Gå til innhold

Hva skjer - øm i halve hodet/ansiktet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i hele dag vært øm i huden i tinningen, kinnet og hodebunnen på den ene siden av hodet. 

Sånn øm i huden man blir når man har feber. 

Det "stikker" også litt til inne i øregangene og det kommer noen ilinger i hodet på den siden av og til. 

Ikke noe syk ellers, bortsett fra en forkjølelse som nå er så godt som avsluttet. 

Bare denne ømme sårheten i huden. Utrolig rar følelse, har ikke kjent det slik før. 

Noen som har vært borti lignende ? 

Det viser ikke noe. 

Anonymous poster hash: 173d1...f4a
Skrevet

Jeg hadde vel ringt til et legevaktkontor fremfor å spørre på BiM/DiB!?

Anonymous poster hash: 67574...8bc
Skrevet

Jeg har migrene med aura , men det kjennes ikke slik ut så migrene er det ikke. Ihvertfall ikke den varianten jeg pleier å ha.

Har ikke hodepine, bortsett fra noen "stikk".

Fungerer helt fint, det er bare litt ubehagelig. Føler meg slett ikke syk, så jeg tenker det er litt hysterisk å ringe legevakten. 

Skrevet

Jeg føler meg slett ikke syk, det er bare litt rar og ubehagelig følelse. 

Legevakten blir litt voldsom. 

Skrevet

Ørebetennelse kanskje?

Anonymous poster hash: 6872f...93b

Skrevet

Temporalisarteritt? Dra til legen og mål senkning. Kan i verste fall gå ut over synet.

Anonymous poster hash: f5873...d01

Skrevet

Kan ørebetennelse kjennes slik ut ? Det er også litt vondt på den siden nede i halsen når jeg drikker kaldt. 

Skrevet

Temporalisarteritt? Dra til legen og mål senkning. Kan i verste fall gå ut over synet.

Anonymous poster hash: f5873...d01

Hva er det, og hva kommer det av ?

Skrevet

Temporalisarteritt? Dra til legen og mål senkning. Kan i verste fall gå ut over synet.Anonymous poster hash: f5873...d01

Hva er det, og hva kommer det av ? Anonymous poster hash: 173d1...f4a

Det er en autoimmun betennelse i pulsårene i tinningen og/eller øyet. Årsaken er ukjent. Muligens genetisk eller etter en virusinfeksjon. Vanlige symptomer er da synsforstyrrelser og/eller sterke smerter i tinningen. Blodåren kjennes gjerne hard ut, og det kan gjøre vondt å tygge. Noen har også feber og er slappe.

Skrevet

Jeg føler meg slett ikke syk, det er bare litt rar og ubehagelig følelse. 

Legevakten blir litt voldsom. 

Å ringe til legevakt for å få råd av en fagarbeider er da ikke voldsomt? Å dra ned, ja. Å få em gratis konsultasjon over telefon, nei.

• 1 år senere...
Skrevet
På 24.6.2015 den 19.22, Anonym bruker skrev:

Jeg har i hele dag vært øm i huden i tinningen, kinnet og hodebunnen på den ene siden av hodet. 

Sånn øm i huden man blir når man har feber. 

Det "stikker" også litt til inne i øregangene og det kommer noen ilinger i hodet på den siden av og til. 

Ikke noe syk ellers, bortsett fra en forkjølelse som nå er så godt som avsluttet. 

Bare denne ømme sårheten i huden. Utrolig rar følelse, har ikke kjent det slik før. 

Noen som har vært borti lignende ? 

Det viser ikke noe. 

Hei 😊 Jeg lurte bare på om du fant ut av det. Har det helt likt som deg. Vet du skrev dette for lenge siden men er verdt et forsøk 😊

Klem

Anonymkode: 1f3a4...dea

Skrevet

Høres litt ut som facial parese?

• 1 år senere...
Skrevet

Hei!

Jeg lurer også på dette, har du funnet ut av hva det er? 

Jeg har hatt slik ømhet på halve siden av fjeset i mange år. Det kommer og går, innbiller meg at det har en sammenheng med forkjølelse eller influensa. 

Faren min har akkurat det samme og har hatt det hele livet uten å vite noe heller om hva det er. 

Spurte faktisk legen min i dag om det, men hun hadde aldri hørt om det. (Googlet det etterpå og fant dette innlegget her) 

Grunnen til at jeg spurte var fordi jeg var hos en spesialist før helga, og hun klemte på en noe hoven lymfekjertel som jeg har under kjevebeinet, og i dagene som fulgte fikk jeg veldig vondt i den halvdelen av ansiktet hvor den hovne lymfekjertelen sitter.

Legen min trodde ikke smertene hadde noe med lymfekjertelen å gjøre, fordi slike smerter kommer fra nerven som sitter i tinningen.

Jeg synes allikevel det er litt merkelig, og vil veldig gjerne finne ut av dette 🤔 

Skrevet

Har ikke tips på hva det kan være men tviler sterkt på facial parese.Har facial parese selv og kjenner ikke igjen symptomene på hvordan du har det.

Anonymkode: cb282...316

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...