Gå til innhold

Hva hjalp mot dine kviser??

Anbefalte innlegg

Er 31 år og plaget med masse små kviser i store deler av ansiktet. 

Det blir betydelig verre i perioden før mensen, og rett før eggløsning får jeg 2-3 store, dype på haka.

Nå er jeg drittlei!!!

I min ungdom gikk jeg på diane, noe som fjernet problemet helt.

Men jeg tåler nå i voksen alder hormonprevensjon fryktelig dårlig, blir rett og slett kraftig deprimert. Men blir deprimert av kviser i voksen alder også.

Har prøvd basiron, som hjelper bittelitt, men blir så sykt tørr i huden av det, og den bleker jo alt av klær, håndklær og sengetøy :(

Så hva gjør jeg?

Føler det er liten vits å gå til legen, for han/hun kommer sikkert til å mene at problemet jeg har ikke er stort nok, da kvisene mine er stort sett små.

De popper også opp på bryst, skuldre og rygg.

HJELP??

Anonymous poster hash: da60f...848
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144222735-hva-hjalp-mot-dine-kviser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har samme problem som deg og kommer til å bestille time til hudlege. Er drittlei. Prøvde epiduo, men det etter to dagers bruk brant det i ansiktet og jeg ble så tørr atte hjælp. Og det gjorde jo ikke noe med ryggkvisene heller!

Anonymous poster hash: 2c8d0...f1c

Er du tørr eller fet i huden? Jeg renset og renset, men problemet ble bare værre. Leste på nettet at voksen acne ofte skyldes tørr hud. Jeg byttet til milde renseprodukter og pøste på med fuktighet, krem og hudolje.

Har merket stor forskjell, kvisene kommer tilbake når jeg slutter å smøre.

Kuttet ned på sukker, det har hjulpet og tror jeg.

Skjønner veldig godt hvordan du har det. Det som hjalp meg (etter å ha prøvd "alt" utenom antibiotika og laser) var roaccutan. Det er vel det eneste som regnes som kurativt mtp kviser. jeg ville gått til en hudlege og hørt om dette var aktuelt. Jeg føler jge fikk et nytt liv (var da 24) selv om jeg ikke var plaget av store kviser, mest små, men alltid noen. Koster vel en 20 000 men du får refundert mesteparten mener jeg å huske. 

Anonymous poster hash: e548b...1c1

Annonse

Jeg var likedan... Tørr blandingshud med fete partier.

Prøvde alt bortsett fra roaccutan. Nada virket, følte ikke bivirkningene av den ville kompensere for virkningen..

Det som hjelper meg er ansiktsskubb hver gang jeg dusjer, og så decubal originalkrem på etterpå. Da holder jeg de i sjakk. Får kanskje en/to dype i hakepariet i forbindelse med mensen.

Anonymous poster hash: bc19c...058

Hva er roaccutan?

Jeg har "hele" livet slitt med kviser, og har etter mye prøving og feiling funnet ut at jeg også må tilføre fuktighet, ikke tørke ut. Da blir det tusen ganger verre. Akkurat nå bruker jeg Ren sin serie for sensitiv hud, og den fungerer veldig bra - i tillegg har jeg kjøpt meg face roller for å prøve å bli kvitt acnearr, og så langt funker det som bare det, over all forventing. Har ikke hatt nye kviseutbrudd siden jeg startet å bruke denne for ca en mnd siden og arrene er betydelig mindre synlig, porer er mindre, huden er mattere og rett og slett finere.

Anonymous poster hash: a922e...08b

Roaccutan er veldig drastisk og har tildels alvorlige bivirkninger, men for mange er det redningen. Ville tenkt meg nøye om først, i så fall.

Jeg har samme problem som deg, men har slått fra meg roaccutan, da broren min ble alvorlig deprimert av det. Men jeg har hatt god hjelp av Tetralysal, som er et antibiotikum. Det fungerer en periode på ca et år, og så slutter det å virke, og jeg må leve med kviser en stund før jeg kan gå på ny runde med tabletter. Det er et jævla styr, rett og slett...

Produkter for sensitiv hud og å kutte ned på salt og å kutte helt ut palmeolje. Jeg reagerte veldig på produkter med palmeolje i. Jeg spiste MYE av det før da.. Nå reagerer jeg ikke lenger om jeg får i meg litt. Produkter for kvisete hud gjør meg bare verre. Å bruke litt olivenolje på en bomullsdott har også vært fantastisk, og det å bare vaske ansiktet med vann for å få vekk overflødig fett.

Roaccutan har jeg hørt mye dritt om, sett noen forferdelige dokumentarer om de som tar selvmord på medisinen. Depresjon er veldig vanlig med med suicidale tanker.

Jeg brukte også Tetralysal, det fungerte veldig bra for meg.

Anonymous poster hash: 4536b...324

Jeg sluttet på Diane fordi jeg nærmer meg 40. Men med det kviseutbruddet som kom da, så tar jeg heller sjansen på Diane. Begynte med pillen igjen og nå er det bra. Jeg har store arr både i ansiktet og på ryggen etter utbruddet. Må rådføre meg med lege viss jeg noen gang skal slutte med Diane igjen... Tåler ikke pillene supergodt jeg heller, men det blir litt sånn mind over matter.

Jeg følger tråden videre..

Anonymous poster hash: 159e1...978

Annonse

Jeg har hatt mye kviser og prøvd alt mulig. Nå har jeg i ca. 3 år brukt en krem jeg får på resept fra legen, tror den heter Differin, den bruker jeg noen kvelder i uken. Ellers bruker jeg fuktighetskrem for uren hud fra apotektet. Er forresten 39 år. Har også vært mye hos hudlege og brukt mange tusen på kremer osv. Den jeg bruker nå gir best resultat, den koster ca. 100,- og varer i 1 år

Anonymous poster hash: e8d3e...fd1

Dere som har gått på Diane, gikk dere mye opp i vekt? Jeg har lagt på meg 7kg siden jeg startet for 1 år siden... kjedelig! men kvisene og barten er borte :P

Anonymous poster hash: 9d738...337

Ja. Jeg har gått opp i vekt. Trener mye, men kiloene sitter like godt:/

Dere som har gått på Diane, gikk dere mye opp i vekt? Jeg har lagt på meg 7kg siden jeg startet for 1 år siden... kjedelig! men kvisene og barten er borte :P

Ja. Jeg har gått opp i vekt. Trener mye, men kiloene sitter like godt:/

Samme her... Umulig å bli kvitt :o Blir å velge mellom to onder sånn jeg ser det. 

Har en sønn på 15 år som har vært kjempeplaget av kviser... Vi har prøvd ALT, og flere reseptbelagte midler/kremer. Ingenting har hjulpet før vi for fem uker siden fikk resept på en krem som heter ZALNA. Den hjalp!!!!!! Alle kvisene har blitt borte og huden er helt fin igjen!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...