Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #1 Skrevet 27. juni 2015 Holder på å bli gal. Akkurat kjøpt meg nye puter u går. I dag er de ødelagt... Anonymous poster hash: 31556...c38
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #2 Skrevet 27. juni 2015 Prøv pepper Og krev at naboen steriliserer katten. Evt kan de kjøpe et middel så katten holder seg vekk. Jeg ønsker ikke at kattene mine skal være til bry, så jeg ville gjort det jeg kunne. Anonymous poster hash: 0c241...5ff
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #3 Skrevet 27. juni 2015 Jeg har aldri sett på det som et problem før jeg kjøpte meg hus og KLM I et boligfelt. Altså jeg liker katter veldig godt men jeg blir helt sprø for tiden hvor legger du pepper hen da? På putene? Vet ikke hvem som eier kattene men det er iallefall et stort problem her hjemme hos oss. Tisser der bi sitter med peisen og på absolutt alle utelater og diverse. Hjelper ikke ta det inn om nettene heller når de er her på dagen. Anonymous poster hash: 31556...c38
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #4 Skrevet 27. juni 2015 Gikk litt fort I svingen der med autocorrekt men regner med du skjønte hva jeg skrev 😊 Anonymous poster hash: 31556...c38
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #5 Skrevet 27. juni 2015 følg med og spyl katten med vann når han nærmer seg Anonymous poster hash: bc0b7...356
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #6 Skrevet 27. juni 2015 følg med og spyl katten med vann når han nærmer seg Anonymous poster hash: bc0b7...356 Det går også an, men tviler på langtidseffekten. Dumt å ha pepper på putene kanskje 😁 men de avskyr lukta... vi har det i bedene rundt huset for å holde både egne og andres katter unna 😉 Jeg ville nok gjort en innsats for å finne eier. Det høres ut som katten markerer, og da vil sterilisering hjelpe! 😊 Anonymous poster hash: 0c241...5ff
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #7 Skrevet 27. juni 2015 Ifølge flesteparten her inne må du enten godta det og sitte i kattepiss, ta med putene inn hver gang du snur ryggen til stolene eller selv bruke masse penger på dyre kattemiddler. Katteierene har ikke noe ansvar og kattene har mer rett på din eiendom enn det du har selv. Det er du som har bosatt deg i kattens teritorium, ikke naboen som har skaffet et dyr på vegne av alle i omtådet. Du bør heller takke katten for at den tar mus og småfugler for deg... Anonymous poster hash: 2e868...dee
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #8 Skrevet 27. juni 2015 Nei det var akkurat det. Pepper på alle putene hehe. Men jeg blir litt frustrert. Jeg må si at det å løpe rundt nabolaget for å prøve å finne eieren ikke helt frister. Regner ikke med jeg får noe ut av det uansett. Søkte litt på nettet og der stod det om en kattespray? Noe man kunne spraye på? Noen som har prøvd det eller er det bare tull? Anonymous poster hash: 31556...c38
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #9 Skrevet 27. juni 2015 Ja det å ta inn putene hver gang jeg snur meg er uaktuelt. Jeg kjøper gjerne en kattespray for et par hundre kroner hvis det hjelper. Så lenge jeg slipper å kaste putene hele tiden. Flere hundre kroner I do bare I går. Dessuten er datteren min allergisk så er jeg veldig dumt når det er kattehår overalt.. Anonymous poster hash: 31556...c38
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #10 Skrevet 27. juni 2015 Her går katter i nabolaget inn i huken ved inngangspartiet mitt og pisser på veden min. Holder på å bli sprø av kattepisslukta! Ikke vet jeg hvem som er eieren heller, og det virker som det stort sett skjer om natta. Anonymous poster hash: faffe...065
Mumua Skrevet 27. juni 2015 #11 Skrevet 27. juni 2015 Det finnes sprayer som fungerer veldig bra, de lukter lite eller ingenting for oss mennesker og ødelegger ikke møblene når du sprayer Det finnes også en del andre ting, som pepper, kaffe o.l men det er jo ikke noe du vil ha i møblene heller Kan se om jeg finner noen linker til sånne sprayer til deg
Mumua Skrevet 27. juni 2015 #12 Skrevet 27. juni 2015 http://www.petworld.no/no/artiklar/katt/avvisning-urinfjerning-2/index.html Her finner du litt forskjellig fks De fleste dyrebutikker fører sånne sprayer, bare pass på at det er spray som ikke gjør skade på møbler\stoff. Det er en skam at folk ikke kastrerer\steriliserer kattene sine når de bor i tettbygde strøk (og ellers forsåvidt), så jeg må bare beklage på vegne av oss ansvarlige katteeiere Eddik fungerer visst også ser jeg en del sier. Håper du får bukt med problemet eller finner ut hvem som eier dyra og gir dem beskjed om at de må ta ansvar (selv om jeg forstår at det ikke er lett, folk som ikke gidder kastrere\sterilisere kattene sine gir ofte F i hva naboene sier).
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #13 Skrevet 27. juni 2015 Takk for linken! Det skal jeg prøve. Spraye for harde livet hehe. Anonymous poster hash: 31556...c38
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #14 Skrevet 27. juni 2015 Kan ikke se at noen har skrevet noe om at HI må leve med kattepiss på putene? Ingen rettsammenskrudde mennesker ønsker at dyra deres skal være til bry for andre! Det må da gå an å få være katteeier og samtidig ha et ønske om godt naboskap...? Sukk.... HI, om du synes det er mindre styr å dra å kjøpe spray enn å finne eier, så gjør nå endelig det. Jeg (som katteeier) ville imidlertid likt mye bedre å bli konfrontert enn at naboen skulle vært sur på meg. Om man går seg en runde og spør, så er det ofte at en annen nabo vet hvem som eier katten. Og er den på verandaen din for å markere er sjansen stor for at den bor svært nære... Synd om du skal irritere deg over både katt og katteeiere og så har ikke de snøring på hva slags ugagn katten gjør. Til syvende og sist er det jo de som har ansvar for katten og bør erstatte putene dine. Anonymous poster hash: 0c241...5ff
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #15 Skrevet 27. juni 2015 Jeg er ikke sur på verken katt eller eier. Katten er et dyr, selv om kattetiss er irriterende. Ikke alle som har dyr tenker over hva kattene de sine Gjør I andre sine hager. Nei som nyinnflyttet holder jeg freden med naboene så lenge de ikke raserer hele hagen min 😊 lettere med en spray 😊 Anonymous poster hash: 31556...c38
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #16 Skrevet 27. juni 2015 Kan ikke se at noen har skrevet noe om at HI må leve med kattepiss på putene? Ingen rettsammenskrudde mennesker ønsker at dyra deres skal være til bry for andre! Det må da gå an å få være katteeier og samtidig ha et ønske om godt naboskap...? Sukk.... HI, om du synes det er mindre styr å dra å kjøpe spray enn å finne eier, så gjør nå endelig det. Jeg (som katteeier) ville imidlertid likt mye bedre å bli konfrontert enn at naboen skulle vært sur på meg. Om man går seg en runde og spør, så er det ofte at en annen nabo vet hvem som eier katten. Og er den på verandaen din for å markere er sjansen stor for at den bor svært nære... Synd om du skal irritere deg over både katt og katteeiere og så har ikke de snøring på hva slags ugagn katten gjør. Til syvende og sist er det jo de som har ansvar for katten og bør erstatte putene dine. Anonymous poster hash: 0c241...5ff Det er langt ifra første gang dette problemet blir tatt opp her for å si det sånn...... Anonymous poster hash: 2e868...dee
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #17 Skrevet 27. juni 2015 Eddik blandet i vann på sprayflaske - spray på alle puter. Katter liker ikke eddik :-) Anonymous poster hash: 65bfa...cc7
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #18 Skrevet 27. juni 2015 Men lukter ikke putene eddik da? Anonymous poster hash: 31556...c38
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #19 Skrevet 27. juni 2015 Kan ikke se at noen har skrevet noe om at HI må leve med kattepiss på putene? Ingen rettsammenskrudde mennesker ønsker at dyra deres skal være til bry for andre! Det må da gå an å få være katteeier og samtidig ha et ønske om godt naboskap...? Sukk.... HI, om du synes det er mindre styr å dra å kjøpe spray enn å finne eier, så gjør nå endelig det. Jeg (som katteeier) ville imidlertid likt mye bedre å bli konfrontert enn at naboen skulle vært sur på meg. Om man går seg en runde og spør, så er det ofte at en annen nabo vet hvem som eier katten. Og er den på verandaen din for å markere er sjansen stor for at den bor svært nære... Synd om du skal irritere deg over både katt og katteeiere og så har ikke de snøring på hva slags ugagn katten gjør. Til syvende og sist er det jo de som har ansvar for katten og bør erstatte putene dine. Anonymous poster hash: 0c241...5ff Men som katteeier vet du jo at katten din går i andres hager og antagelig tisser der? Selv om de fleste er for høflige til å gi beskjed er det ikke tvil om at katter skaper mye irritasjon rundt om i nabolagene. Anonymous poster hash: 22b4a...6f1
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #20 Skrevet 27. juni 2015 Katter pisser uansett om steriliserte. Piss lukter uansett om sterilisert el ei. Kor skal ein klage ? Får jo ingen medhold noen plass. Puter og stoff er jo ikkje meiningen og ligge framme da ber du om katter. Trodde folk kunne bruke hovudet men du har vel puten ute om vinteren og ? Jeg tar dei inn kvar kveld pga ja kva tror du ikkje pga katter. Anonymous poster hash: 54c23...757
Mumua Skrevet 27. juni 2015 #22 Skrevet 27. juni 2015 Katter pisser uansett om steriliserte. Piss lukter uansett om sterilisert el ei. Kor skal ein klage ? Får jo ingen medhold noen plass. Puter og stoff er jo ikkje meiningen og ligge framme da ber du om katter. Trodde folk kunne bruke hovudet men du har vel puten ute om vinteren og ? Jeg tar dei inn kvar kveld pga ja kva tror du ikkje pga katter. Anonymous poster hash: 54c23...757 Katter markerer betraktelig mindre om de er kastrert\sterilisert og de holder seg gjerne til plasser der andre har tisset før dem eller faste plasser (selv om det kan være mange). Det er ikke normalt at en tam, kastrert katt tisser på møbler o.l. Virker ikke som om du har spesielt mye peiling på godt kattehold. Hun nevner også at det ikke hjelper å ta inn putene om kvelden, da katter også tisser på putene på dagtid, og det burde ikke være nødvendig å gjemme bort putene hver gang man skal forlate uteområdet litt. Nå som putene allerede er tisset på er det omtrent umulig å få bort og kattene vil fortsette å tisse på de siden de kan lukte urinen som har vært der tidligere. Det er mange ting man kan gjøre for å unngå dette, men katteeiere bør sterilisere\kastrere kattene sine både for å unngå slikt som dette i tillegg til at det har mange andre fordeler. Det finnes svært få gode grunner til å la være å kastrerer\sterilisere kattene sine pr idag med mindre man driver avl.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #23 Skrevet 27. juni 2015 Katter pisser uansett om steriliserte. Piss lukter uansett om sterilisert el ei. Kor skal ein klage ? Får jo ingen medhold noen plass. Puter og stoff er jo ikkje meiningen og ligge framme da ber du om katter. Trodde folk kunne bruke hovudet men du har vel puten ute om vinteren og ? Jeg tar dei inn kvar kveld pga ja kva tror du ikkje pga katter.Anonymous poster hash: 54c23...757 Mulig det kommer som en gedigen overraskelse på deg, men jatter pisser ikke bare om natten. Mener du seriøst at vi skal ta inn putene hvis vi skal inn på do, lage mat eller kjøre ungene på trening??? Anonymous poster hash: 2e868...dee
scarecrow2011 Skrevet 27. juni 2015 #24 Skrevet 27. juni 2015 Eddik. Bland med vann og spray rundt tomten. Katter hater eddiklukt. Og eddik tar lukten i putene om du vasker putene med eddik ( jeg vasker i maskin først et bløtleggingsprogram med eddik og så vanlig vaskemiddel. )
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #25 Skrevet 27. juni 2015 Katter pisser uansett om steriliserte. Piss lukter uansett om sterilisert el ei. Kor skal ein klage ? Får jo ingen medhold noen plass. Puter og stoff er jo ikkje meiningen og ligge framme da ber du om katter. Trodde folk kunne bruke hovudet men du har vel puten ute om vinteren og ? Jeg tar dei inn kvar kveld pga ja kva tror du ikkje pga katter.Anonymous poster hash: 54c23...757 Mulig det kommer som en gedigen overraskelse på deg, men jatter pisser ikke bare om natten.Mener du seriøst at vi skal ta inn putene hvis vi skal inn på do, lage mat eller kjøre ungene på trening??? Anonymous poster hash: 2e868...dee Du skal ikke se bort i fra at hun mener at du ikke skal ha puter i møblene i det hele for å ikke friste kattene. Det er jo helt naturlig at naboene tar arbeidet og ubehaget det er når man skaffer seg katt. Anonymous poster hash: 22b4a...6f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå