Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #1 Skrevet 22. juni 2015 Vi eier resturant så derfor lurer jeg oppriktig på dette: Hva er det som får voksne folk til å spørre om å få ta med drikke selv i selskap? Vi driver jo en forretning, og er interessert i å tjene penger. Dessuten har vi skjenkebevillning så strengt tatt er det ikke lov heller. Synes folk er fryktelig frekke som tør spør.. Anonymous poster hash: 1288d...878
Elsker livet Skrevet 22. juni 2015 #2 Skrevet 22. juni 2015 Enig, rart å be om å få ta med drikke på restaurant. Da syns jeg heller man bør prøve å presse prisene på forhånd.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #3 Skrevet 22. juni 2015 Grunnen til at de spør er at det er helvetes dyrt å kjøpe drikke ute! Dere tar hvor mye per brus? 30-40 kr?! Og over 100 kr drinken? 200 kr er en hel flaske sprit. Så klart det lønner seg å ta med selv! Skjønner godt folk spør, men skjønner og at dere sier nei for å tjene penger. Det burde vært en "bedre pris" for drikke om man booker et selskap i mine øyne. Der jeg jobbet før tok vi som jobbet der og trakk 10 kr per brus, og det tjente de på så 40 er blodpris! Anonymous poster hash: 3e033...b2f
Elina Skrevet 22. juni 2015 #4 Skrevet 22. juni 2015 Viste ikke at folk spurte om det. Men kanskje de liker en spesiell type vin? Gjelder dette kun alkohol eller er det annen drikke også?
Gjest Antarctica Skrevet 22. juni 2015 #5 Skrevet 22. juni 2015 Syns vel man kan forholde seg til hva det koster, og deretter planlegge antall gjester osv så det står i forhold til hva de har råd til. Syns også man kan skite i å døpe barn hvis man ikke selv er bekjennende kristen, men det er nå bare meg, da.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #6 Skrevet 22. juni 2015 Grunnen til at de spør er at det er helvetes dyrt å kjøpe drikke ute! Dere tar hvor mye per brus? 30-40 kr?! Og over 100 kr drinken? 200 kr er en hel flaske sprit. Så klart det lønner seg å ta med selv! Skjønner godt folk spør, men skjønner og at dere sier nei for å tjene penger. Det burde vært en "bedre pris" for drikke om man booker et selskap i mine øyne. Der jeg jobbet før tok vi som jobbet der og trakk 10 kr per brus, og det tjente de på så 40 er blodpris! Anonymous poster hash: 3e033...b2f Men om vi selger til innkjøpspris, hvor skal vi tjene penger til lønn, regnskapsfører, lokalleie, utstyr ol.? Og alkohol er så avgiftbefengt at der er vi nødt til å ta såpass. Vi stikker ikke fingeren i lufta å gjetter en pris. Alt er nøye kalkulert. Alle kalkylene blir gjennomgått to ganger i året for å sjekke at vi ikke selger for billig ELLER for dyrt. En "tommelfingerregel" innkjøpspris x3. En 0,3 glassflaske mineralvann koster 16,77,- innkjøpspris. Vi selger de for 47,-, altså langt under kalkylen. Anonymous poster hash: 1288d...878
Elsker livet Skrevet 22. juni 2015 #7 Skrevet 22. juni 2015 Grunnen til at de spør er at det er helvetes dyrt å kjøpe drikke ute! Dere tar hvor mye per brus? 30-40 kr?! Og over 100 kr drinken? 200 kr er en hel flaske sprit. Så klart det lønner seg å ta med selv! Skjønner godt folk spør, men skjønner og at dere sier nei for å tjene penger. Det burde vært en "bedre pris" for drikke om man booker et selskap i mine øyne. Der jeg jobbet før tok vi som jobbet der og trakk 10 kr per brus, og det tjente de på så 40 er blodpris! Anonymous poster hash: 3e033...b2f Men om vi selger til innkjøpspris, hvor skal vi tjene penger til lønn, regnskapsfører, lokalleie, utstyr ol.? Og alkohol er så avgiftbefengt at der er vi nødt til å ta såpass. Vi stikker ikke fingeren i lufta å gjetter en pris. Alt er nøye kalkulert. Alle kalkylene blir gjennomgått to ganger i året for å sjekke at vi ikke selger for billig ELLER for dyrt. En "tommelfingerregel" innkjøpspris x3. En 0,3 glassflaske mineralvann koster 16,77,- innkjøpspris. Vi selger de for 47,-, altså langt under kalkylen. Anonymous poster hash: 1288d...878 Det er normalt å gi rabatt til større grupper, og det er i de aller fleste bransjer mulig med fortjeneste.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #8 Skrevet 22. juni 2015 Viste ikke at folk spurte om det. Men kanskje de liker en spesiell type vin? Gjelder dette kun alkohol eller er det annen drikke også? Mente brus. Om vi blir tatt med alkohol i lokalet som ikke er registrert innkjøpt på firmaet så ryker skjenkebevilgningen.Dette for å unngå hvitvasking av penger (feks kjøpe billig sprit i utlandet å selge dyrt i baren) og fordi vi har ansvaret for at ingen blir overskjenket. Det hadde vært umulig å holde oversikten på om folk kunne ta med hva de ville inn. Anonymous poster hash: 1288d...878
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #9 Skrevet 22. juni 2015 Synes det er ok å spørre om man har pakketilbud. Ellers, så syns jeg folk må forholde seg til hva de har råd til. Anonymous poster hash: 6ca0b...055
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #10 Skrevet 22. juni 2015 Pakketilbud får man som regel. Jo større selskap jo mer rabatt. Men som regel på maten, sjeldent på drikke. Anonymous poster hash: 1288d...878
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #11 Skrevet 22. juni 2015 Grunnen til at de spør er at det er helvetes dyrt å kjøpe drikke ute! Dere tar hvor mye per brus? 30-40 kr?! Og over 100 kr drinken? 200 kr er en hel flaske sprit. Så klart det lønner seg å ta med selv! Skjønner godt folk spør, men skjønner og at dere sier nei for å tjene penger. Det burde vært en "bedre pris" for drikke om man booker et selskap i mine øyne. Der jeg jobbet før tok vi som jobbet der og trakk 10 kr per brus, og det tjente de på så 40 er blodpris! Anonymous poster hash: 3e033...b2f Men om vi selger til innkjøpspris, hvor skal vi tjene penger til lønn, regnskapsfører, lokalleie, utstyr ol.? Og alkohol er så avgiftbefengt at der er vi nødt til å ta såpass. Vi stikker ikke fingeren i lufta å gjetter en pris. Alt er nøye kalkulert. Alle kalkylene blir gjennomgått to ganger i året for å sjekke at vi ikke selger for billig ELLER for dyrt. En "tommelfingerregel" innkjøpspris x3. En 0,3 glassflaske mineralvann koster 16,77,- innkjøpspris. Vi selger de for 47,-, altså langt under kalkylen. Anonymous poster hash: 1288d...878 Men, dersom dere selger mat til en stor gruppe, så ville jeg tro at dere har større margin på drikken? Videre virker det svært uøkonomisk å kjøpe glassflasker med mineralvann til 16,77 kr stykket. 3,31 kr under kalkylen er da heller ikke "langt" under kalkylen. Anonymous poster hash: 7d3c0...002
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #12 Skrevet 22. juni 2015 Grunnen til at de spør er at det er helvetes dyrt å kjøpe drikke ute! Dere tar hvor mye per brus? 30-40 kr?! Og over 100 kr drinken? 200 kr er en hel flaske sprit. Så klart det lønner seg å ta med selv! Skjønner godt folk spør, men skjønner og at dere sier nei for å tjene penger. Det burde vært en "bedre pris" for drikke om man booker et selskap i mine øyne. Der jeg jobbet før tok vi som jobbet der og trakk 10 kr per brus, og det tjente de på så 40 er blodpris! Anonymous poster hash: 3e033...b2f Men om vi selger til innkjøpspris, hvor skal vi tjene penger til lønn, regnskapsfører, lokalleie, utstyr ol.? Og alkohol er så avgiftbefengt at der er vi nødt til å ta såpass. Vi stikker ikke fingeren i lufta å gjetter en pris. Alt er nøye kalkulert. Alle kalkylene blir gjennomgått to ganger i året for å sjekke at vi ikke selger for billig ELLER for dyrt. En "tommelfingerregel" innkjøpspris x3. En 0,3 glassflaske mineralvann koster 16,77,- innkjøpspris. Vi selger de for 47,-, altså langt under kalkylen. Anonymous poster hash: 1288d...878 Men, dersom dere selger mat til en stor gruppe, så ville jeg tro at dere har større margin på drikken? Videre virker det svært uøkonomisk å kjøpe glassflasker med mineralvann til 16,77 kr stykket. 3,31 kr under kalkylen er da heller ikke "langt" under kalkylen. Anonymous poster hash: 7d3c0...002 Uøkonomisk? Bestiller direkte av Ringnes. Det koster faktisk såpass. Vi har større margin på maten. Da det er billigere å lage store kvanta. Drikken koster det den koster. Anonymous poster hash: 1288d...878
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #13 Skrevet 22. juni 2015 Grunnen til at de spør er at det er helvetes dyrt å kjøpe drikke ute! Dere tar hvor mye per brus? 30-40 kr?! Og over 100 kr drinken? 200 kr er en hel flaske sprit. Så klart det lønner seg å ta med selv! Skjønner godt folk spør, men skjønner og at dere sier nei for å tjene penger. Det burde vært en "bedre pris" for drikke om man booker et selskap i mine øyne. Der jeg jobbet før tok vi som jobbet der og trakk 10 kr per brus, og det tjente de på så 40 er blodpris! Anonymous poster hash: 3e033...b2f Sprit er vel ikke det det går mest av i barnedåp? 😳 Anonymous poster hash: 497c3...6aa
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #14 Skrevet 22. juni 2015 Grunnen til at de spør er at det er helvetes dyrt å kjøpe drikke ute! Dere tar hvor mye per brus? 30-40 kr?! Og over 100 kr drinken? 200 kr er en hel flaske sprit. Så klart det lønner seg å ta med selv! Skjønner godt folk spør, men skjønner og at dere sier nei for å tjene penger. Det burde vært en "bedre pris" for drikke om man booker et selskap i mine øyne. Der jeg jobbet før tok vi som jobbet der og trakk 10 kr per brus, og det tjente de på så 40 er blodpris! Anonymous poster hash: 3e033...b2f Men om vi selger til innkjøpspris, hvor skal vi tjene penger til lønn, regnskapsfører, lokalleie, utstyr ol.? Og alkohol er så avgiftbefengt at der er vi nødt til å ta såpass. Vi stikker ikke fingeren i lufta å gjetter en pris. Alt er nøye kalkulert. Alle kalkylene blir gjennomgått to ganger i året for å sjekke at vi ikke selger for billig ELLER for dyrt. En "tommelfingerregel" innkjøpspris x3. En 0,3 glassflaske mineralvann koster 16,77,- innkjøpspris. Vi selger de for 47,-, altså langt under kalkylen. Anonymous poster hash: 1288d...878 Men, dersom dere selger mat til en stor gruppe, så ville jeg tro at dere har større margin på drikken? Videre virker det svært uøkonomisk å kjøpe glassflasker med mineralvann til 16,77 kr stykket. 3,31 kr under kalkylen er da heller ikke "langt" under kalkylen. Anonymous poster hash: 7d3c0...002 Uøkonomisk? Bestiller direkte av Ringnes. Det koster faktisk såpass. Vi har større margin på maten. Da det er billigere å lage store kvanta. Drikken koster det den koster. Anonymous poster hash: 1288d...878 Eller mener du vi skal kjøpe halvannenliters flasker på rema for å sette på bordene? 😂😂😂😂 Anonymous poster hash: 1288d...878
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #15 Skrevet 22. juni 2015 Grunnen til at de spør er at det er helvetes dyrt å kjøpe drikke ute! Dere tar hvor mye per brus? 30-40 kr?! Og over 100 kr drinken? 200 kr er en hel flaske sprit. Så klart det lønner seg å ta med selv! Skjønner godt folk spør, men skjønner og at dere sier nei for å tjene penger. Det burde vært en "bedre pris" for drikke om man booker et selskap i mine øyne. Der jeg jobbet før tok vi som jobbet der og trakk 10 kr per brus, og det tjente de på så 40 er blodpris! Anonymous poster hash: 3e033...b2f Men om vi selger til innkjøpspris, hvor skal vi tjene penger til lønn, regnskapsfører, lokalleie, utstyr ol.? Og alkohol er så avgiftbefengt at der er vi nødt til å ta såpass. Vi stikker ikke fingeren i lufta å gjetter en pris. Alt er nøye kalkulert. Alle kalkylene blir gjennomgått to ganger i året for å sjekke at vi ikke selger for billig ELLER for dyrt. En "tommelfingerregel" innkjøpspris x3. En 0,3 glassflaske mineralvann koster 16,77,- innkjøpspris. Vi selger de for 47,-, altså langt under kalkylen. Anonymous poster hash: 1288d...878 Men, dersom dere selger mat til en stor gruppe, så ville jeg tro at dere har større margin på drikken? Videre virker det svært uøkonomisk å kjøpe glassflasker med mineralvann til 16,77 kr stykket. 3,31 kr under kalkylen er da heller ikke "langt" under kalkylen. Anonymous poster hash: 7d3c0...002 Uøkonomisk? Bestiller direkte av Ringnes. Det koster faktisk såpass. Vi har større margin på maten. Da det er billigere å lage store kvanta. Drikken koster det den koster. Anonymous poster hash: 1288d...878 Tenkte mer på dispenser eller større flasker, jeg da. Ser det koster 12,90 for en halvliter Cola på Rema, og da virker det rart å kjøpe 0,33 til 16,77 hos Ringnes. Men skal ikke kverulere. Anonymous poster hash: 7d3c0...002
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #16 Skrevet 22. juni 2015 Grunnen til at de spør er at det er helvetes dyrt å kjøpe drikke ute! Dere tar hvor mye per brus? 30-40 kr?! Og over 100 kr drinken? 200 kr er en hel flaske sprit. Så klart det lønner seg å ta med selv! Skjønner godt folk spør, men skjønner og at dere sier nei for å tjene penger. Det burde vært en "bedre pris" for drikke om man booker et selskap i mine øyne. Der jeg jobbet før tok vi som jobbet der og trakk 10 kr per brus, og det tjente de på så 40 er blodpris! Anonymous poster hash: 3e033...b2f Men om vi selger til innkjøpspris, hvor skal vi tjene penger til lønn, regnskapsfører, lokalleie, utstyr ol.? Og alkohol er så avgiftbefengt at der er vi nødt til å ta såpass. Vi stikker ikke fingeren i lufta å gjetter en pris. Alt er nøye kalkulert. Alle kalkylene blir gjennomgått to ganger i året for å sjekke at vi ikke selger for billig ELLER for dyrt. En "tommelfingerregel" innkjøpspris x3. En 0,3 glassflaske mineralvann koster 16,77,- innkjøpspris. Vi selger de for 47,-, altså langt under kalkylen. Anonymous poster hash: 1288d...878 Men, dersom dere selger mat til en stor gruppe, så ville jeg tro at dere har større margin på drikken? Videre virker det svært uøkonomisk å kjøpe glassflasker med mineralvann til 16,77 kr stykket. 3,31 kr under kalkylen er da heller ikke "langt" under kalkylen. Anonymous poster hash: 7d3c0...002 Uøkonomisk? Bestiller direkte av Ringnes. Det koster faktisk såpass.Vi har større margin på maten. Da det er billigere å lage store kvanta. Drikken koster det den koster. Anonymous poster hash: 1288d...878 Eller mener du vi skal kjøpe halvannenliters flasker på rema for å sette på bordene? Anonymous poster hash: 1288d...878 Nei, det går da an å sjenke i et glass..... Anonymous poster hash: 7d3c0...002
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #17 Skrevet 22. juni 2015 Grunnen til at de spør er at det er helvetes dyrt å kjøpe drikke ute! Dere tar hvor mye per brus? 30-40 kr?! Og over 100 kr drinken? 200 kr er en hel flaske sprit. Så klart det lønner seg å ta med selv! Skjønner godt folk spør, men skjønner og at dere sier nei for å tjene penger. Det burde vært en "bedre pris" for drikke om man booker et selskap i mine øyne. Der jeg jobbet før tok vi som jobbet der og trakk 10 kr per brus, og det tjente de på så 40 er blodpris! Anonymous poster hash: 3e033...b2f Og hvor kjøper du flasker sprit til 200,-? Vi bestiller gjennom asko, rett under 300,- for ei fl 0,7 med vodka. Samme som på polet.. Sorry, men jeg blir så engasjert at jeg klarer ikke slutte å skrive 😅 Anonymous poster hash: 1288d...878
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2015 #18 Skrevet 23. juni 2015 Grunnen til at de spør er at det er helvetes dyrt å kjøpe drikke ute! Dere tar hvor mye per brus? 30-40 kr?! Og over 100 kr drinken? 200 kr er en hel flaske sprit. Så klart det lønner seg å ta med selv! Skjønner godt folk spør, men skjønner og at dere sier nei for å tjene penger. Det burde vært en "bedre pris" for drikke om man booker et selskap i mine øyne. Der jeg jobbet før tok vi som jobbet der og trakk 10 kr per brus, og det tjente de på så 40 er blodpris! Anonymous poster hash: 3e033...b2f Men om vi selger til innkjøpspris, hvor skal vi tjene penger til lønn, regnskapsfører, lokalleie, utstyr ol.? Og alkohol er så avgiftbefengt at der er vi nødt til å ta såpass. Vi stikker ikke fingeren i lufta å gjetter en pris. Alt er nøye kalkulert. Alle kalkylene blir gjennomgått to ganger i året for å sjekke at vi ikke selger for billig ELLER for dyrt. En "tommelfingerregel" innkjøpspris x3. En 0,3 glassflaske mineralvann koster 16,77,- innkjøpspris. Vi selger de for 47,-, altså langt under kalkylen. Anonymous poster hash: 1288d...878 Men, dersom dere selger mat til en stor gruppe, så ville jeg tro at dere har større margin på drikken? Videre virker det svært uøkonomisk å kjøpe glassflasker med mineralvann til 16,77 kr stykket. 3,31 kr under kalkylen er da heller ikke "langt" under kalkylen. Anonymous poster hash: 7d3c0...002 Uøkonomisk? Bestiller direkte av Ringnes. Det koster faktisk såpass.Vi har større margin på maten. Da det er billigere å lage store kvanta. Drikken koster det den koster. Anonymous poster hash: 1288d...878 Eller mener du vi skal kjøpe halvannenliters flasker på rema for å sette på bordene? Anonymous poster hash: 1288d...878 Nei, det går da an å sjenke i et glass..... Anonymous poster hash: 7d3c0...002 Seriøst?! Anonymous poster hash: 5ac07...1c7
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2015 #19 Skrevet 23. juni 2015 Grunnen til at de spør er at det er helvetes dyrt å kjøpe drikke ute! Dere tar hvor mye per brus? 30-40 kr?! Og over 100 kr drinken? 200 kr er en hel flaske sprit. Så klart det lønner seg å ta med selv! Skjønner godt folk spør, men skjønner og at dere sier nei for å tjene penger. Det burde vært en "bedre pris" for drikke om man booker et selskap i mine øyne. Der jeg jobbet før tok vi som jobbet der og trakk 10 kr per brus, og det tjente de på så 40 er blodpris! Anonymous poster hash: 3e033...b2f Men om vi selger til innkjøpspris, hvor skal vi tjene penger til lønn, regnskapsfører, lokalleie, utstyr ol.? Og alkohol er så avgiftbefengt at der er vi nødt til å ta såpass. Vi stikker ikke fingeren i lufta å gjetter en pris. Alt er nøye kalkulert. Alle kalkylene blir gjennomgått to ganger i året for å sjekke at vi ikke selger for billig ELLER for dyrt. En "tommelfingerregel" innkjøpspris x3. En 0,3 glassflaske mineralvann koster 16,77,- innkjøpspris. Vi selger de for 47,-, altså langt under kalkylen. Anonymous poster hash: 1288d...878 Men, dersom dere selger mat til en stor gruppe, så ville jeg tro at dere har større margin på drikken? Videre virker det svært uøkonomisk å kjøpe glassflasker med mineralvann til 16,77 kr stykket. 3,31 kr under kalkylen er da heller ikke "langt" under kalkylen. Anonymous poster hash: 7d3c0...002 Uøkonomisk? Bestiller direkte av Ringnes. Det koster faktisk såpass.Vi har større margin på maten. Da det er billigere å lage store kvanta. Drikken koster det den koster. Anonymous poster hash: 1288d...878 Eller mener du vi skal kjøpe halvannenliters flasker på rema for å sette på bordene? Anonymous poster hash: 1288d...878 Nei, det går da an å sjenke i et glass..... Anonymous poster hash: 7d3c0...002 Seriøst?! Anonymous poster hash: 5ac07...1c7 Tenkte jeg også. Dere går jo rundt og skjenker vin fra flaske oppi glassene. Kan man da ikke gå rundt og skjenke brus i glass også? Anonymous poster hash: 85df0...0b3
Krumelur Skrevet 23. juni 2015 #20 Skrevet 23. juni 2015 Grunnen til at de spør er at det er helvetes dyrt å kjøpe drikke ute! Dere tar hvor mye per brus? 30-40 kr?! Og over 100 kr drinken? 200 kr er en hel flaske sprit. Så klart det lønner seg å ta med selv! Skjønner godt folk spør, men skjønner og at dere sier nei for å tjene penger. Det burde vært en "bedre pris" for drikke om man booker et selskap i mine øyne. Der jeg jobbet før tok vi som jobbet der og trakk 10 kr per brus, og det tjente de på så 40 er blodpris! Anonymous poster hash: 3e033...b2f Men om vi selger til innkjøpspris, hvor skal vi tjene penger til lønn, regnskapsfører, lokalleie, utstyr ol.? Og alkohol er så avgiftbefengt at der er vi nødt til å ta såpass. Vi stikker ikke fingeren i lufta å gjetter en pris. Alt er nøye kalkulert. Alle kalkylene blir gjennomgått to ganger i året for å sjekke at vi ikke selger for billig ELLER for dyrt. En "tommelfingerregel" innkjøpspris x3. En 0,3 glassflaske mineralvann koster 16,77,- innkjøpspris. Vi selger de for 47,-, altså langt under kalkylen. Anonymous poster hash: 1288d...878 Men, dersom dere selger mat til en stor gruppe, så ville jeg tro at dere har større margin på drikken? Videre virker det svært uøkonomisk å kjøpe glassflasker med mineralvann til 16,77 kr stykket. 3,31 kr under kalkylen er da heller ikke "langt" under kalkylen. Anonymous poster hash: 7d3c0...002 Uøkonomisk? Bestiller direkte av Ringnes. Det koster faktisk såpass.Vi har større margin på maten. Da det er billigere å lage store kvanta. Drikken koster det den koster. Anonymous poster hash: 1288d...878 Tenkte mer på dispenser eller større flasker, jeg da. Ser det koster 12,90 for en halvliter Cola på Rema, og da virker det rart å kjøpe 0,33 til 16,77 hos Ringnes. Men skal ikke kverulere. Anonymous poster hash: 7d3c0...002 Det er en restaurant . Da er det glassflasker som er vanlig. Hadde stussa hvis jeg fikk en halvlitersflaske av plast på bordet når jeg er ute og spiser ..
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2015 #21 Skrevet 23. juni 2015 Grunnen til at de spør er at det er helvetes dyrt å kjøpe drikke ute! Dere tar hvor mye per brus? 30-40 kr?! Og over 100 kr drinken? 200 kr er en hel flaske sprit. Så klart det lønner seg å ta med selv! Skjønner godt folk spør, men skjønner og at dere sier nei for å tjene penger. Det burde vært en "bedre pris" for drikke om man booker et selskap i mine øyne. Der jeg jobbet før tok vi som jobbet der og trakk 10 kr per brus, og det tjente de på så 40 er blodpris! Anonymous poster hash: 3e033...b2f Men om vi selger til innkjøpspris, hvor skal vi tjene penger til lønn, regnskapsfører, lokalleie, utstyr ol.? Og alkohol er så avgiftbefengt at der er vi nødt til å ta såpass. Vi stikker ikke fingeren i lufta å gjetter en pris. Alt er nøye kalkulert. Alle kalkylene blir gjennomgått to ganger i året for å sjekke at vi ikke selger for billig ELLER for dyrt. En "tommelfingerregel" innkjøpspris x3. En 0,3 glassflaske mineralvann koster 16,77,- innkjøpspris. Vi selger de for 47,-, altså langt under kalkylen. Anonymous poster hash: 1288d...878 Men, dersom dere selger mat til en stor gruppe, så ville jeg tro at dere har større margin på drikken? Videre virker det svært uøkonomisk å kjøpe glassflasker med mineralvann til 16,77 kr stykket. 3,31 kr under kalkylen er da heller ikke "langt" under kalkylen. Anonymous poster hash: 7d3c0...002 Uøkonomisk? Bestiller direkte av Ringnes. Det koster faktisk såpass.Vi har større margin på maten. Da det er billigere å lage store kvanta. Drikken koster det den koster. Anonymous poster hash: 1288d...878 Tenkte mer på dispenser eller større flasker, jeg da. Ser det koster 12,90 for en halvliter Cola på Rema, og da virker det rart å kjøpe 0,33 til 16,77 hos Ringnes. Men skal ikke kverulere. Anonymous poster hash: 7d3c0...002 Det er en restaurant . Da er det glassflasker som er vanlig. Hadde stussa hvis jeg fikk en halvlitersflaske av plast på bordet når jeg er ute og spiser .. Man setter dem jo ikke på bordet. Man kan vel fylle i glass og bære ut glassene, så er det ingen som ser flaskene... Anonymous poster hash: 5f449...821
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2015 #22 Skrevet 23. juni 2015 Eller mener du vi skal kjøpe halvannenliters flasker på rema for å sette på bordene? Anonymous poster hash: 1288d...878 Nei, det går da an å sjenke i et glass..... Anonymous poster hash: 7d3c0...002 Ekke så nøye om det er fint så lenge brusen er billig Anonymous poster hash: 58716...9d1
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2015 #23 Skrevet 23. juni 2015 Grunnen til at de spør er at det er helvetes dyrt å kjøpe drikke ute! Dere tar hvor mye per brus? 30-40 kr?! Og over 100 kr drinken? 200 kr er en hel flaske sprit. Så klart det lønner seg å ta med selv! Skjønner godt folk spør, men skjønner og at dere sier nei for å tjene penger. Det burde vært en "bedre pris" for drikke om man booker et selskap i mine øyne. Der jeg jobbet før tok vi som jobbet der og trakk 10 kr per brus, og det tjente de på så 40 er blodpris! Anonymous poster hash: 3e033...b2f Men om vi selger til innkjøpspris, hvor skal vi tjene penger til lønn, regnskapsfører, lokalleie, utstyr ol.? Og alkohol er så avgiftbefengt at der er vi nødt til å ta såpass. Vi stikker ikke fingeren i lufta å gjetter en pris. Alt er nøye kalkulert. Alle kalkylene blir gjennomgått to ganger i året for å sjekke at vi ikke selger for billig ELLER for dyrt. En "tommelfingerregel" innkjøpspris x3. En 0,3 glassflaske mineralvann koster 16,77,- innkjøpspris. Vi selger de for 47,-, altså langt under kalkylen. Anonymous poster hash: 1288d...878 Men, dersom dere selger mat til en stor gruppe, så ville jeg tro at dere har større margin på drikken? Videre virker det svært uøkonomisk å kjøpe glassflasker med mineralvann til 16,77 kr stykket. 3,31 kr under kalkylen er da heller ikke "langt" under kalkylen. Anonymous poster hash: 7d3c0...002 Uøkonomisk? Bestiller direkte av Ringnes. Det koster faktisk såpass.Vi har større margin på maten. Da det er billigere å lage store kvanta. Drikken koster det den koster. Anonymous poster hash: 1288d...878 Tenkte mer på dispenser eller større flasker, jeg da. Ser det koster 12,90 for en halvliter Cola på Rema, og da virker det rart å kjøpe 0,33 til 16,77 hos Ringnes. Men skal ikke kverulere. Anonymous poster hash: 7d3c0...002 Det er en restaurant . Da er det glassflasker som er vanlig. Hadde stussa hvis jeg fikk en halvlitersflaske av plast på bordet når jeg er ute og spiser .. Man setter dem jo ikke på bordet. Man kan vel fylle i glass og bære ut glassene, så er det ingen som ser flaskene... Anonymous poster hash: 5f449...821 Å herregud! Hadde jeg fått servert brus fra store plastflasker på resturant tror jeg jammen meg jeg hadde skrevet innlegg om det her! Slikt gjør man bare ikke! Anonymous poster hash: 1288d...878
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2015 #24 Skrevet 23. juni 2015 Grunnen til at de spør er at det er helvetes dyrt å kjøpe drikke ute! Dere tar hvor mye per brus? 30-40 kr?! Og over 100 kr drinken? 200 kr er en hel flaske sprit. Så klart det lønner seg å ta med selv! Skjønner godt folk spør, men skjønner og at dere sier nei for å tjene penger. Det burde vært en "bedre pris" for drikke om man booker et selskap i mine øyne. Der jeg jobbet før tok vi som jobbet der og trakk 10 kr per brus, og det tjente de på så 40 er blodpris! Anonymous poster hash: 3e033...b2f Men om vi selger til innkjøpspris, hvor skal vi tjene penger til lønn, regnskapsfører, lokalleie, utstyr ol.? Og alkohol er så avgiftbefengt at der er vi nødt til å ta såpass. Vi stikker ikke fingeren i lufta å gjetter en pris. Alt er nøye kalkulert. Alle kalkylene blir gjennomgått to ganger i året for å sjekke at vi ikke selger for billig ELLER for dyrt. En "tommelfingerregel" innkjøpspris x3. En 0,3 glassflaske mineralvann koster 16,77,- innkjøpspris. Vi selger de for 47,-, altså langt under kalkylen. Anonymous poster hash: 1288d...878 Men, dersom dere selger mat til en stor gruppe, så ville jeg tro at dere har større margin på drikken? Videre virker det svært uøkonomisk å kjøpe glassflasker med mineralvann til 16,77 kr stykket. 3,31 kr under kalkylen er da heller ikke "langt" under kalkylen. Anonymous poster hash: 7d3c0...002 Uøkonomisk? Bestiller direkte av Ringnes. Det koster faktisk såpass.Vi har større margin på maten. Da det er billigere å lage store kvanta. Drikken koster det den koster. Anonymous poster hash: 1288d...878 Tenkte mer på dispenser eller større flasker, jeg da. Ser det koster 12,90 for en halvliter Cola på Rema, og da virker det rart å kjøpe 0,33 til 16,77 hos Ringnes. Men skal ikke kverulere. Anonymous poster hash: 7d3c0...002 Det er en restaurant . Da er det glassflasker som er vanlig. Hadde stussa hvis jeg fikk en halvlitersflaske av plast på bordet når jeg er ute og spiser .. Man setter dem jo ikke på bordet. Man kan vel fylle i glass og bære ut glassene, så er det ingen som ser flaskene... Anonymous poster hash: 5f449...821 Å herregud! Hadde jeg fått servert brus fra store plastflasker på resturant tror jeg jammen meg jeg hadde skrevet innlegg om det her! Slikt gjør man bare ikke! Anonymous poster hash: 1288d...878 Du hadde jo ikke visst det... Anonymous poster hash: 5f449...821
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2015 #25 Skrevet 23. juni 2015 Grunnen til at de spør er at det er helvetes dyrt å kjøpe drikke ute! Dere tar hvor mye per brus? 30-40 kr?! Og over 100 kr drinken? 200 kr er en hel flaske sprit. Så klart det lønner seg å ta med selv! Skjønner godt folk spør, men skjønner og at dere sier nei for å tjene penger. Det burde vært en "bedre pris" for drikke om man booker et selskap i mine øyne. Der jeg jobbet før tok vi som jobbet der og trakk 10 kr per brus, og det tjente de på så 40 er blodpris! Anonymous poster hash: 3e033...b2f Men om vi selger til innkjøpspris, hvor skal vi tjene penger til lønn, regnskapsfører, lokalleie, utstyr ol.? Og alkohol er så avgiftbefengt at der er vi nødt til å ta såpass. Vi stikker ikke fingeren i lufta å gjetter en pris. Alt er nøye kalkulert. Alle kalkylene blir gjennomgått to ganger i året for å sjekke at vi ikke selger for billig ELLER for dyrt. En "tommelfingerregel" innkjøpspris x3. En 0,3 glassflaske mineralvann koster 16,77,- innkjøpspris. Vi selger de for 47,-, altså langt under kalkylen. Anonymous poster hash: 1288d...878 Men, dersom dere selger mat til en stor gruppe, så ville jeg tro at dere har større margin på drikken? Videre virker det svært uøkonomisk å kjøpe glassflasker med mineralvann til 16,77 kr stykket. 3,31 kr under kalkylen er da heller ikke "langt" under kalkylen. Anonymous poster hash: 7d3c0...002 Uøkonomisk? Bestiller direkte av Ringnes. Det koster faktisk såpass.Vi har større margin på maten. Da det er billigere å lage store kvanta. Drikken koster det den koster. Anonymous poster hash: 1288d...878 Eller mener du vi skal kjøpe halvannenliters flasker på rema for å sette på bordene? Anonymous poster hash: 1288d...878 Nei, det går da an å sjenke i et glass..... Anonymous poster hash: 7d3c0...002 Seriøst?! Anonymous poster hash: 5ac07...1c7 Tenkte jeg også. Dere går jo rundt og skjenker vin fra flaske oppi glassene. Kan man da ikke gå rundt og skjenke brus i glass også? Anonymous poster hash: 85df0...0b3 Ja vi sjenker brus, men fra glassflaske, ikke fra store plastflasker. Samme som at vi bruker vinflasker, selv om det er billigere med dunk.. Vi driver ikke resturant på campingplassen liksom 😂😂 Anonymous poster hash: 1288d...878
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå