Anonym bruker Skrevet 23. juni 2015 #26 Skrevet 23. juni 2015 Grunnen til at de spør er at det er helvetes dyrt å kjøpe drikke ute! Dere tar hvor mye per brus? 30-40 kr?! Og over 100 kr drinken? 200 kr er en hel flaske sprit. Så klart det lønner seg å ta med selv! Skjønner godt folk spør, men skjønner og at dere sier nei for å tjene penger. Det burde vært en "bedre pris" for drikke om man booker et selskap i mine øyne. Der jeg jobbet før tok vi som jobbet der og trakk 10 kr per brus, og det tjente de på så 40 er blodpris! Anonymous poster hash: 3e033...b2f Men om vi selger til innkjøpspris, hvor skal vi tjene penger til lønn, regnskapsfører, lokalleie, utstyr ol.? Og alkohol er så avgiftbefengt at der er vi nødt til å ta såpass. Vi stikker ikke fingeren i lufta å gjetter en pris. Alt er nøye kalkulert. Alle kalkylene blir gjennomgått to ganger i året for å sjekke at vi ikke selger for billig ELLER for dyrt. En "tommelfingerregel" innkjøpspris x3. En 0,3 glassflaske mineralvann koster 16,77,- innkjøpspris. Vi selger de for 47,-, altså langt under kalkylen. Anonymous poster hash: 1288d...878 Men, dersom dere selger mat til en stor gruppe, så ville jeg tro at dere har større margin på drikken? Videre virker det svært uøkonomisk å kjøpe glassflasker med mineralvann til 16,77 kr stykket. 3,31 kr under kalkylen er da heller ikke "langt" under kalkylen. Anonymous poster hash: 7d3c0...002 Uøkonomisk? Bestiller direkte av Ringnes. Det koster faktisk såpass.Vi har større margin på maten. Da det er billigere å lage store kvanta. Drikken koster det den koster. Anonymous poster hash: 1288d...878 Tenkte mer på dispenser eller større flasker, jeg da. Ser det koster 12,90 for en halvliter Cola på Rema, og da virker det rart å kjøpe 0,33 til 16,77 hos Ringnes. Men skal ikke kverulere. Anonymous poster hash: 7d3c0...002 Det er en restaurant . Da er det glassflasker som er vanlig. Hadde stussa hvis jeg fikk en halvlitersflaske av plast på bordet når jeg er ute og spiser ..Man setter dem jo ikke på bordet. Man kan vel fylle i glass og bære ut glassene, så er det ingen som ser flaskene... Anonymous poster hash: 5f449...821 Å herregud! Hadde jeg fått servert brus fra store plastflasker på resturant tror jeg jammen meg jeg hadde skrevet innlegg om det her! Slikt gjør man bare ikke! Anonymous poster hash: 1288d...878 Du hadde jo ikke visst det... Anonymous poster hash: 5f449...821 Hvordan vil du gjennomføre det? Drikke skal skjenkes til gjesten ved bordet.. Anonymous poster hash: 1288d...878
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2015 #27 Skrevet 23. juni 2015 Grunnen til at de spør er at det er helvetes dyrt å kjøpe drikke ute! Dere tar hvor mye per brus? 30-40 kr?! Og over 100 kr drinken? 200 kr er en hel flaske sprit. Så klart det lønner seg å ta med selv! Skjønner godt folk spør, men skjønner og at dere sier nei for å tjene penger. Det burde vært en "bedre pris" for drikke om man booker et selskap i mine øyne. Der jeg jobbet før tok vi som jobbet der og trakk 10 kr per brus, og det tjente de på så 40 er blodpris! Anonymous poster hash: 3e033...b2f Men om vi selger til innkjøpspris, hvor skal vi tjene penger til lønn, regnskapsfører, lokalleie, utstyr ol.? Og alkohol er så avgiftbefengt at der er vi nødt til å ta såpass. Vi stikker ikke fingeren i lufta å gjetter en pris. Alt er nøye kalkulert. Alle kalkylene blir gjennomgått to ganger i året for å sjekke at vi ikke selger for billig ELLER for dyrt. En "tommelfingerregel" innkjøpspris x3. En 0,3 glassflaske mineralvann koster 16,77,- innkjøpspris. Vi selger de for 47,-, altså langt under kalkylen. Anonymous poster hash: 1288d...878 Men, dersom dere selger mat til en stor gruppe, så ville jeg tro at dere har større margin på drikken? Videre virker det svært uøkonomisk å kjøpe glassflasker med mineralvann til 16,77 kr stykket. 3,31 kr under kalkylen er da heller ikke "langt" under kalkylen. Anonymous poster hash: 7d3c0...002 Uøkonomisk? Bestiller direkte av Ringnes. Det koster faktisk såpass.Vi har større margin på maten. Da det er billigere å lage store kvanta. Drikken koster det den koster. Anonymous poster hash: 1288d...878 Tenkte mer på dispenser eller større flasker, jeg da. Ser det koster 12,90 for en halvliter Cola på Rema, og da virker det rart å kjøpe 0,33 til 16,77 hos Ringnes. Men skal ikke kverulere. Anonymous poster hash: 7d3c0...002 Det er en restaurant . Da er det glassflasker som er vanlig. Hadde stussa hvis jeg fikk en halvlitersflaske av plast på bordet når jeg er ute og spiser ..Man setter dem jo ikke på bordet. Man kan vel fylle i glass og bære ut glassene, så er det ingen som ser flaskene... Anonymous poster hash: 5f449...821 Å herregud! Hadde jeg fått servert brus fra store plastflasker på resturant tror jeg jammen meg jeg hadde skrevet innlegg om det her! Slikt gjør man bare ikke! Anonymous poster hash: 1288d...878 Du hadde jo ikke visst det... Anonymous poster hash: 5f449...821 Hvordan vil du gjennomføre det? Drikke skal skjenkes til gjesten ved bordet.. Anonymous poster hash: 1288d...878 Jeg har da opplevd mange ganger at det har blitt båret ut brett med glass med drikke oppi, både med og uten alkohol. Anonymous poster hash: 5f449...821
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2015 #28 Skrevet 23. juni 2015 Jeg blir virkelig, virkelig overrasket over voksne folk som foreslår store plastflasker til resturantbruk.. Virkelig overrasket faktisk! Anonymous poster hash: 1288d...878
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2015 #29 Skrevet 23. juni 2015 Grunnen til at de spør er at det er helvetes dyrt å kjøpe drikke ute! Dere tar hvor mye per brus? 30-40 kr?! Og over 100 kr drinken? 200 kr er en hel flaske sprit. Så klart det lønner seg å ta med selv! Skjønner godt folk spør, men skjønner og at dere sier nei for å tjene penger. Det burde vært en "bedre pris" for drikke om man booker et selskap i mine øyne. Der jeg jobbet før tok vi som jobbet der og trakk 10 kr per brus, og det tjente de på så 40 er blodpris! Anonymous poster hash: 3e033...b2f Men om vi selger til innkjøpspris, hvor skal vi tjene penger til lønn, regnskapsfører, lokalleie, utstyr ol.? Og alkohol er så avgiftbefengt at der er vi nødt til å ta såpass. Vi stikker ikke fingeren i lufta å gjetter en pris. Alt er nøye kalkulert. Alle kalkylene blir gjennomgått to ganger i året for å sjekke at vi ikke selger for billig ELLER for dyrt. En "tommelfingerregel" innkjøpspris x3. En 0,3 glassflaske mineralvann koster 16,77,- innkjøpspris. Vi selger de for 47,-, altså langt under kalkylen. Anonymous poster hash: 1288d...878 Men, dersom dere selger mat til en stor gruppe, så ville jeg tro at dere har større margin på drikken? Videre virker det svært uøkonomisk å kjøpe glassflasker med mineralvann til 16,77 kr stykket. 3,31 kr under kalkylen er da heller ikke "langt" under kalkylen. Anonymous poster hash: 7d3c0...002 Uøkonomisk? Bestiller direkte av Ringnes. Det koster faktisk såpass.Vi har større margin på maten. Da det er billigere å lage store kvanta. Drikken koster det den koster. Anonymous poster hash: 1288d...878 Tenkte mer på dispenser eller større flasker, jeg da. Ser det koster 12,90 for en halvliter Cola på Rema, og da virker det rart å kjøpe 0,33 til 16,77 hos Ringnes. Men skal ikke kverulere. Anonymous poster hash: 7d3c0...002 Det er en restaurant . Da er det glassflasker som er vanlig. Hadde stussa hvis jeg fikk en halvlitersflaske av plast på bordet når jeg er ute og spiser ..Man setter dem jo ikke på bordet. Man kan vel fylle i glass og bære ut glassene, så er det ingen som ser flaskene... Anonymous poster hash: 5f449...821 Å herregud! Hadde jeg fått servert brus fra store plastflasker på resturant tror jeg jammen meg jeg hadde skrevet innlegg om det her! Slikt gjør man bare ikke! Anonymous poster hash: 1288d...878 Du hadde jo ikke visst det... Anonymous poster hash: 5f449...821 Hvordan vil du gjennomføre det? Drikke skal skjenkes til gjesten ved bordet.. Anonymous poster hash: 1288d...878 Jeg har da opplevd mange ganger at det har blitt båret ut brett med glass med drikke oppi, både med og uten alkohol. Anonymous poster hash: 5f449...821 Ja, men jeg jobber ikke på Peppes liksom.. 😂 Anonymous poster hash: 1288d...878
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2015 #30 Skrevet 23. juni 2015 Det er fortsatt mulig å korte ned på siteringen..... Anonymous poster hash: 58716...9d1
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2015 #31 Skrevet 23. juni 2015 Ja, men jeg jobber ikke på Peppes liksom.. Anonymous poster hash: 1288d...878 Spiller ingen rolle hvor du jobber, jeg sier bare at hvis man skulle brukt plastflasker så hadde man selvfølgelig servert glassene ferdig påfylt og ikke satt plastflaskene på bordet. Var ikke jeg som foreslo det heller. Anonymous poster hash: 5f449...821
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2015 #32 Skrevet 23. juni 2015 Fy fan kor masse kørka svar her inne. Plast flaske. Åpna ei flaske og kun eit glass blir servert. Ville du ha brus neste dag av den plast flaska ? Ta med sjølv alkohol. Ja ja. Gjør ingen ting om dei mister sjenkeløyve. Priser forstår ikkje gjester. Dei skal ha gratis men tenker ikkje rundgangen med og holde resturante gåande. Glass på bordet, bord ,stol,lokale,vedlikehold,do, vasking, ansatte,klede, avgifter,mat ,drikke og etc Anonymous poster hash: c2b8b...4cf
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2015 #33 Skrevet 23. juni 2015 Er halvlitersflasker i plast uvanlig? Det har stått på mange restaurantbord hvor jeg har vært, både privat og gjennom jobb. Anonymous poster hash: 6ca0b...055
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2015 #34 Skrevet 23. juni 2015 På restauranter, synes jeg det skal være glassflasker. Nå hadde vi selv et billig alkoholfritt bryllup, men vi hadde glassflasker med brus i bryllupet, kunne ikke tenke meg at det skulle stå fult av digre plastflasker på bordet, det er stygt. Og selv om det var økonomi bryllup, går det an og ha litt stil over det. Anonymous poster hash: 6a1c8...308
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2015 #35 Skrevet 23. juni 2015 Grunnen til at de spør er at det er helvetes dyrt å kjøpe drikke ute! Dere tar hvor mye per brus? 30-40 kr?! Og over 100 kr drinken? 200 kr er en hel flaske sprit. Så klart det lønner seg å ta med selv! Skjønner godt folk spør, men skjønner og at dere sier nei for å tjene penger. Det burde vært en "bedre pris" for drikke om man booker et selskap i mine øyne. Der jeg jobbet før tok vi som jobbet der og trakk 10 kr per brus, og det tjente de på så 40 er blodpris! Anonymous poster hash: 3e033...b2f Men om vi selger til innkjøpspris, hvor skal vi tjene penger til lønn, regnskapsfører, lokalleie, utstyr ol.? Og alkohol er så avgiftbefengt at der er vi nødt til å ta såpass. Vi stikker ikke fingeren i lufta å gjetter en pris. Alt er nøye kalkulert. Alle kalkylene blir gjennomgått to ganger i året for å sjekke at vi ikke selger for billig ELLER for dyrt. En "tommelfingerregel" innkjøpspris x3. En 0,3 glassflaske mineralvann koster 16,77,- innkjøpspris. Vi selger de for 47,-, altså langt under kalkylen. Anonymous poster hash: 1288d...878 Men, dersom dere selger mat til en stor gruppe, så ville jeg tro at dere har større margin på drikken? Videre virker det svært uøkonomisk å kjøpe glassflasker med mineralvann til 16,77 kr stykket. 3,31 kr under kalkylen er da heller ikke "langt" under kalkylen. Anonymous poster hash: 7d3c0...002 Uøkonomisk? Bestiller direkte av Ringnes. Det koster faktisk såpass.Vi har større margin på maten. Da det er billigere å lage store kvanta. Drikken koster det den koster. Anonymous poster hash: 1288d...878 Eller mener du vi skal kjøpe halvannenliters flasker på rema for å sette på bordene? Anonymous poster hash: 1288d...878 Nei, det går da an å sjenke i et glass..... Anonymous poster hash: 7d3c0...002 Seriøst?! Anonymous poster hash: 5ac07...1c7 Tenkte jeg også. Dere går jo rundt og skjenker vin fra flaske oppi glassene. Kan man da ikke gå rundt og skjenke brus i glass også? Anonymous poster hash: 85df0...0b3 Ja vi sjenker brus, men fra glassflaske, ikke fra store plastflasker. Samme som at vi bruker vinflasker, selv om det er billigere med dunk.. Vi driver ikke resturant på campingplassen liksom 😂😂 Anonymous poster hash: 1288d...878 Vindunk eller brusdunk er ikke gangbart på bordet. Å skjenke vin eller brus fra flasker burde gå ut på det samme. Tenk utenfor boksen. Be leverandør om store glassflasker. Om det er marked vil de jo levere. Anonymous poster hash: 85df0...0b3
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2015 #36 Skrevet 23. juni 2015 Grunnen til at de spør er at det er helvetes dyrt å kjøpe drikke ute! Dere tar hvor mye per brus? 30-40 kr?! Og over 100 kr drinken? 200 kr er en hel flaske sprit. Så klart det lønner seg å ta med selv! Skjønner godt folk spør, men skjønner og at dere sier nei for å tjene penger. Det burde vært en "bedre pris" for drikke om man booker et selskap i mine øyne. Der jeg jobbet før tok vi som jobbet der og trakk 10 kr per brus, og det tjente de på så 40 er blodpris! Anonymous poster hash: 3e033...b2f Men om vi selger til innkjøpspris, hvor skal vi tjene penger til lønn, regnskapsfører, lokalleie, utstyr ol.? Og alkohol er så avgiftbefengt at der er vi nødt til å ta såpass. Vi stikker ikke fingeren i lufta å gjetter en pris. Alt er nøye kalkulert. Alle kalkylene blir gjennomgått to ganger i året for å sjekke at vi ikke selger for billig ELLER for dyrt. En "tommelfingerregel" innkjøpspris x3. En 0,3 glassflaske mineralvann koster 16,77,- innkjøpspris. Vi selger de for 47,-, altså langt under kalkylen. Anonymous poster hash: 1288d...878 Men, dersom dere selger mat til en stor gruppe, så ville jeg tro at dere har større margin på drikken? Videre virker det svært uøkonomisk å kjøpe glassflasker med mineralvann til 16,77 kr stykket. 3,31 kr under kalkylen er da heller ikke "langt" under kalkylen. Anonymous poster hash: 7d3c0...002 Uøkonomisk? Bestiller direkte av Ringnes. Det koster faktisk såpass.Vi har større margin på maten. Da det er billigere å lage store kvanta. Drikken koster det den koster. Anonymous poster hash: 1288d...878 Eller mener du vi skal kjøpe halvannenliters flasker på rema for å sette på bordene? Anonymous poster hash: 1288d...878 Nei, det går da an å sjenke i et glass..... Anonymous poster hash: 7d3c0...002 Seriøst?! Anonymous poster hash: 5ac07...1c7 Tenkte jeg også. Dere går jo rundt og skjenker vin fra flaske oppi glassene. Kan man da ikke gå rundt og skjenke brus i glass også? Anonymous poster hash: 85df0...0b3 Ja vi sjenker brus, men fra glassflaske, ikke fra store plastflasker. Samme som at vi bruker vinflasker, selv om det er billigere med dunk.. Vi driver ikke resturant på campingplassen liksom 😂😂 Anonymous poster hash: 1288d...878 Vindunk eller brusdunk er ikke gangbart på bordet. Å skjenke vin eller brus fra flasker burde gå ut på det samme. Tenk utenfor boksen. Be leverandør om store glassflasker. Om det er marked vil de jo levere. Anonymous poster hash: 85df0...0b3 Ja om jeg spør om det kommer de nok til å produsere det med en gang... Anonymous poster hash: 1288d...878
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2015 #37 Skrevet 23. juni 2015 Fy fan kor masse kørka svar her inne. Plast flaske. Åpna ei flaske og kun eit glass blir servert. Ville du ha brus neste dag av den plast flaska ? Ta med sjølv alkohol. Ja ja. Gjør ingen ting om dei mister sjenkeløyve. Priser forstår ikkje gjester. Dei skal ha gratis men tenker ikkje rundgangen med og holde resturante gåande. Glass på bordet, bord ,stol,lokale,vedlikehold,do, vasking, ansatte,klede, avgifter,mat ,drikke og etc Anonymous poster hash: c2b8b...4cf AMEN! 👍 Anonymous poster hash: 1288d...878
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2015 #38 Skrevet 23. juni 2015 Innkjøpspris på glassflasker som er HØYERE enn det Rema selger for? Går Rema da i minus? Det koster ikke 14 kroner for en glassflaske med cola på Rema her jeg bor... At en restaurant gjør elendig innkjøpsavtale med leverandør skal da ikke gå utover kundene... Her er problemet kino og badeland. De skrur opp prisene skyhøyt og det er ikke lov med medbrakt. De tilbyr heller ikke vanlig vann, slik at man MÅ kjøpe der, siden de fleste blir jo tørste. Et av mine barn har glutenallergi, ergo kan ikke bare spise i kafeen på badelandet, siden medbrakt ikke er lov og de ikke har glutenfrie varianter av pizza, vafler, pannekaker eller pølsebrød. Er man i bassenget i flere timer så blir det for lite å bare livnære seg på softis... På kinoen bruker jeg å "smugle" brusbokser og godis i veska, vi har ikke råd til kinobesøk for 600 kroner gangen... Så lurer de på hvorfor de må kjøre kinoen for tomme kinosaler og hvorfor folk ikke vil dit til og med når det er drittvær og ingenting annet å finne på. Anonymous poster hash: 43fbe...277
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2015 #39 Skrevet 23. juni 2015 Innkjøpspris på glassflasker som er HØYERE enn det Rema selger for? Går Rema da i minus? Det koster ikke 14 kroner for en glassflaske med cola på Rema her jeg bor... At en restaurant gjør elendig innkjøpsavtale med leverandør skal da ikke gå utover kundene... Her er problemet kino og badeland. De skrur opp prisene skyhøyt og det er ikke lov med medbrakt. De tilbyr heller ikke vanlig vann, slik at man MÅ kjøpe der, siden de fleste blir jo tørste. Et av mine barn har glutenallergi, ergo kan ikke bare spise i kafeen på badelandet, siden medbrakt ikke er lov og de ikke har glutenfrie varianter av pizza, vafler, pannekaker eller pølsebrød. Er man i bassenget i flere timer så blir det for lite å bare livnære seg på softis... På kinoen bruker jeg å "smugle" brusbokser og godis i veska, vi har ikke råd til kinobesøk for 600 kroner gangen... Så lurer de på hvorfor de må kjøre kinoen for tomme kinosaler og hvorfor folk ikke vil dit til og med når det er drittvær og ingenting annet å finne på. Anonymous poster hash: 43fbe...277 Ringnes glassflaske selges kun i resturanter. Så disse finnes ikke på rema. Dessuten, hvis du har betalt 14,- for glasscola på rema, må det ha vært ti år siden.. Og tror du det er gratis å drive kino og badeland? Anonymous poster hash: 1288d...878
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2015 #40 Skrevet 23. juni 2015 Enig i at det er stive priser på restaurant. Har man ikke økonomi til det, så er det bedre å feire hjemme, eller leie et lokale. Var i et bryllup en gang, hvor vertskapet hadde fylt hb i fine spritflasker. Det er verre enn plastflasker med brus. Anonymous poster hash: aa764...79f
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2015 #41 Skrevet 23. juni 2015 Har vært på noen jallasjapper som har hatt plastflasker, i en fikk jeg endatil algelag som topping på colaen min, men jeg håper ikke dette er vanlig. Hold frem med glassflaskene. Det er mange av oss som synes det er helt ok å betale gjengs pris Anonymous poster hash: f2bdc...b72
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2015 #42 Skrevet 23. juni 2015 Innkjøpspris på glassflasker som er HØYERE enn det Rema selger for? Går Rema da i minus? Det koster ikke 14 kroner for en glassflaske med cola på Rema her jeg bor... At en restaurant gjør elendig innkjøpsavtale med leverandør skal da ikke gå utover kundene... Her er problemet kino og badeland. De skrur opp prisene skyhøyt og det er ikke lov med medbrakt. De tilbyr heller ikke vanlig vann, slik at man MÅ kjøpe der, siden de fleste blir jo tørste. Et av mine barn har glutenallergi, ergo kan ikke bare spise i kafeen på badelandet, siden medbrakt ikke er lov og de ikke har glutenfrie varianter av pizza, vafler, pannekaker eller pølsebrød. Er man i bassenget i flere timer så blir det for lite å bare livnære seg på softis... På kinoen bruker jeg å "smugle" brusbokser og godis i veska, vi har ikke råd til kinobesøk for 600 kroner gangen... Så lurer de på hvorfor de må kjøre kinoen for tomme kinosaler og hvorfor folk ikke vil dit til og med når det er drittvær og ingenting annet å finne på. Anonymous poster hash: 43fbe...277 Ringnes glassflaske selges kun i resturanter. Så disse finnes ikke på rema.Dessuten, hvis du har betalt 14,- for glasscola på rema, må det ha vært ti år siden.. Og tror du det er gratis å drive kino og badeland? Anonymous poster hash: 1288d...878 Nei, men det må da finnes alternativer for dem som ikke tåler maten deres, ellers må de tillate medbrakt. De kan da ikke forlange at den ene ungen skal enten gå sulten eller kun spise is under hele oppholdet i badelandet vel? Nei, de gjør ikke unntak verken for diabetikere, glutenallergikere, laktoseintolerante osv. Null allergivennlig mat, all pizza er med noe kjøtt - finnes ikke alternativer for muslimske barn i bassenget for eksempel. På kino finnes det heller ikke noe sånt. Nå snakker de om at kino ikke lønner seg fordi ingen går dit lenger. Rart det... Anonymous poster hash: 43fbe...277
Mamma_til_2 Skrevet 23. juni 2015 #43 Skrevet 23. juni 2015 Å hærregud, skal dere absolutt ha dåp på resturanter så får dere og betale prisen det koster, ingen resturanter med respekt for seg selv har plastflasker verken 0.5l eller 1.5l, syns dere dette er galt så ha dåp en annen plass. Det koster og drive resturant. Og med mindre dere er på peppes mc Donald dolly dimmes eller en av de andre fast fond kjedene så serveres drikke ved bordet, med mindre du skal ha drinker etc eller fat øl.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2015 #44 Skrevet 23. juni 2015 Innkjøpspris på glassflasker som er HØYERE enn det Rema selger for? Går Rema da i minus? Det koster ikke 14 kroner for en glassflaske med cola på Rema her jeg bor... At en restaurant gjør elendig innkjøpsavtale med leverandør skal da ikke gå utover kundene... Her er problemet kino og badeland. De skrur opp prisene skyhøyt og det er ikke lov med medbrakt. De tilbyr heller ikke vanlig vann, slik at man MÅ kjøpe der, siden de fleste blir jo tørste. Et av mine barn har glutenallergi, ergo kan ikke bare spise i kafeen på badelandet, siden medbrakt ikke er lov og de ikke har glutenfrie varianter av pizza, vafler, pannekaker eller pølsebrød. Er man i bassenget i flere timer så blir det for lite å bare livnære seg på softis... På kinoen bruker jeg å "smugle" brusbokser og godis i veska, vi har ikke råd til kinobesøk for 600 kroner gangen... Så lurer de på hvorfor de må kjøre kinoen for tomme kinosaler og hvorfor folk ikke vil dit til og med når det er drittvær og ingenting annet å finne på. Anonymous poster hash: 43fbe...277 Ringnes glassflaske selges kun i resturanter. Så disse finnes ikke på rema.Dessuten, hvis du har betalt 14,- for glasscola på rema, må det ha vært ti år siden.. Og tror du det er gratis å drive kino og badeland? Anonymous poster hash: 1288d...878 Nei, men det må da finnes alternativer for dem som ikke tåler maten deres, ellers må de tillate medbrakt. De kan da ikke forlange at den ene ungen skal enten gå sulten eller kun spise is under hele oppholdet i badelandet vel? Nei, de gjør ikke unntak verken for diabetikere, glutenallergikere, laktoseintolerante osv. Null allergivennlig mat, all pizza er med noe kjøtt - finnes ikke alternativer for muslimske barn i bassenget for eksempel. På kino finnes det heller ikke noe sånt. Nå snakker de om at kino ikke lønner seg fordi ingen går dit lenger. Rart det... Anonymous poster hash: 43fbe...277 Er det så himla viktig å spise godteri og drikke brus på kino da? For øvrig har jeg ikke hørt noe om at det ikke er liv å ta med medbragt på kino... Anonymous poster hash: 5ac07...1c7
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2015 #45 Skrevet 23. juni 2015 Å hærregud, skal dere absolutt ha dåp på resturanter så får dere og betale prisen det koster, ingen resturanter med respekt for seg selv har plastflasker verken 0.5l eller 1.5l, syns dere dette er galt så ha dåp en annen plass. Det koster og drive resturant. Og med mindre dere er på peppes mc Donald dolly dimmes eller en av de andre fast fond kjedene så serveres drikke ved bordet, med mindre du skal ha drinker etc eller fat øl. Det hun sa! 👆🏻 Anonymous poster hash: 1288d...878
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå