Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #1 Skrevet 27. juni 2015 Hvor går det an å henvende seg for å evt få dekket hårfjerning? Hun er 14, har venner som alt kommenterer en del, og skulle gjort noe med dette før hun får høre at hun har bart.. Hun er selvfølgelig enig, og det går ut over selvtilliten hennes. Jeg forhørte meg hos fastlegen, men hun hadde aldri hørt noe om at det gikk an å henvises til fjerning av ansiktshår og at det gikk an å få dekket slikt som er kosmetisk.. Har en elendig fastlege..! Hi Anonymous poster hash: c8383...d7c
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #2 Skrevet 27. juni 2015 Tror nok legen din har rett, man får ikke dekket slike ting når det er kosmetisk. Siden hun er 14 og vil gjøre noe med det selv så ville jeg bestilt time hos hudpleieren for å få vokset overleppe. Det kan også lett gjøres hjemme. Anonymous poster hash: 8c656...d54
Lille krøll Skrevet 27. juni 2015 #3 Skrevet 27. juni 2015 Start med laserfjerning. Enten på klinikk eller hjemme. Har gjort hjemme på meg selv organ kjempegode resultater. Philips silk n glide.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #4 Skrevet 27. juni 2015 Jeg sliter selv med mye ansiktshår, men mitt er lyst. Har forsøkt napping, men blir rød og hoven i et døgn etterpå og det kommer fort igjen. Nå napper jeg kun med pinsett, vondt!, og må gjøres ofte.. Siden min datter har mørke hår, tenkte jeg at elektrolyse/permanent fjerning av hår er det beste. Vet at folk kan få dekket div pga at det går ut over selvfølelse osv, må da vel gå an å få dekket hårfjerning også. Hun er jente, 14 år og mørk bart... Husker første gang noen sa at jeg hadde bart. Ansiktshårene til jenta mi synes på lang avstand siden hårene er mørke og relativt lange. Hi Anonymous poster hash: c8383...d7c
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #5 Skrevet 27. juni 2015 Start med laserfjerning. Enten på klinikk eller hjemme. Har gjort hjemme på meg selv organ kjempegode resultater. Philips silk n glide. Men er det mulig å få dekket det? Evt innkjøp av maskin? Jeg har ikke råd, og skulle gjerne hjulpet henne før det blir et større problem for henne.. Hi Anonymous poster hash: c8383...d7c
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #6 Skrevet 27. juni 2015 Du kan få dekket en andel av kostnaden for elektrolysebehandling. Problemet er at øvre grense for det du får dekket per time er forsvinnende lite sammenlignet med det det faktisk koster. Det er dessuten laser som fungerer best på mørke hår, men det får du ikke dekket noe av. Anonymous poster hash: 65db6...bdc
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #7 Skrevet 27. juni 2015 Start med laserfjerning. Enten på klinikk eller hjemme. Har gjort hjemme på meg selv organ kjempegode resultater. Philips silk n glide. Men er det mulig å få dekket det? Evt innkjøp av maskin? Jeg har ikke råd, og skulle gjerne hjulpet henne før det blir et større problem for henne.. HiAnonymous poster hash: c8383...d7c men hvorfor skal man få dekket dette? Hva med alle andre skavanker liksom? Om du kjøper en philips så koster de på salg hos lefdal til 12-1300 kr om du følger med litt. Jeg slo til på røddagssalg hos de for 3-4 mnd siden, betalte 1200 kr. Så får du veie opp om det er verdt å forsake noe annet en periode, for å kjøpe denne. Er dessverre sånn det fungerer.. Anonymous poster hash: 4a79f...2ac
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #8 Skrevet 27. juni 2015 Start med laserfjerning. Enten på klinikk eller hjemme. Har gjort hjemme på meg selv organ kjempegode resultater. Philips silk n glide. Men er det mulig å få dekket det? Evt innkjøp av maskin? Jeg har ikke råd, og skulle gjerne hjulpet henne før det blir et større problem for henne..HiAnonymous poster hash: c8383...d7c men hvorfor skal man få dekket dette? Hva med alle andre skavanker liksom? Om du kjøper en philips så koster de på salg hos lefdal til 12-1300 kr om du følger med litt. Jeg slo til på røddagssalg hos de for 3-4 mnd siden, betalte 1200 kr. Så får du veie opp om det er verdt å forsake noe annet en periode, for å kjøpe denne. Er dessverre sånn det fungerer.. Anonymous poster hash: 4a79f...2ac Jada, det er helt greit at dere mener det. Men jeg vet at før var det da slik at man kunne få dekket noe kosmetisk, hvis det gikk på psyken løs ihvertfall. Som f.eks å få dekket om man har veldig stor forskjell på brystene, få dekket fjerning av løs hud etter slanking, fjerne skjemmende føflekker osv. En slik maskin til hjemmebruk vil vel også kun hjelpe på de mørkeste hårene, om jeg har forstått det rett? Hi Anonymous poster hash: c8383...d7c
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #9 Skrevet 27. juni 2015 For å få dekket på psykisk grunnlag må hun til psykolog for samtaler først, og dere er ikke garantert å få dekket det uansett. Dere kan kjøpe voks som er beregnet på ansikt så er problemet løst! Å nappe med pinsett er ikke det samme. Bruk voks til du har spart opp penger til en sånn maskin fra Elkjøp da. Men det virker ikke som du er interessert i løsninger, du vil bare høre at legen har feil og at dette er noe som skal dekkes. Det er ikke en enkel prosess å få dekket noe, i hvertfall ikke noe kosmetisk som er så enkelt å løse! Anonymous poster hash: 8c656...d54
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #10 Skrevet 27. juni 2015 Start med laserfjerning. Enten på klinikk eller hjemme. Har gjort hjemme på meg selv organ kjempegode resultater. Philips silk n glide. Men er det mulig å få dekket det? Evt innkjøp av maskin? Jeg har ikke råd, og skulle gjerne hjulpet henne før det blir et større problem for henne..HiAnonymous poster hash: c8383...d7c men hvorfor skal man få dekket dette? Hva med alle andre skavanker liksom? Om du kjøper en philips så koster de på salg hos lefdal til 12-1300 kr om du følger med litt. Jeg slo til på røddagssalg hos de for 3-4 mnd siden, betalte 1200 kr. Så får du veie opp om det er verdt å forsake noe annet en periode, for å kjøpe denne. Er dessverre sånn det fungerer..Anonymous poster hash: 4a79f...2ac Jada, det er helt greit at dere mener det. Men jeg vet at før var det da slik at man kunne få dekket noe kosmetisk, hvis det gikk på psyken løs ihvertfall. Som f.eks å få dekket om man har veldig stor forskjell på brystene, få dekket fjerning av løs hud etter slanking, fjerne skjemmende føflekker osv. En slik maskin til hjemmebruk vil vel også kun hjelpe på de mørkeste hårene, om jeg har forstått det rett? HiAnonymous poster hash: c8383...d7c Er du klar over hva det ville koste samfunnet? Herregud.... Forstår at datteren din ikke liker de svarte hårene, jeg liker ikke mine heller! Men her tror jeg du må heller se på løsninger enn å problematisere alt. Uønsket behåring er et såpass vanlig problem at skulle alle gå til psykolog for å få dekket behandling hadde velferdssystemet kræsjet. Noe må du selv ta ansvar for.... Anonymous poster hash: 4a79f...2ac
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #11 Skrevet 27. juni 2015 Det var kun et spørsmål. Jeg mener å ha hørt at man kan få dekket noe behandling. Min mor var helt sikker på at det er mulig å få dekket noe. Dattera mi sliter med ADD og tourettes, er litt umoden for alderen og er redd for alt som kan være ubehagelig eller gjøre vondt, tåler lite smerte. Jeg har selv forsøkt div hjemmevoksing beregnet for ansikt, med dårlig resultat og synes napping er en bedre løsning for meg, men vet at det ikke fungerer for dattera mi. Jeg er ufør og har ingen mulighet til å spare opp til å kjøpe noe, uten at det hadde noen betydning for spørsmålet mitt. At fastlegen min er elendig har også helt andre grunner, som går på elendig oppfølging av andre alvorligere ting . Takk for svar alle. Jeg trodde systemet var litt enklere. Jeg mener ikke at enhver med hårproblemer skal kunne få dekt behandling, litt forskjell på ei på 40-50 og på en tenåring der Hi Anonymous poster hash: c8383...d7c
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #12 Skrevet 27. juni 2015 Også mulig å få kjøpt sånne hjemmelasere brukt på finn for en ok penge, så det kan være en mulighet. Voks koster jo det og. Anonymous poster hash: 15b00...a06
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #13 Skrevet 27. juni 2015 Det var kun et spørsmål. Jeg mener å ha hørt at man kan få dekket noe behandling. Min mor var helt sikker på at det er mulig å få dekket noe. Dattera mi sliter med ADD og tourettes, er litt umoden for alderen og er redd for alt som kan være ubehagelig eller gjøre vondt, tåler lite smerte. Jeg har selv forsøkt div hjemmevoksing beregnet for ansikt, med dårlig resultat og synes napping er en bedre løsning for meg, men vet at det ikke fungerer for dattera mi. Jeg er ufør og har ingen mulighet til å spare opp til å kjøpe noe, uten at det hadde noen betydning for spørsmålet mitt. At fastlegen min er elendig har også helt andre grunner, som går på elendig oppfølging av andre alvorligere ting . Takk for svar alle. Jeg trodde systemet var litt enklere. Jeg mener ikke at enhver med hårproblemer skal kunne få dekt behandling, litt forskjell på ei på 40-50 og på en tenåring der Hi Anonymous poster hash: c8383...d7c Ja man får dekket noe behandling, dette har jeg svart deg på lenger opp, innlegg #6. Med mindre det er endret de siste årene så får du ikke dekket andre typer behandling enn elektrolyse, uansett hvor belastende det er. Dette har jeg sjekket grundig, da jeg sliter med det samme selv og har bl.a. utviklet sterk sosial angst pga det. Anonymous poster hash: 65db6...bdc
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #14 Skrevet 27. juni 2015 Nesten hver eneste asiatisk jente sliter med dette. Tviler sterkt på at staten tar seg råd til å dekke det. Du kan be henne se på YouTube videoer om hvordan man bruker threading, søk how to; upper lip threading Anonymous poster hash: f823f...069
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #15 Skrevet 27. juni 2015 Du får det ikke dekket, akkurat som har under armene og på leggene er dette noe man må fjerne selv. De som får dekket noe er de som har en diagnose som gir skikkelig skjeggvekst. Men det er fullt mulig å fjerne om hun ønsker det, gjør som våre nye landsmenn. Disse mørkhårede kvinnene har mye kraftigere hårvekst enn oss, men du ser de sjelden med "bart" Venninnen min har døtre på 11 og 14 år som er halvt iranske, de har begge veldig mørke og lange hår på overleppa, og fjerner den i salong med silketråd. Det er vondt første gangen, men er en smerte man venner seg til. Anonymous poster hash: 347fe...d4d
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #16 Skrevet 27. juni 2015 Mener jeg har lest et annet sted at man ikke får dekket mer enn 10% desverre 😕 men veet har en ansiktsvoksekit som ikke er så dum. Hva med å prøve noe sånt? Til dere får spart opp litt? Anonymous poster hash: 501ed...5e4
smurfis Skrevet 27. juni 2015 #17 Skrevet 27. juni 2015 Er jo ikke akkurat vanskelig å vokse overleppa...Gjør ikke "alle" det da? Det koster vel en ca 60 kr for en pakke med strips. Er ikke noe vits i å lage noe mer styr ut av det enn hva det egentlig er..
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #18 Skrevet 27. juni 2015 Jeg bruker en krem jeg kjøper på Vita for å fjerne barten. Anbefaler den. Jeg fikset ikke å vokse. Anonymous poster hash: c9bfa...58a
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #19 Skrevet 27. juni 2015 Hvis hun takler smerte dårlig så smør på emblakrem eller xylocainkrem 20 min før dere vokser. Kjøpes reseptfritt på apoteket. Og voksing gjør mindre vondt for hver gang, hårene vokser ut tynnere og mer ujevnt og dermed ser det bedre ut etterhvert. Anonymous poster hash: 8c656...d54
Elina Skrevet 27. juni 2015 #21 Skrevet 27. juni 2015 (endret) Har hjemmelaser (silkn flach n go lux har 125000 pulseringer inkludert). Det gjør ikke vondt, og du kan bruke den på leppa, du må barbere først så gå over med laser. Voksing er vondt og det er ikke den laseren. Samme konsept som philips sin. Har ikke brukt den på leggene, bikini og under armene. Leggene har jeg gjort 2 ganger og der har hårveksten allerede halvert, under armene har jeg gjort rundt 4 ganger, og der har 1/3 del forsvunnet. Bikinikanten har jeg gjort bare en gang men ser forbedring der også. Så hjemmelaser er tingen, og den kan du jo også bruke, bare kjøp en som har mange nok pulseringer slik at du ikke trenger kjøpe nye for de koster. Min har som sagt 125000 og det er nok mer enn jeg klarer å bruke opp. At hun har mørke hår er kjempebra for det er mye lettere å fjerne med laser. Har lyse hår noen steder og de går i prinsippet ikke bort med laser. Endret 27. juni 2015 av Elina
Urwa Skrevet 27. juni 2015 #22 Skrevet 27. juni 2015 Kjøp voksstriper tilpasset ansiktet. Veldig enkelt å bruke. Og håret er borte i 3-4 uker. Ellers hvis du bor et sted i Oslo eller i nærheten kan dere dra til en utenlandsk (pakistansk) salong. Da bruker de tråd og det er enda bedre. Det kan man faktisk lett lære selv. Alle pakistanske jenter og damer klarer det selv da alle har mørkt hår på overleppen.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #23 Skrevet 27. juni 2015 Hei. Dette kan oppleves svært sjenerende for din datter og fastlege bør ta hensyn til dette. Noe annet er ikke godt nok. Tror ikke dere kan få det dekket med mindre hun får påvist en medisinsk årsak til økt hårvekst. Anbefaler laser. Hilsen med.student. Anonymous poster hash: a93ab...0b7
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #24 Skrevet 27. juni 2015 Start med laserfjerning. Enten på klinikk eller hjemme. Har gjort hjemme på meg selv organ kjempegode resultater. Philips silk n glide. Men er det mulig å få dekket det? Evt innkjøp av maskin? Jeg har ikke råd, og skulle gjerne hjulpet henne før det blir et større problem for henne.. HiAnonymous poster hash: c8383...d7c men hvorfor skal man få dekket dette? Hva med alle andre skavanker liksom? Om du kjøper en philips så koster de på salg hos lefdal til 12-1300 kr om du følger med litt. Jeg slo til på røddagssalg hos de for 3-4 mnd siden, betalte 1200 kr. Så får du veie opp om det er verdt å forsake noe annet en periode, for å kjøpe denne. Er dessverre sånn det fungerer.. Anonymous poster hash: 4a79f...2ac Har du lyst til å leggeut link til den maskinen du har kjøpt ? Er du fornøyd medden, og hvor på kroppen bruker du den? Anonymous poster hash: 6d22e...eca
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #25 Skrevet 27. juni 2015 Det var kun et spørsmål. Jeg mener å ha hørt at man kan få dekket noe behandling. Min mor var helt sikker på at det er mulig å få dekket noe. Dattera mi sliter med ADD og tourettes, er litt umoden for alderen og er redd for alt som kan være ubehagelig eller gjøre vondt, tåler lite smerte. Jeg har selv forsøkt div hjemmevoksing beregnet for ansikt, med dårlig resultat og synes napping er en bedre løsning for meg, men vet at det ikke fungerer for dattera mi. Jeg er ufør og har ingen mulighet til å spare opp til å kjøpe noe, uten at det hadde noen betydning for spørsmålet mitt. At fastlegen min er elendig har også helt andre grunner, som går på elendig oppfølging av andre alvorligere ting . Takk for svar alle. Jeg trodde systemet var litt enklere. Jeg mener ikke at enhver med hårproblemer skal kunne få dekt behandling, litt forskjell på ei på 40-50 og på en tenåring der Hi Anonymous poster hash: c8383...d7c Kan du ikke spørre moren din om du kan låne penger av henne til å kjøpe en maskin, sånn at dere får den nå. Og heller betale henne tilbake det du klarer hver måned. Kanskje datteren din kan jobbe litt for bestemor og tjene den inn igjen Anonymous poster hash: 6d22e...eca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå