09+11+15 <3 Skrevet 26. juni 2015 #1 Del Skrevet 26. juni 2015 I dette sv.skapet har jeg en del utfordringer jeg ikke har hatt med de andre. Vi oppdaget i uke 21 at datteren jeg har fra før har et syndrom. Jeg er derfor til vekstkontroller hver 4.uke. Denne ligger også foreløpig i seteleie. Og sønnen min veide 4.5kg ved fødsel. Legen på sykehuset prøver å overtale meg til å føde i sete, hvis hun ikke snur seg. Jeg er også satt tilbake 15dager fra mens.termin. Jeg føler jeg blir fullstendig overkjørt på sykehuset. Mens jordmoren jeg går til, er enig med meg, men tilbyr ikke noe mer enn et klapp på skulderen. Jeg savner at hun kanskje er litt på, vært i en form for kontakt med sykehuset. Hun kommer liksom med råd om bringebærblad-te og andre kjerringråd. Føler det er bortkastet tid å gå til henne hvis hun bare skal gre meg med hårene. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144222976-hva-f%C3%A5r-du-ut-av-jordmor/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
_Silla_ Skrevet 26. juni 2015 #2 Del Skrevet 26. juni 2015 min første var også i seteleie, å de ville absolutt at jeg skulle føde i sete. Det erbest for barnet og for mor. Spesielt det der med lungene til baby, at de blir presset tom for fostervann. De tok røngten av bekkenet mitt og vekstestimering av baby, og det så ut som dette skulle gå helt greit. Fikk time til vending i uke 38, MEN fødselen startet av seg selv 37+0. Fødselen gikk helt fint, jenta var da 2920g. Men de sa at jeg kunne føde opp til 4 kg, for det er uansett hodet til baby som er størst samme hvilken vei den kommer. Har født i hodeleie etterpå, det var ingen forskjell, annet enn at pressinga var annerledes. Jeg hadde glatt tatt en setefødsel til, istedet for KS, om jeg fikk velge. Veldig greit å bare kunne reise seg rett opp å rusle seg uti dusjen rett etter fødsel Tror ikke de lar deg føde vaginalt om det er noen ekstra risiko da, men du har jo også en fordel med at du har født før. Kan du ikke si akkurat det du skrev her til JM da, hvis du er bekymra å trenger støtte i samtale med sykehuset? Kanskje du heller får bli satt i gang tidligere hvis baby ser stor ut på UL? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144222976-hva-f%C3%A5r-du-ut-av-jordmor/#findComment-147287454 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå