Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #1 Skrevet 25. juni 2015 Sønnen min strøk på eksamen i vår. Han har ellers gode/ok karakterer i alle fag, og ville normalt komme inn siste år uten problemer. Han skal klage, men dersom han ikke får medhold - hvilke konsekvenser har dette forr muligehetene til å komme inn på siste året? Noen som vet? Har helt klump i magen av dette... Anonymous poster hash: 2f159...ffa
nasse nøffen Skrevet 25. juni 2015 #2 Skrevet 25. juni 2015 (endret) Hei.. jeg tror det er slik at de kommer inn hvis det er ledige plasser. Er det en populær linje vil han nok slite=( Endret 25. juni 2015 av nasse nøffen
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #3 Skrevet 25. juni 2015 Les dette: http://www.ung.no/skolen/2614_Strykkarakter_p%C3%A5_eksamen._Hva_kan_du_gj%C3%B8re.html (Jenta vår gjorde det samme, hun skal ta opp igjen eksamen til høsten) Anonymous poster hash: 287f7...ed8
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #4 Skrevet 25. juni 2015 Les dette: http://www.ung.no/skolen/2614_Strykkarakter_p%C3%A5_eksamen._Hva_kan_du_gj%C3%B8re.html (Jenta vår gjorde det samme, hun skal ta opp igjen eksamen til høsten) Anonymous poster hash: 287f7...ed8 Men kommer din datter inn på vg3 til høsten? Min sønn går på en veldig populær skole, og vil gjerne fortsett i klassen sin. Han har sendt klage og sagt at han vil ta eksamen opp igjen (det må han jo). Hi Anonymous poster hash: 2f159...ffa
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #5 Skrevet 25. juni 2015 Les dette: http://www.ung.no/skolen/2614_Strykkarakter_p%C3%A5_eksamen._Hva_kan_du_gj%C3%B8re.html (Jenta vår gjorde det samme, hun skal ta opp igjen eksamen til høsten) Anonymous poster hash: 287f7...ed8 Men kommer din datter inn på vg3 til høsten? Min sønn går på en veldig populær skole, og vil gjerne fortsett i klassen sin. Han har sendt klage og sagt at han vil ta eksamen opp igjen (det må han jo). Hi Anonymous poster hash: 2f159...ffa Hun har såpass sterke karakterer ellers, at hun kommer nok inn ja, de ser på karakterene som en helhet, de går ikke ene og alene ut fra eksamenen, men eksamenen vil regnes som stryk i utregningen. Når eksamenen er tatt til høsten, så vil den bedre sluttresultatet hennes (håper jeg) Om hun stryker da også, så forblir den karakteren nedtrekk på helheten. Anonymous poster hash: 287f7...ed8
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #6 Skrevet 25. juni 2015 Les dette: http://www.ung.no/skolen/2614_Strykkarakter_p%C3%A5_eksamen._Hva_kan_du_gj%C3%B8re.html (Jenta vår gjorde det samme, hun skal ta opp igjen eksamen til høsten) Anonymous poster hash: 287f7...ed8 Men kommer din datter inn på vg3 til høsten? Min sønn går på en veldig populær skole, og vil gjerne fortsett i klassen sin. Han har sendt klage og sagt at han vil ta eksamen opp igjen (det må han jo). Hi Anonymous poster hash: 2f159...ffa Hun har såpass sterke karakterer ellers, at hun kommer nok inn ja, de ser på karakterene som en helhet, de går ikke ene og alene ut fra eksamenen, men eksamenen vil regnes som stryk i utregningen. Når eksamenen er tatt til høsten, så vil den bedre sluttresultatet hennes (håper jeg) Om hun stryker da også, så forblir den karakteren nedtrekk på helheten. Anonymous poster hash: 287f7...ed8 Hm, OK. Jeg får krysse fingrene og håpe han kommer inn uansett da. .. Anonymous poster hash: 2f159...ffa
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #7 Skrevet 25. juni 2015 jeg dytter litt, i tilfelle noen andre kan dele erfaringene sine? Anonymous poster hash: 2f159...ffa
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #8 Skrevet 25. juni 2015 Ring og snakk med skolen framfor å høre på synsing her. Og nei, skolens administrasjon har ikke like lang ferie som elever og lærere, så det er nok folk der. Anonymous poster hash: 8d18f...453
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #9 Skrevet 25. juni 2015 Ja, normalt sett kommer de inn. Jeg mener at det er opptil tre stryk de kan ha før de ikke får komme inn på VG3. Anonymous poster hash: e3b03...3da
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #10 Skrevet 25. juni 2015 Ring og snakk med skolen framfor å høre på synsing her. Og nei, skolens administrasjon har ikke like lang ferie som elever og lærere, så det er nok folk der. Anonymous poster hash: 8d18f...453 jeg har prøvd mange ganger, men kommer ikke til rådgiver, bare forkontoret. De er der, men fyker visst mye i møter og til og fra, og i morgen er de på ferie. Anonymous poster hash: 2f159...ffa
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #11 Skrevet 25. juni 2015 Ring og snakk med skolen framfor å høre på synsing her. Og nei, skolens administrasjon har ikke like lang ferie som elever og lærere, så det er nok folk der. Anonymous poster hash: 8d18f...453 jeg har prøvd mange ganger, men kommer ikke til rådgiver, bare forkontoret. De er der, men fyker visst mye i møter og til og fra, og i morgen er de på ferie. Anonymous poster hash: 2f159...ffa Hvilken linje er det snakk om da? Studiespesialiserende? I så fall kommer han garantert inn. Jeg hadde en elev i fjor som hadde stryk i to fag, han kom inn på VG3 likevel. Jeg ville uansett fått sønnen din til å ta opp igjen eksamen til høsten. Anonymous poster hash: e3b03...3da
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #12 Skrevet 25. juni 2015 Ring og snakk med skolen framfor å høre på synsing her. Og nei, skolens administrasjon har ikke like lang ferie som elever og lærere, så det er nok folk der. Anonymous poster hash: 8d18f...453 jeg har prøvd mange ganger, men kommer ikke til rådgiver, bare forkontoret. De er der, men fyker visst mye i møter og til og fra, og i morgen er de på ferie. Anonymous poster hash: 2f159...ffa Hvilken linje er det snakk om da? Studiespesialiserende? I så fall kommer han garantert inn. Jeg hadde en elev i fjor som hadde stryk i to fag, han kom inn på VG3 likevel. Jeg ville uansett fått sønnen din til å ta opp igjen eksamen til høsten. Anonymous poster hash: e3b03...3da Studiespesialiserende. Dte var godt å høre at han trolig kommer in likevel, da - takk for svar Anonymous poster hash: 2f159...ffa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå