Anonym bruker Skrevet 23. juni 2015 #26 Skrevet 23. juni 2015 Det er faktisk personer som er så opptatt av seg selv at de tar oppmerksomheten fra alt og alle, uansett hvilken tilstand andre personer måtte være i. Det handler kun om dem, de må ha det 100 ganger verre/bedre osv. Tror ikke det går an å sette seg inn i det hvis ikke man har opplevd en sånn person på nært hold. Da min bestemor døde ble mamma nektet å si noe som helst i begravelsen (bestemor var gift på ny med en ny mann som ville gjøre mamma arveløs) og vi var heller ikke bedt i selskap etterpå. Hvor gamle er barna om jeg tør spørre, HI? Anonymous poster hash: 878aa...8f6
Elina Skrevet 23. juni 2015 #27 Skrevet 23. juni 2015 Det er faktisk personer som er så opptatt av seg selv at de tar oppmerksomheten fra alt og alle, uansett hvilken tilstand andre personer måtte være i. Det handler kun om dem, de må ha det 100 ganger verre/bedre osv. Tror ikke det går an å sette seg inn i det hvis ikke man har opplevd en sånn person på nært hold. Da min bestemor døde ble mamma nektet å si noe som helst i begravelsen (bestemor var gift på ny med en ny mann som ville gjøre mamma arveløs) og vi var heller ikke bedt i selskap etterpå. Hvor gamle er barna om jeg tør spørre, HI? Anonymous poster hash: 878aa...8f6 Din stefar tar medaljen! Syyyyk type, håper han ikke greide å gjøre henne arveløs!
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2015 #28 Skrevet 23. juni 2015 Det er faktisk personer som er så opptatt av seg selv at de tar oppmerksomheten fra alt og alle, uansett hvilken tilstand andre personer måtte være i. Det handler kun om dem, de må ha det 100 ganger verre/bedre osv. Tror ikke det går an å sette seg inn i det hvis ikke man har opplevd en sånn person på nært hold. Da min bestemor døde ble mamma nektet å si noe som helst i begravelsen (bestemor var gift på ny med en ny mann som ville gjøre mamma arveløs) og vi var heller ikke bedt i selskap etterpå. Hvor gamle er barna om jeg tør spørre, HI? Anonymous poster hash: 878aa...8f6 Der har du typen!! De er 4,8,10 Anonymous poster hash: 3867f...204
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2015 #29 Skrevet 23. juni 2015 Håper du er helt sikker på at denne dama er som hun fremstår, hvis ikke er det direkte stygt det du tenker/skriver om henne. Har selv vært bort i at folk har valgt lukket begravelse, der bare de nærmeste har fått komme. Har også vært bort i at de ikke har ønsket mye taler i begravelsen. Ikke alltid jeg forstår hvorfor, som at en av mine nærmeste har sagt at hun ikke vil at noen skal tale ved hennes bisettelse. Uansett. Tenk deg nøye om! Er du helt sikker på at hun solte seg i oppmerksomheten av sykdommen? At du ikke bare mistolker signalene hennes? Det viktigste er jo at dette ble en verdig dag for henne og barna, ikke hvordan du oppfattet det. Hadde mannen min blitt syk, hadde nok ikke jeg heller vært den mest sosiale. Og jeg hadde ikke lagt opp begravelsen ut fra hva andre mente og snakket om (bak ryggen min). 100% sikker!! Hun har vært slik alle 10 år jeg har kjent henne! Hun ryker ihop med ALLE!! Familie, skole, barnehage, naboer, etc Laget et HELVETE på sykehuset for å hindre at familien hans fikk komme på besøk. Akkurat da var mannen sterk nok til å be de komme selv, heldigvis! ALT skal handle om henne!! (Hadde ikke vært spesielt sosial jeg heller om jeg hadde mistet mannen min! Men neimen om jeg hadde nektet venner og familie å legge krans på kisten!!) Anonymous poster hash: 3867f...204
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2015 #30 Skrevet 23. juni 2015 Det er faktisk personer som er så opptatt av seg selv at de tar oppmerksomheten fra alt og alle, uansett hvilken tilstand andre personer måtte være i. Det handler kun om dem, de må ha det 100 ganger verre/bedre osv. Tror ikke det går an å sette seg inn i det hvis ikke man har opplevd en sånn person på nært hold. Da min bestemor døde ble mamma nektet å si noe som helst i begravelsen (bestemor var gift på ny med en ny mann som ville gjøre mamma arveløs) og vi var heller ikke bedt i selskap etterpå. Hvor gamle er barna om jeg tør spørre, HI? Anonymous poster hash: 878aa...8f6 Din stefar tar medaljen! Syyyyk type, håper han ikke greide å gjøre henne arveløs! De klarte det sånn halvveis, mamma fikk sin del, men de andre fikk jo 10 ganger mer siden de hadde overført alle verdier over på drittsekken... Vi har ingen kontakt med dem i dag. Anonymous poster hash: 878aa...8f6
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2015 #31 Skrevet 23. juni 2015 Håper du er helt sikker på at denne dama er som hun fremstår, hvis ikke er det direkte stygt det du tenker/skriver om henne. Har selv vært bort i at folk har valgt lukket begravelse, der bare de nærmeste har fått komme. Har også vært bort i at de ikke har ønsket mye taler i begravelsen. Ikke alltid jeg forstår hvorfor, som at en av mine nærmeste har sagt at hun ikke vil at noen skal tale ved hennes bisettelse. Uansett. Tenk deg nøye om! Er du helt sikker på at hun solte seg i oppmerksomheten av sykdommen? At du ikke bare mistolker signalene hennes? Det viktigste er jo at dette ble en verdig dag for henne og barna, ikke hvordan du oppfattet det. Hadde mannen min blitt syk, hadde nok ikke jeg heller vært den mest sosiale. Og jeg hadde ikke lagt opp begravelsen ut fra hva andre mente og snakket om (bak ryggen min).100% sikker!! Hun har vært slik alle 10 år jeg har kjent henne! Hun ryker ihop med ALLE!! Familie, skole, barnehage, naboer, etcLaget et HELVETE på sykehuset for å hindre at familien hans fikk komme på besøk. Akkurat da var mannen sterk nok til å be de komme selv, heldigvis! ALT skal handle om henne!! (Hadde ikke vært spesielt sosial jeg heller om jeg hadde mistet mannen min! Men neimen om jeg hadde nektet venner og familie å legge krans på kisten!!) Anonymous poster hash: 3867f...204 Huff, er som å høre historien her også! Meg med han gale stebestefaren. Vi ble nektet å besøke på sykehuset og fikk ikke beskjed da bestemor var død. Hvordan har barna det under hennes omsorg? Anonymous poster hash: 878aa...8f6
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2015 #32 Skrevet 23. juni 2015 Håper du er helt sikker på at denne dama er som hun fremstår, hvis ikke er det direkte stygt det du tenker/skriver om henne. Har selv vært bort i at folk har valgt lukket begravelse, der bare de nærmeste har fått komme. Har også vært bort i at de ikke har ønsket mye taler i begravelsen. Ikke alltid jeg forstår hvorfor, som at en av mine nærmeste har sagt at hun ikke vil at noen skal tale ved hennes bisettelse. Uansett. Tenk deg nøye om! Er du helt sikker på at hun solte seg i oppmerksomheten av sykdommen? At du ikke bare mistolker signalene hennes? Det viktigste er jo at dette ble en verdig dag for henne og barna, ikke hvordan du oppfattet det. Hadde mannen min blitt syk, hadde nok ikke jeg heller vært den mest sosiale. Og jeg hadde ikke lagt opp begravelsen ut fra hva andre mente og snakket om (bak ryggen min).100% sikker!! Hun har vært slik alle 10 år jeg har kjent henne! Hun ryker ihop med ALLE!! Familie, skole, barnehage, naboer, etcLaget et HELVETE på sykehuset for å hindre at familien hans fikk komme på besøk. Akkurat da var mannen sterk nok til å be de komme selv, heldigvis! ALT skal handle om henne!! (Hadde ikke vært spesielt sosial jeg heller om jeg hadde mistet mannen min! Men neimen om jeg hadde nektet venner og familie å legge krans på kisten!!)Anonymous poster hash: 3867f...204 Huff, er som å høre historien her også! Meg med han gale stebestefaren. Vi ble nektet å besøke på sykehuset og fikk ikke beskjed da bestemor var død. Hvordan har barna det under hennes omsorg?Anonymous poster hash: 878aa...8f6 De mangler ikke klær og mat, men kos og prat får de ikke! Fullstendig kuet! Apatiske nærmest.... Skikkelig tragisk! Mitt eneste håp er at de vokser opp og finner seg kjærester som får dem bort derifra... Håper bv har dem på kartet... Har en venn i bup som jeg skal be holde øynene åpne... Anser barna som en 'tapt sak' egentlig Synes synd i familien rundt! På begge sider! Hun er like jævlig mot sin egen familie! Skal bli "festlig" med arveoppgjøret for dem, men etter det kan jeg tenke meg at de kommer til å feire at de er kvitt henne!! Anonymous poster hash: 3867f...204
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2015 #33 Skrevet 23. juni 2015 Jeg synes på generelt grunnlag at det er litt merkelig at NOEN, uavhengig om det er ektefelle, foreldre eller barn til avdøde, kan nekte noen å tale i begravelse.<br /><br />Det vil jo i mine ører være det samme som å si at noen "eier" avdøde og "eier" sorgen. Det kan være flere som har ønske om å hedre avdøde, og hvem har egentlig rett til å nekte dette? Anonymous poster hash: f9ebc...50f
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #34 Skrevet 24. juni 2015 Jeg synes på generelt grunnlag at det er litt merkelig at NOEN, uavhengig om det er ektefelle, foreldre eller barn til avdøde, kan nekte noen å tale i begravelse.<br /><br />Det vil jo i mine ører være det samme som å si at noen "eier" avdøde og "eier" sorgen. Det kan være flere som har ønske om å hedre avdøde, og hvem har egentlig rett til å nekte dette? Anonymous poster hash: f9ebc...50f AKKURAT! Nei, han skulle IKKE få oppmerksomhet, selv ikke i sin egen begravelse!! Kun hun! Anonymous poster hash: 3867f...204
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #35 Skrevet 24. juni 2015 Av over 20 begravelser (private og gjennom mitt yrke som sykepleier) har jeg vært borti to begravelser der det har vært taler. Tror skikken er forskjellig fra sted til sted.Anonymous poster hash: e951b...f46 Samme tror jeg, jeg er musiker og spiller jevnlig i begravelser, tror jeg har vært i noen hundre... Det vanlige er at presten leser minneordene. Eventuelle slektninger som sier noe begrenser seg til 2-3 stk. De nærmeste etterlatte er vel de som kan bestemme hvordan begravelsen skal være, og når han er gift og har barn, regnes ikke moren som nærmeste etterlatte mer. Men det betyr ikke at ikke kona kan være psykopat likevel, da. Anonymous poster hash: 31b71...e29
valkyrien Skrevet 24. juni 2015 #36 Skrevet 24. juni 2015 Har aldri opplevd at andre enn presten har sagt noe under en begravelse... Og strengt tatt er det avdødes ektefelle som har rett til å bestemme hvordan begravelsen skal være.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #37 Skrevet 24. juni 2015 Det er ulikt fra familie ttil familie og steder, jeg synest det er så fint i de begravelsene der flere ønsker å ta farvel ved kista og si noen ord. Da pappa døde ville vi ikke at presten skulle holde tale for oss, vi gjorde det selv. Ved bestemors død så stod alle barnebarna i ring rundt kista, vi holdt hverandre i hendene og den eldste sa noen ord. Anonymous poster hash: 36d17...006
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå