Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #1 Skrevet 24. juni 2015 Hva får dere? Har akkurat hentet sovemedisin som viser seg å være et anti-psykotika. Det er nok pga bivirkningene til denne medisinen at jeg har fått akkurat denne. Men har inntrykk av at de fleste andre får de mer typiske sovetabletter/innsovningstabletter som f. eks imovane. Min heter quetiapin sandoz 25 mg. Jeg har også fått 200 stykker av dem, kan dette stemme? Jeg skal ta dem ved behov og har aldri brukt sovemedisin før.. Anonymous poster hash: 5e972...f84
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #2 Skrevet 24. juni 2015 Hva får dere? Har akkurat hentet sovemedisin som viser seg å være et anti-psykotika. Det er nok pga bivirkningene til denne medisinen at jeg har fått akkurat denne. Men har inntrykk av at de fleste andre får de mer typiske sovetabletter/innsovningstabletter som f. eks imovane. Min heter quetiapin sandoz 25 mg. Jeg har også fått 200 stykker av dem, kan dette stemme? Jeg skal ta dem ved behov og har aldri brukt sovemedisin før.. Anonymous poster hash: 5e972...f84 Jeg tar de samme og har aldri sovet så godt og naturlig før. Har tidligere prøvd forskjellige sove og innsovningstabletter, og har i mange tilfeller blitt ruset av disse. Med queatiapin/seroquel blir jeg bare normalt trøtt og sovner fort og hele natten, uten noen hangover dagen etter :-) Anonymous poster hash: 52514...c9a
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #3 Skrevet 24. juni 2015 Hva får dere? Har akkurat hentet sovemedisin som viser seg å være et anti-psykotika. Det er nok pga bivirkningene til denne medisinen at jeg har fått akkurat denne. Men har inntrykk av at de fleste andre får de mer typiske sovetabletter/innsovningstabletter som f. eks imovane. Min heter quetiapin sandoz 25 mg. Jeg har også fått 200 stykker av dem, kan dette stemme? Jeg skal ta dem ved behov og har aldri brukt sovemedisin før.. Anonymous poster hash: 5e972...f84 Jeg tar de samme og har aldri sovet så godt og naturlig før. Har tidligere prøvd forskjellige sove og innsovningstabletter, og har i mange tilfeller blitt ruset av disse. Med queatiapin/seroquel blir jeg bare normalt trøtt og sovner fort og hele natten, uten noen hangover dagen etter :-) Anonymous poster hash: 52514...c9a Herlig! Så godt å høre😊 Hvor ofte tar du dem? HI Anonymous poster hash: 5e972...f84
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #4 Skrevet 24. juni 2015 Hva får dere? Har akkurat hentet sovemedisin som viser seg å være et anti-psykotika. Det er nok pga bivirkningene til denne medisinen at jeg har fått akkurat denne. Men har inntrykk av at de fleste andre får de mer typiske sovetabletter/innsovningstabletter som f. eks imovane. Min heter quetiapin sandoz 25 mg. Jeg har også fått 200 stykker av dem, kan dette stemme? Jeg skal ta dem ved behov og har aldri brukt sovemedisin før.. Anonymous poster hash: 5e972...f84 Jeg tar de samme og har aldri sovet så godt og naturlig før. Har tidligere prøvd forskjellige sove og innsovningstabletter, og har i mange tilfeller blitt ruset av disse. Med queatiapin/seroquel blir jeg bare normalt trøtt og sovner fort og hele natten, uten noen hangover dagen etter :-) Anonymous poster hash: 52514...c9a Virker de slik at man våkner hvis barnet skriker f.eks? Sliter med søvn, noen perioder sover jeg så tungt at jeg ikke våkner av noe. Mannen har prøvd det meste for å vekke meg, uten hell. Andre perioder er søvnen dårlig. Har imovane ved behov, men bruker sjelden siden jeg er så redd for å ikke høre noe. Anonymous poster hash: 40bee...187
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #5 Skrevet 24. juni 2015 Jeg tar slike 2 stk hver kveld, fikk beskjed at jeg kunne ta opp til 5. Anonymous poster hash: 8a106...49e
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #6 Skrevet 24. juni 2015 Jeg gikk på de før men jeg blir skikkelig bakis av de. Du våkner nok på liten dose men du er nok ganske tung og trøtt på dagen! Det ordner seg nok, du må bare gi de en sjanse og gi de litt tid til å fungere Eneste jeg har fått nå er Vival, slet med angstanfall og har hatt problemer med å sove i mange år. Dette er kun noe jeg tar når det har går 4-5 dager uten skikkelig søvn eller hvis jeg får angstanfall og pusteproblemer. Fort gjort å bli avhengig av de har jeg forstått og med alkoholisme og rusmisbruk i familien må jeg være forsiktig. Anonymous poster hash: dbd3b...742
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #7 Skrevet 24. juni 2015 Jeg bruker den samme som deg, men deler ofte tabletten i to (da blir det 12,5mg). Da blir jeg trøtt og får sove, men sliter ikke dagen etter. Om jeg er veldig urolig i kroppen kan jeg ta en hel, men da er jeg litt tyngre i hodet dagen etter. Våkner av barna på natta om det er noe selv om det er mannen som tar de stort sett. Jeg tar denne fast, skal etter hvert ta mindre og mindre dose (bare å kutte tabletten i mindre biter). En gang drakk jeg et lite glass vin før jeg tok den, det anbefales ikke! Da ble jeg helt borte. Anonymous poster hash: dbf57...9a8
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #8 Skrevet 24. juni 2015 Jeg fikk naturlig søvnhormon, melatonin, medikamentet heter circadin. Syns det funker sånn passe.. Anonymous poster hash: c97d3...46a
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #9 Skrevet 24. juni 2015 Hva får dere? Har akkurat hentet sovemedisin som viser seg å være et anti-psykotika. Det er nok pga bivirkningene til denne medisinen at jeg har fått akkurat denne. Men har inntrykk av at de fleste andre får de mer typiske sovetabletter/innsovningstabletter som f. eks imovane. Min heter quetiapin sandoz 25 mg. Jeg har også fått 200 stykker av dem, kan dette stemme? Jeg skal ta dem ved behov og har aldri brukt sovemedisin før.. Anonymous poster hash: 5e972...f84 Jeg tar de samme og har aldri sovet så godt og naturlig før. Har tidligere prøvd forskjellige sove og innsovningstabletter, og har i mange tilfeller blitt ruset av disse. Med queatiapin/seroquel blir jeg bare normalt trøtt og sovner fort og hele natten, uten noen hangover dagen etter :-) Anonymous poster hash: 52514...c9a Herlig! Så godt å høre Hvor ofte tar du dem? HI Anonymous poster hash: 5e972...f84 Jeg tar de hver dag, har kroniske søvnproblemer. Men jeg har ikke noe problemer med å våkne av jentungen på natta. Jeg opplever det som å sove normalt uten noe bivirkninger. Anonymous poster hash: 52514...c9a
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #10 Skrevet 24. juni 2015 Jeg bruker seroquel, som er det samme preparatet. Den første uken fikk jeg litt hangover dagen etter, men nå merker jeg ingenting til det. Tar 25 mg en halvtime/time før jeg skal sove. Sovner som en sten, men våkner lett av barna om det er noe. Sover veldig godt på de. Anonymous poster hash: 166e8...3e8
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #11 Skrevet 24. juni 2015 Jeg får flere forskjellige preparater: melatonin, apodorn, stilnoct, remeron. Melatonin virker kanskje litt, apodorm og stilnoct får meg til å sove noen timer. Remeron slår meg helt ut, jeg tar en sjelden gang en halv og er helt slått ut nesten hele dagen etter. Anonymous poster hash: eed69...cea
divinus Skrevet 9. august 2015 #12 Skrevet 9. august 2015 Hva får dere? Har akkurat hentet sovemedisin som viser seg å være et anti-psykotika. Det er nok pga bivirkningene til denne medisinen at jeg har fått akkurat denne. Men har inntrykk av at de fleste andre får de mer typiske sovetabletter/innsovningstabletter som f. eks imovane. Min heter quetiapin sandoz 25 mg. Jeg har også fått 200 stykker av dem, kan dette stemme? Jeg skal ta dem ved behov og har aldri brukt sovemedisin før.. Anonymous poster hash: 5e972...f84 Jeg har akkurat begynt på Seroquel som inneholder samme virkestoff som quetapin. Jeg har vært plaget med tinnitus og "puteangst" som følge av søvnproblemer tinnitusen gir meg. Søvnproblemet har til tider vært ekstremt pga angst og uro for å ligge å vente på at søvnen skal komme. Jeg har prøvd alle de "snille" medikamentene som innsovningstabletter og sovetabletter uten spesielt god effekt. Jeg kan våkne igjen etter et par timer og ligge våken resten av natten. Jeg fikk til slutt legen til å innse at hvis jeg skal få til å leve et noenlunde normalt liv, så må jeg også få noe som jeg kan sove på hele natten. Seroquel var midt i blinken for meg. Jeg sovner avslappet og rekker ikke å gruble i det hele tatt før jeg sovner. Jeg har bare tatt denne typen noen dager enda, men bivirkningen om morgenen er ganske lette og overkommelige for min del. Etter en kopp kaffe så kjenner jeg ikke noe særlig bivirkninger. Mange kan nok bli skeptisk til at man føler seg "rusa" når medisinen begynner å fungere, men da skal man jo også ligge under dyna klar for søvn, så jeg ser egentlig ikke problemet så lenge hensikten er oppnådd
divinus Skrevet 9. august 2015 #13 Skrevet 9. august 2015 Jeg får flere forskjellige preparater: melatonin, apodorn, stilnoct, remeron. Melatonin virker kanskje litt, apodorm og stilnoct får meg til å sove noen timer. Remeron slår meg helt ut, jeg tar en sjelden gang en halv og er helt slått ut nesten hele dagen etter. Anonymous poster hash: eed69...cea Jeg har samme erfaring med Remeron-S. Brukte det kun i nødstilfeller for å sove hvis jeg ikke hadde spesielle planer dagen etter. Denne typen vil jeg ikke anbefale for de som er skeptiske til bivirkninger!
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #14 Skrevet 9. august 2015 Jeg har brukt Immovane. Funker fint, men akk, så vanedannede. Anonymous poster hash: 70db0...e09
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå