, har ikke 100% oversikt siden det er tatt over tid. Takst på huset nå er 3,7 mill Har tatt alt bortsett fra kjøkken, drenert, isolert, byttet vinduer, helt nytt elektrisk anlegg, nytt røropplegg og kloakk, gulv, tak og vegg innvendig, nytt bad osv. Neste prosjekt nå er kjøkken. Huset er på 250 kvm Anonymous poster hash: 1466b...e20
Optatium Skrevet 28. juni 2015 #7 Skrevet 28. juni 2015 Vi kjøpte i 2011 for 1.850.000. Har gjort det meste: el, rør, bad, kjøkken, to stuer, fire soverom, gang, bad og vaskerom. Bygget på 45 kvm x to etasjer. Ny kledning, nye vinduer, drenert, terrasse, nytt inngangsparti, ny innkjøring, gårdsplass. Har gjort alt selv, bortsett fra el og rør, og råbygget når vi bygde på. Har brukt 1.550.000 i oppussing, og fikk nylig ny verdivurdering på 2.900.000.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #8 Skrevet 28. juni 2015 Vi kjøpte i 2011 for 1.850.000. Har gjort det meste: el, rør, bad, kjøkken, to stuer, fire soverom, gang, bad og vaskerom. Bygget på 45 kvm x to etasjer. Ny kledning, nye vinduer, drenert, terrasse, nytt inngangsparti, ny innkjøring, gårdsplass. Har gjort alt selv, bortsett fra el og rør, og råbygget når vi bygde på. Har brukt 1.550.000 i oppussing, og fikk nylig ny verdivurdering på 2.900.000. Kjipt når innsatsen og pengene man har brukt på oppussing ikke samsvarer med ny takst... Sikker på at tallene dine er riktig? Ser ut som om dere har lagt inn flere hundre tusen mer enn det huset deres har steget i verdi... Anonymous poster hash: f8368...7f8
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #9 Skrevet 28. juni 2015 Vi kjøpte i 2011 for 1.850.000. Har gjort det meste: el, rør, bad, kjøkken, to stuer, fire soverom, gang, bad og vaskerom. Bygget på 45 kvm x to etasjer. Ny kledning, nye vinduer, drenert, terrasse, nytt inngangsparti, ny innkjøring, gårdsplass. Har gjort alt selv, bortsett fra el og rør, og råbygget når vi bygde på. Har brukt 1.550.000 i oppussing, og fikk nylig ny verdivurdering på 2.900.000. Kjipt når innsatsen og pengene man har brukt på oppussing ikke samsvarer med ny takst... Sikker på at tallene dine er riktig? Ser ut som om dere har lagt inn flere hundre tusen mer enn det huset deres har steget i verdi... Anonymous poster hash: f8368...7f8 Det er på ingen måte slik at en kan regne med at huset vil stige tilsvarende i verdi sammenlignet med det en legger ned i oppussing. Mye oppussing er også løpende vedlikehold som en må regne med. Anonymous poster hash: e2cc2...293
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #10 Skrevet 28. juni 2015 Jeg har pusset opp flere leiligheter før jeg kunne kjøpe meg hus. Verdien har steget med noen hundre tusen hver gang, og slik har jeg opparbeidet egenkapital mens jeg studerte og senere. Første leiligheten jeg kjøpte i 2002 var en bitte liten leilighet med sovealkove i stua. Var nok ikke mer enn 45 kvm. La nytt gulv, nytt kjøkken (kan nesten ikke kalles kjøkken, sikkert ikke mer en tre moduler pluss hvitevarer, men dog), la fliser på bader og byttet ut baderomsmøblene og malte veggene. Satte inn skyvedørsgarderobe, malte hele leiligheten og fikk lukket sovealkoven og satt inn et ekstra vindu. Brukte 1,5 år, gjorde alt selv bortsett fra fliser og litt på kjøkkenet. Brukte kanskje 70 000, kjøpte det meste på finn. Leiligheten steg 300 000 fra taks, og jeg tjente litt mer siden jeg kjøpte under takst. Neste leilighet var det samme prosess, ut med vegg til vegg tepper, nytt kjøkken fra ikea- alle flater ble tatt bortsett fra badet som bare fikk nytt strøk med maling. Fikk også laget et ekstra soverom i denne leiligheten. Tjente 400 000 på noen år. Gjorde det meste selv. Holdt på sånn i noen år, og har i dag 2 millioner kun fra fortjeneste ved kjøp og salg. Det koster jo å kjøpe og selge også.. Oppstart egenkapital kommer i tillegg. Tar enormt mye tid, og man må like å pusse opp og finne løsninger. For meg var dette veien til egen enebolig, har aldri arvet en krone eller fått noe hjelp. Takket være oppspart egenkapital fikk jeg såvidt finansiert min første leilighet. Anonymous poster hash: 1569e...e7c
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #11 Skrevet 28. juni 2015 Vi kjøpte i 2011 for 1.850.000. Har gjort det meste: el, rør, bad, kjøkken, to stuer, fire soverom, gang, bad og vaskerom. Bygget på 45 kvm x to etasjer. Ny kledning, nye vinduer, drenert, terrasse, nytt inngangsparti, ny innkjøring, gårdsplass. Har gjort alt selv, bortsett fra el og rør, og råbygget når vi bygde på. Har brukt 1.550.000 i oppussing, og fikk nylig ny verdivurdering på 2.900.000. Kjipt når innsatsen og pengene man har brukt på oppussing ikke samsvarer med ny takst... Sikker på at tallene dine er riktig? Ser ut som om dere har lagt inn flere hundre tusen mer enn det huset deres har steget i verdi... Anonymous poster hash: f8368...7f8 Det er på ingen måte slik at en kan regne med at huset vil stige tilsvarende i verdi sammenlignet med det en legger ned i oppussing. Mye oppussing er også løpende vedlikehold som en må regne med. Anonymous poster hash: e2cc2...293 Joda, ser den. Men, med mindre man velger ekstremt dyre løsninger på alt man foretar seg, så vil man tjene på oppussing. Har kjøpt og solgt 4 ganger selv, og det jeg la i oppussing har jeg alltid fått igjen, pluss mye mer! Anonymous poster hash: f8368...7f8
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #12 Skrevet 28. juni 2015 Vi kjøpte i 2011 for 1.850.000. Har gjort det meste: el, rør, bad, kjøkken, to stuer, fire soverom, gang, bad og vaskerom. Bygget på 45 kvm x to etasjer. Ny kledning, nye vinduer, drenert, terrasse, nytt inngangsparti, ny innkjøring, gårdsplass. Har gjort alt selv, bortsett fra el og rør, og råbygget når vi bygde på. Har brukt 1.550.000 i oppussing, og fikk nylig ny verdivurdering på 2.900.000. Kjipt når innsatsen og pengene man har brukt på oppussing ikke samsvarer med ny takst... Sikker på at tallene dine er riktig? Ser ut som om dere har lagt inn flere hundre tusen mer enn det huset deres har steget i verdi... Anonymous poster hash: f8368...7f8 Det er på ingen måte slik at en kan regne med at huset vil stige tilsvarende i verdi sammenlignet med det en legger ned i oppussing. Mye oppussing er også løpende vedlikehold som en må regne med. Anonymous poster hash: e2cc2...293 Joda, ser den. Men, med mindre man velger ekstremt dyre løsninger på alt man foretar seg, så vil man tjene på oppussing. Har kjøpt og solgt 4 ganger selv, og det jeg la i oppussing har jeg alltid fått igjen, pluss mye mer! Anonymous poster hash: f8368...7f8 Regner forøvrig ikke vanlig vedlikehold som oppussing. Hvis man ikke vedlikeholder huset vil jo huset i utg.pkt synke i verdi... Anonymous poster hash: f8368...7f8
klg,2 boys now:) Skrevet 28. juni 2015 #13 Skrevet 28. juni 2015 Har kjøpte vi for 2,9 pusset opp for 350 000.innbærer 3 soverom,1 kontor,stue,kjøkken,vinduer.alle rom er pusset opp fra stenderverket og ut. Siste takst var på 4,5
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #14 Skrevet 28. juni 2015 Vi har kjøpt et hus som ikke er totalt oppussingsobjekt, men hvor det allikevel er mye å gjøre. Det vi har gjort til nå: - totalrenovert badet, inkludert nytt rør-system - totalrenovert gangen, revet alt inn til stenderene, skjult strømledningene - pusset opp barnerommene - bygget 150 kvm terasse Gjenstår: totalrenovering av stue og kjøkken, vegger, gulv tak. Nytt bad i utleiedelen. Bytte inngangsdør. Nye vinduer oppe. Male hus, bytte kledning enkelte plasser, grave opp Hagen den ene siden og legge ny plen +++ Hus er MYE jobb Anonymous poster hash: cef0e...84c
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #15 Skrevet 28. juni 2015 Har en vennine som kjøpte hus i 2000 (15 år siden!) og de er fremdeles ikke ferdig. De har hevet taket, bare det kostet en million. Fikk derfor en hel etasje til, de trengte det da de fikk uplanlagt tvillinger og huset var trangt fra før. Så har de fikset kjelleren, all drenering måtte tas, de har utvidet stue og inngang, badet. Kjøkkenet begynte de med og nå etter 15 år må de ha ny. Alt i alt har de brukt rundt 2,5 million pluss kjøpsprisen på 1,5 mill den gangen. Husets verdi har selvsagt steget men taksten blir nok ikke 4 million likevel, og ikke å glemme at de har bodd på en byggeplass i alle år. Hadde vært billigere og ikke minst blitt ferdig fort om de hadde revet huset og bygd på nytt. Anonymous poster hash: 360d9...b01
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #16 Skrevet 28. juni 2015 Vi har nettopp renovert kjelleren (utgraving for større takhøyde, drenering av huset) og innredet med 50 kvm leilighet med to soverom og bad + vaskerom til oss selv. Dette kostet 900 000, og alt tømmerarbeidet er gjort selv. Oppussing er dyrt! Anonymous poster hash: 1bed5...d45
Optatium Skrevet 29. juni 2015 #17 Skrevet 29. juni 2015 Vi kjøpte i 2011 for 1.850.000. Har gjort det meste: el, rør, bad, kjøkken, to stuer, fire soverom, gang, bad og vaskerom. Bygget på 45 kvm x to etasjer. Ny kledning, nye vinduer, drenert, terrasse, nytt inngangsparti, ny innkjøring, gårdsplass. Har gjort alt selv, bortsett fra el og rør, og råbygget når vi bygde på. Har brukt 1.550.000 i oppussing, og fikk nylig ny verdivurdering på 2.900.000. Kjipt når innsatsen og pengene man har brukt på oppussing ikke samsvarer med ny takst... Sikker på at tallene dine er riktig? Ser ut som om dere har lagt inn flere hundre tusen mer enn det huset deres har steget i verdi... Anonymous poster hash: f8368...7f8 Det er på ingen måte slik at en kan regne med at huset vil stige tilsvarende i verdi sammenlignet med det en legger ned i oppussing. Mye oppussing er også løpende vedlikehold som en må regne med. Anonymous poster hash: e2cc2...293 Joda, ser den. Men, med mindre man velger ekstremt dyre løsninger på alt man foretar seg, så vil man tjene på oppussing. Har kjøpt og solgt 4 ganger selv, og det jeg la i oppussing har jeg alltid fått igjen, pluss mye mer! Anonymous poster hash: f8368...7f8 Det er tøys å si at man alltid tjener på oppussing. Det gjør man ikke. Jeg er helt sikker på at tallene stemmer, men her er noen av summene vi ikke får igjen: 150.000 i graving og drenering 150.000 i bytte av alt el-anlegg og nytt sikringsskap 50.000 i nytt røropplegg 50.000 i ny kledning og beis 120.000 i nye vinduer 350.000 i nytt tilbygg oppført av snekker Det andre vi har gjort, altså mer overflatebehandling, har vi fått igjen i prisstigning.
Førstemann Skrevet 29. juni 2015 #18 Skrevet 29. juni 2015 (endret) Vi kjøpte hus for 10 år siden, og har pusset opp av og på siden. Har fortsatt igjen ett bad og kjellerstue. Men huset er på 400 kvm, og vi har pusset opp fra innerst til ytterst. dvs Utvendig: - ny kledning inkl maling - drenering - nye vinduer - ny terrasse - ny hage Innvending - revet alle veggplater og satt på ny gips i alle rom inkl sparkel og maling - lydisolert tak i hybel - flyttet vegger - flyttet innvendig trapp - nytt bad - nytt kjøkken - vannbåren varme i gulv og ny parkett Har gjort veldig mye selv, hatt hjelp til å male innvendig, bad og montere kjøkken. Har brukt ca 2,5 mill. Huset ligger i Oslo, kjøpt for 4 mill, verdien i dag er ca 11 mill. Endret 29. juni 2015 av Førstemann
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #19 Skrevet 29. juni 2015 Vi kjøpte i 2011 for 1.850.000. Har gjort det meste: el, rør, bad, kjøkken, to stuer, fire soverom, gang, bad og vaskerom. Bygget på 45 kvm x to etasjer. Ny kledning, nye vinduer, drenert, terrasse, nytt inngangsparti, ny innkjøring, gårdsplass. Har gjort alt selv, bortsett fra el og rør, og råbygget når vi bygde på. Har brukt 1.550.000 i oppussing, og fikk nylig ny verdivurdering på 2.900.000. Kjipt når innsatsen og pengene man har brukt på oppussing ikke samsvarer med ny takst... Sikker på at tallene dine er riktig? Ser ut som om dere har lagt inn flere hundre tusen mer enn det huset deres har steget i verdi... Anonymous poster hash: f8368...7f8 Det er på ingen måte slik at en kan regne med at huset vil stige tilsvarende i verdi sammenlignet med det en legger ned i oppussing. Mye oppussing er også løpende vedlikehold som en må regne med. Anonymous poster hash: e2cc2...293 Joda, ser den. Men, med mindre man velger ekstremt dyre løsninger på alt man foretar seg, så vil man tjene på oppussing. Har kjøpt og solgt 4 ganger selv, og det jeg la i oppussing har jeg alltid fått igjen, pluss mye mer! Anonymous poster hash: f8368...7f8 Det er tøys å si at man alltid tjener på oppussing. Det gjør man ikke. Jeg er helt sikker på at tallene stemmer, men her er noen av summene vi ikke får igjen: 150.000 i graving og drenering 150.000 i bytte av alt el-anlegg og nytt sikringsskap 50.000 i nytt røropplegg 50.000 i ny kledning og beis 120.000 i nye vinduer 350.000 i nytt tilbygg oppført av snekker Det andre vi har gjort, altså mer overflatebehandling, har vi fått igjen i prisstigning. Interessant lesning! Vi planlegger oppussing av huset vårt, og vil ha tilbygg på ca 50kvm, og skal bytte hele el.anlegget pluss nytt sikringsskap. Hvor stort var huset ditt da du kjøpte? Anonymous poster hash: 15cea...1d6
Optatium Skrevet 29. juni 2015 #20 Skrevet 29. juni 2015 Huset var 150 kvm, er nå 200. 1,5 etasje. Påbygget ble gjort ferdig utvendig av snekker, innvendig gjorde vi selv. Huset var 1959👍🏼
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #21 Skrevet 29. juni 2015 Huset var 150 kvm, er nå 200. 1,5 etasje. Påbygget ble gjort ferdig utvendig av snekker, innvendig gjorde vi selv. Huset var 1959 thanx Huset vårt er bare 55kvm... Fra 1986. Er en del som må ordnes på det. Takk for at du delte erfaring. Anonymous poster hash: 15cea...1d6
Optatium Skrevet 29. juni 2015 #22 Skrevet 29. juni 2015 Min erfaring er at det er det å bygge på som koster penger, hvor stort du bygger på har ikke så mye å si. Om du skjønner☺️
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #23 Skrevet 29. juni 2015 Hvor mye har dere brukt på oppussing, og hva fikk dere for pengene? Altså, hva ble gjort, og hvor stort var huset?Anonymous poster hash: d3722...923 Vi kjøpte en eiendom fra 1925. 380 kvm. Betalte 4,55 mill. Har renovert for ca. 4 mill. Kjøkken på 45 kvm fra Unoform, 2 nye bad en suite, 1 nytt vaskerom, 2 separate wc, renovering av utleiedel i separat bygning, ny dobbeltgarasje i stil fra samme tidsepoke samt en del annet. Anonymous poster hash: d4d51...dd5
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #24 Skrevet 29. juni 2015 Min erfaring er at det er det å bygge på som koster penger, hvor stort du bygger på har ikke så mye å si. Om du skjønner☺️ Aha, så da kan det kanskje lønne seg å bygge tilbygget enda større når vi først er i gang, da? Takk for tipset. Anonymous poster hash: 15cea...1d6
Optatium Skrevet 29. juni 2015 #25 Skrevet 29. juni 2015 Vi bygde iallefall litt større enn vi hadde tenkt fordi prisforskjellen ikke var sørlig stor☺️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå