Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #1 Skrevet 26. juni 2015 Hei. Jeg har søkt GLU 1-7.trinn fra høsten. Har i den annledning en del spørsmål og ting jeg lurer på. 1. Hvordan er matten og norsken? Er det vanskelig? Hvordan er de andre fagene? 2. Ca. hvor mange bøker måtte dere kjøpe første året? 3. Har dere tips til gode studieteknikker? 4. Er dere fornøyd med studiumet? Er noen år siden jeg gikk på skole, så er veldig spent på hvordan det er å være student. Anonymous poster hash: 313e5...08d
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #2 Skrevet 26. juni 2015 Jeg kan desverre ikke svare på spm ditt men jeg skal søke meg dit neste år. Kan jeg spørre hva slags matte du har fra før ? Jeg må nemlig ta opp matte og har lyst til å velge S1 men vet ikke om det er nok. Anonymous poster hash: 61c32...ae4
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #3 Skrevet 26. juni 2015 På HIT,eller? Norsken var grei, Matten er vanskelig (råd:bestill pensumbøker om sommeren, og LES!!) De andre fagene er greie, men har ofte sittet med følelsen om dette ER relevant, feks i norsk er det stor fokus på fortellerteknikker og høytlesning og da lurer jeg på hvor mye jeg får bruk for dette i praksis. Du får utdelt en del kompendier, men du må nok ut med ca 10 000 i bøker pr år (kjøp brukt:egen side på Facebook med generelle bøker, HIT har en egen side på Facebook.) Studieteknikk:Forsøk å holde deg oppdatert på leselistene til hver forelesning, da forstår du mer av forelesningen, samt at du slipper "skippertak" 14 dager før eksamen. Jeg vet ikke helt om jeg er fornøyd, føler det er mye urelevant i undervisningen vår, og at alle og enhver må "finne opp kruttet selv".Heldigvis har jeg noe undervisningserfaring fra før, men jeg føler jeg ikke har fått lære skikkelig før jeg er "ute i feltet". Anonymous poster hash: 045fb...adb
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #4 Skrevet 26. juni 2015 Anonym bruker, on 26 Jun 2015 - 13:02, said: På HIT,eller? Norsken var grei, Matten er vanskelig (råd:bestill pensumbøker om sommeren, og LES!!) De andre fagene er greie, men har ofte sittet med følelsen om dette ER relevant, feks i norsk er det stor fokus på fortellerteknikker og høytlesning og da lurer jeg på hvor mye jeg får bruk for dette i praksis. Du får utdelt en del kompendier, men du må nok ut med ca 10 000 i bøker pr år (kjøp brukt:egen side på Facebook med generelle bøker, HIT har en egen side på Facebook.) Studieteknikk:Forsøk å holde deg oppdatert på leselistene til hver forelesning, da forstår du mer av forelesningen, samt at du slipper "skippertak" 14 dager før eksamen. Jeg vet ikke helt om jeg er fornøyd, føler det er mye urelevant i undervisningen vår, og at alle og enhver må "finne opp kruttet selv".Heldigvis har jeg noe undervisningserfaring fra før, men jeg føler jeg ikke har fått lære skikkelig før jeg er "ute i feltet". Anonymous poster hash: 045fb...adb Dette var trist lesing... Det er meget vel dokumentert at høytlesig er utrolig vitkig for språkutvikling, både muntling og skriftlig. Om du ikke er i stand til å holde på klassens oppmerksomhet i en høytlesingssituasjon, så er det faktisk problematisk. Anonymous poster hash: a46ad...cc7
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2015 #5 Skrevet 26. juni 2015 Det er IKKE det det handler om:Jeg forventer å lære om hvordan jeg best skal undervise elevene slik at de lærer lyder,bokstaver, hvordan de enklest lærer å lese, ulike læringsmetoder i forhold til ulike læringsbehov, hvilke lyder/bokstaver er vanskelige osv. Jeg synes absolutt ikke det er matnyttig å bruke TO hele semestre på høytlesningsteknikker i ALLE varianter.Og nå er jeg kvalifisert til å undervise DITT barn i norsk??!! Anonymous poster hash: 045fb...adb
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #6 Skrevet 28. juni 2015 Tusen takk for svar. Hi Anonymous poster hash: 313e5...08d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå