Gå til innhold

Neglerotbetennelse,og gutt som har fryktelig vondt:(

Anbefalte innlegg

Nå voknet han av smerte, får ikke sove, og ligger på fanget. Er 3 år.har fått sett på tåen og prøvde å stikke hull slik at pusset kommer ut,uten hell.er det noen som har erfaring med dette?

Anonymous poster hash: a71ed...594

Fortsetter under...

Nei oppdaget det i dag,så ikke vert hos legen.men nå pakket jeg den godt inn i utvannet med.grønnsåpe, m bandasje rundt,så det holder på plass.. Hvor lenge kan det være på,noen som vet? Og tusen takk for svar! 😊

Anonymous poster hash: a71ed...594

Annonse

Grønnsåpe på lin eller lignende rund tåen med plastfolie rundt, deretter sokk over slik at det holdes på plass! Funket som bare det når jeg var liten og hadde samme problem.

Anonymous poster hash: 5505c...a13

Øøøh.... Antibiotika for en neglerotbetennelse? Ikke rart bakterier blir resistente!...

Støtter det noen andre sier her, prøv å få ut verket, ha foten i grønnsåpevann og gi paracet mot smerten. 

Anonymous poster hash: 44c1a...887

Øøøh.... Antibiotika for en neglerotbetennelse? Ikke rart bakterier blir resistente!...

Støtter det noen andre sier her, prøv å få ut verket, ha foten i grønnsåpevann og gi paracet mot smerten.

Anonymous poster hash: 44c1a...887

Neglrotbetennelse kan i noen tilfeller bli ganske alvorlig. Både jeg og søstera mi har måttet operere bort en bit av negelen, etter infeksjon som ikke gikk over etter flere mnd.

Anonymous poster hash: a8de2...49b

Øøøh.... Antibiotika for en neglerotbetennelse? Ikke rart bakterier blir resistente!...Støtter det noen andre sier her, prøv å få ut verket, ha foten i grønnsåpevann og gi paracet mot smerten.  Anonymous poster hash: 44c1a...887

Øøøh... og du er helt grønn eller?

En gutt/pasient på jobben er på runde 2 med antibiotika pga neglrotbetennelse. Til din opplysning,finnes det maaange typer bakterier,og noen av de er ganske skumle.

Tror du forresten at foreldrene selv bestemmer om barnet skal få antibiotika?

Gudbedre...

Anonymous poster hash: 1542b...534

Øøøh.... Antibiotika for en neglerotbetennelse? Ikke rart bakterier blir resistente!...Støtter det noen andre sier her, prøv å få ut verket, ha foten i grønnsåpevann og gi paracet mot smerten.  Anonymous poster hash: 44c1a...887

skjelden jeg slår i bordet med min sykepleierutdannelse, men nå gjør jeg det... Du vet ikke hva du snakker om!

HI: kontakt lege i morgen. Gi barnet smertestillende ut fra vekt og alder. Ikke la grønnsåpeomslag ligge på natta over. Grønnsåpe er noe av det sterkeste man har i hus!

Sykepleier

Anonymous poster hash: f26a7...447

Annonse

Åh stakkars 😐 det er så vondt 😔 pulser sikkert godt. Legg foten oppå ei pute så den kommer litt opp. Det hjelper på trykket han har. Håper du får hull på det i morgen, da forsvinne trykket med engang 😊

Anonymous poster hash: c64e9...9de

Sønnen  min har nå en betent tå grunnet negrodd negl. Var hos legen i går tirsdag. Bader tåa i grønnsåpvann (medisins grønnsåpe) 3 ganger pr dag og smører med bacimycin og plastrer mellom fotbadene. Dersom det ikke var merkbart bedre til torsdag/fredag skulle vi komme tilbake for vurdering om han trenger en kur med antibiotika. 

Anonymous poster hash: 91f80...9cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...