Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #26 Skrevet 27. juni 2015 Jeg vil anbefale å vokse eller fjerne med hjelp av tråd. På den måten blir hårveksten mindre. Hvor bor du? Anonymous poster hash: b072b...e8a
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #27 Skrevet 27. juni 2015 Start med laserfjerning. Enten på klinikk eller hjemme.Har gjort hjemme på meg selv organ kjempegode resultater.Philips silk n glide.Men er det mulig å få dekket det? Evt innkjøp av maskin? Jeg har ikke råd, og skulle gjerne hjulpet henne før det blir et større problem for henne..HiAnonymous poster hash: c8383...d7c men hvorfor skal man få dekket dette? Hva med alle andre skavanker liksom?Om du kjøper en philips så koster de på salg hos lefdal til 12-1300 kr om du følger med litt. Jeg slo til på røddagssalg hos de for 3-4 mnd siden, betalte 1200 kr. Så får du veie opp om det er verdt å forsake noe annet en periode, for å kjøpe denne. Er dessverre sånn det fungerer..Anonymous poster hash: 4a79f...2ac Har du lyst til å leggeut link til den maskinen du har kjøpt ?Er du fornøyd medden, og hvor på kroppen bruker du den? Anonymous poster hash: 6d22e...eca http://www.lefdal.com/product/helse-trening-og-velvare/harfjerning-for-kvinner/FGL1PE2001/silk-n-flash-go-lux-harfjerning Bruker den under armer, beina og bikinikanten. Er med egen mindre patron til ansiktet Anonymous poster hash: 4a79f...2ac
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #28 Skrevet 27. juni 2015 Det var kun et spørsmål. Jeg mener å ha hørt at man kan få dekket noe behandling. Min mor var helt sikker på at det er mulig å få dekket noe. Dattera mi sliter med ADD og tourettes, er litt umoden for alderen og er redd for alt som kan være ubehagelig eller gjøre vondt, tåler lite smerte. Jeg har selv forsøkt div hjemmevoksing beregnet for ansikt, med dårlig resultat og synes napping er en bedre løsning for meg, men vet at det ikke fungerer for dattera mi. Jeg er ufør og har ingen mulighet til å spare opp til å kjøpe noe, uten at det hadde noen betydning for spørsmålet mitt. At fastlegen min er elendig har også helt andre grunner, som går på elendig oppfølging av andre alvorligere ting . Takk for svar alle. Jeg trodde systemet var litt enklere. Jeg mener ikke at enhver med hårproblemer skal kunne få dekt behandling, litt forskjell på ei på 40-50 og på en tenåring der Hi Anonymous poster hash: c8383...d7c De fleste som er 40-50 har vært tenåringer engang og antakelig dratt med seg problemet fra disse årene. Hva med de som har store cystiske kviser og får masse skjemmende arr i hele ansiktet. Umulig å skjule og er det noe som går på selvfølelsen løs så er det nettopp hele ansiktet full av arr. Men staten dekker ikke laser for å gjøre disse bedre. Ta litt ansvar for eget liv og eget barn. Staten har ikke ansvar for alt som måtte plage dere. Anonymous poster hash: 01451...c53
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #29 Skrevet 27. juni 2015 Jeg har også mørke hår på overleppen, og jeg bleker dem med en blekekrem fra Vita. Koster ca 120 kr og eg har den i ett år. Anonymous poster hash: a5795...99a
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #30 Skrevet 27. juni 2015 Jeg var jenta di for 12 år siden. Jeg ble mobbet og hadde ekstremt lav selvtillit på grunn av dette. Jeg er overbevist om at derfor mine foreldre hadde hjulpet meg tidligere med dette problemet hadde jeg vært en helt annen person enn det jeg er idag. Når jeg var liten var jeg midtpunktet, ønsket alltid oppmerksomhet og var stjerna. Etter jeg ble obs på hårreisende og andre barn også ble obs på den, forandret jeg meg totalt. Jeg ble ensom og innesluttet. Kjempe usikker på meg selv og veldig sjenert! Dette henger igjen den dag idag selv om jeg da jeg var 16 gikk og tok elektrolyse behandling for det. Fikk ikke dekket noe den gang. Kanskje tidene har forandret seg. Håper bare dere gjør noe med dette, om jenta har gitt utrykk for at det plager henne. Ønsker ikke henne eller noen andre det samme mobbehelvete jeg gikk igjennom i min ungdom.. 😔 Anonymous poster hash: b8f39...528
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #31 Skrevet 27. juni 2015 Nei slikt dekkes ikke av trygden. Hilsen psykiater Anonymous poster hash: 4c9f6...ef3
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #32 Skrevet 27. juni 2015 Det var kun et spørsmål. Jeg mener å ha hørt at man kan få dekket noe behandling. Min mor var helt sikker på at det er mulig å få dekket noe. Dattera mi sliter med ADD og tourettes, er litt umoden for alderen og er redd for alt som kan være ubehagelig eller gjøre vondt, tåler lite smerte. Jeg har selv forsøkt div hjemmevoksing beregnet for ansikt, med dårlig resultat og synes napping er en bedre løsning for meg, men vet at det ikke fungerer for dattera mi. Jeg er ufør og har ingen mulighet til å spare opp til å kjøpe noe, uten at det hadde noen betydning for spørsmålet mitt. At fastlegen min er elendig har også helt andre grunner, som går på elendig oppfølging av andre alvorligere ting . Takk for svar alle. Jeg trodde systemet var litt enklere. Jeg mener ikke at enhver med hårproblemer skal kunne få dekt behandling, litt forskjell på ei på 40-50 og på en tenåring der Hi Anonymous poster hash: c8383...d7c Kan du ikke spørre moren din om du kan låne penger av henne til å kjøpe en maskin, sånn at dere får den nå. Og heller betale henne tilbake det du klarer hver måned. Kanskje datteren din kan jobbe litt for bestemor og tjene den inn igjen Anonymous poster hash: 6d22e...eca Kan jo kjøpes på elkjøp med delbetaling over 2 år uten gebyr😊 Anonymous poster hash: 66dbf...4c7
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #33 Skrevet 27. juni 2015 Herlighet. Vet du, det er ikke gratis å leve. og det er ikke menneskerett å ha ikke ha hår på kroppen. Anonymous poster hash: b80ec...8e0
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #34 Skrevet 27. juni 2015 Takk for svar alle som har kommet med konstruktive svar . Men en liten kommentar til alle "herregud.., herlighet.., hvor dum er du som tror noe slik.., ta ansvar for eget liv og egen datter..." osv. Hva er hensikten med å svare slik når noen kommer med et spørsmål? Hva vet dere om meg og min datter, vår økonomi osv osv.. Hvorfor skal man her inne på død og liv rakke ned på andre når man svarer? Hadde dere svart på samme nedlatende måte om f.eks bestevenninna deres hadde spurt dere om det samme? Bare lurer Hi Anonymous poster hash: c8383...d7c
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #35 Skrevet 28. juni 2015 Takk for svar alle som har kommet med konstruktive svar . Men en liten kommentar til alle "herregud.., herlighet.., hvor dum er du som tror noe slik.., ta ansvar for eget liv og egen datter..." osv. Hva er hensikten med å svare slik når noen kommer med et spørsmål? Hva vet dere om meg og min datter, vår økonomi osv osv.. Hvorfor skal man her inne på død og liv rakke ned på andre når man svarer? Hadde dere svart på samme nedlatende måte om f.eks bestevenninna deres hadde spurt dere om det samme? Bare lurer Hi Anonymous poster hash: c8383...d7c Tror ikke noen av mine venner er så sleipe faktisk. Anonymous poster hash: b80ec...8e0
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #36 Skrevet 28. juni 2015 Hva med å bleke hårene i første omgang? Jeg har også lest et sted at hårbleking (til vanlig hodehår) faktisk går gjennom flere faser - nestsiste fase er sterkeste bleking - siste fase er at hårene faktisk dør og faller av. Jeg vet ikke om det stemmer, men vet jeg mistet mye hår den ene gangen jeg fikk bleket håret hos frisør (hadde helt mørkt hår, så var mye jobb å få det lysere). Anonymous poster hash: 551ea...06b
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #37 Skrevet 28. juni 2015 Takk for svar alle som har kommet med konstruktive svar . Men en liten kommentar til alle "herregud.., herlighet.., hvor dum er du som tror noe slik.., ta ansvar for eget liv og egen datter..." osv. Hva er hensikten med å svare slik når noen kommer med et spørsmål? Hva vet dere om meg og min datter, vår økonomi osv osv.. Hvorfor skal man her inne på død og liv rakke ned på andre når man svarer? Hadde dere svart på samme nedlatende måte om f.eks bestevenninna deres hadde spurt dere om det samme? Bare lurer HiAnonymous poster hash: c8383...d7c hensikten er å få deg til å forstå at samfunnet skal ikke behøve å betale for din datter! Din vilje til å finne løsninger er jo lik null. Hadde en venninne kommet med en likedan "problemstilling" ville sagt det samme til henne. At du blir snurt over at du ikke fikk svarene du ønsket, og faktisk ikke så løsningene mange kom med, det blir ditt problem. Anonymous poster hash: 4a79f...2ac
Elina Skrevet 28. juni 2015 #38 Skrevet 28. juni 2015 Ser de frittgående hønsene er på lufting igjen. Kakling er det eneste språket de forstår HI. Du kan ikke snakke til dem Jeg vil anbefale deg og kjøpe en IPL laser til hjemmebruk. Du kunne fått prøvd min om det var men ikke sikkert du bor i nærheten av meg. Sommeren er jo en fin tid å få et forsprang før skolen starter igjen Den jeg har koster 2999 hos Elkjøp, og den inkluderer her i norge hele 242 000 pulseringer, du kan bruke den på deg selv også. Du kan faktisk spleise med en venninne, man bruker den jo bare annenhver uke. 242 000 pulseringer vil være nok til flere personer. Jeg har "kun" 120000 på min og det er mer enn jeg klarer å bruke opp. Datteren din vil vel maks bruke 6 ved hver behandling.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #39 Skrevet 28. juni 2015 Har hjemmelaser (silkn flach n go lux har 125000 pulseringer inkludert). Det gjør ikke vondt, og du kan bruke den på leppa, du må barbere først så gå over med laser. Voksing er vondt og det er ikke den laseren. Samme konsept som philips sin. Har ikke brukt den på leggene, bikini og under armene. Leggene har jeg gjort 2 ganger og der har hårveksten allerede halvert, under armene har jeg gjort rundt 4 ganger, og der har 1/3 del forsvunnet. Bikinikanten har jeg gjort bare en gang men ser forbedring der også. Så hjemmelaser er tingen, og den kan du jo også bruke, bare kjøp en som har mange nok pulseringer slik at du ikke trenger kjøpe nye for de koster. Min har som sagt 125000 og det er nok mer enn jeg klarer å bruke opp. At hun har mørke hår er kjempebra for det er mye lettere å fjerne med laser. Har lyse hår noen steder og de går i prinsippet ikke bort med laser. Men det er sånn man må bruke jevnlig for at hårveksten ikke skal komme tilbake? Ser at den "kun" reduserer inntil 50% av hårveksten. Og kan den brukes på føflekker? Har lest at noen ikke kan brukes på føflekker, og jeg har kroppen full av dem Anonymous poster hash: 3b59a...fde
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #40 Skrevet 28. juni 2015 Jeg er ikke snurt og har da ikke sagt et pip om at jeg ikke er villig til å finne løsninger. Selvfølgelig går vi jo for andre metoder da, men ikke voksing siden jeg vet hvordan dattera mi hadde reagert på det. Jeg stilte som sagt kun et spørsmål, siden jeg og min mor trodde at det gikk an å få dekt noe til behandling når det går på psyken løs. Fastlegen skulle også visst noe om dette og kunne gitt oss råd, istedet for å avfeie det i en nedlatende tone, hvordan fikk det dattera mi til å føle seg... Er mange nedlatende, kaklende bedrevitere her inne ja, som sikkert aldri har trodd eller ment noe, og tatt feil.. Blir nok å forsøke et hjemmeapparat ja, får kjøpe det på avbetaling.. Hi Anonymous poster hash: c8383...d7c
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #41 Skrevet 28. juni 2015 Ser de frittgående hønsene er på lufting igjen. Kakling er det eneste språket de forstår HI. Du kan ikke snakke til dem Jeg vil anbefale deg og kjøpe en IPL laser til hjemmebruk. Du kunne fått prøvd min om det var men ikke sikkert du bor i nærheten av meg. Sommeren er jo en fin tid å få et forsprang før skolen starter igjen Den jeg har koster 2999 hos Elkjøp, og den inkluderer her i norge hele 242 000 pulseringer, du kan bruke den på deg selv også. Du kan faktisk spleise med en venninne, man bruker den jo bare annenhver uke. 242 000 pulseringer vil være nok til flere personer. Jeg har "kun" 120000 på min og det er mer enn jeg klarer å bruke opp. Datteren din vil vel maks bruke 6 ved hver behandling. Takk for svar . Det blir nok til at jeg kjøper et slikt apparat så vi kan prøve. Men tenkte at kanskje det er best å vente til høsten, siden man helst skal unngå soling både ukene før og etterpå? Hi Anonymous poster hash: c8383...d7c
Elina Skrevet 28. juni 2015 #42 Skrevet 28. juni 2015 Har hjemmelaser (silkn flach n go lux har 125000 pulseringer inkludert). Det gjør ikke vondt, og du kan bruke den på leppa, du må barbere først så gå over med laser. Voksing er vondt og det er ikke den laseren. Samme konsept som philips sin. Har ikke brukt den på leggene, bikini og under armene. Leggene har jeg gjort 2 ganger og der har hårveksten allerede halvert, under armene har jeg gjort rundt 4 ganger, og der har 1/3 del forsvunnet. Bikinikanten har jeg gjort bare en gang men ser forbedring der også. Så hjemmelaser er tingen, og den kan du jo også bruke, bare kjøp en som har mange nok pulseringer slik at du ikke trenger kjøpe nye for de koster. Min har som sagt 125000 og det er nok mer enn jeg klarer å bruke opp. At hun har mørke hår er kjempebra for det er mye lettere å fjerne med laser. Har lyse hår noen steder og de går i prinsippet ikke bort med laser. Men det er sånn man må bruke jevnlig for at hårveksten ikke skal komme tilbake? Ser at den "kun" reduserer inntil 50% av hårveksten. Og kan den brukes på føflekker? Har lest at noen ikke kan brukes på føflekker, og jeg har kroppen full av dem Anonymous poster hash: 3b59a...fde Ja, de sier vel at den fjerner rundt 60-70 % . Men har brukt den på leggene to ganger og har halvert hårveksten på leggene. Ser også at mange andre har blitt så å si hårfri. Har ikke brukt den på føflekker, regner med at det er pga kreftfare?? Du kan jo sjekke om du får tak i en krem til å smørre på føflekkene som blokker lyset. Har brukt den på legger, bikini og under armer, der har jeg ingen føflekker.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #43 Skrevet 28. juni 2015 Takk for svar alle som har kommet med konstruktive svar . Men en liten kommentar til alle "herregud.., herlighet.., hvor dum er du som tror noe slik.., ta ansvar for eget liv og egen datter..." osv. Hva er hensikten med å svare slik når noen kommer med et spørsmål? Hva vet dere om meg og min datter, vår økonomi osv osv.. Hvorfor skal man her inne på død og liv rakke ned på andre når man svarer? Hadde dere svart på samme nedlatende måte om f.eks bestevenninna deres hadde spurt dere om det samme? Bare lurer Hi Anonymous poster hash: c8383...d7c Tror ikke noen av mine venner er så sleipe faktisk. Anonymous poster hash: b80ec...8e0 Og hva i huleste har mitt spørsmål med sleiphet å gjøre?? Jeg er alene med tre unger og pengene rekker sjelden ut måneden selv om vi spiser rimelig. Tenåringene er ikke snille med hverandre, og slike hårproblemer kan ødelegge sånn for selvtilliten, det vet jeg som har slitt med det selv og fikk høre det som 16 åring.. Derfor spurte jeg om dette var noe man kunne få hjelp til, det hadde ingenting med sleiphet å gjøre.. Hi Anonymous poster hash: c8383...d7c
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #44 Skrevet 28. juni 2015 Jeg har og en del mørke hår over leppa. Mora mi kjøpte meg en pinsett og det bruker jeg ennå, er i 30-årene. Har prøvd å vokse og det syns jeg er mye vondere. Er vondt med pinsett de første gangene men nå etter over 15 år med pinsett så går det bra. Anonymous poster hash: 42aa8...f55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå